دسته ها

راهنمای خرید بهترین غذای گربه اسکاتیش فولد

غذای گربه اسکاتیش
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

گربه‌های اسکاتیش فولد گربه‌های باهوش و کنجکاوی هستند. آن‌ها سر و صدای کمی دارند. همچنین دارای صورت گرد، جثه متوسط و چشم‌های گرد و بزرگی هستند. مهم‌ترین ویژگی آن‌ها داشتن گوش‌های کوچک و خم‌شده به سمت جلو است که دهانه گوش را می‌پوشاند.

بیشتر بخوانید:  آیا سویا برای گربه مفید است؟

مشکلات رایج در نژاد اسکاتیش فولد

چاقی

گربه‌های اسکاتیش فولد گربه‌های فعالی نیستند. هر چند ممکن است به بازی‌ کردن علاقه نشان دهند. به علاوه آن‌ها به غذا خوردن علاقه زیادی دارند؛ بنابراین مستعد چاقی هستند.

مشکلات مفاصل و غضروف‌ها

گوش‌های نژاد اسکاتیش فولد به‌دلیل جهش ژنتیکی که غضروف گوش آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به سمت پایین جمع می‌شود. این جهش غضروف مفاصل گربه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و وضعیتی به نام استئوکندرودیسپلازی در آن‌ها ایجاد می‌کند. این بیماری می‌تواند منجر به آرتریت شدید و دردناک شود.

مشکلات گوارشی

اسکاتیش‌ها گوارش حساسی دارند و مستعد مشکلات گوارشی هستند.

آلرژی غذایی

گربه‌های اسکاتیش فولد مستعد آلرژی غذایی هستند که این آلرژی می‌توانند در شکل‌های مختلفی بروز پیدا کند. برخی از گربه‌ها به‌دلیل آلرژی‌های غذایی با مشکلات گوارشی مانند استفراغ یا اسهال مواجه می‌شوند؛ درحالی‌که برخی دیگر ممکن است دچار مشکلات پوستی مانند خارش، قرمزی یا ریزش مو شوند. در موارد شدید، سیستم تنفسی گربه ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد و منجر به سرفه یا مشکل در تنفس شود. اگر گربه شما آلرژی غذایی داشت باید در جست‌وجوی غذای گربه اسکاتیش بدون آلرژن‌ها باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

رژیم غذایی گربه‌های اسکاتیش فولد

گربه‌های اسکاتیش می‌توانند از غذای مرطوب و خشک استفاده کنند. بهترین نوع غذای گربه اسکاتیش مخلوطی از هر دو غذای خشک و مرطوب است. کنار این دو نوع غذا می‌توان از غذای خانگی برای گربه اسکاتیش نیز استفاده کرد. بهتر است غذای خشک به‌تنهایی برای تغذیه اسکاتیش فولد استفاده نشود. اسکاتیش‌ها مانند همه گربه‌ها مستعد نارسایی کلیه هستند و علاقه چندانی به نوشیدن آب زیاد هم ندارند. رطوبت مورد نیاز بدن آن‌ها باید از طریق غذای دریافتی تأمین شود.

ایده‌آل‌ترین حالت این است که شما از ترکیب غذای خشک، غذای مرطوب و غذای خانگی به‌عنوان غذای گربه اسکاتیش خود استفاده کنید تا گربه شما بتواند از مزایای هر سه نوع تغذیه بهره ببرد.

وقتی از غذای خشک استفاده می‌کنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کمی آب داغ به غذای خشک اضافه کنید و بگذارید خنک شود. به این ترتیب غذای خشک به غذاییث نرم و مرطوب تبدیل می‌شود که بسیار اشتهاآورتر خواهد بود و آب بدن گربه شما را نیز تا حدی تأمین می‌کند.

رژیم غذایی گربه‌های اسکاتیش فولد

راهنمای خرید بهترین غذای گربه اسکاتیش

هنگام انتخاب غذای گربه اسکاتیش باید نیازهای غذایی حیوان خود را در نظر بگیرید.

این گربه‌ها به رژیم غذایی غنی از پروتئین با کیفیت بالا، چربی متوسط و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری نیاز دارند. پروتئین‌ها برای رشد عضلانی و حفظ سلامتی آن‌ها بسیار مهم است. پروتئین می‌تواند از منابع مختلفی مانند مرغ، گوشت گاو یا ماهی تأمین شود. غذای گربه باید حاوی پروتئین حیوانی باشد تا گربه اسکاتیش بتواند آمینواسیدهای لازم را برای رشد بافت‌های بدن خود را دریافت کند.

گربه‌های اسکاتیش کم‌تحرک و مستعد چاقی هستند؛ بنابراین باید غذایی را انتخاب کنید که چربی متوسط و کربوهیدرات کمتری دارد و همچنین دارای موادی مثل ال کارنتین باشد که ماده تحریک‌کننده متابولیسم بدن است و به جلوگیری از اضافه‌وزن در گربه‌ها کمک می‌کند.

گربه‌های اسکاتیش فولد به‌دلیل جهش ژنتیکی مستعد بیماری استئوکندرودیسپلازی هستند. برای کاهش و پیشگیری از این مشکلات نژادی غذای گربه اسکاتیش باید دارای مواد تقویت‌کننده مفاصل و غضروف‌ها مانند گلوکزامین و کندرویتین باشد. بهتر است برای گربه‌های اسکاتیش خود از مکمل و تشویقی گربه حاوی مواد تقویت‌کننده مفاصل استفاده کنید.

غذای گربه اسکاتیش باید حاوی اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی (مانند امگا 3 و 6) باشد. این اسیدهای چرب سبب تقویت و سلامتی پوست و پوشش مویی گربه‌ها می‌شوند. همچنین امگا 3 و 6 سبب کاهش التهاب می‌شوند و به رشد مغز کمک می‌کنند. این مواد مغذی به کاهش درد  مفاصل که در این نژاد رایج است، کمک شایانی می‌کنند.

اسکاتیش‌ها گوارش حساسی دارند؛ از این‌رو غذای گربه اسکاتیش باید دارای فیبر باشد که علاوه بر ایجاد احساس سیری برای جلوگیری از پر خوری، سبب هضم آسان‌تر غذا شود و از مشکلات گوارشی در این گربه‌ها پیشگیری می‌کند. غذاهایی که حاوی موادی مانند برنج یا سیب‌زمینی شیرین باشند برای اسکاتیش ها مناسب خواهند بود.

از خرید غذاهایی که مشخصات زیر را دارند پرهیز کنید:

  1. اگر کربوهیدرات اولین ماده تشکیل‌دهنده ذکرشده باشد؛ زیرا نشان دهنده این است که آن غذا دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات است؛ درحالی که در غذای گربه پروتئین باید بیشترین مقدار را داشته باشد.
  2. غذای گربه با مقادیر بالای پروتئین‌های گیاهی (مانند پروتئین نخود)
  3. غذایی که مقادیر زیادی حبوبات (لوبیا، نخود و عدس) دارد.
  4. غذایی که دارای افزودنی‌های مصنوعی مانند رنگ‌ها، طعم‌دهنده‌ها و مواد نگهدارنده باشد.
بیشتر بخوانید:  ماست برای گربه مفیده یا ضرر داره؟

معرفی چند نمونه از بهترین غذاهای خشک و مرطوب برای گربه‌های اسکاتیش فولد

غذای خشک رویال کنین indoor

این غذای گربه مناسب گربه‌های بالغ ۱ تا ۷ سال است. غذای رویال کنین indoor حاوی پروتئین با قابلیت هضم بالاست و سبب کاهش بوی مدفوع می‌شود. این غذا کالری و چربی متوسطی دارد و به همین دلیل برای اسکاتیش فولد که فعالیت کمی دارد و مستعد چاقی است، مناسب است.

حاوی فیبرهای خاص از جمله پسیلیوم است که به دفع موهای خورده‌شده توسط گربه کمک می‌کند. این غذا برای کمک به حفظ سلامتی سیستم ادراری گربه‌ها فرموله شده است. بنا بر ویژگی‌هایی که گفته شد انتخاب مناسب به‌عنوان غذای گربه اسکاتیش خواهد بود.

خرید بهترین غذای گربه اسکاتیش

غذای گربه جوسرا

برند جوسرا غذاهای متعادل و باکیفیت برای گربه‌ها در هر سنی تولید می‌کند. غذای گربه جوسرا این برند دارای امگا ۳ و ۶ هستند. این اسیدهای چرب موجب زیبایی پوست و پوشش گربه‌ها می‌شود و به کاهش التهاب مفاصل رایج در گربه‌های اسکاتیش فولد کمک می‌کنند.

کنسرو گربه رویال کنین

غذاهای مرطوب رویال کنین از مقادیر متعادل پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها تشکیل شده‌اند. پروتئین‌های موجود در کنسرو گربه رویال کنین از منابع حیوانی تأمین می‌شود. رطوبت موجود در غذاهای کنسروی به تأمین آب بدن و کمک به سلامتی سیستم ادراری کمک می‌کند. کنسرو گربه و غذاهای خشک برندهایی مانند گورمت، هیلز، بلو بوفالو نیز می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای گربه‌های اسکاتیش فولد باشند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *