دسته ها

نشانه ها و علائم کرم نواری گربه | درمان کرم نواری گربه

کرم نواری گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

متاسفانه انواع انگل را می‌توان در بافت‌هایی مانند قلب، چشم و ریه گربه‌ها مشاهده کرد که در صورت عدم رسیدگی می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری را به پت شما بزند. در این بین، کرم نواری گربه از جمله کرم‌هایی است که به شکل برگی شکل مشاهده می‌شود و عمدتا در روده بزرگ و کوچک زندگی می‌کند.

کرم نواری گربه به مکیدن خون کاری ندارد بلکه از تغذیه گربه خود را سیر می‌کند. بسیاری از گربه‌هایی که دچار نفخ شکم هستند به احتمال زیاد دچار کرم نواری گربه شده‌اند. برای پیشگیری از کرم نواری گربه باید باید به بهداشت و همچنین نوع غذای گربه به شکل صحیح توجه بسیار زیادی داشته باشید. تخم‌های این کرم به شکل کوچک و گرد اغلب در قسمت مقعد گربه مشاهده می‌شود و یکی از نشانه‌های بسیار رایج چسبندگی تخم‌های کرم نواری گربه در قسمت مقعد است، که خارش بسیار بالایی را به دنبال دارد. صددرصد آلودگی این کرم بدن گربه باعث می‌شود بهداشت محیط نیز تحت تاثیر قرار گیرد و شما باید هرچه سریع‌تر به درمان با استفاده از قرص هایی که گفته شد بپردازید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای مولتی ویتامین گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بیماری تحتانی

امروزه حدود 3 درصد از گربه‌هایی که در دامپزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرند از بیماری تحتانی رنج می‌برند؛ چرا که این بیماری در قسمت دستگاه ادراری گربه مشکلات زیادی را می تواند، به وجود آورد. یکی از انواع مختلف بیماری‌های گربه به شمار می‌رود که در جنس‌های مختلف مذکر و مونث باعث اضافه وزن و چاقی گربه می‌شود؛ چرا که آن تنها می‌تواند غذای خشک گربه مصرف نماید و به همین خاطر شما باید هرچه سریعتر به درمان کرم نواری گربه بپردازید. به این علت که این بیماری باعث می‌شود تا گربه نتواند به راحتی ادرار کند و حتی هنگام ادرار امکان گریه کردن گربه به خاطر فشاری که روی حیوان وارد است، وجود دارد. در بسیاری از مکان‌های غیر عادی شما ادرار گربه را باید در نظر بگیرید؛ حتی در برخی از موارد گربه بدن خود را به خاطر سوزش بسیاری که دارد، مدام لیس میزند که این کار به هیچ عنوان بهداشتی نیست و می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد.

پیشگیری از کرم نواری در گربه

کرم نواری گربه چیست؟

وجود انواع انگل در گربه باعث می‌شود که بیماری‌های خاصی به وجود آید. به همین دلیل شما باید انواع انگل را بشناسید تا بتوانید، سلامتی گربه خود را تأمین کنید. چند گونه کرم انگلی خاص در بدن گربه وجود دارد که هرکدام اهمیت خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد. بسیاری از این انگل‌ها به انسان نیز سرایت می‌کند. کرم نواری گربه که به واسطه کک می‌تواند گسترش پیدا کند، قسمت تحتانی گربه را با خارش بالایی روبه‌رو می‌کند. ممکن است که شما انواع دانه‌های برنج را در قسمت مدفوع گربه مشاهده نمایید. کرم نواری گربه از جمله انواع کرم‌هایی است که بیشتر در دستگاه گوارش گربه یافت می‌شود و یکی از گونه‌های انگلی به حساب می‌آید. به گونه‌ای که کرم نواری گربه به روده می‌چسبد و از مواد غذایی تغذیه خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:  8 راه پیشگیری انتقال بیماری‌ از گربه به انسان + روش‌های درمان

نشانه ها و علائم کرم نواری گربه

از جمله علائم و نشانه‌هایی که شما می‌توانید توسط آن به کرم نواری گربه مشکوک شوید اسهال گربه است؛ چرا که از انواع اسهال‌های خفیف به واسطه وجود کرم نواری گربه شدیدا دستگاه گوارش گربه را آزار می‌دهد؛ به همین دلیل شما باید حتی به استفراغ گربه نیز فکر کنید چرا که می‌تواند معده گربه را تحت فشار بالایی قرار دهد. معمولا بسیاری از گربه‌های خیابانی کرم نواری را به گربه‌های خانگی منتقل می‌کنند. ممکن است گربه بیش از حد گرسنه شود؛ این امر به این دلیل است که کرم نواری نمی‌گذارد تا غذا بتواند تاثیر خود را به صورت اصولی بگذارد. ممکن است به صورت برعکس گربه شما ممکن است با کاهش اشتها روبه‌رو شود. با توجه و بررسی این نشانه‌ها کرم نواری گربه باعث می‌شود تا گربه نتواند به راحتی غذای خود را میل و مواد ضروری را دنبال کند.

فارغ از این که گربه‌ها اصولا موجودات همیشه خسته‌ای هستند، خستگی، بی‌حالی و افسردگی در کنار گوشه‌گیری می‌تواند جزء علائم کلیدی کرم نواری باشد. کرم نواری گربه را نیز می‌توانید به شکل دانه‌های برنج در مدفوع مشاهده کنید و حتی اگر این موارد به صورت مستمر تکرار شود شما چاره‌ای ندارید تا گربه را به یک دامپزشک معتبر و متخصص نشان دهید.

درمان کرم نواری در گربه

داروی کرم نواری گربه

برای درمان کرم نواری گربه باید از قرص‌های سستوسید استفاده کنید. به صورت قرص خوراکی می‌توانید انتظار داشته باشید که در بدن حیوان جذب شود و برای درمان کرم نواری گربه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مهم‌تر از همه شما می‌توانید برای انواع گربه‌های بالغ و نابالغ به راحتی از این خصوصیت استفاده کند و با توجه به وزن بدن گربه مانند جدول زیر باید عمل کنید:

وزن گربه میزان مصرف
زیر 10 کیلو کرم نصف قرص
معادل 10 کیلوگرم 1 قرص
11-20 کیلو گرم 2قرص
21-30 کیلو گرم 3قرص

قرص های خاص دیگری وجود دارد که شما بتوانید برای خرید آن به پت شاپ آنلاین مراجعه کنید. قرص ضد انگل یکی از قرص‌های بسیار عالی و موثر برای رفع انواع کرم نواری گربه محسوب می‌شود و با توجه به وزن بدن گربه، شما می‌توانید مقدار دوز آن را مشخص کنید. اما طبق تحقیقات به دست آمده بسیاری از انگل‌های شدید به واسطه قرص ضدانگل درمان شده است. عوارض جانبی بسیار کمی دارد و شما می‌توانید با خیال راحت از قرص ضد انگل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  آیا دیابت گربه قابل درمان است؟ | علائم و راه‌های تشخیص آن چیست؟

سخن پایانی

با توجه به صحبت‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، شما می‌توانید هر چه سریعتر برای درمان کرم نواری گربه اقدام نمایید؛ چرا که گربه متاسفانه به خاطر بیماری تحتانی که به آن دچار شده است، نمی‌تواند به راحتی غذا بخورد و این‌چنین دستگاه گوارش به شدت آسیب می‌بیند. مهم‌تر از همه این که در هنگام ادرار، دچار سوزش و خارش بیش از حد شده و بستر ناراحتی و گریه کردن گربه نیز فراهم می‌شود. امروزه با توجه به پت شاپ‌های آنلاین و همچنین انواع داروهای انگل نیازی نیست که نگران مشکل رفع کرم نواری گربه باشید؛ کافی است تا به پزشک مراجعه کنید و پزشک یک نسخه مطمئن را برای شما در نظر بگیرد. بهتر است به صورت سرخود راه درمانی را در پیش نگیرید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *