دسته ها

راهنمای خرید مولتی ویتامین و مکمل سگ | ویتامین‌های ضروری برای انواع نژاد سگ کدامند؟

راهنمای خرید ویتامین برای سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

آیا همیشه در خرید مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای سگ عزیز خود مشکل دارید؟ نمی‌دانید که کدام ویتامین برای سگ شما مفید است؟ یا بهتر است در چه زمانی از این مکمل‌ها استفاده کنید؟ نژاد سگ شما خاص است؟ می‌ترسید که سگ شما با خوردن مکمل‌ها بیمار شود؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که در راهنمای خرید ویتامین برای سگ بهترین داروهای مورد نیاز برای سگ را ارائه خواهیم داد!

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای مولتی ویتامین سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

 راهنمای خرید ویتامین برای سگ

سگ‌ها به خاطر کمبود انواع ویتامین‌‌ها، سیستم دفاعی آنان دچار مشکلاتی می‌شود؛ این مسئله سلامتی آنان را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین با مصرف مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها از طریق وعده‌های غذایی، کمبودهای ویتامینی جبران می‌شود؛ زیرا کمبود ویتامین‌ها باعث مشکلات گوارشی و پوست و مو و مشکلات سیستم ایمنی و مفاصل و استخوان و… خواهد شد.

به همین سبب باید با خوردن مکمل‌ها و ویتامین‌ها جبران و درمان شود. مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها باعث تقویت پوست و موی سگ و درخشندگی موهای آن‌ها خواهد شد. همچنین باعث تقویت استخوان‌ها و مفاصل و دندان‌ها و علاوه‌بر این‌ها باعث بهبود سوخت‌وساز بدن سگ‌ها و ایجاد شادابی و نشاط برای آن‌ها خواهد شد. مکمل‌های غذایی مخصوص سگ‌ها دارای میزان زیادی فیبر پروبیوتیک و پریوبیوتیک است که سیستم ایمنی بدن سگ‌ها را قوی می‌کند. لازم به ذکر نیز است که این مکمل‌های غذایی شرایطی برای معده‌های حساس سگ‌ها به وجود می‌آورد؛ زیرا فیبر زیادی که دارند جذب شده و سبب می‌شود که مشکلات معده پت شما از بین ‌برود. همچنین پریبیوتیک دارای فیبر‌های گیاهی نیز هستند. در حقیقت پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده هستند که هر دوی اینان ( پروبیوتیک و پریوبیوتیک ) باعث تقویت باکتری مفیدی که برای سیستم گوارشی سگ لازم است را ایجاد می‌کند.

ویتامین برای ریزش موی سگ

 انواع ویتامین‌های مورد نیاز سگ

ویتامین‌های مورد نیاز سگ شامل ویتامین‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌B6 B12 ،E ،C ،A می‌شود. این مولتی ویتامین‌ها در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن سگ‌ها در برابر قارچ‌ها مفید است. راهنمای خرید ویتامین برای سگ به طور مجزا خواص و کارکرد هر ویتامین را بررسی می‌کند.

  • Aویتامین

این ویتامین هم تقویت کننده‌ سیستم ایمنی – رشد جنین – تقویت چشم و… است.

  • C ویتامین

به کاهش التهاب و پیری زودرس غلبه می‌کند.

  • D ویتامین

برای سلامتی ماهیچه‌ها و استخوان‌های سگ به دلیل وجود فسفر و کلسیم ضروری است.

  • E ویتامین

کمبود این ویتامین باعث تحلیل رفتن چشم و عضلات و مشکلات تولید مثل می‌شود این ویتامین محلول در چربی است.

  • K ویتامین

این ویتامین محلول در چربی است و باعث فعال سازی لخته شدن خون می‌شود.

  • کولین

کولین ویتامینی است که از عملکرد مغز و کبد پشتیبانی می‌کند و همچنین این ویتامین برای درمان صرع به‌کار می‌رود.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ هاسکی چیست؟ | خرید و قیمت غذای سگ هاسکی

 

 آیا سگ‌ها مولتی ویتامین نیاز دارند؟

چون سگ‌های خانگی از غذاهای خانگی برای سگ مصرف می‌کنند بهتر است از مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای تکمیل نیاز حیوان استفاده شود. این مولتی ویتامین‌ها به صورت قرص و بیشتر جویدنی هستند؛ البته به صورت پودر و مایع هم دیده می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مولتی ویتامین‌ها علاوه‌بر مواد معدنی، مواد افزودنی شامل پروبیوتیک‌، آنزیم‌های گوارشی، اسیدهای چرب امگا و آنتی اکسیدان هم دارند. برای رضایت بیشتر سگ شما این قرص معمولاً با طعم گوشت که مورد علاقه سگ‌ها است ساخته می‌شود که در کنار غذای سگ باید استفاده شود. همچنین مولتی ویتامین‌هایی بدون لبنیات برای سگ‌هایی که معده‌های حساسی دارند تجویز می‌شود.

 ویتامین‌های مورد نیاز نژادهای مختلف سگ‌ها چیست؟

ویتامین مورد نیاز برای هر نژاد از سگ، متفاوت است. در این بخش به بررسی انواع نژاد سگ‌ها و ویتامین‌های مورد نیازشان می‌پردازیم.

  • غذای سگ پامرانین

سگ پامرانین اگر زیاد غذا بخورد دچار چاقی و بیماری‌هایی از قبیل کشیدگی رباط و درد مفاصل می‌شود؛ به همین دلیل باید ارزش غذای سگ پامرانین بالا باشد. رژیم غذایی خام برای پامرانین‌ها مفید است. تغذیه به سن و اندازه متابولیسم و سطح فعالیت سگ عزیزتان بستگی دارد؛ پس بهتر است از ویتامین‌ها – فیبرها و پروتئین استفاده کنید.

  • غذای سگ پودل
  1. غذای سگ پودل باید دارای پروتئین‌هایی از مرغ – گوشت- ماست – تخم -مرغ و غیره که برای ساخت سلول‌های پوستی و رشد مو و هورمون و آنزیم ضروری و لازم است، باشد.
  2. کربوهیدرات شامل جو دوسر، برنج قهوه‌ای، گندم و سیب زمینی است که گلوکز مورد نیاز مغز سگ سیستم عصبی و سایر اندام های حیاتی را تامین می‌کند.
  3. چربی که شامل گوشت‌ها و روغن‌هایی مانند زیتون و روغن ماهی می‌شود و برای رشد طبیعی، عملکرد سلول‌های بدن، اعصاب، عضلات و بافت بدن ضروری است.
  4. مواد معدنی که شامل کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، آهن، روی برای تشکیل استخوان و غضروف، عملکرد اعصاب و عضله، تنظیم و تعادل مایعات، انتقال اکسیژن، تولید هورمون لازم است. همچنین ویتامین‌های E – D- C- B –A- K که برای نگهداری پوست، استخوان و دندان‌ها لازم است.
  • غذای سگ شیواوا

همیشه برای تهیه غذای خشک سگ شیواوا از گوشت استفاده می‌شود. گندم، ذرت، سویا، سیب زمینی، برنج و به طور کلی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سگ شیواوا  شامل موارد زیر است:

  • کلسیم: برای رشد استخوان و انعقاد خون لازم است.
  • کلر: کلر به منظور کمک به نگهداری از بدن سگ استفاده می‌شود.
  • کولین: در رشد سلول‌ها نقش دارد.
  • مس: کمک به تشکیل بافت و متابولیسم.
  • اسید فولیک: اسید فولیک نیز مانند کولین در رشد سلول‌ها نقش دارد؛ علاوه بر این در رشد استخوان نیز نقش دارد.
  • ید: برای سلامت تیروئید ضروری است.
  • آهن: ضروری برای خون و اکسیژن‌رسانی
  • منیزیم: مفید برای سلول عصبی
  • منگنز: موثر در رشد استخوان
  • نیاسین: کمک به عملکرد آنزیم
  • فسفر: کمک به رشد استخوان
  • پتاسیم: موثر در عملکرد اعصاب
  • B1 ویتامین: در انتقال انرژی نقش دارد.
  • B2 ویتامین: عملکرد آنزیم‌ها را کنترل می‌کند.
  • B6 ویتامین: این ویتامین که بسیار ضروری است در تولید گلبول قرمز نقش اساسی دارد.
  • روی: موثر در رشد سلول
  • K ویتامین: کمک به لخته شدن خون بعد از خونریزی

ویتامین های مورد نیاز نژادهای مختلف سگ

بهترین مولتی ویتامین برای سگ

بهترین مولتی ویتامین  برای سگ‌ها ب کمپلکس است. این مولتی ویتامین محلول در آب است و در جهت افزایش مقاومت به کک استفاده می‌شود؛ همچنین این ویتامین برای ریزش موی سگ مفید است.

کمبود ویتامین گروه B علائمی از جمله اضطراب، پیری، جذب کک و کنه،  افزایش وزن،  یبوست، دندان‌های کثیف و فاسد می‌شود. همچنین این ویتامین برای ریزش موی سگ است یا به زبان دیگر کمبود آن باعث ریزش بیش از حد مو سگ می‌شود. با بالا رفتن سن سگ‌ها دستگاه گوارش، قادر به جذب ویتامین نیست در نتیجه باید مولتی ویتامین مناسب به سگ‌های بزرگسال داده شود.

ویتامین مناسب برای ریزش موی سگ چیست؟

  • قرص بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین‌ها برای ریزش موی سگ است (ضد ریزش موی سگ). این قرص مولتی ویتامین بیوتین حاوی جلبک دریایی است که باعث افزایش رنگدانه‌های مو می شود و همچنین از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند.

  • قرص مولتی ویتامین تاب تن بیفار

این قرص دارای ویتامین مورد نیاز و همچنین مواد معدنی است که در حفظ سلامت قلب و بینایی و همچنین توقف در ریزش موی سگ اثر دارد. از ویژگی‌های قرص «تاپ تن بیفار» طعم مطلوب میگو و سیر است که حاوی قند و شیر و عصاره گوشت بوده و جالب است که بدانید انواعی از ویتامین‌ها و سایر مواد ضروری درون این قرص وجود دارد؛ از جمله کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم مواد معدنی، پروتئین، فیبر و روغن.

این قرص یک مولتی ویتامین کامل است که قوای جسمانی سگ را تقویت می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای جلوگیری از ریزش موی سگ را به نام ویتامین‌های گروه  B و بیوتین است که در درمان ریزش مو بسیار موثر بوده و همچنین باعث تقویت و استحکام استخوان و دندان و شادابی پوست و مو حیوان می‌شود. در این قرص
B2 – B1 – B6 – B12 – A – E – D3 بیوتین و نیاسین وجود دارد و میزان مصرف آن به ازای هر ۵ کیلوگرم از وزن سگ یک عدد است؛ مصرف این قصر به صورت مخلوط با غذا است.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع مراقبت و نگهداری سگ
  • قرص مکمل پوست و موی کانیدرم

این قرص دارای آمینو اسید، بیوتین، اسید چرب امگا تری، آنتی اکسیدان، لیگنوسلولز، کلسیم، ویتامین ب کمپلکس، آهن، مس، روی، منگنز، سلنیوم و غیره است که از ریزش مو، خشکی، التهاب و خشکی پوست، آلرژی پوستی، مشکلات رنگدانه پوست، پینه در  ناحیه پنجه‌ها و… است. این ویتامین برای ریزش مو سک بسیار مفید است.

  • قرص تقویت کننده پوست و موی سگ دکتر کلردز

حاوی بیوتین و کلیه ویتامین‌های A– B C به ویژه و مخمر است؛ جلوگیری از ریزش مو و افزایش استحکام مو و جلوگیری از شکنندگی مو مفید است.

  • قرص مخمر (مکمل غذای سگ ) اکسل

این مکمل غذایی حاوی ویتامین‌های ضروری برای سلامت پوست و مو است. این مکمل حاوی فیبر، پروبیوتیک و پریبیوتیک است. همچنین این قرص باعث ایجاد یک سپر محافظتی برای پوست می‌شود.

 انواع ویتامین های مورد نیاز سگ

  • قرص مخمر بیفار

این قرص برای کاهش ریزش موی سگ و گربه است و باعث می‌شود پوست و مو سالم و زیبا بماند. سیستم ایمنی و عصبی را تقویت می‌کند همچنین سبب کاهش کلسترول بد و بالا بردن کلسترول مفید می‌شود. همچنین باعث تعدیل هرمون جنسی نیز می‌شود؛ این قرص دارای ویتامین‌های گروه بی است.

  • قرص مخمر آبجو

این قرص برای سگ لازم است؛ چون حاوی اسید پالمتیک و اسید استئاریک است. ویتامین A در مخمر آبجو ویتامین B باعث تقویت عملکرد سیستم عصبی مرکزی می‌شود. ویتامین بی باعث تقویت مو و تقویت پوست می شود.

جمع بندی

استفاده از مولتی ویتامین‌های مناسب برای سگ‌ها می‌تواند به‌ آن‌ها کمک کند تا نسبت به خیلی از بیماری‌ها مقاومت بیشتر از خود نشان دهند. در راهنمای خرید ویتامین برای سگ به بهترین مولتی ‌ویتامین‌ها اشاره کردیم تا بتوانید با توجه به نیاز و نژاد سگ خود بهترین ویتامین را مورد استفاده قرار دهید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *