دسته ها

پوشک سگ چیست؟ چرا باید از پوشک سگ استفاده کرد؟

پوشک سگ چیست
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

پوشک سگ چیست؟ آیا در رابطه با مدل‌های پوشک سگ اطلاعاتی دارید؟ به نظر شما استفاده از پوشک برای سگ‌ها کار درستی به نظر می‌رسد؟ دلایل استفاده از پوشک سگ چیست؟ آیا استفاده از این وسیله به تربیت و آموزش سگ‌ها کمک می‌کند؟ آیا استفادۀ طولانی‌مدت از پوشک سگ برای آن‌ها آسیب‌زا است؟ چگونه می‌توان سایز مناسب و ایدآل پوشک را انتخاب کرد؟ در این مقاله قصد داریم به بهترین نحو ممکن به سؤال «پوشک سگ چیست» پاسخ دهیم. هم‌چنین دربارۀ این سؤالات و پاسخ آن‌ها مفصل با شما صحبت کنیم. ازاین‌رو، در صورتی که سؤالات گفته‌ شده ذهن شما را درگیر کرده است؛ یا به دریافت پاسخ‌های آن تمایل دارید تا انتهای این مقاله کاربردی و مفید با ما همراه باشید.

 

برای خرید و مشاهده قیمت انواع خرید لوازم و وسایل نگه‌داری سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

پوشک سگ چیست؟ 

پوشک سگ نیز مانند پوشک بچه، کاوری پوشیدنی است که قدرت جذب مایعات و ترشحات را دارد. ازاین‌رو، با استفاده از این محصول دیگر نگران کثیف‌شدن محیط منزل خود نخواهیدبود. البته لازم به ذکر است که استفاده از پد و پوشک سگ نباید دائمی باشد. درواقع شما از این وسیله برای مدت‌ زمان محدود و موقت استفاده خواهید کرد. جالب است بدانید که پوشک سگ‌ انواع متفاوتی دارد که بعضی از آن‌ها برای سگ‌های نر و برخی دیگر برای سگ‌های ماده مناسب‌ هستند. درواقع، هرکدام از پوشک‌های سگ متناسب با بدن آن‌ها طراحی شده است تا آن‌ها در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

بنابراین، تفاوت میان سگ‌ها با نژادهای مختلف باعث شده است پوشک‌ها نیز دارای انواع متفاوتی باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت همان‌طور که غذای سگ‌ها، لباس سگ‌ها و برخی وسایل آن‌ها بسته به نوع نژادشان متفاوت است در این مورد نیز چون آناتومی بدن سگ‌های مختلفی مثل سگ هاسکی و پامرانین متفاوت است؛ پوشک سگ هاسکی نیز با پوشک سگ پامرانین تفاوت‌هایی دارد. این تفاوت‌ها ایجاد شده است تا هرکدام از این نژادها در پوشک مخصوص خود احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در ادامه نیز به بررسی دقیق‌تر  پوشک سگ می‌پردازیم

معرفی انواع پوشک سگ

 

معرفی انواع پوشک سگ

به‌طورکلی، پوشک سگ از نظر شکل ظاهری و طراحی به سه دستۀ اصلی و مهم تقسیم می‌شود. این سه دسته عبارت‌اند از: پوشک با بند شکمی، پوشک کامل و پوشک تسمه‌ای. پوشک با بند شکمی به‌این‌صورت است که دور کمر و در قسمت میانی بدن سگ بسته می‌شود. از این نوع پوشک سگ نر استفاده می‌کنند. درون این مدل از پوشک‌ها لایه‌ای جاذب وجود دارد که باعث جذب رطوبت می‌شود. این پوشک تقریباً شبیه پوشک بچه است. البته در طراحی آن سوراخی برای دم سگ تعبیه شده است. پوشک تسمه‌ای برای سگ‌هایی استفاده می‌شود که جنب‌وجوش زیادی دارند. این مدل از پوشک‌ها با بند به دور گردن و سینۀ سگ بسته می‌شود. دراین‌صورت احتمال تکان‌خوردن و بازشدن آن‌ها بسیار کم است. معمولاً برای انتخاب پوشک توله سگ‌ها از این مدل استفاده می‌کنند. چراکه تحرک آن‌ها بیشتر است.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع مراقبت و نگهداری سگ

در ادامۀ مقاله «پوشک سگ چیست» قصد داریم شما را با دسته‌بندی دیگری از انواع پوشک‌های سگ آشنا سازیم. در این دسته‌بندی پوشک سگ به دو دستۀ قابل شستشو و یک‌بارمصرف تقسیم می‌شود. پوشک‌های قابل شستشو معمولاً گران‌تر از مدل‌های یک‌بارمصرف هستند. شما می‌توانید پس از هر بار کثیف‌شدن، آن‌ها را بشویید و دوباره از آن‌ها استفاده کنید. این مدل از پوشک‌ها از نظر حفظ محیط‌‌زیست گزینۀ بهتر و مناسب‌تری هستند. بااین‌حال، اگر شما علاقه‌ای به شستشوی پوشک سگ ندارید؛ یا‌این‌کار برایتان سخت و دشوار است، می‌توانید از پوشک یک‌بارمصرف استفاده کنید و آن را پس از هر بار استفاده دور بیندازید. توجه داشته باشید که قیمت پوشک‌های یک‌بارمصرف کمتر است. البته توجه داشته باشید که چون باید تعداد بیشتری از پوشک‌ های یک‌بارمصرف را تهیه کنید؛ درمجموع هزینۀ آن در مقایسه با مدل اول، یعنی مدل قابل شستشو، یکسان یا حتی بیشتر می‌شود.

دلایل استفاده از پوشک سگ چیست؟

 

دلایل استفاده از پوشک سگ چیست؟

در این بخش از مقاله «پوشک سگ چست‌» قصد داریم به دلایل استفاده از پوشک سگ بپردازیم. درواقع، به این سؤال پاسخ دهیم که افراد به چه دلیل برای سگ‌های خود از پوشک استفاده می‌کنند؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کنیم که دلایل استفاده از این وسیلۀ کاربردی متفاوت است. برای مثال، معمولاً برای سگ‌های ماده در دورۀ عادت ماهانۀ آن‌ها از پوشک سگ ماده استفاده می‌کنند. در این صورت ترشح، خون و آلودگی آن‌ها باعث آلودگی منزل یا محیط زندگی سگ‌ نمی‌شود. در برخی از سگ‌ها که سن آن‌ها بیشتر است؛ احتمال بی‌اختیاری ادرار وجود دارد. البته بی‌اختیاری ادرار تنها در سگ‌های مسن قابل‌مشاهده نیست، درواقع ممکن‌است این پدیده را در سگ‌های کم سن‌وسال نیز مشاهده کنیم. برای چنین سگ‌هایی، معمولاً از پوشک سگ استفاده می‌کنند و این موضوع به‌عنوان یکی دیگر از دلایل استفاده از پوشک سگ در نظر گرفته می‌شود.

امروزه با استفاده از پوشک سگ به سگ‌ها آموزش می‌دهند تا در جای مخصوص ادرار و مدفوع کنند؛ اما طبیعتاً روند آموزش دستشویی سگ کمی زمان‌بر است. بنابراین، افراد پیش‌ از آن‌که به حیوانات خانگی خود به‌صورت کامل و دقیق آموزش بدهند از پوشک سگ استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب، از آلودگی محیط جلوگیری می‌شود. از طرف دیگر، ممکن است سگ شما بیمار شود یا به دلایل مختلف عمل شود. در چنین حالاتی سگ نمی‌تواند برای ادرار و مدفوع، خود را به‌جای مخصوص برساند. در چنین مواقعی از پوشک سگ استفاده می‌کنند تا این حیوانات دوباره توانایی خود را به دست آورند و کاملاً بهبود یابند. نکته حائز اهمیت به هنگام استفاده از پوشک سگ این است که باید از این وسیله به‌صورت موقت استفاده کنید.

تعیین سایز مناسب برای پوشک سگ

تعیین سایز مناسب برای پوشک سگ

همتن‌طور که هنگام خرید لباس سگ به نژاد و نوع آن توجه می‌کنیم، انتخاب دقیق و درست پوشک نیز بر اساس آناتومی بدنی و ابعاد سگ انجام می‌شود. درواقع، شما باید سایز دقیق و مناسب سگ خود را محاسبه، سپس متناسب با آن پوشک مناسب و موردنظر خود را تهیه کنید. در این بخش از مقالۀ «پوشک سگ چیست» به شما آموزش می‌دهیم چگونه ابعاد بدن سگ خود را اندازه‌گیری کنید و پوشک مناسب برای آن‌ها را انتخاب کنید. به‌طورکلی، پوشک سگ‌ها انواع مختلفی دارد. درواقع، از نظر سایز به دسته‌های خیلی کوچک (x-small)، کوچک (Small)، متوسط (Medium)، بزرگ (Large) و خیلی بزرگ (X-Large) تقسیم می‌شوند. برای سگ‌هایی که دور کمر آن‌ها ۲۲ الی ۳۸ سانتی‌متر است؛ از مدل سایز کوچک استفاده می‌کنند.

این در حالی است که برای انتخاب پوشک توله‌سگ که دور کمر آن حدوداً ۱۰ الی ۲۵ است از سایز خیلی کوچک بهره می‌برند. سگ‌هایی مثل بیگل یا پودل دور کمری حدود ۳۵ الی ۵۰ سانتی‌متر دارند. برای چنین مدل‌هایی از پوشک‌های با سایز متوسط استفاده می‌شود. سگ‌هایی هم‌چون بولداگ بردر یا کولی از پوشک با سایز بزرگ استفاده می‌کنند؛ چراکه دور کمر آن‌ها چیزی حدود ۴۸ الی ۶۸ سانتی‌متر است. برای‌ سگ‌هایی مثل دوبرمن و ژرمن شپرد که سگ‌های بزرگ‌تری هستند و دور کمر آن‌ها ۶۶ تا ۸۸ سانتی‌متر است، معمولاً از پوشک با سایز خیلی بزرگ استفاده می‌شود.

چگونه از پوشک برای آموزش به سگ استفاده کنیم؟

موضوعی که در این بخش از مقالۀ «پوشک سگ چیست» ذهن ما را درگیر می‌کند؛ این است که استفاده از پوشک برای آموزش سگ مناسب است یا خیر؟ هم‌چنین استفاده از این وسیله برای آموزش سگ است یا می‌توان به‌جای آموزش سگ‌ها از آن استفاده‌های دیگری هم کرد؟ ممکن است بسیاری از صاحبان سگ معتقد باشند که استفاده از پوشک سگ ابزار آموزشی خوب و مناسبی است. یا استفاده از آن باعث می‌شود سگ‌ها به‌خوبی در زمینۀ دستشویی‌کردن آموزش ببینند؛ اما بیایید باهم روراست باشیم! استفاده از پوشک سگ تنها برای محافظت از محیط خانه و کثیف‌نشدن فرش و مبلمان ما مفید است و نفعی برای سگ‌های ما ندارد. به‌همین‌خاطر، توصیه می‌کنیم در صورتی‌که از این وسیله استفاده می‌کنید؛ همواره به موضوع آموزش سگ خود نیز بپردازید و از این موضوع غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:  آموزش دستشویی سگ در آپارتمان | تربیت سگ برای دستشویی

استفاده از پوشک سگ در حین آموزش بسیار مناسب و ایدئال است و وسیله‌ای کاربردی و مفید در نظر گرفته شود. بااین‌حال، اگر بخواهید از این المان مفید به‌طور دائم استفاده کنید؛ بدون شک مشکلاتی برای حیوان خانگی خود فراهم می‌آورید. چراکه پوشک نمی‌تواند جایگزین آموزش دستشویی شود. علاوه‌برآن، استفادۀ طولانی‌مدت از پوشک سگ می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی آن‌ها به وجود آورد. از طرف دیگر، از نظر اخلاقی هم‌چنین کاری درست نیست؛ بنابراین به‌صورت درست و برنامه‌ریزی‌شده از این المان استفاده کنید.

چگونه از پوشک برای آموزش به سگ استفاده کنیم؟

آیا استفادۀ طولانی‌مدت از پوشک برای سگ عوارض دارد؟

اگر تا اینجای مقاله مطالب را به‌درستی مطالعه کرده باشید؛ ما چندین‌بار در بخش‌های مختلف این مقاله بیان کردیم که استفاده از پوشک سگ باید به‌صورت موقت و محدود باشد. درواقع، شما نمی‌توانید دائم از پوشک‌ سگ استفاده کنید. استفادۀ دائم از این وسیله ممکن است عوارضی را برای سگ‌هایتان به دنبال داشته باشد. برای مثال، درصورتی‌که به‌صورت مداوم از این وسیله استفاده کنید ممکن است سگ شما دچار مشکلات پوستی مثل ساییدگی، جراحت یا قرمزی شود. یا در اثر تماس طولانی‌مدت با پوشک خیس، حیوان خانگی دچار راش پوستی شود. ازاین‌رو، استفادۀ طولانی‌مدت از پوشک عوارض متعددی را برای سگ‌‌ها به دنبال دارد.

 

برای خرید و مشاهده قیمت انواع توالت و لوازم آموزش ادرار سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

 در استفاده از پوشک سگ چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در این بخش از مقاله «پوشک سگ چیست» قصد داریم به بایدها و نبایدهای استفاده از پوشک بپردازیم و مطالب و نکات مفیدی را  به‌صورت موردی بیان کنیم. این موارد عبارت‌اند از:

  • در ابتدا باید پوشکی با سایز مناسبی برای سگ‌های خود در نظر بگیرید. عدم انتخاب پوشک مناسب با سایز صحیح می‌تواند باعث ناراحتی سگ‌ها شود. از طرف دیگر، کیفیت انتخابی نیز شرط بسیار مهمی است. درصورتی‌که از پوشک بی‌کیفیت استفاده کنید، امکان این‌که سگ شما دچار مشکلات پوستی شود بسیار افزایش می‌یابد.
  • به‌طورکلی، هر بار که پوشک سگ خود را عوض می‌کنید؛ باید با پدهای پاک‌کنندۀ نوزاد، ناحیۀ آلوده را تمیز کنید.
  • برخی از پوشک‌ها تنها قابلیت جذب ادرار را دارند. ازاین‌رو، نمی‌توانند برای مدفوع نیز مورداستفاده قرار بگیرند. بنابراین، پیش از خرید حتماً به توصیه‌های نوشته‌شده روی بسته‌بندی محصول توجه کنید.
  • لازم‌به‌ذکر است که شما باید به‌صورت مرتب پوشک سگ خود را عوض کنید. سگ‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند که پوشکشان کثیف یا خیس باشد. هم‌چنین توانایی تحمل آن را در مدت‌زمان طولانی ندارند. علاوه بر آن، این کار ممکن است باعث تحریک پوست آن‌ها و هم‌چنین ایجاد التهابات پوستی، سوختگی و خارش شدید شود. حتی در برخی مواقع ممکن است باعث عفونت‌های باکتریایی در این حیوانات شود.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *