دسته ها

بهترین غذای گربه پرشین چیست؟ | قیمت و خرید غذای گربه پرشین

غذای گربه پرشین
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

غذای گربه پرشین، یکی از دلایل بسیار مهم در نوع تغذیه این نژاد از گربه است که در حفظ سلامت و شادابی او تاثیر مستقیم دارد. اگر شما هم یک نوع از آن را در خانه نگه‌داری می‌کنید باید حتما نسبت به تهیه آن اقدام نمایید. هر حیوانی نژادهای مختلف دارد، که برای بقا به شیوه زندگی متفاوتی نیاز دارند. گربه‌‌ها نیز چنین هستند. پرشین یکی از نژادهای گربه است که از آن به عنوان گربه مو بلند ایرانی نیز یاد می‌شود. گربه پرشین صورتی گرد و تخت و پوزه‌ای کوتاه دارد.

شما می‌توانید غذای گربه پرشین خود را از غذای گربه‌ فروشی‌های رایج تهیه کنید یا از فروشگاه آنلاین دیجی‌پت انجام دهید. قیمت غذای گربه پرشین با توجه به برند‌های باکیفیت متعدد، به‌صرفه است. در این مقاله، لیستی از بهترین مارک‌های غذای گربه پرشین را جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید تصمیم بگیرید و هنگام خرید غذای گربه پرشین بهترین مارک را انتخاب کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

چه غذاهایی باید به گربه پرشین داد؟

نژاد حیوانات در انتخاب نوع غذایی که باید مصرف کنند مهم است. ممکن است تصور کنید غذای گربه شکلی عمومی دارد، اما این طور نیست. در انتخاب غذا برای نژاد پرشین، باید دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید سلامت گربه را حفظ کرده و آن را از بیماری‌ها دور نگه‌دارید. قبل از انتخاب غذای پرشین کت نکات زیر را درنظر بگیرید:

  • مواد مغذی لازم برای پوست و مو

پوست و موی گربه پرشین متفاوت از سایر نژادها است. این گربه روی سطح بدن خود موهای بلندی دارد که ابریشمی و زیبا هستند. اگر به موهای آن رسیدگی نشود، زیبایی خود را از دست داده و دچار اشکال می-شوند. به همین دلیل غذای گربه پرشین، باید با ویتامین‌های خانواده بی مانند بیوتین و اسیدهای چرب مفید مانند امگا3 و امگا 6 غنی شده باشد. اگر غذای غنی شده ندارید، می‌توانید از مکمل‌ها استفاده کنید. اگر نسبت به پوست و موی گربه خود حساس هستید میتوانید از شامپو گربه پرشین سایت دیجی پت استفاده کنید.

  • جلوگیری از تشکیل گلوله مو یا تریکوبیزار

گربه‌ها خود را از طریق لیسیدن تمیز می‌کنند. این کار برای گربه پرشین مشکل‌ساز می‌شود، چرا که موهای بلند او اگر به شکل گلوله وارد بدنش شوند، می‌توانند موجب انسداد دستگاه گوارش و سایر بیماری-های گوارشی شوند. بنابراین باید غذایی انتخاب کنید، که بتواند این گلوله‌های مو را حرکت دهد. غذای خشک و مالت مخصوص گربه به رفع مشکلات تریکوبیزار کمک می‌کند.

  • پیشگیری از سنگ‌های ادراری

سنگ‌های ادراری از جمله بیماری‌هایی است که در گربه پرشین به ویژه نرهای عقیم شده دیده می‌شود. کم آبی و مصرف زیاد غذای خشک، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. بنابراین همیشه آب را دسترس گربه قرار داده و هر 2 تا 3 روز به جای غذای خشک از کنسرو استفاده کنید.

اگر بتوانید غذای خشک گربه را با کمی آب مخلوط کنید نیز بسیار خوب است. نکته‌ای که درمورد آب گربه‌ها باید به آن دقت کنید تازگی آب، دما آب و تمیزی ظرف است. اگر هر یک از این موارد رعایت نشود، گربه آب را بو کرده و از نوشیدن آن امتناع می‌کند.

  • کالری مناسب

گربه پرشین تنبل است و معمولاً تحرک زیادی ندارد. فعالیت کم این گربه‌ها باعث می‌شود که کالری‌سوزی بسیار کمی داشته باشند. بنابراین باید غذایی انتخاب کنید که خیلی پرکالری نباشد. تغذیه گربه پرشین بالغ و عقیم شده باید حتماً رژیمی باشد، چرا که این گربه‌ها در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دارند. همانطور که چاقی در انسان‌ها ضمینه ساز بیماری‌های دیگر است، غذای گربه‌های پرشین نیز باید به خوبی کنترل شود.

 انتخاب غذای خوش خوراک

گربه پرشین در خوردن غذا بسیار وسواسی است و هر چیزی را نمی‌خورد. بنابراین باید غذایی را انتخاب کنید که دوست داشته باشد. اگر بتوانید از بچگی او را عادت به انواع غذاها بدهید، وقتی بالغ شد مشکلی نخواهید داشت.

 

غذای مخصوص گربه پرشین

توجه به شکل دانه‌های غذا

پوزه کوتاه این نوع گربه‌ها باعث می‌شود نتوانند هر غذایی را به راحتی از درون ظرف بخورند. بنابراین غذای خشک گربه پرشین نباید دانه‌های خیلی ریز داشته باشد. اگر هم از غذای خودتان تکه‌ای گوشت یا مرغ به او می‌دهید سعی کنید، ریز باشد، چرا که این گربه‌ها در خوردن تکه‌های بزرگ گوشت تنبلی می‌‌کنند.

وعده‌های غذایی گربه پرشین

تعداد وعده‌های روزانه گربه پرشین به عوامل مختلفی مانند سن، وزن و میزان تحرک آن بستگی دارد. عواملی مثل عقیم بودن و جنسیت گربه نیز در تعیین تعداد و حجم وعده‌ها مؤثر است. از نظر سنی برای بچه‌ گربه‌های زیر یک ماه، روزانه 10 وعده غذایی شیر لازم است. یعنی چیزی حدود هر 2 ساعت یک بار، پس از اتمام یک ماهگی، باید وعده‌ها را تا پایان 2 ماهگی به نصف برسانید.

از شروع سه ماهگی با 4 وعده گربه را تغذیه کنید و کم کم این مقدار را به 3 وعده روزانه در 6 ماهگی برسانید. زمانی که گربه پرشین بالغ شد، نیاز غذایی او با روزانه دو وعده پاسخ داده می‌شود که این غذا هم میتواند غذای خشک باشد و هم غذای کنسروی گربه باشد.

البته گربه‌ها از ریزه‌خواری و میان وعده نیز لذت می‌برند و برای این منظور می‌توانید از میان وعده‌های تشویقی استفاده کنید، یا این که مقدار کمی از غذای او را در دسترس قرار دهید. اگر بتوانید در میان وعده از مکمل‌های ویتامین استفاده کنید هم بسیار خوب است. اما میان وعده نباید آنقدر زیاد باشد که وعده اصلی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

بیشتر بخوانید:  میوه ها و سبزیجات مجاز برای گربه کدام اند؟

غذای بچه گربه پرشین

به‌طورکلی، گربه‌های پرشین بالغ و توله از خوردن ترکیبی غذای خشک سود می‌برند. بسیاری از صاحبان گربه‌های پرشین، صبح‌ها غذای خشک را به عنوان وعده غذایی صبحانه ارائه می‌دهند، همیشه باید مطمئن شوید که پرشین از هر نژادی در تمام طول روز به آب شیرین، دسترسی دارد.

گربه‌ها تا 1 سالگی بچه هستند. بازه سنی گربه پرشین تا پایان این 12 ماه از نظر نیازهای غذایی به سه بخش 1 ماهگی، 2 ماهگی و 2 تا 12 ماهگی تقسیم می‌شود.

  • تا 1 ماهگی: در این زمان تنها شیر مادر یا شیر خشک مخصوص بچه گربه باید در رژیم غذایی گربه پرشین باشد.
  • بین 1 تا 2 ماهگی: حال نوبت به آن می‌رسد که گربه را به غذای خشک عادت دهید، بنابراین باید کم کم از شیر کم کرده و آن را با چند وعده غذای خشک جایگزین کنید. این کار باید تدریجی و در طول یک ماه انجام شود.
  • از 2 تا 12 ماهگی: در این زمان گربه در سن رشد است و باید مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد مغذی و غذاهای ضروری را دریافت کند. به این منظور باید ترکیبی از غذاش خشک، کنسروی و غذای پوچ را در رژیم او قرار دهید. غذای خشک باید مخصوص بچه گربه باشد.

 

غذای بچه‌گربه پرشین

غذای گربه پرشین بالغ

پس از یک سالگی، گربه پرشین آماده استفاده از غذای گربه رفلکس برای گربه بالغ است. با این وجود در شرایط خاص تفاوت‌هایی وجود دارد. این شرایط در زمان بارداری و شیردهی است. توجه داشته باشید که غذای گربه مسن و بالغ کمی با یکدیگر متفاوت است.

تغذیه گربه پرشین در زمان بارداری

گربه پرشین در زمان بارداری، 25 درصد بیشتر از مواقع عادی به کالری نیاز دارد، با این حال نباید از تناسب اندام او غافل شوید. برای گربه باردار بهترین غذا؛ غذای خشک بچه گربه است، چرا که تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم این دوران را دارد.

بیشتر بخوانید:  مزایا و لزوم استفاده از کنسرو گربه + نحوه مصرف کنسرو گربه

تغذیه گربه پرشین در زمان شیردهی

در زمان شیردهی گربه باید انرژی لازم برای تولید شیر و فعالیت‌های عادی خود را به دست آورد. به این منظور باید تغذیه‌ای که در دوران بارداری داشت را ادامه دهد. به این ترتیب هم انرژی آن تأمین می‌شود هم این که شیردهی باعث ضعف در او نمی‌شود.

آب را فراموش نکنید

اگر گربه‌ای در حیات وحش زندگی کند، با توجه به این که شکار آن درصد بالایی آب در بدن خود دارد، می‌تواند آب لازم را به دست آورد. گربه‌های خانگی به دلیل غذای خشکی که می‌حورند، معمولاً آب کافی دریافت نمی‌کنند، به همین دلیل شما باید این موضوع را در نظر بگیرید.

خیس کردن غذا و قرار دادن ظرف آب در سراسر خانه یکی از روش‌های خوب است. نکته‌ای که درمورد آب گربه‌ها باید به آن دقت کنید تازگی آب، دما آب و تمیزی ظرف است. اگر هر یک از این موارد رعایت نشود، گربه آب را بو کرده و از نوشیدن آن امتناع می‌کند.

ایجاد عادات خوب در گربه پرشین

بدغذایی یکی از ویژگی‌های نژاد پرشین است. شما به عنوان مسئول باید در فکر سلامت و صلاح ان باشید. بنابراین اگر دیدید گربه شما غذایی که برایش مفید است را نمی‌خورد و دوست ندارد، نباید با دلسوزی بیجا آن را عوض کنید، بلکه باید منتظر شوید تا به آن غذا عادت کند. اگر بتوانید از همان کودکی، ان را به غذای مناسب عادت دهید در زمان بلوغ به مشکل نخواهید خورد.

یکی از مهم‌ترین عادات برای گربه پرشین، زمان غذا خوردن است. به این منظور باید برنامه‌ای ثابت و دقیقی داشته باشید و میزان غذا را با فعالیت روزانه آن تنظیم کنید. دیدیم که گربه پرشین بالغ به روزی 2 وعده بیشتر، نیاز ندارد. بنابراین باید این دو وعده را در ساعتی مشخص به او بدهید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بهترین مارک غذا برای گربه پرشین

در میان غذای حیوانات خانگی، غذای گربه پرشین رویال کنین از دیرباز یک برند محبوب بوده است. این بسته غذای گربه پرشین برای به حداقل رساندن گلوله‌های مو و اطمینان از بلند، صاف و براق ماندن آن ایجاد شده است. این غذا حاوی اسیدهای چرب است که پوست را سالم و زیبا می‌کند. به‌هرحال، زیبایی گربه ایرانی در درجه اول در بافت موی آن نهفته است. ترکیب مواد معدنی در این غذا به خوبی حفظ شده است.

البته علاوه‌بر غذای گربه پرشین رویال کنین مارک‌ها و برندهای مختلفی در ایران و جهان غذای حیوانات خانگی تولید می‌کنند. در بین تعداد بسیار زیاد مارک‌ها تعدادی هستند که بیشتر از بقیه شناخته شده‌اند و در طول سال‌های فعالیت خود توانسته‌اند کیفیت خود را ثابت کنند. در این بخش به معرفی تعدادی از این برند‌ها که غذای گربه پرشین نیز تولید می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

  • برند مفید (MoFeed)

غذای گربه مفید کار خود را با تولید غذای پرندگان آغاز کرد و امروزه برای حیوانات خانگی مختلفی غذا تولید می‌کند. در این برند از هیچ ماده افزودنی و اشتهاآور مضری استفاده نمی‌شود و هدف حفظ سلامت حیوانات است.

  • برند نوتری پت (Nutri Pet)

غذای گربه نوتری پت  در سال 1379 آغاز به کار کرد. این کارخانه در ابتدا تنها غذای کنسروی تولید می‌کرد، اما اکنون غذای خشک نیز تولید می‌کند. این شرکت در حال حاضر 32 محصول مختلف تولید می‌کند و سالانه چند محصول جدید نیز به چرخه تولید خود اضافه می‌کند.

  • برند رویال کنین (Royal Canin)

غذای گربه رویال کنین یکی از برندهای جهانی تولید غذای حیوانات است که در کشور فرانسه تولید می‌شود. در این برند تولید غذا با رعایت بهداشت کامل صورت می‌گیرد و تمام غذاها با در نظرگیری شرایط جسمانی، جنسیت، نژاد و بیماری‌ها و آلرژی‌های هر یک تهیه می‌شوند. بنابراین این برند از تنوع خوبی برخوردار است.

  • برند جوسرا (Josera)

غذای گربه جوسرا برندی آلمانی است که در حدود 75 سال سابقه دارد. این شرکت محصولات خود را در طیف گسترده‌ای از نژادهای سگ و گربه تولید می‌کند. بنابراین می‌توانید محصول مورد نظر خود را به راحتی بیابید. کیفیت محصولات جوسرا به واسطه دقت در تولید و به کارگیری جدیدترین‌های تکنولوژی تضمین شده است.

 

بهترین مارک غذای گربه پرشین

قیمت غذای گربه پرشین

قیمت غذای گربه پرشین به کشور تولید کننده و ویژگی‌های غذا بستگی دارد. اگر نمی‌توانید زیاد هزینه کنید، می‌توانید از غذاهای ایرانی استفاده کنید، که قیمت‌ آن‌ها از بسته‌ای 80 هزارتومان آغاز می‌شود. اما غذاهای خارجی گران‌تر هستند و شروع قیمت آن‌ها از چند صد هزارتومان است و تا چند میلیون برای بسته‌های سنگین وزن ادامه دارد.

خرید غذای گربه پرشین با قیمت ارزان در دیجی‌ پت

غذای گربه پرشین باردار، غذای خشکی است که این بار به طور خاص برای حفظ سلامت گربه پرشین ماده ساخته شده است. ماده اولیه این غذا، غذای فرعی مرغ است. هنگام انتخاب و خرید غذای گربه پرشین رویال کنین می‌بینیم که این غذا حاوی مقدار کافی مرغ و منبع مفیدی از امگا 3 است. متاسفانه از مواد گیاهی باکیفیت پایین‌تر از جمله برنج آبجو، گلوتن گندم و ذرت نیز در آن استفاده شده است. به طور خلاصه، آن‌ها جایگزین‌های ارزان‌تر و با سودمندی کمتر برای پروتئین گوشت هستند. غذای گربه پرشین رویال کنین علیرغم استفاده از برخی مواد پرکنند‌ه ارزان‌قیمت، جزو غذاهای گران این لیست قرار دارد، هرچند که احتمالا به دلیل عدم وجود رنگ‌های مصنوعی، مواد نگه‌دارنده و سایر مواد مصنوعی است. فرآورده‌های گوشتی مورد استفاده نیز به وضوح مشخص شده‌اند.

فروش غذای خشک گربه پرشین ارزان در دیجی پت

مسلماً شما دوست دارید در کنار کیفیت عالی، هزینه معقولی نیز برای غذای گربه پرشین خود بپردازید. به این منظور می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی دیجی پت، محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. ما در مجموعه دیجی پت آماده خدمت‌رسانی به شما هستیم. شما میتوانید به غیر از غذای پرشین کت، هر غذا و وسیله بازی و مواد شست و شویی که برای حیوانات خانگی خود نیاز دارید، تهیه کنید.

کمک گرفتن از دامپزشک

امیدواریم این مقاله از سایت فروش لوازم خانگی حیوانات دیجی پت شما را در انتخاب غذا و برنامه غذایی مناسب برای گربه پرشین یاری کرده باشد. با این حال بهترین کار مشاوره گرفتن از یک دامپزشک است. خوب است زمانی که حضانت گربه پرشین یا هر حیوان خانگی دیگری را می‌گیرد، از قبل تحقیق کرده و در همان روزهای ابتدایی به دامپزشک مراجعه کنید. اگر چه به نظر می‌رسد همه گربه‌های پرشین رفتار و نیازهای یکسانی دارند، اما این طور نیست و ممکن است نیاهای اختصاصی نیز وجود داشته باشند.

خلق و خوی گربه پرشین

گربه پرشین، آرامش را دوست دارد و با وجودی که بازیگوش است خود را به زحمت نمی‌اندازد و معمولاً دوست دارد روی زمین باشد تا بالا و پایین بپرد. این گربه بیشتر روز را می‌خوابد و از توجه صاحب خود لذت می‌برد. اگر خوب از آن نگه‌داری شود، گربه پرشین بین 8 تا 11 سال عمر می‌کند. میزان فعالیت‌ها و سبک زندگی گربه پرشین، باعث شده است که برای زندگی در محیط آپارتمانی یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

خلق و خوی این نژاد باعث می‌شود که نیاز به تغذیه ویژه‌ای داشته باشد. ویژگی‌های تنبلی و کم تحرکی، بلندی موها، داشتن پوزه تخت، حساسیت به برخی بیماری‌ها و بد اشتهایی مواردی است که روند انتخاب تغذیه گربه پرشین را ویژه می‌کند.

اولین باری که به طور رسمی از گربه پرشین در اسناد تاریخی صحبت شده است، به سال ۱۶۲۰ میلادی بر می‌گردد. در آن زمان یک جهانگرد ایتالیایی به نام پیترو دلاواله در بازدید خود از ایران این گربه را دید و در سفرنامه خود از آن یاد کرد. اگر شما به نگه‌داری از این گربه علاقه‌مند هستید، باید بدانید که غذا بخش اصلی نگه‌داری از آن است.

سخن پایانی

Persian cat یا گربه پرشین، نژادی ایرانی از گربه‌های خانگی است. این گربه‌ها به دلیل خلق و خو و رفتارهای متفاوتی که دارند نیاز به تغذیه مناسبی نیز دارند. به هر حال هر نژادی ویژگی‌های خود را دارد و باید بر طبق نیازهای خود تغذیه شود. نوع و مقدار غذای گربه پرشین، باید به گونه‌ای باشد که هم ویتامین-های لازم را به بدن او برساند و هم این که کالری کمی داشته و باعث چاقی و اضافه وزن نشود. وقتی پذیرفته‌اید از یک حیوان نگه‌داری کنید، تمام مسئولیت او با شما است. بنابراین باید بهترین‌ها را برای سلامت او در نظر بگیرید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *