دسته ها

بهترین غذای سگ کن کورسو چیست؟

غذای سگ کن کورسو
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

کن کورسوها سگ‌هایی قوی، پرانرژی، باهوش، وفادار، آموزش‌پذیر و محافظانی بی‌نظیر هستند. اصل و نسب کن کورسوها به دوران روم باستان برمی‌گردد. نام آن‌ها از کلمه لاتین COHORS به معنای «نگهبان» گرفته شده است. آن‌ها در طول تاریخ به‌عنوان سگ‌های نگهبان، سگ گله و برای شکار استفاده می‌شدند، اما سال‌های اخیر به‌منزله حیوانات خانگی محبوبیت بیشتری پیدا کردند. وزن آن‌ها در زمان بلوغ به بیش از ۵۰ کیلوگرم می‌رسد. سر بزرگ، حالت هوشیاری و ماهیچه‌هایی که در زیر موهای کوتاه آن‌ها دیده می‌شود، از ویژگی‌های بارز این نژاد است. ظاهر باشکوه کن کورسوها اولین خط دفاعی آن‌هاست

بیشتر بخوانید:  بررسی انواع غذای سگ پاگ

بیماری‌های شایع در نژاد کن کورسو

سگ‌های نژاد کن کورسو به‌طورکلی قوی و سالم هستند. برخی بیماری‌ها در این نژاد رایج‌تر است. از جمله این بیماری‌ها دیسپلازی مفصل ران و آرنج، آرتریت، مشکلات قلبی و جرب دمودکتیک را می‌توان نام برد. ناهنجاری‌های پلک از جمله چشم گیلاسی، انتروپیون، اکتروپیون نیز در این نژاد شایع است. سگ‌های کن کورسو بسیار مستعد به آلرژی هستند. نفخ نیز عارضه شایع در سگ‌های کن کورسو است که در سگ‌هایی با قفسه سینه عمیق رخ می‌‌دهد.

انتخاب بهترین غذا برای سگ‌های نژاد کن کورسو

برای انتخاب بهترین غذای مختص این سگ‌ها باید به نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها توجه کنید. نیازهای سگ‌ها با توجه به مرحله زندگی آن‌ها متغیر است. همچنین با انتخاب صحیح غذای سگ کن کورسو می‌توانید از بیماری‌های شایع نژادی پیشگیری کنید.

سگ‌های نژاد کن کورسو مستعد چاقی و همچنین دیسپلازی مفصل ران و آرنج، آرتریت و مشکلات قلبی هستند که چاقی این مشکلات را تشدید می‌کند؛ بنابراین شما باید وزن سگ خود را کنترل کرده و از غذای سگ کن کورسو کم‌چرب‌تر برای تغذیه سگ خود استفاده کنید. غذای سگ کن کورسو باید حاوی موادی مانند گلوکزامین و کندرویتین باشد که سبب تقویت مفاصل می‌شوند؛ درنتیجه از دیسپلازی‌ها و آرتریت که در این نژاد بزرگ جثه شایع است، جلوگیری می‌شود. چشم گیلاسی نیز در این نژاد رایج است؛ بنابراین برای تقویت سلامتی چشم، غذای سگ کن کورسو باید حاوی امگا 3  ( DHAو EPA  و جلبک یا روغن ماهی) باشد.

جرب دمودکتیک یک بیماری پوستی نسبتاً شایع در سگ‌های کن کورسو است. سگ‌های کن کورسو با داشتن سیستم ایمنی قوی تا حد زیادی در برابر این جرب مقاومت می‌کنند. امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذای سگ کن کورسو به تقویت سیستم ایمنی کمک خواهد کرد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

آلرژی غذایی سگ کن کورسو

نژاد سگ کن کورسو مستعد ابتلا به آلرژی غذایی است. برخی از رایج‌ترین آلرژن‌ها عبارت‌اند از: گوشت گاو، لبنیات، مرغ، خوک، بره و برنج. اگر صاحب کن کورسو هستید، مهم است از این آلرژی‌های غذایی آگاه باشید و مطمئن شوید سگ خود را با رژیم غذایی عاری از این آلرژن‌ها تغذیه می‌کنید. تغذیه با غذای سگ کن کورسو که عاری از این آلرژن‌ها باشد، برای حفظ سلامت و شادی آن‌ها ضروری است.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد کن کورسوها مستعد ابتلا به آلرژی‌های غذایی هستند. یکی از دلایل این است که آن‌ها سیستم گوارشی حساسی دارند؛ یعنی نمی‌توانند مواد خاصی را در رژیم غذایی خود تحمل کنند و این مواد منجر به ایجاد آلرژی غذایی می‌شود. دلیل دیگر این است که کن کورسوها مستعد ابتلا به حساسیت‌های پوستی هستند. اگر کن کورسوی شما دائم خودش را می‌خراشد، پوست قرمز و تحریک‌شده‌ای دارد یا زیاد عطسه می‌کند، می‌تواند نشانه حساسیت او به غذایی خاص باشد.

آلرژی غذایی سگ کن کورسو

حساسیت‌های غذایی چگونه بر زندگی کن کورسو تأثیر می‌گذارد؟

حساسیت‌های غذایی می‌تواند تأثیر زیادی بر کن کورسوها داشته باشد. اگر کن کورسوی شما به یکی از این غذاها حساسیت داشته باشد، می‌تواند مشکلات مختلفی از جمله حساسیت پوستی، مشکلات گوارشی و مشکلات تنفسی را تجربه کند. حساسیت‌های غذایی می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی مانند پیودرما یا ایمپتیگو ‌شود. حساسیت‌های غذایی می‌تواند سبب  مشکلات رفتاری شود؛ مانند کشیدن بدن به‌منظور خاراندن روی مبلمان و پاهای صاحب، بی‌قراری، لرزش یا خاراندن گوش به‌طور منظم، گاز گرفتن پنجه‌ها و دم، گوشه‌گیری و بی‌اشتهایی.

مهم است که تشخیص دهید آیا سگ شما با آلرژی غذایی مواجه است یا در برابر نوعی غذا عدم تحمل دارد. در برخی موارد سگ شما یک ماده غذایی خاص را مصرف نمی‌کند؛ به این معنا که آن‌ها ممکن است نسبت به آن عدم تحمل داشته باشند. برعکس، سگ شما می‌تواند یک ماده غذایی مصرف کند و واکنش آلرژیک پس از مدتی رخ دهد.

چگونه می‌توان از ایجاد آلرژی غذایی در کن کورسوها جلوگیری کرد؟

سگ خود را با یک رژیم غذایی متعادل شامل انواع پروتئین‌های باکیفیت بالا تغذیه کنید. از غذای سگ کن کورسو که حاوی مواد افزودنی مصنوعی و نگهدارنده است خودداری کنید. سگ خود را بیش‌ازحد در معرض آلرژن‌های احتمالی مانند گوشت گاو، لبنیات و مرغ قرار ندهید.

کن کورسوی چگونه می‌‌تواند با وجود حساسیت‌های غذایی زندگی بهتری داشته باشد؟

شما می‌توانید با تغذیه کن کورسوی خود با یک رژیم غذایی عاری از این مواد حساسیت‌زا کمک کنید زندگی بهتری داشته باشد. غذاهای مختلفی وجود دارد که این آلرژن‌ها را ندارند. شما با جست‌وجوی این غذاها و استفاده از آن‌ها می‌توانید سگ خود را سالم و شاد نگه دارید.

چه عوامل محیطی در تشدید و ایجاد حساسیت غذایی نقش دارند؟

قرار گرفتن در کنار حیوانات دیگر، محیط کشاورزی، دود سیگار و آلودگی هوا راه‌هایی هستند که ممکن است در تشدید حساسیت غذایی نقش داشته باشند؛ برای مثال، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوا می‌تواند حساسیت غذایی را تشدید کند. کمبود اسید چرب امگا در غذای سگ کن کورسو، سبب آلرژی و تشدید حساسیت غذایی می‌شود.

آلرژی غذایی در کن کورسوها

پیشگیری از نفخ سگ کن کورسو

سینه‌های بزرگ و عمیق کن کورسو آن‌ها را مستعد نفخ می‌کند که می‌تواند سبب اتساع معده و ولولوس یا GDV شود؛  وضعیتی کشنده که در آن معده می‌چرخد و روی خود می‌پیچد.

۱. تغذیه در دو یا سه وعده غذایی کوچک‌تر در طول روز و استفاده از کاسه تغذیه آهسته که سگ شما را مجبور می‌کند فقط چند تکه غذا را در یک زمان بخورد، به پیشگیری از این وضعیت کمک می‌کند.

۲. به سگ خود حداقل یک ساعت قبل و به‌خصوص بعد از غذا اجازه فعالیت زیاد و ورزش ندهید. به سگ خود اجازه ندهید غلت بزند؛ زیرا می‌تواند باعث چرخش معده شود.

3.از ایجاد استرس در سگ خود پرهیز کنید.

۴. یک ساعت قبل و بعد از غذا به سگ خود آب ندهید. به جز قبل و بعد از غذا، سگ شما باید اجازه دسترسی دائمی به آب آشامیدنی و تمیز را داشته باشد.

۵.. وعده‌های غذایی را به زمانی آرام و بدون استرس تبدیل کنید.

۶. تغییر غذای سگ کن کورسو خود را به‌تدریج انجام دهید (در طول چند هفته).

۷. به سگ خود تنها غذای خشک ندهید و از غذای مرطوب هم به‌عنوان غذای سگ کن کورسو استفاده کنید.

۸. درصورت تغذیه با غذای خشک از تغذیه با غذاهای حاوی اسید سیتریک خودداری کنید.

۹. اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از غذای خشک حاوی اسید سیتریک شوید، غذا را از قبل مرطوب نکنید.

۱۰. درصورت تغذیه با غذای خشک از غذاهایی که درصد چربی بالایی دارند، استفاده نکنید.

۱۱. از غذای سگ کن کورسو حاوی پروتئین بالا (بیش از 30 درصد) استفاده کنید.

۱۲. ظرف آب و غذای سگ خود را روی زمین قرار دهید. در سگ‌هایی که گردن خود را روی زمین می‌کشند تا غذا بخورند، احتمال کمتری برای بلعیدن هوای اضافی همراه با وعده‌های غذایی وجود دارد.

13.غذایی که سگ به آن عادت ندارد یا حاوی کربوهیدرات بالایی است، احتمال بیشتری دارد که گاز تولید کند و گاز بیش‌ازحد می‌تواند منجر به نفخ شود.

پیشگیری از نفخ سگ کن کورسو

رژیم غذایی سالم و متعادل کن کورسوها باید شامل چه مواردی باشد؟

  1. پروتئین از منابع گوشتی باکیفیت: پروتئین برای رشد و حفظ ماهیچه‌های سگ‌های کن کورسو و سلامت کلی بسیار مهم است، غذای سگ شما باید حاوی 25 تا 30 درصد پروتئین باشد. هنگام انتخاب غذای سگ کن کورسو خود، یک رژیم غذایی با منابع پروتئین حیوانی باکیفیت بالا مانند گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، بره، اردک، تخم‌مرغ و ماهی انتخاب کنید. پروتئین حیاتی‌ترین ماده مغذی در غذای سگ کن کورسو شماست. پروتئین ماده مغذی ضروری است که برای کارایی مطلوب تمام سلول‌ها، سیستم‌ها و عملکردهای بدن ضروری است. به این ترتیب، پروتئین از راه‌های مختلف بر سلامت سگ تأثیر می‌گذارد، از جمله:

* ساخت و ترمیم عضلات

*ترمیم پوست، مو، ناخن و ساخت سایر بافت‌های جدید

* تأمین سلامت سیستم ایمنی

* هورمون‌ها، آنزیم‌ها و آنتی بادی‌ها را می‌سازد.

  1. اسیدهای چرب ضروری و امگا: چربی دومین ماده مغذی مهم در غذای سگ کن کورسو است. چربی‌ها اسیدهای چرب ضروری را فراهم می‌کنند که برای پوست، پوشش و سلامت سگ شما ضروری است. به‌دنبال غذای سگ کن کورسو با محتوای چربی متوسط در حدود 10-15 درصد باشید. چربی‌های متعادل برای سلامت مطلوب ضروری هستند و همچنین انرژی را تأمین می‌کنند.

دو نوع چربی یا تری گلیسیرید وجود دارد، چربی اشباع شده و غیر اشباع که هر دوی آن‌ها در رژیم غذایی سگ مهم هستند، اما داشتن تعادل بسیار مهم‌تر است. اسیدهای چرب ضروری چربی‌های غیراشباع مانند امگا 3 (EHA، DHA  و  ALA) امگا 6 و 9، برای رشد، ساختار و عملکرد سلول‌های بدن حیاتی هستند. این اسیدهای چرب پوست، چشم و سیستم عصبی را تقویت، هورمون‌ها را کنترل، مغز و یادگیری را تقویت می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند. چربی‌های اشباع‌شده از منابع حیوانی منشأ می‌گیرند، طعم و بافت غذای سگ شما را بهبود می‌بخشند و به جذب ویتامین‌های محلول در چربی  A، D، E  و K کمک می‌کنند.

  1. کربوهیدرات: سگ‌ها به مقادیر زیادی از کربوهیدرات نیاز ندارند، اما کربوهیدرات‌ها می‌توانند منبع انرژی باشند. به دنبال غذاهای سگ باشید که از غلات کامل یا سبزیجات به‌عنوان منبع کربوهیدرات استفاده می‌کنند. کربوهیدرات ماده مغذی ضروری برای سگ‌ها نیست، اما مقدار کمی کربوهیدرات از منابع گیاهی نقش مهمی در بدن سگ دارد. سبزیجات و میوه‌ها فیبر، پری‌ییوتیک (غذای باکتری‌های مفید دستگاه گوارش) و آنتی‌اکسیدان‌هایی را برای سگ‌ها فراهم می‌کنند که در گوشت وجود ندارد. از میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌توانید به عنوان غذای تشویقی سگ نیز استفاده کنید.
  2. ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی
  3. آب: برای عملکرد صحیح فیزیولوژی بدن سگ ضروری است. درواقع بدن سگ تقریباً 70 درصد از آب تشکیل شده است. کم‌آبی می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی، از جمله آسیب به کلیه و گرمازدگی شود. به این ترتیب، آب یک ماده مغذی حیاتی برای تمام سلول‌ها و اندام‌های بدن است، از جمله:

* تنظیم دمای بدن

* هضم و جذب مواد مغذی

* سم‌زدایی: آب به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می‌کند.

بنابراین سگ شما باید دسترسی دائم به آب داشته باشد. کم‌آبی در سگ‌هایی که فقط با غذای خشک تغذیه می‌شوند، شایع است.

رژیم غذایی سالم و متعادل کن کورسو

بهترین غذای سگ کن کورسو چیست؟

شما می‌توانید برای سگ کن کورسوی خود غذای خشک یا غذای مرطوب تهیه کنید. توجه به مواردی که گفته شد، به شما کمک خواهد کرد که در بین برندهای مختلف غذای سگ کن کورسو بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه چند مورد از بهترین غذاها برای سگ‌های کن کورسو را معرفی خواهیم کرد.

۱. غذای سگ رویال کنین مخصوص نژادهای غول پیکر (giant adult): غذای سگ رویال کنین جاینت یک غذای کامل است که به طور خاص برای سگ‌های نژاد فوق العاده بزرگ در سنین 2 سال و بیشتر و با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم ساخته شده است.

این غذا به تقویت استخوان‌ها و مفاصل سالم سگ‌های نژاد غول‌پیکر کمک می‌کند. مفاصل سگ‌های بزرگ جثه به دلیل وزن بالا تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند. این غذای سگ کن کورسو حاوی مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی است.

این غذای سگ رویال کنین دارای مواد مغذی از اجمله تورین است که برای تقویت و سلامت قلب سگ‌های غول پیکر ضروری است. سگ‌های نژاد کن کورسو مستعد بیماری‌های قلبی هستند، بنابراین این غذا برای آن‌ها بسیار مناسب خواهد بود.

۲. غذای سگ رویال کنین Ultamino: اغلب سگ‌های کن کورسو از حساسیت غذایی رنج می‌برند. این غذای سگ کن کورسو مخصوص سگ برای سگ‌های بالغ با حساسیت غذایی فرموله شده است.

این غذا از پروتئین‌های هیدرولیز شده ساخته می‌شود. داشتن پروتئین‌هایی که به‌دلیل تجزیه شدن به اندازه‌ای که تقریباً توسط سیستم ایمنی قابل تشخیص نیست رسیده‌اند، خطر حساسیت غذایی را به حداقل می‌رساند. این غذای سگ کن کورسو همچنین واکنش‌های پوستی را کاهش می‌دهد. ثابت شده است که این غذای سگ به کاهش واکنش‌های پوستی کمک می‌کند که ممکن است به‌دلیل حساسیت به پروتئین‌های رایج موجود در غذاهای سگ بالغ باشد. مواد مغذی خاص موجود در غذای سگ رویال کنین سد پوستی را تقویت کرده و به داشتن پوست سالم در سگ‌هایی که پوست حساس و تحریکات پوستی دارند کمک می‌کند. همچنین فیبرهای موجود در این غذا به سلامتی دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

۳. غذای سگ رویال کنین هایپوآلرژنیک: این غذا دقیقاً برای سگ‌هایی که از واکنش‌های غذایی نامطلوب (AFR) رنج می‌برند، فرموله شده است. سگ‌های کن کورسو اغلب از این مشکل رنج می‌برند. این غذا از پروتئین سویای هیدرولیزشده با وزن مولکولی کم تشکیل شده که بسیار قابل هضم است. به همین علت این غذای سگ کن کورسو ضد حساسیت است. اسید چرب‌های ضروری موجود در این غذا سد پوستی سگ را تقویت می‌کند. به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث تعادل فلور گوارشی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ مالینویز چیست؟

مقدار غذای مورد نیاز برای سگ کن کورسو

سن مقدار غذای روزانه (فنجان)
2 – 3 ماه 1-2.5
4 – 5 ماه 3 – 3.75
6-9 ماه 3 – 5.25
10-12 ماه 4-6
1-6 سال 6-9
10 سال به بالا 4.5 تا 7.5

میزان کالری مورد نیاز سگ کن کورسو

انواع غذای سگ کن کورسو تعداد کالری یکسانی ندارند. برخی ممکن است تنها 200 کالری در هر فنجان داشته باشند، در حالی که برخی دیگر بیش از 400 کالری دارند. قاعده کلی این است که 40 کالری به ازای هر کیلو گرم وزن بدن برای سگ نژاد بزرگی مانند کن کورسو کافی است.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *