دسته ها

راهنمای خرید خمیر مالت گربه

راهنمای خرید خمیر مالت گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

خمیر مالت گربه خمیری با رنگ و بافتی مشابه عسل تیره است، اما با بافتی متراکم‌تر. خمیر مالت گربه عمدتاً از روغن‌های گیاهی، چربی‌های گیاهی، عصاره مالت، فیبر اضافه شده، محصولات لبنی و مخمر تشکیل شده است. برخی از آن‌ها نیز حاوی رنگ، طعم‌دهنده، ویتامین و مواد معدنی هستند، اما پایه همه خمیرهای مالت، خود عصاره مالت است. این خمیر معمولاً به رنگ مایل به زرد یا قهوه‌ای است. در این مطلب سعی می‌کنیم راهنمای خرید خمیر مالت گربه و لزوم استفاده از آن را مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید بهترین غذای گربه اسکاتیش فولد

چرا باید از خمیر مالت گربه استفاده کنید؟

راهنمای خرید خمیر مالت گربه به شما می‌گوید که گربه معمولاً با مقدار کم موی بلعیده‌شده از طریق دفع آن در مدفوع یا با استفراغ مقابله می‌کند، اما موی اضافی که بلعیده می‌شود می‌تواند در روده‌ها باقی بماند و به گلوله‌های بزرگ‌تر مو تبدیل شود. این فرایند به بیماری‌های مختلف و حتی انسداد کامل دستگاه گوارش گربه شما می‌انجامد. در نظر داشته باشید خمیر مالت گربه هرگز با بستنی گربه جایگزین نمی‌شود و محتویات آن‌ها متفاوت است. راهنمای خرید خمیر مالت گربه علت این را به شما توضیح می‌دهد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع سوپ و کنسرو گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

گلوله مو چگونه تشکیل می‌شود؟

گربه‌ها حیوانات بسیار تمیز و حساسی هستند. آن‌ها در تمیز نگه داشتن خود بسیار خوب عمل می‌کنند. همچنین به‌طور طبیعی می‌دانند چگونه خود را تمیز کنند و به‌ندرت به حمام کردن نیاز دارند؛ به همین دلیل ممکن است در طول روز ساعت‌های زیادی را صرف گرومینگ یا تمیز کردن خود کنند. به‌کمک راهنمای خرید خمیر مالت گربه با این امر آشنا می‌شوید که زبان گربه دارای برجستگی یا خارهای کمی است که از کراتین ساخته شده‌اند و پاپیلا نام دارند. این ویژگی‌ها به گربه کمک می‌کند موهای خود را لیس بزند و تمیز کند. زبان گربه مانند یک برس مو می‌تواند موهای مرده را از بدن خود جدا کند. در طول فرایند تمیز کردن بدن، گربه‌ها می‌توانند موهای مرده و سست‌شده را ببلعند که این امر منجر به تشکیل گلوله مویی در دستگاه گوارش گربه می‌شود. گلوله موی گربه مجموعه‌ای از موهای مرده و شیره‌های گوارشی است که در معده گربه شما تشکیل شده است. گلوله‌های مویی ممکن است خطرناک شوند که با حالتی ناخوشایند برای گربه از دهانش خارج می‌شوند. این گلوله‌ها بسته به میزان موهای خورده‌شده می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند. نام دیگر آن‌ها تریکوبزوار است.

گلوله مو چگونه تشکیل می‌شود

گلوله مو کجا تشکیل می‌شود؟

راهنمای خرید خمیر مالت گربه به شما نشان می‌دهد هر گلوله مو می‌تواند در روده، معده یا حتی مری تشکیل شود. اگر گربه سرفه کند و سپس گلوله مو را به‌راحتی بیرون بیاورد، به این معناست که گلوله مو از مری رد نشده است. اگر به‌جای سرفه شاهد حالت تهوع، بی‌اشتهایی و استفراغ غذای نیمه‌هضم‌شده هم باشیم، احتمالاً گلوله مو در معده یا روده کوچک تشکیل شده است. اگر گربه یبوست و بی‌اشتهایی دارد، ممکن است به‌دلیل وجود گلوله مو در روده بزرگ باشد.

آیا گلوله موی گربه طبیعی است؟

بسیاری از صاحبان گربه‌ها شنیدن صدای دهان و دندان‌های گربه‌هایشان را بسیار ناراحت‌کننده می‌دانند، اما آشنایی با راهنمای خرید خمیر مالت گربه به شما نشان می‌دهد این کار در گربه کاملاً طبیعی است، اما برای جلوگیری از انسدادهای گوارشی باید با کمک راهنمای خرید خمیر مالت گربه، این محصول را برای گربه خود تهیه کنید

واکنش گربه در برابر گلوله مو چیست؟

گربه‌ها سعی می‌کنند گلوله‌ها را استفراغ کنند تا از ورود آن‌ها به روده و ایجاد انسداد جلوگیری شود. اگر دیدید گربه‌تان گردنش را دراز می‌کند، دهانش کاملاً باز می‌شود و قبل از اینکه آرام دور شود و به عقب برود، یک گلوله مو را بیرون می‌دهد، نگران نشوید. تماشای این صحنه می‌تواند ناراحت‌کننده باشد اما طبیعی است. ممکن است گلوله را در خاک گربه یا خاک سگ (اگر حیوان دیگری در خانه نگه می‌دارید) نیز مشاهده کنید.

گلوله مو هر چند وقت یک بار تشکیل می‌شود؟

برخی از صاحبان گربه فکر می‌کنند حیوان خانگی آن‌ها هر روز یک گلوله مو جدید در بدن خود تشکیل می‌دهد و ممکن است به همین علت از مقدار زیادی خمیر مالت گربه استفاده کنند، اما این درست نیست. راهنمای خرید خمیر مالت گربه را بخوانید تا بدانید گربه‌ها تنها گاهی اوقات، معمولاً کمتر از یک بار در ماه این گلوله‌ها را تشکیل می‌دهند و دفع می‌کنند؛ به همین منظور صاحب گربه باید از طریق دادن خمیر مالت به گربه به‌طور منظم، از تشکیل مو در دستگاه گوارش گربه جلوگیری کند. بیشر موهای بلعیده‌شده از نظافت از طریق سیستم گوارشی عبور می‌کنند و بدون مشکل دفع می‌شوند.

کدام گربه‌ها بیشتر به خمیر مالت نیاز دارند؟

مصرف خمیر مالت گربه برای تمام گربه‌ها ضروری است؛ چراکه همه آن‌ها با هر نژادی به نظافت خود و موهایشان حساس هستند و این کار را انجام می‌دهند. بچه گربه‌ها و گربه‌های جوان معمولاً گلوله‌های موی کمتری دارند؛ زیرا از نظر نظافت چندان سخت‌گیر نیستند، اما گربه‌های بالغ و مسن‌تر ممکن است نست به نظافت خود حساس‌تر باشند و بیشتر گلوله‌های مو تولید کنند.

گربه‌هایی با موی بلند، مانند پرشین‌ها و مین‌کون‌ها، به‌طور طبیعی گلوله‌های موی بیشتری تولید می‌کنند؛ زیرا موهایشان سریع‌تر به‌صورت توده‌ای جمع می‌شود؛ پس اگر صاحب گربه‌هایی از این نژادها هستید تحت هیچ شرایطی مصرف خمیر مالت گربه را فراموش نکنید.

واکنش گربه در برابر گلوله مو چیست

شایع‌ترین علائم وجود گلوله مو در دستگاه گوارش گربه

  • استفراغ غذای هضم‌نشده
  • خفگی و سرفه کردن
  • از دست دادن اشتها
  • کاهش وزن
  • بی‌علاقگی و بی‌میلی به حرکت
  • یبوست گربه و نفخ شکم

مصرف خمیر مالت گربه برای کدام نژاد گربه ضروری است؟

گربه‌های مو بلند و نیمه بلند (مثلاً گربه‌های مو بلند سیبری، بریتانیایی یا مین کونز) و گربه‌های مو کوتاه با پوست ضخیم (مثلاً راشن بلو) بیشتر در معرض خطر هستند. خطر خفه شدن برای همه گربه‌ها (نه تنها گربه‌هایی که در بالا ذکر شد) در طول دوره ریزش فصلی مو که در بهار و پاییز است، وجود دارد.

درصورت بروز علائم وجود گلوله‌های مو چه باید کرد؟

هیچ‌یک از علائم را دست‌کم نگیرید؛ چراکه گلوله‌های مو واقعاً برای سلامتی گربه شما خطرناک هستند و حتی نیاز به مراقبت دامپزشکی دارند. درصورت وجود انسداد، دامپزشک با استفاده از اشعه ایکس یا سونوگرافی بهترین درمان را برای گربه شما انتخاب می‌کند.

در شرایط بحرانی و بروز انسداد گوارشی ممکن است جراحی لازم باشد. برای مشکلات خفیف‌تر، دامپزشک ممکن است از تنقیه یا موم پارافین برای کمک به گربه شما در برداشتن و دفع گلوله‌های مو استفاده کند. به یاد داشته باشید شما نباید از پارافین استفاده کنید؛ زیرا مصرف نادرست آن می‌تواند منجر به مرگ گربه شود. اگر گربه خود را با یکی از علائم زیر مشاهده کردید، باید آن را نزد دامپزشک ببرید:

  • ناله کردن و میو میو کردن طولانی مدت
  • استفراغ
  • کاهش اشتها
  • بی‌حالی
  • یبوست یا اسهال
  • معده متورم یا حساس
  • درد در ناحیه شکم
  • دفع نکردن مدفوع

مزایای مالت گربه

مزایای مالت گربه

  • حذف گلوله‌های مویی از بدن
  • خمیر مالت به حرکت مو در دستگاه گوارش کمک می‌کند و خطر تشکیل گلوله مویی را کاهش می‌دهد.
  • میکروفلور روده
  • با ترویج رشد باکتری‌های مفید در روده، به حفظ تعادل سیستم گوارشی کمک می‌کند و به بهبود کلی سلامت گربه منجر می‌شود.

سیستم گوارشی

پری‌بیوتیک‌های موجود در خمیر مالت، به تحریک رشد باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کنند و هضم و جذب مواد مغذی را بهبود می‌بخشند. عصاره مالت به‌عنوان ماده اصلی می‌تواند به بهبود جذب مواد غذایی و جلوگیری از ناراحتی گوارشی در گربه‌ها کمک کند.

پیشگیری از استفراغ گلوله‌های مویی

خمیر مالت گربه با کاهش خطر تشکیل گلوله مو و محافظت از سیستم گوارشی می‌تواند به گربه کمک کند تا سیستم گوارشی سالمی داشته باشد.

منبع انرژی

عصاره مالت سرشار از کربوهیدرات است که منبع انرژی ارزشمندی برای گربه‌ها به حساب می‌آید.

خوش‌طعم

خمیر مالت گربه طعم شیرین و جذابی دارد که اشتهای گربه را افزایش می‌دهد و او را تشویق به مصرف آن می‌کند.

اثر ملین و رفع یبوست

خمیر مالت به بهبود انتقال مواد در روده کمک می‌کند؛ به همین دلیل برای مشکلاتی مثل یبوست خفیف نیز مناسب است. به طور خلاصه، خمیر مالت به گربه‌ها کمک می‌کند موها را به‌درستی و بدون هیچ مانعی دفع کنند.

چگونه به گربه‌ام خمیر مالت بدهم؟

همان‌طور که می‌دانید، هر گربه می‌تواند رفتارهای متفاوتی داشته باشد. برخی از گربه‌ها خمیر مالت را دوست دارند، اگر آن را مستقیم از ظرف غذا بخورند خوشحال می‌شوند و بدون وقفه آن را می‌لیسند، اما برخی گربه‌ها آن را دوست ندارند. برای رفع این مشکل می‌توان پس از خرید خمیر مالت گربه می‌توان مقدار کمی از آن را روی پنجه یا گوشه دهان گربه بگذاریم. ممکن است گربه‌ها آن را خیلی دوست نداشته باشند، اما همچنان سعی می‌کنند آن را لیس بزنند. می‌توانید خمیر مالت را با غذای آن‌ها مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید مارک‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید که آیا گربه شما به یک فرمول خاص بهتر پاسخ می‌دهد یا خیر.

چگونه به گربه‌ام خمیر مالت بدهم

میزان مجاز مصرف خمیر مالت برای گربه چقدر است؟

هر وعده خمیر مالت باید به اندازه یک بادام یا فندق کوچک باشد. برای یک گربه مو کوتاه، دو دوز در هفته باید برای منظم نگه داشتن آن‌ها کافی باشد. اگر گربه شما موهای بلندی دارد، مانند پرشین و بیرما، ممکن است لازم باشد تا چهار دوز در هفته خمیر مالت مصرف کند.

چگونه می‌توانید به جلوگیری از تشکیل گلوله‌های مو در گربه‌ها کمک کنید؟

هیچ راهی برای متوقف کردن کامل تشکیل گلوله‌های مو وجود ندارد، اما می‌توانید از راهکارهای زیر برای کمک به آن‌ها استفاده کنید:

  1. گربه خود را مرتب شانه بکشید.
  2. برای کوتاهی منظم موی گربه خود برنامه‌ریزی کنید
  3. غذای مخصوص گربه‌های مو بلند به گربه خود بدهید
  4. به‌طور مرتب از خمیر مالت گربه برای گربه خود استفاده کنید.
بیشتر بخوانید:  ماست برای گربه مفیده یا ضرر داره؟

تفاوت بین علف گربه و مالت

کمک به گربه‌ها در هضم و از بین بردن گلوله‌های مو را می‌توان عملکرد مشترک این دو محصول دانست، اما تفاوت اساسی آن‌ها این است که علف گربه به پاک‌سازی کمک می‌کند؛ از این‌‌‌‌رو طبیعی است گربه پس از خوردن آن، هم گیاه و هم گلوله‌های موی احتمالی را استفراغ کند، اما مالت مدفوع را نرم می‌کند و درنتیجه از این طریق به از بین بردن گلوله‌های موی احتمالی کمک می‌کند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *