دسته ها

بهترین غذای سگ هاسکی چیست؟ | خرید و قیمت غذای سگ هاسکی

غذای سگ هاسکی چیست
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

زیبا و قوی ماندن هاسکی‌ها، ارتباط مستقیمی با تغذیه‌ی آن‌ها دارد. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به‌صورت مفصل، انواع غذای سگ هاسکی و قیمت غذای سگ هاسکی را بررسی کنیم. اگر شما نیز صاحب یکی از هاسکی‌های قوی و زیبا هستید یا می‌خواهید به‌زودی صاحب یکی از آن‌ها شوید، مطالعه این مطلب را برای خرید غذای سگ هاسکی خود از دست ندهید.

سگ‌های هاسکی در انواع نژادهای سیبرین، آلاسکایی، مالاموت و هیمالین وجود دارند و همه نژادها نیز جزو پرطرفدارترین نژادهای سگ به حساب می‌آیند که انسان‌ها را عاشق خود می‌کنند. هاسکی‌ها ظاهری شبیه به گرگ دارند و اُبهت ظاهری آن‌هاست که آن‌ها را تبدیل به حیواناتی محبوب کرده است. البته ناگفته نماند که سگ هاسکی علاوه بر زیبایی، یک حیوان بسیار قوی به حساب می‌آید، چراکه از دیرباز از این نوع سگ برای کشیدن سورتمه در مناطق کوهستانی و برفی استفاده شده است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ هاسکی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای سگ هاسکی چیست؟

غذای مورد علاقه سگ هاسکی چیست؟ بهترین غذای سگ هاسکی که بتواند رشدونمو سگ را تضمین کند، چه غذاییست؟ جواب این سوال می‌تواند دشوار باشد زیرا هاسکی سیبری با هاسکی آلاسکا متفاوت است. مهم نیست که آن‌ها چه ترکیبی از هاسکی دارند. این نوع سگ بسیار قوی برای زندگی در سرما و سخت‌تر کارکردن نسبت به بسیاری از سگ‌های دیگر تربیت شده است. به همین دلیل، صاحبان سگ باید بدانند که غذای سگ هاسکی سیبری بسیار اهمیت دارد. هاسکی‌ها ورزشکاران حرفه‌ای در دنیای سگ‌ها هستند. توله‌های پشمالوی هاسکی حس شوخ طبعی بسیار خوبی دارند و زندگی شما را شاد و سرگرم‌کننده‌ می‌سازند. قیمت غذای سگ هاسکی با توجه به مقدار، کیفیت و نرخ بازار متفاوت است. در این مقاله به نکات مهمی از خرید غذای سگ هاسکی می‌پردازیم.

نکات خرید غذای سگ هاسکی

برای داشتن تغذیه کامل، هاسکی شما باید مواد مغذی را از منابع مختلف دریافت کند. دوست پشمالوی شما نیاز به دریافت پروتئین از مواد با کیفیت بالا دارد. به‌همین دلیل بسیار مهم است که به دنبال گوشت واقعی در داخل محصول باشید. پنج عامل اساسی بر تغذیه متعادل تأثیر می‌گذارد و این عوامل عبارتند از:

  • ویتامین‌ها: توله‌سگ شما به یک درصد ویتامین در غذای خود نیاز دارد تا بینایی خود را تا زمانی‌که ممکن است حفظ کند.
  • کربوهیدرات‌ها: کربوهیدرات‌ها روده بزرگ سگ شما را سالم نگه می‌دارند و هضم آن را آسان می‌کنند.
  • مواد معدنی: تا چهار درصد مواد معدنی مفاصل هاسکی را قوی نگه می‌دارند.
  • چربی: چربی به سیستم ایمنی سگ هاسکی کمک می‌کند. مراقب باشید برای توله‌هایی که به اندازه کافی تحرک ندارند، چربی می‌تواند منجر به مشکلات شدید چاقی شود. بنابراین در خرید غذای سگ هاسکی یک ماهه و دو ماهه باید دقت کنیم.
  • سبزیجات و میوه‌ها: آن‌ها سرشار از فیبر و کالری کم هستند که به یک میان‌وعده خوشمزه و سالم برای دوستان شما تبدیل می‌شوند.

غذای خشک سگ هاسکی چیست؟

برنامه برای غذای توله سگ هاسکی چیست؟

برنامه تغذیه به سن دوست پشمالو شما نیز بستگی دارد. توله سگ هاسکی باید وعده‌های کوچک اما مکرر بخورد. با افزایش سن تعداد وعده‌های غذایی در روز کاهش می‌یابد. در ادامه، متوجه خواهید شد که سگ‌ها چند وقت یکبار باید غذا بخورند.

  • دو تا چهار ماهگی: چهار وعده
  • چهار تا شش ماهگی: سه وعده
  • شش تا هشت ماهگی: دو تا سه وعده
  • هشت ماهگی به بالا: دو وعده

این قانون یک قانون جهانی برای همه نژادها را نشان می‌دهد. علاوه‌بر‌این، غذای بالغ باید به هاسکی بالغ در مقابل غذای توله سگ یا غذای سگ مسن به سگ‌های مسن داده شود.

غذای خشک سگ هاسکی چیست؟

غذای خشک سگ هاسکی، حاوی پروتئین از طیف وسیعی از گوشت‌های با کیفیت بالا است. در غذای خشک سگ هاسکی مرغ، بوقلمون و شاه‌ماهی داریم. ماهی به بدن هاسکی شما آمینو اسیدهای کافی برای پوشش کرکی زیبای خود می‌دهد. اسیدهای آمینه نیز درصورتی‌که سگ شما پوست خشکی داشته باشد، مفید است.

معرفی غذاهای سگ هاسكی

هاسکی‌ها حیوانات پرانرژی هستند که متابولیسم (سوخت و ساز) بالایی هم دارند، بنابراین به یک رژیم غذایی قوی نیاز دارند تا بتوانند نیازهای ویژه و حیاتی خود را رفع کرده و سرحال، سالم و پرنشاط باقی بمانند. به‌صورت کلی، غذای سگ هاسکی باید حاوی مواد زیر باشد:

       1) پروتئین

پروتئین اصلی‌ترین و مهم‌ترین چیزی است که همانطور که در غذای سگ پامرانین و غذای سگ شیتزو یافت میشود باید در غذای سگ هاسکی نیز یافت شود.. پروتئین باعث می‌شود تا استخوان‌ها و عضلات سگ به خوبی رشد کرده و تقویت شوند. همچنین پروتئین باعث تأمین انرژی موردنیاز سگ‌ها می‌شود. بنابراین انواع گوشت ماهی، بره، مرغ، تخم مرغ پخته و …. که حاوی پروتئین هستند، باید در رژیم غذای سگ هاسکی موجود باشند.

       2) چربی

چربی‌ها مکمل پروتئین برای رشد و نموی استخوان‌ها هستند و همچنین نقش بسزایی در سلامت پوست، مو، سیستم عصبی و ایمنی هاسکی‌ها دارند. البته باید در نظر داشته باشید که چربی باید به مقدار کافی – نه کم و نه زیاد – در رژیم غذای سگ هاسکی وجود داشته باشد؛ چراکه مقدار نامتعادل چربی، ممکن است سگ را دچار چاقی یا سایر مشکلات ناشی از کمبود چربی نماید. برای تأمین چربی برای هاسکی، می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی، روغن ماهی، روغن طیور و …. استفاده کنید.

        3) ویتامین

نمی‌توان تأثیر ویتامین در بقا و سلامت جسمی حیوانات را نادیده گرفت. سگ هاسکی نیز به عنوان یک حیوان زیبا و قوی، علاوه بر پروتئین و چربی، به مقدار متعادلی از ویتامین نیز در رژیم غذایی خود نیاز دارد. سگ هاسکی با مصرف سیب، هویج، نخود فرنگی و سایر میوه‌ها و مواد ویتامین‌دار، سلامتی تضمین‌شده‌ای خواهد داشت. به خصوص ویتامین E، تأثیر شگرفی در زیبایی پوست و موی هاسکی دارد که کمبود آن سبب شکنندگی مو خواهد شد.

       4) کربوهیدرات

پاستا، سیب‌زمینی، ذرت و غلات منابعی هستند که می‌توانند کربوهیدرات کافی برای غذای سک هاسکی را تأمین کنند. البته سبزیجات نیز تا حدی کربوهیدرات دارند و می‌توانند در کنار ویتامین، بخشی از کربوهدرات موردنیاز برای سگ را در بر داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ در زمستان چیست؟ + اصول تغذیه سگ در زمستان

غذای مورد علاقه سگ هاسکی

غذای هاسکی که بتوان آن را مودعلاقه تمام سگ‌های این نژاد در نظر گرفت، به طور قطعی وجود ندارد. چراکه سگ‌ها نیز سلایق متفاوت غذایی دارند و هریک به نوعی از غذا علاقه نشان می‌دهند. اما به صورت کلی هاسکی‌ها از رژیم‌های غذایی تکراری بیزارند و اگر در رژیم غذای سگ هاسکی، هر دو نوع غذاهای خانگی و غذاهای تجاری وجود داشته باشد، برای آن‌ها بسیار بهتر است. اما توصیه می‌شود که غذای خانگی و تجاری را در یک وعده به هاسکی ندهید، بلکه آن‌ها را در طول روز و در طی دو وعده به آن‌ها بدهید.

رژیم غذایی سگ هاسکی

هرگاه حس کردید که هاسکی‌تان از غذاهای خانگی یا تجاری که جلویش می‌گذارید، استقبال نمی‌کند و دلیل غذا نخوردن سگ‌تان را نمیدانستید، باید بدانید که نشانه آن است که هاسکی از آن رژیم خسته شده و رژیم تازه‌ای را طلب می‌کند. البته گاهی خلل در سلامتی سگ هم می‌تواند دلیل بی‌اشتهایی آن باشد، اما در اکثر مواقع این مشکل با تغییر رژیم غذای سگ هاسکی حل می‌شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ هاسکی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

هشدار:

هرگز رژیم غذایی هاسکی‌‌ها را به صورت ناگهانی تغییر ندهید. بلکه حتماً پس از مشورت با دامپزشک، به صورت تدریجی رژیم آن را عوض کنید. چراکه تغییر ناگهانی رژیم غذای سگ هاسکی، می‌تواند نتایج بد تغذیه‌ای را برای این سگ‌ها به همراه داشته باشد.

مقدار غذای سک هاسکی باید چقدر باشد؟

مواد لازم برای رژیم غذای سگ هاسکی را عنوان کردیم، اما اینکه چه مقدار از این مواد در غذای سگ وجود داشته باشد، به عوامل خاصی وابسته است. به‌صورت کلی، مقدار غذای هاسکی‌ها به چهار عامل زیر بستگی دارد:

  1. سن سگ هاسکی
  2. وزن سگ هاسکی
  3. وضعیت سلامت و روحی سگ هاسکی
  4. مقدار فعالیت و متابولیسم سگ هاسکی

بنابراین وقتی شما می‌خواهید از یک هاسکی نگهداری کنید، باید این چهار فاکتور را با دامپزشک در میان بگذارید تا وی دقیقاً براساس شرایط سگ‌تان، مقدار و رژیم غذای مناسب با آن را به شما ارائه کند. اما در ادامه، به صورت کلی نوع رژیم و مقدار غذای سگ‌های توله و بالغ را نیز بررسی خواهیم کرد تا در‌صورتی که به هر دلیلی به دامپزشک دسترسی نداشتید، از این راهنما استفاده کنید.

غذای سگ هاسکی بالغ

هاسکی‌های بالغ به صورت طبیعی در حیات وحش، اهل کار و سختی هستند. آن‌ها حتی می‌توانند با خوردن یک غذای اندک هم ساعت‌ها بدوند یا سورتمه بکشند. هاسکی‌ها اصلاً شکمو نیستند و تقریباً اکثر آن‌ها حتی در صورتی که غذای زیادی را در برابرشان قرار دهید، فقط مقداری از آن را استفاده می‌کنند.

به صورت کلی غذای سگ هاسکی بالغ در طول روز، باید دو تا سه درصد از وزنش باشد. برای مثال، اگر سگ هاسکی بالغ شما 40 کیلوگرم وزن دارد، مقدار غذای آن باید بین 800 تا یک کیلوگرم باشد. همچنین اگر سگ بالغ شما حدود 30 کیلوگرم وزن داشته باشد، غذای آن باید مابین 600 تا 750 گرم در روز باشد. همین فرمول را می‌توان برای سایر وزن‌ها نیز لحاظ کرد. سعی کنید مقدار موردنیاز سگ بالغ را در یک یا دو وعده در اختیار هاسکی‌تان قرار دهید.

 

اگرچه هاسکی‌ها می‌توانند از اکثر غذاهای انسان‌ها هم استفاده کنند، اما بهتر است تا جاییکه برای شما ممکن است، غذای خانگی یا تجاری مخصوص سگ را برای آن قرار داده و از دادن غذای خودتان به سگ‌ها و سایر حیوانات خانگی‌تان خودداری کنید (مگر اینکه به غذای اصلی حیوان دسترسی نداشته باشید).

غذای توله سگ هاسکی

تغذیه سگ هاسکی به مقدار دو تا سه درصد وزن را می‌توان برای توله‌ها نیز به کار برد. در واقع اگر توله هاسکی شما پنج کیلوگرم وزن داشته باشد، باید مواد مغذی موردنیاز آن را در مقداری مابین 100 الی 150 گرم در اختیارش قرار دهید. البته نکته‌ای که باید در مورد غذای هاسکی توله در نظر داشته باشید، تعداد وعده‌های غذایی این توله‌ها است.

غذای توله سگ هاسکی

تعداد وعده‌های غذایی توله‌ها به نسبت سگ‌های بالغ، باید بیشتر باشد. اگر سگ بالغ شما روزانه یک یا دو وعده غذا می‌خورد، توله‌های هاسکی باید مقدار متناسب با وزن، مصرف انرژی و وضعیت سلامت خود را در سه الی چهار وعده مصرف کنند. معده توله‌ها کوچک است و نمی‌تواند حجم زیادی از غذا را هضم کند؛ همچنین توله برای رشد و نمو به تعداد وعده‌های کم و پی در پی نیاز دارد.

از حدود 12 تا 15 ماهگی، کم‌کم می‌توانید رژیم و مقدار غذای توله‌ها را به غذای سگ‌های بالغ تبدیل کنید. البته یادتان باشد که مقدار مواد مغذی موجود در غذای توله‌ها با غذای هاسکی بالغ تفاوت دارد و باید ترکیب مواد پروتئینی، چربی، ویتامینی و کربوهیدرات غذایی مناسب آن‌ها با مشورت دامپزشک تعیین شود.

غذای سگ‌های سالخورده هاسکی

 غذای سگ هاسکی مخصوص سگ‌های مسن به‌راحتی هضم می‌شوند و ماهی آزاد دودی نیازهای گرگ درونی هاسکی شما را برآورده می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 باعث تقویت پوست سگ شما می‌شود. این فرمول یک انتخاب عالی برای هاسکی‌های مسن است زیرا حاوی چربی زیادی نیست. با افزایش سن، هاسکی‌ها کمتر تحرک دارند، به این معنی که باید به دنبال محصولاتی با چربی کمتر باشید. این مواد با کیفیت بالا تغذیه کاملی را ایجاد می‌کنند که سگ‌های شما آن را دوست خواهند داشت و با افزایش سن سگ شما را سالم نگه می‌دارد.

غذای مضر برای سگ هاسکی

غذای سگ هاسکی می‌تواند طیف گسترده‌ای از مواد غذایی را شامل شود، چراکه هاسکی‌ها در برابر آلرژی‌های غذایی مقاومند و می‌توانند هرچیزی را به‌راحتی بخورند. اما اگر شما نسبت به رژیم غذای سگ هاسکی خود حساس هستید و فکر می‌کنید که تغذیه هاسکی‌های خانگی باید با دقت بیشتری همراه باشد، از دادن مواد غذایی زیر به هاسکی‌ها خودداری کنید:

 

  • قهوه، چای و شکلات

نوشیدنی‌های کافئین‌دار و شکلات اگرچه به مقدار کم توسط برخی از والدین به سگ‌ها داده می‌شوند، اما استفاده از آن‌ها برای سگ خطرناک است و می‌تواند به صورت ضعف، استفراغ و دیگر مشکلات جسمی در سگ‌ هاسکی بروز کند و بجای آن میتوانید غذای مولتی ویتامین سگ استفاده کنید.

  • سیر و پیاز

ضعف، بی‌حالی و کم‌خونی از تبعات مصرف سیر و پیاز برای سگ‌ها هستند. به همین خاطر دادن این مواد غذایی نه تنها به سگ‌های هاسکی، به دیگر نژادهای سگ نیز کاملاً غیرمجاز است.

  • غذاهای تند و شور

غذاهای شور، تند یا پرادویه برای سگ هاسکی توصیه نمی‌شود. چراکه این مواد برای سیستم گوارش سگ مفید نیستند و می‌توانند مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد کنند.

  • نوشیدنی‌های الکلی

الکل نیز با گوارش سگ‌ها سازگاری ندارد و مصرف آن می‌تواند سگ را دچار ناراحتی بسیاری کند. بنابراین هرگز حتی به مقدار اندک هم از هر نوشیدنی که حاوی الکل باشد به سگ خود ندهید.

  • کشمش و انگور

اگرچه میوه‌هایی چون سیب برای سگ‌ها و تأمین ویتامین بدن‌ آن‌ها مفید هستند، اما ساختار برخی دیگر از میوه‌ها به گونه‌ای است که با سیستم تغذیه‌ای سگ هماهنگی ندارند. انگور یکی از همان میوه‌های ناسازگار است که حتی به صورت خشک شده و کشمش هم نباید به سگ‌ها داده شود. آووکادو نیز دیگر میوه ممنوعه برای سگ‌ها به حساب می‌آید.

علاوه بر این مواد، مقدار زیاد لبنیات، استخوان پخته شده و چربی زیاد، تخم‌مرغ خام و آجیل نیز برای سگ‌های هاسکی توصیه نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ گلدن رتریور چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ گلدن رتریور

قیمت و خرید غذای سگ هاسکی

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، غذای سگ هاسکی، مخلوطی از غذاهای خانگی و غذاهای تجاری است. در کنار آن نیز انواع تشویقی‌های ارگانیک مانند میوه‌ها و تشویقی‌های تجاری برای سگ‌های هاسکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به همین خاطر نمی‌توان قیمت غذای سگ هاسکی را به‌صورت قطعی مشخص کرد. اما غذاهای تجاری با برند برتر، مانند برندهای رویال کنین، نوتری پت، جوسرا، رفلکس نسبت به غذاهای فله و آماده سگ، قیمت بالاتری دارند. اگر با محدودیت بودجه روبه‌رو نیستید، حتماً هنگام خرید غذای سگ هاسکی توجه کنید که آن را از بین برندهای برتر انتخاب کنید.

 

قیمت غذای سگ هاسکی

 

برخی از والدین ترجیح می‌دهند برای تأمین سلامت هاسکی خود، فقط از غذاهای خانگی استفاده کرده و غذاهای تجاری را ممنوع کنند. اما این یک تصور اشتباه است، چراکه غذاهای تجاری نیز در کنار غذاهای خانگی برای جسم و روان هاسکی‌ها ضرورت دارند. غذاهای تجاری به صورتی غنی‌سازی شده‌اند که تمام مواد موردنیاز برای هاسکی‌های توله یا بالغ در آن‌ها وجود دارد.

این در حالی است که گاهی غذاهای خانگی فاقد برخی از مواد کمیابی هستند که تنها در غذاهای تجاری سگ پیدا می‌شوند. پس بهتر است با اختصاص یک هزینه‌ی معقول، هم غذای خانگی و هم غذای تجاری با کیفیت مناسب برای هاسکی‌های قوی و زیبای‌تان تهیه کنید.

مشورت با دامپزشک برای دریافت بهترین رژیم غذای سک هاسکی

موارد لزوم در رژیم غذای هاسکی را عنوان کردیم، اما باید بدانید که علی‌رغم تمام این اطلاعات، مناسب‌ترین نوع رژیم غذایی برای سگ هاسکی شما به نظر دامپزشک بستگی دارد. چراکه دامپزشک‌ها خصوصیات نژادی، سلامت، وزن، سن، وضعیت روحی و مقدار مصرف انرژی سگ‌ را به صورت دقیق اندازه می‌گیرند و رژیم نهایی را براساس این گزینه‌ها تنظیم می‌کنند.

ممکن است برای هاسکی‌های لاغر، رژیم پر چربی‌تر و برای هاسکی‌های چاق نیز رژیمی با چربی کمتر ارائه شود. بنابراین بهتر است به‌صورت دوره‌ای در مورد تغذیه سگ‌تان با یک دامپزشک مشورت کنید.

سخن نهایی

نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ‌ها، مانند نگهداری از نوزاد انسان است. بنابراین نباید نسبت به شرایط زندگی، تربیت و تغذیه آن‌ها بی‌توجه باشیم. ممکن است تعداد زیادی از والدین برای تغذیه سگ هاسکی خود از هیچ برنامه مشخصی تبعیت نکنند و سگ‌های سالمی هم داشته باشند. اما همین سگ‌های به ظاهر شاداب و سالم، اگر به‌درستی مورد توجه والدین قرار بگیرند، بسیار شاداب‌تر، سالم‌تر، پرجنب‌جوش‌تر و حتی زیباتر خواهند بود.

پس وقتی یک حیوان خانگی مانند هاسکی را در خانه‌تان نگهداری می‌کنید، وظیفه دارید تا نسبت به نیازهای آن حساس باشید. البته مطمئنم شما این کار را می‌کنید، چون والدینی که در مورد تغذیه سگ هاسکی خود کنجکاو هستند و مطالعه می‌کنند، قطعاً والدین وظیفه‌شناسی هستند. پس مشورت با دامپزشک را نیز در برنامه خود قرار داده و رژیم هاسکی‌تان را با غذاهای خانگی و تجاری کامل کنید. پت شاپ آنلاین دیجی‌پت برای انتخاب بهترین برندهای غذایی هاسکی، همراه شماست.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *