دسته ها

مالت گربه چیست؟ چرا باید گربه ها مالت بخورند؟ نحوه مصرف آن

مالت گربه چیست
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

مالت گربه چیست؟ همان‌طور که می‌دانید گربه‌ها در طی روز ساعت‌های زیادی را صرف نظافت خود می‌کند و طریقه نظافت آن‌ها لیسیدن خود و بچه‌های خود است. زمانی که خود را لیس می‌زنند، مقدار خیلی زیادی مو را می‌بلعند، اما مالت گربه به آن‌ها کمک می‌کند که این موها را به راحتی از طریق مدفوع یا معده دفع کنند.

به همین دلیل برخی از افراد برای گربه‌های خود به خمیر مالت گربه ‌ها روی می‌آورند. خمیر مالت یک محصول مفید و طبیعی است که می‌تواند به بهبود هضم غذا توسط گربه ما و همچنین دستگاه روده آن‌ها به طور خاصی کمک کند. برای یادگیری این که خمیر مالت گربه‌ چیست و همچنین ترکیب آن، مقدار مصرف مناسب برای گربه و نحوه مصرف آن چه‌قدر است؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

ترکیبات خمیر مالت گربه چیست؟

خمیر مالت برای گربه‌ها خمیری با رنگ و بافت مشابه عسل تیره است. این ماده عمدتاً از روغن‌های گیاهی، چربی‌های گیاهی، عصاره مالت برای گربه، فیبر اضافه شده، محصولات لبنی و مخمر تشکیل شده است. همچنین این محصول شناخته شده شامل رنگ دهنده‌ها، مواد نگهدارنده و ویتامین‌های اضافه شده است. این خمیر در مارک‌های بی‌شمار و با تنوع مختلف در بازار موجود است.

بیشتر اوقات در یک ظرف فشرده شده قرار می‌گیرد که شبیه خمیر دندان گربه است. در این محصول برندهای مختلف دارای دستور العمل‌های مختلفی هستند و آن‌ها را به بازار ارائه می‌دهند، اما پایه و اساس هر خمیر مالت، خود عصاره مالت است. همان‌طور که می‌دانید گربه‌ها معمولاً با غذای خود بازی می‌کنند و گربه‌ها ترجیح می‌دهند که خمیر مالت در وعده غذایشان حضور داشته باشد و غذای مورد علاقه خود را با کمی ذوق بیشتر بخورند.

خمیر مالت برای چیست؟

گربه‌ها کارهای روزمره از جمله تمیز کردن خود را دارند. در طی دفعات بسیار زیاد و متعدد که گربه‌ها بدن خود را لیس می‌زنند در نهایت باعث بلعیده شدن تعداد زیادی موی مرده می‌شود که از طریق دستگاه گوارش وارد بدن آن‌ها می‌شود.

این موها می‌توانند بعد از تکرار این عمل به دفعات باعث ایجاد انباشته شدن انبوهی موی مرده در دستگاه گوارش آنها شود. این توده‌ها بسته به میزان بلعیده شده می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند. این توده‌ها به‌عنوان trichobezoars شناخته می‌شوند، اگرچه ممکن است شنیده باشید که آنها را گوی مو یا کره مو نیز می‌نامند.

زبان گربه دارای برجستگی یا خارهای کمی است که از کراتین ساخته شده است. آنها به پاپیل معروف هستند و به گربه کمک می‌کنند تا موهای خود را مسواک بزند و آلودگی را از بین ببرد. با این حال، مانند برس موی گربه عمل کرده و از این رو آن‌ها همچنین می‌توانند موهای مرده را جدا کنند و سپس از طریق دهان ببلعند.

ترکیبات مالت گربه

پس از آن کره مو می‌تواند در روده، معده یا حتی مری ایجاد شود. اگر گربه سرفه کند، سپس موی سر را دفع می‌کند، این بدان معنی است که کره مو از مری عبور نکرده است. اگر در عوض سرفه همراه با حالت تهوع، کم‌اشتهایی و استفراغ غذای نیمه هضم شده باشد، احتمالاً کره مو در معده یا روده کوچک قرار می‌گیرد. اگر گربه همراه با کمبود اشتها دچار یبوست شود، این می‌تواند به دلیل یک گلوله مویی باشد که در روده بزرگ قرار دارد.

خمیر مالت به از بین بردن این موهای زائد و ارسال آن از طریق دستگاه گوارش کمک می‌کند. این کار را از طریق اثر ملین طبیعی عصاره مالت برای گربه انجام می‌دهد و به بهبود انتقال روده کمک می‌کند. به همین دلیل است که این خمیر برای موارد یبوست خفیف نیز مناسب است. به طور خلاصه، خمیر مالت به گربه‌ها کمک می‌کند تا موها را به درستی هضم کرده و بدون هیچ مانعی دفع کنند.

بیشتر بخوانید:  سوپ گربه یا پوچ گربه چیست؟ تفاوت مهم پوچ و کنسرو گربه چیست؟!

چگونه می‌توانم به گربه‌ام خمیر مالت بدهم؟

حال که متوجه شدید مالت گربه چیست، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توانیم به گربه خود مالت بدهیم؟ همان‌طور که خوب می‌دانید، هر گربه عادت غذایی خاصی برای خود دارد و یکی از دیگری کاملاً متفاوت است. برخی عاشق خمیر مالت هستند و خوشحال‌اند که آن را مستقیم از ظرف می‌خورند و بی رویه آن را لیس می‌زنند.

یکسری از گربه‌ها این چیزها را به خصوص خمیر مالت را دوست ندارند. اگر مورد دوم وجود داشته باشد، می‌توانیم مقدار کمی را روی پنجه گربه یا گوشه دهان آنها قرار دهیم. آنها ممکن است خیلی دوست نداشته باشند، اما با این وجود سعی می‌کنند آن را لیس بزنند. همچنین می‌توانید این خمیر را در غذای آن‌ها مخلوط کنید و امیدوار باشید که آن را بدون توجه به آن بخورند.

این کار همیشه آسان نیست، به خصوص زمانی که پای غذای خشک در میان است. در این صورت حتی ممکن است مجبور شوید گربه خود را در خانه تعقیب کنید تا خمیر مالت به او بدهید، اما این چیزی است که روده‌های آنها سرانجام از شما تشکر می‌کنند. همچنین می‌توانید مارک‌های مختلفی را امتحان کنید و ببینید آیا گربه شما به فرمول خاصی پاسخ بهتری می‌دهد یا خیر.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

خرید بهترین برند مالت گربه

در بازار به صورت کلی برندهای مختلفی برای مالت گربه وجود دارد. بعد از دانستن این که مالت گربه چیست و چه کاربردی دارد بهتر است به دنبال این موضوع باشیم که بهترین برند مالت گربه چیست؟ به صورت کلی مالت گربه مرغوب طعم خوبی دارد و بوی آن گربه شما را اذیت نمی‌کند. در ادامه برخی از برندهای خوب مالت گربه را معرفی خواهیم کرد:

  • مالت گربه دکتر فیلیکس
  • مالت گربه پرسا
  • مالت گربه سویل
  • مالت گربه ماکسی
  • مالت گربه نوتری‌پت

چه مقدار خمیر مالت به گربه‌ام بدهم؟

اندازه هر مالت باید به اندازه یک بادام کوچک یا فندق باشد. این را باید در نظیر بگیرید که همین مقدار برای گربه شما کافی است، اما اگر گربه شما از خمیر مالت لذت می‌برد، اصلاً جای نگرانی نیست که کمی بیشتر به آن‌ها بدهید. برای یک گربه مو کوتاه، مصرف دو بار در هفته برای منظم نگه داشتن آن‌ها کافی است.

اگر گربه شما موی بلندی دارد، مثل ماین کوین یا بیرما، ممکن است لازم باشد تا چهار بار در هفته به گربه خود خمیر مالت بدهید. اگر گربه در حال بدخلقی است، حتی ممکن است بخواهید روزانه دوز کمی به او بدهید تا زمان بهبودی را مشاهده کنید.

خرید بهترین مالت گربه

شانه کردن موی گربه

ما نباید فراموش کنیم که شانه کردن با شانه مخصوص گربه برای او چقدر مهم است. با استفاده از عمل شانه کردن موی بدن گربه شما می‌توان موهای مرده گربه را قبل از این که به آن‌ها فرصت بلعیدن بدهد، جدا کند و مانع از این کار شود.

هر گربه‌ای با توجه به نوع نژاد و موی بدن آن نیازمند انواع مختلف شانه کردن است و این کار باید متناسب با نوع موی آن گربه انجام پذیرد؛ برای مثال در گربه‌های مو کوتاه، یک یا دو برس در هفته باید کافی باشد. برای گربه‌های مو بلند، شانه کردن روزانه ایده آل است. در اینجا اطلاعاتی در مورد چگونگی برس کردن گربه‌های مو کوتاه و گربه‌های مو بلند برای شما قرار دادیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای گربه پرشین چیست؟ | قیمت و خرید غذای گربه پرشین

اگر نمی‌توانید روزانه موهای گربه ‌خود را شانه بزنید حداقل لازم است این کار را هفته‌ای یک یا دو بار انجام دهید. آرایش گربه علاوه‌بر از بین بردن موهای مرده و سلامت خز آن‌ها، به تقویت ارتباط بین شما و گربه‌تان نیز کمک می‌کند. فراموش نکنید که گربه‌ها در بهار و پاییز و همچنین در دوره‌های کمبود ویتامین نیاز کمتری به شانه زدن دارند.

سخن پایانی

در این مطلب توضیح دادیم که مالت گربه چیست وهمان‌طور که گفته شد، خمیر مالت یک محصول خیلی مفید برای گربه شما است و با مصرف آن به همراه یک دوره برس زدن مناسب، به راحتی می‌توانید به گربه خود کمک کنید تا به ساده‌ترین روش، از پس گلوله‌های مو خود بربیایند.

یکی از اصلی‌ترین دلیل این کار این موضوع است که گلوله‌های مو به راحتی می‌توانند گربه خانگی شما را دچار مشکلات زیادی کنند همچنین گلوله مو باعث می‌شود گربه شما دچار انسداد روده شود.

لازم به ذکر است اگر دفع توپ‌های موی گربه کوچک شما به همراه خون است یا از یبوست طولانی مدت رنج می‌برد، حتماً به دامپزشک مراجعه فرمایید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *