دسته ها

بوی بد سگ‌ها | خلاص‌شدن از بوی بد سگ در خانه

بوی بد سگ‌ها
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

بوی بد سگ برای خیلی از صاحبان سگ آشناست. هر انسان سگ‌دوستی، اهمیت حمام‌کردن سگ را می‌داند. بااین‌حال، برخی از سگ‌ها هستند که هر چند بار آن‌ها را حمام می‌کنید، بوی بد آن‌ها متوقف نمی‌شود. واقعیت این است که سگ‌ها، حیوانات خانگی کاملی هستند و هیچ درجه بویایی نمی‌تواند محبوبیت آن را تغییر دهد. عفونت‌های مخمری یا باکتریایی ثانویه روی پوست یا داخل گوش شایع‌ترین دلایل پزشکی برای بوی بد گوش سگ هستند. آلرژی‌ها نیز در ایجاد بوی بد سگ بی‌تاثیر نیست و منجر به خاراندن و لیسیدن می‌شود که زمینه را برای عفونت فراهم می‌کند. در این مقاله به‌طور کامل با علل و راه‌های جلوگیری از بوی بد سگ در خانه آشنا خواهید شد.

علت بوی بد سگ چیست؟

سگ شما به‌طور غیرقابل انکاری به رایحه خود افتخار می‌کند. این هویت آن‌هاست. به آن نفس بدبوی هات داگ فکر کنید، سگ‌ها مانند انسان‌ها پوست چرب و گوش‌های مومی دارند. آیا می‌دانستید سگ‌ها نیز از پاهایشان عرق می‌کنند؟ این نشان‌دهنده مقدار زیاد بوی بد سگ است که باید با آن مقابله کرد.

چگونه بوی بد سگ را در خانه از بین ببریم؟

خوشبختانه، راه‌های زیادی برای خلاص‌شدن از شر بوی سگ در خانه شما وجود دارد. بسته به بوی بد، ممکن است کارهای زیادی انجام شود. به راهنمای تمیزکردن بوی بد سگ در زیر توجه کنید تا بهترین روش‌ها را برای شاداب‌کردن سگ خود و ازبین‌بردن بوی بد او داشته باشید:

  • استفاده از جوش شیرین

یک راه عالی برای ازبین‌بردن بوی بد سگ از خانه، پاشیدن آزادانه جوش شیرین، یک حذف‌کننده طبیعی بو روی مبلمان یا فرش و ماندن آن در طول شب برای خنثی‌کردن بوی بد سگ است که برای سگ شما هم کاملا بی‌خطر است.

  • سرکه

سرکه سیب و جوش شیرین: هنگام شستن روکش‌ها و ملافه‌های خود، ¼ فنجان سرکه سیب را با مواد شوینده مخلوط کنید. با مخلوط‌کردن یک بطری سرکه سیب با جوش شیرین به اندازه معمولی، ترکیب بهتری برای پاشیدن به مکان‌های مختلف خانه و مبلمان مورد نظرتان ایجاد کنید.

چگونه بوی بد سگ را در خانه از بین ببریم؟

  • استفاده مداوم از جاروبرقی

 باید این روتین را به‌طور منظم انجام دهید. احتمالا بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، باید جاروبرقی بکشید. همه چیز را جاروبرقی بکشید. فرش، پرده، مبلمان، کف زمین. مطمئن شوید که فیلتر جاروبرقی خود را مرتبا تمیز و تعویض می‌کنید. ما می‌دانیم که سگ شما از جاروبرقی متنفر است، اما این یک کار اساسی و ضروری برای جلوگیری از جمع شدن موی سگ در خانه شماست.

بیشتر بخوانید:  دلایل ریزش موی سگ و راه‌های درمان آن
  • اجازه دهید هوای تازه وارد خانه شود

اگر می‌توانید چند پنجره را باز کنید. یکی از راه‌های خروج هوای بد، این است که هوای خوب وارد شود. نمی‌توانید این کار را همه‌جا یا همیشه انجام دهید، اما می‌توانید گاهی این کار را بکنید، برای سلامتی همه بهتر است.

  • خشک‌کردن کامل سگ بعد از حمام

آیا اجازه می‌دهید سگ‌تان بعد از حمام خشک شود؟ اگر به‌تازگی زمان حمام را به پایان رسانده‌اید و با شامپوی مخصوص سگ تن او را شسته اید، یک حوله یا یک سشوار مخصوص سگ‌ها تهیه و او را کاملا خشک کنید (فقط با استفاده از خنک‌کننده روی خشک‌کن). درست مانند خشک‌کردن انگشتان پا که از قارچ پاپ جلوگیری می‌کند، خشک‌کردن پوست و موی سگ نیز به‌طور کامل اسیدهای بدبو را از بین می‌برد. بدین شکل از شر لکه‌های بزاق که باعث ایجاد بوی بد می‌شود، خلاص می‌شوید. بزاق دهان سگ نیز باعث ایجاد بو می‌شود. اگر سگ شما از لک‌شدن ریش و چشم رنج می‌برد، به احتمال زیاد این یکی از دلایل بوی بد اوست. می‌توانید با یک لکه‌بر خوب که برای سگ‌ها بی‌خطر است، این لکه‌ها را از بین ببرید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع شامپو سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

  • فرشها و مبلمان را با بخارشو تمیز کنید

زمانی‌که مواد خشک را از فرش پاک کردید، می‌توانید از بخارشوی برای بردن موهایی که در الیاف فرش، گیر کرده استفاده کنید. اما می‌توانید از خدمات یکی از قالیشویی‌ها نیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که در شروع کار از مواد شیمیایی مناسب حیوانات خانگی استفاده می‌کنند.

  • شستن تمام ملحفهها

ملحفه‌های منزل را به‌صورت مرتب بشورید. حتما از یک شوینده خوب و آب گرم استفاده کنید (به شرطی که این کار برای پارچه‌های مورد نظر بی‌خطر باشد). این ملحفه‌ها شامل تمام ملحفه‌های تخت، روکش‌ بالشتک‌ها و هر چیز دیگری که در خانه شماست و با ماشین لباسشویی شسته می‌شود. همه روکش‌های قابل شستشو را جمع‌آوری کنید و با آب گرم بشویید. همیشه همه چیز را قبل از بازگرداندن آن به جای اصلی‌اش، کاملا خشک کنید. لازم‌به‌ذکر است که لباس شما نیز می‌تواند بوی سگ بدهد، بنابراین تمام لباس‌های خانه را در طول فرآیند تمیزکردن، به‌طور عمیق بشویید به‌خصوص اگر با بوی بد یک سگ مشکل جدی دارید.

  • فیلتر‌های خانه خود را تعویض کنید

درحالی‌که خانه در حال تهویه است، چند لحظه وقت بگذارید و تمام فیلترهای هوای خانه خود را تعویض کنید. شاید گرفتگی فیلترهای هوا به رفع مشکل بوی حیوان خانگی کمک نکند، اما می‌تواند سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی شما را با کارایی بسیار کمتری راه‌اندازی کنند که باعث کاهش جریان هوای روزانه در خانه می‌شود. تعویض فیلتر هوا بسیار آسان است، حتی اگر با تعویض فیلتر آشنا نباشید، فقط کافی است تا فیلتر قدیمی را بیرون بیاورید و فیلتر جدید را نصب کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید فیلترهای جدید را به‌صورت عمده سفارش دهید که به شما کمک می‌کند در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و تعویض منظم آن‌ها را آسان‌تر کنید. هنگام برداشتن فیلترهای استفاده‌شده حتما به‌آرامی با آن‌ها رفتار کنید تا از ریزش گرد و غبار و زباله‌های جمع‌شده روی آن‌ها بر روی کفپوش‌ها جلوگیری کنید. درواقع، ایده خوبی است که آن‌ها را مستقیما در یک کیسه زباله قرار دهید.

بوی بد دهان سگ خانگی

  • دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا هم می‌تواند به بیرون‌کشیدن مقداری از شوره و زباله‌ها از هوای خانه شما کمک کند که در ازبین‌بردن بوی بد سگ خانگی بی‌تاثیر نیست. تعداد زیادی تصفیه‌کننده هوا وجود دارد اما سعی کنید یکی را انتخاب کنید که به‌طور خاص برای رفع بوی حیوانات خانگی طراحی شده باشد. توجه داشته باشید که تصفیه‌کننده‌های هوای باکیفیت و مناسب برای حیوانات خانگی نه تنها ذرات معلق هوای خانه شما را فیلتر می‌کنند، بلکه باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در هوا را نیز از بین می‌برند. این می‌تواند به کاهش مشکلات مربوط به بو کمک کند و هم‌چنین از بیمارشدن خانواده و حیوان خانگی شما جلوگیری کند.

بوی بد دهان سگ خانگی

همه می‌دانید بوی بد دهان سگ بسیار شایع است. چه اتفاقی می‌افتد وقتی آن‌ها خود را می‌لیسند یا شما را با آن زبان‌ها می‌لیسند؟ با لیس‌زدن سگ‌ها بوی بد دهان پخش می‌شود و به بوی کلی سگ در خانه می‌افزاید. می‌توانید به آن‌ها غذای تمیزکننده دندان بدهید یا دندان‌هایشان را به شکل دستی، مسواک بزنید.

بوی بد سگ ژرمن

برخی از نژادهای سگ به‌طور طبیعی دارای بوی بد هستند. اغلب، آن‌ها سگ‌های آبی هستند، ژرمن شپردها معمولا یکی از این نژادهای بد بو نیستند. عوامل زیر در بوی بد سگ ژرمن تاثیرگذار است:

موارد دامپزشکی

یکی از دلایل بوی بد سگ می‌تواند نشانه ای از وضعیت سلامتی او باشد که نیاز به دامپزشک را برای درمان ضروری می‌کند. مسائل دندانپزشکی نیز می‌تواند از عوامل بوی بد سگ ژرمن باشد. این نژاد به خصوص مستعد این مشکلات نیست. بااین‌حال، اغلب نتیجه افزایش سن و ایجاد پلاک در طول زمان است. بوی بد دهان یک علامت آشکار است. مسواک‌زدن منظم دندان‌های سگ می‌تواند به پیش‌گیری از آن کمک کند. درمان‌های دندانپزشکی یک پیش‌گیری عالی دیگر است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع مسواک و خمیر دندان سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

عفونت‌های پوستی

ژرمن شپرد پوششی متراکم و دوتایی دارد که در صورت خیس‌شدن توله، خشک‌شدن آن اغلب زمان زیادی می‌برد. این می‌تواند یکی از دلایل بوی بد سگ خانگی شما باشد. هم‌چنین می‌تواند نشانه عفونت پوست باشد. عواملی از جمله عفونت‌های قارچی یا باکتریایی از علل دیگر بوی بد سگ‌ها هستند. کک‌ها و دیگر حشرات مانند کنه از عوامل احتمالی هستند. در این مواقع، مراجعه به دامپزشک برای جلوگیری از بیماری‌های ثانویه پوست ضروری است.

بیشتر بخوانید:  درمان کک و کنه سگ + ۴ روش طبیعی و خانگی درمان کک سگ

عفونت گوش

زمانی‌که صحبت از کنه و عفونت‌ گوش سگ به میان می‌آید، جزو نقاط حساس بدن سگ محسوب می‌شود. موهای زائد می‌توانند از خشک نگه‌داشتن مجرای گوش جلوگیری کنند که زمینه را برای این مشکلات سلامتی فراهم می‌کند. اغلب متوجه می‌شوید که حیوان خانگی‌تان علاوه‌بر بو، پنجه‌های خود را به گوشش می‌زند یا سرش را تکان می‌دهد. تمیزکردن مکرر گوش او یک پیش‌گیری مؤثر است. درمان کک و کنه سگ از ایجاد بسیاری از بیماری ها جلوگیری می‌کند.

نتیجه نهایی

مراقبت منظم زیر نظر دامپزشک، بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه مشکل سلامتی است که ممکن است باعث بوی بد سگ شما شود. هم‌چنین ضروری است که نظافت منظم را رعایت کنید تا مشکلات سگ خود را قبل از بزرگ‌شدن حل کنید. به یاد داشته باشید که مالکیت حیوان خانگی با مسئولیت حفظ سلامت او همراه است.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *