دسته ها

انواع و بهترین غذای توله سگ‌های نژاد کوچک

غذای توله سگ‌های نژاد کوچک
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

توله‌سگ‌ها از هنگام تولد تا حدود ۴ هفتگی باید تنها از شیر مادر تغذیه کنند؛ در غیر این صورت باید آن‌ها را با شیرخشک‌های مخصوص سگ‌ها یا غذای توله سگ‌های نژاد کوچک تغذیه کرد. هنگامی که توله‌سگ تقریباً 4 تا 6 هفته سن دارد، می‌تواند غذای جامد مخصوص توله‌سگ را شروع کند. برای این منظور مقدار کمی غذای توله‌سگ که با شیر خشک مخصوص توله‌سگ‌ها (آب ولرم) نرم شده است، برای تأمین کالری و نیازهای بدن در اختیارش بگذارید. در این مطلب با انواع غذای توله سگ‌های نژاد کوچک آشنا خواهید شد پس همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:  بهترین برند های غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ

غذای توله سگ‌های نژاد کوچک

  1. تجاری (در دو نوع خشک و مرطوب)
  2. خانگی
  3. درمانی (معمولاً به‌صورت تجاری است و براساس شرایط بدنی و نیاز تهیه می‌شود؛ مثلاً مخصوص سگ‌هایی که بیماری کلیوی دارند).

اگر از غذای توله سگ‌های نژاد کوچک برای تغذیه پت‌تان خود استفاده می‌کنید این غذاها حتماً باید مخصوص توله‌سگ‌ها باشند؛ زیرا توله‌ها نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی در مقایسه با سگ‌های بالغ دارند و تغذیه آن‌ها با غذای سگ بالغ می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی آن‌ها ایجاد کند؛ پس به‌دنبال غذای مخصوص توله‌سگ باشید و برای توله‌سگ‌های نژاد کوچک و نژاد بزرگ غذای مخصوص هرکدام را تهیه کنید. در ادامه به رژیم غایی مخصوص توله‌سگ‌های نژاد کوچک و معرفی بهترین غذاهای تجاری برای توله‌سگ‌های نژاد کوچک می‌پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای دوستان کوچک خود داشته باشید.

رژیم‌های غذایی خاص برای سگ‌های نژاد کوچک

توله‌سگ‌های نژاد کوچک متابولیسم بالایی دارند و به همین دلیل کالری بیشتری می‌سوزانند؛ درنتیجه نیاز دارند کالری بیشتری در مقایسه با توله‌های نژاد بزرگ مصرف کنند؛ بنابراین غذای توله سگ‌های نژاد کوچک باید کالری بیشتری داشته باشد و در سه یا چهار وعده در روز استفاده شوند؛ در غیر این صورت ممکن است در آن‌ها علائم قند خون پایین از جمله خستگی، ضعف، لرزش عضلات و حتی تشنج بروز کند.

می‌توانید غذای سگ خود را در طول روز در دسترس قرار دهید تا هر زمان که گرسنه بود، بتواند به وعده‌های غذایی کوچک‌ خود دسترسی داشته باشد. یادگیری عادات غذایی خوب از همان ابتدا می‌تواند به توله‌سگ شما کمک کند تا در مراحل بعدی زندگی‌اش در غذا خوردن زیاده‌روی نکند.

سگ‌های کوچک برای حفظ سطح انرژی و توده عضلانی خود به رژیم غذایی با پروتئین بالا نیاز دارند. همچنین برای تأمین انرژی مورد نیاز به مقادیر متعادلی از چربی با کیفیت خوب نیازمندند که از طریق رژیم غذایی آن‌ها تأمین می‌شود. همه ما می‌دانیم که چربی، طعم غذای انسان را بهتر می‌کند و غذای توله سگ‌های نژاد کوچک نیز از این قاعده مستثنا نیست. همچنین چربی‌ها علاوه بر طعم و تأمین انرژی به سگ کمک می‌کنند تا ویتامین‌های خاصی را جذب کند. برای داشتن پوستی سالم و پوشش براق در سگ رژیم غذایی او باید شامل چربی‌های باکیفیت و سرشار از امگا ۳ مانند روغن ماهی و همچنین روغن‌های گیاهی یا سویا باشد. وقتی توله‌سگ‌ها به ۸۰ درصد اندازه بالغ خود برسند، رشدشان متوقف می‌شود. سرعت رشد نژادهای کوچک از نژادهای بزرگ بیشتر است؛ بنابراین معمولاً نژادهای کوچک قبل از یک سالگی بالغ می‌شوند. بیشتر دامپزشکان توصیه می‌کنند زمانی که سگ شما حدود یک ساله شد، با غذای مخصوص توله‌سگ او را تغذیه کنید، اما بهتر است از دامپزشک خود درباره نیازهای خاص نژاد حیوان کوچک خود راهنمایی بخواهید.

رژیم‌های غذایی خاص برای سگ‌های نژاد کوچک

چگونه بهترین غذای توله سگ‌های نژاد کوچک را انتخاب کنیم؟

به‌دلیل رشد توله‌ها نیاز به پروتئین در آن‌ها بلافاصله بعد از شیر گرفتنشان افزایش می‌یابد، اما به‌تدریج این مقدار کاهش می‌یابد. در این میان، به دنبال غذاهایی باشید که به میزان کافی حاوی پروتئین باشند. محدوده پروتئین توصیه‌شده برای رشد سالم توله‌سگ 22-32 درصد است. این مقدار برای رشد و سلامت توله‌سگ‌ها کافی است. یک رژیم غذایی با پروتئین بالاتر معمولاً حاوی کربوهیدرات‌ها و کالری کمتری است که می‌تواند سبب افزایش وزن شود.

همان‌طور که گفته شد سگ‌های کوچک برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به چربی با کیفیت خوب در رژیم غذایی خود نیاز دارند. غذای توله سگ‌های نژاد کوچک حاوی منابع سالم چربی مانند اسیدهای چرب امگا 3 است. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید اندازه و بافت غذاست. سگ‌های کوچک دهان و دندان‌های کوچک‌تری دارند؛ بنابراین باید غذاهایی مصرف کنند که قطعات کوچک یا بافت نرم‌تر دارند و خوردن و هضم آن‌ها آسان‌تر است. اگر توله‌سگ خودتان را با غذای خشک تغذیه می‌کنید، غذایی انتخاب کنید که دانه‌های آن سایز کوچک‌تری دارد. از خرید غذاهای تجاری که حاوی شیرین‌کننده‌ها، رنگ‌های مصنوعی و مواد نگه‌دارنده هستند خودداری کنید و به‌دنبال غذاهایی باشید که حاوی مواد غذایی کامل و فاقد مواد افزودنی مصنوعی هستند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

مقدار کافی غذای توله سگ‌های نژاد کوچک در طول روز چقدر است؟

در چند ماه اول زندگی یک توله‌سگ، زمانی که غذای او از شیر مادر به غذای جامد تبدیل می‌شود، این حیوان به وعده‌های غذایی کوچک در طول روز نیاز دارد. از حدود چهارماهگی توله‌ها می‌توانند تقریباً سه بار در روز غذای توله سگ‌های نژاد کوچک را بخورند و پس از آن دو بار در روز تغذیه می‌کنند. تعیین میزان غذا دادن به یک توله‌سگ و تعداد دفعات این امر به عوامل زیر بستگی دارد:

  • سن
  • نژاد
  • اندازه
  • نوع غذا
  • وضعیت بدن (لاغر، چاق یا نرمال)
  • اندازه فعالیت
  • توله‌سگ عقیم شده یا نه

فهمیدن اینکه چقدر و چند وقت یک‌بار باید به توله‌سگی که سالم است و یک زندگی معمولی دارد، غذا بدهید، چندان سخت نیست. برای این منظور دو عامل اصلی وجود دارد: سن و اندازه توله‌سگ شما.

توله‌سگ شما چند ساله است؟

سن توله‌سگ شما تفاوت زیادی در تعداد وعده‌های غذایی و نوع غذای توله سگ‌های نژاد کوچک او ایجاد می‌کند. توله‌سگ‌های تازه متولد شده باید هر چند بار که مادر اجازه می‌دهد شیر بخورند. با این حال، اگر شیر مادر آن‌ها در دسترس نبوده یا کافی نیست، باید با شیشه به آن‌ها شیر بدهید. هنگامی که سن توله‌سگ تقریباً 4 تا 6 هفته است، می‌توان غذای جامد توله‌سگ‌ها را به او داد. در 6 تا 8 هفتگی، بیشتر توله‌سگ‌ها به‌خوبی 4 وعده غذای مخصوص خود را در روز می‌خورند (شاید 5 وعده برای کوچک‌ترین توله‌ها). در 12 تا 16 هفتگی، توله‌سگ‌ها معمولاً می‌توانند سه بار در روز غذا بخورند.

مقدار کافی غذای توله سگ‌های نژاد کوچک در طول روز چقدر است؟

جثه توله‌سگ شما چقدر است؟

تعداد وعده‌های غذای توله سگ‌های نژاد کوچک به جثه او بستگی دارد. نژادهای خیلی کوچک مثل چیواوا، اگر به اندازه کافی غذا دریافت نکنند مستعد افت قند خون (هیپوگلیسمی) می‌شوند. ممکن است این توله‌سگ‌ها تا 16 هفتگی نیاز دارند برای جلوگیری از هیپوگلیسمی چهار تا شش بار در روز تغذیه شوند. براساس جدول زیر می‌توانید با توجه به سن و جثه توله‌سگ خود تعداد دفعاتی که در روز باید آن‌ها را تغذیه کنید، دریابید.

6 هفته تا 4 ماه حدود 4 ماه 6 ماه تا بزرگ‌سال بالغ
نژاد عروسکی 4 تا 5 وعده غذایی در روز 3 تا 4 وعده غذایی در روز 2 تا 3 وعده غذایی در روز 2 وعده غذایی در روز
نژادهای کوچک و متوسط 3 وعده غذایی در روز 2 وعده غذایی در روز 2 وعده غذایی در روز 2 وعده غذایی در روز

چه مقدار باید به یک توله‌سگ غذا داد؟

اندازه‌گیری مقادیر غذای توله سگ‌های نژاد کوچک بهترین راه برای اطمینان از این است که سگ‌ها مقدار غذای مورد نیازشان را در هر وعده دریافت می‌کنند. البته نوع غذا، فیزیولوژی و فعالیت منحصربه‌فرد توله‌سگ نیز نقش مهمی در تعیین مقدار غذا دارد. برچسب‌های غذای توله‌سگ نمودارهایی دارد که نشان می‌دهد چند وقت یک بار و چقدر باید از آن غذا را به توله‌سگ خود بدهید. در ادامه جدولی آورده شده که با مراجعه به آن می‌توانید مقدار کل غذای مورد نیاز در یک روز توله‌سگ خود را مشاهده کنید. همچنین برای به دست آوردن مقدار غذایی که در هر وعده باید به سگ خود بدهید، می‌توانید مقدار کل غذایی را که باید در روز دریافت کند به تعداد وعده‌هایی که در روز غذا می‌خورد، تقسیم کنید.

جدول تغذیه توله‌سگ

توله‌سگ کوچک‌تر از 4 ماه توله‌سگ بزرگ‌تر‌ از 4 ماه
وزن فعلی توله‌سگ

(پوند)

مقدار غذای خشک

(فنجان در روز)

مقدار غذای خشک

(فنجان در روز)

 
 5کمتر از ½ – 1 ⅓ – 1
5 – 10 ¾ – 2¼ ½ – 1½
10 – 20 ¾ – 3 ¾ – 2¼
20 – 50 1¼ – 5 1 – 4½
50 – 75 2 – 6
75 – 100 3 – 7
بیش از 100  یا بیشتر 4 – 9

 

وضعیت بدن توله‌سگ خود را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید رژیم غذایی او را به‌خوبی تنظیم کنید؛ برای مثال، اگر توله‌سگ شما کمی چاق شود، مقدار غذا را کم کنید. یا اگر لاغر شده، به هر وعده غذایی کمی بیفزایید. اگر تغذیه توله با وعده‌های غذایی اندازه‌گیری شده امکان‌پذیر نیست، برای جایگزین سعی کنید در هر وعده غذایی مقدار زیادی غذا بگذارید و بعد از 10 تا 15 دقیقه آنچه را که باقی مانده است بردارید. برخی توله‌ها با این نوع تغذیه به‌خوبی کنار می‌آیند، اما شما باید به دقت وزن آن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید خیلی لاغر یا دچار اضافه‌وزن نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای ارزان برای سگ چیست؟

بهترین غذاهای خشک برای توله‌سگ‌های نژاد کوچک

شروع تغذیه صحیح توله‌سگ با غذای توله سگ‌های نژاد کوچک ضروری است. بیشتر رشد توله‌سگ شما در چند ماه اول اتفاق می‌افتد. برای اینکه این رشد به‌درستی اتفاق بیفتد، به رژیم غذایی بسیار خاصی نیاز است. در ادامه بهترین غذاهای توله‌سگ برای نژادهای کوچک‌تر را بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین غذاها را برای توله‌سگ خود انتخاب کنید. غذاهای خشک موجود در ایران شامل غذاهای خشک خارجی و غذاهای خشک ایرانی می‌شوند که در هر دو دسته بهترین‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بهترین غذاهای خشک برای توله‌سگ‌های نژاد کوچک

بهترین برندهای غذای توله سگ‌های نژاد کوچک خارجی عبارت‌اند از:

  • غذای توله سگ‌های نژاد کوچک برند رویال کنین: این برند یکی از معروف‌ترین و مطمئن‌ترین برندهای غذای سگ در جهان است. این برند فرمول‌های خاصی را ارائه می‌دهد که متناسب با نیاز توله‌های نژاد کوچک است و تمام مواد مغذی لازم برای رشد و نمو آن‌ها را فراهم می‌کند. غذای توله‌سگ رویال کنین با مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی و تأمین سلامتی آن‌ها ساخته شده و دارای مقادیر متعادل و دقیقی از پروتئین‌ها و چربی‌ها برای تقویت و رشد ماهیچه‌های بدن است. اندازه دانه‌ها نیز به‌طور ویژه برای تناسب با دهان کوچک‌تر توله‌های نژاد کوچک طراحی شده است و جویدن و هضم آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، غذای توله‌سگ کوچک رویال کنین دارای پروتئین‌های قابل هضم و پروبیوتیک‌ها برای جلوگیری از مشکلات گوارشی در توله‌سگ‌هاست.

    برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

  • غذای توله سگ‌های نژاد کوچک برند Wellnes: این برند بر استفاده مواد طبیعی تمرکز دارد و تغذیه‌ای متعادل برای توله‌سگ‌های نژاد کوچک فراهم می‌کند. دانه‌های این غذا کوچک‌تر ساخته شده‌اند که برای دهان توله‌ها مناسب است. Wellness به‌دلیل داشتن مواد باکیفیت و استفاده نکردن از محصولات مضر و طعم‌دهنده‌های مصنوعی در فرمول‌های غذای حیوانات خانگی‌اش شناخته می‌شود. بوقلمون بدون استخوان، پودر مرغ، بلغور، جو دوسر و غذای ماهی سالمون از جمله مواد اولیه این غذا هستند.
  • غذای توله سگ‌های نژاد کوچک برند بلو بوفالو: این برند به‌دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا، ویتامین‌ها و مواد معدنی گزینه مناسبی برای سلامت کلی توله‌سگ‌هاست. این غذاها بدون رنگ‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌ها یا مواد نگه‌دارنده ساخته می‌شوند.
  • غذای توله سگ‌های نژاد کوچک رفلکس: غذای خشک سگ رفلکس غذایی خارجی با قیمت نسبتاً مناسب و در دسترس در ایران بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است این غذا با در نظر گرفتن تغییر نیازهای غذایی توله‌سگ‌ها در هر دوره رشد ساخته شده است و نیازهای غذایی آن‌ها را برآورده می‌کند.

از بهترین غذاهای ایرانی که قیمت مناسب‌تری در مقایسه با غذاهای خارجی دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذای توله سگ‌های نژاد کوچک برند سلبن: این غذای خشک مخصوص توله‌های نژاد کوچک و دارای پروتئین کافی، کالری مناسب و انرژی بالا برای رشد و نمو توله‌های نژاد کوچک است. همچنین کلسیم و امگاهای لازم برای بدن توله‌سگ نژاد کوچک یا مینیاتوری را داراست. فرمول مخصوص سلبن در این رژیم غذایی برگرفته از گوشت مرغ است.
  • غذای توله سگ‌های نژاد کوچک برند نوتری: غذای خشک کامل مخصوص توله‌سگ (۲ تا ۱۲ ماه سن) مناسب برای دوران رشد توله‌سگ نژاد کوچک و با موادی ساخته شده است که برای سلامت دستگاه گوارش، سلامت و رشد استخوان‌ها، دندان‌ها و مفاصل توله‌سگ مفید هستند. همچنین مقادیر مناسبی پروتئین و چربی باکیفیت، پروبیوتیک، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد توله‌سگ‌ها را دارد. یکی دیگر از غذاهایی که می‌توان برای تغذیه سگ‌ها استفاده کرد کنسروها و سوپ‌ها هستند.

غذاهای کنسروشده سگ‌ها از نظر تغذیه‌ای کامل و متعادل برای نگهداری از سگ‌های بالغ یا توله‌هاست. بیشتر سگ‌ها، به‌ویژه نژادهای کوچک‌تر غذای مرطوب و کنسروی را ترجیح می‌دهند. از آنجا که کنسروها حاوی مقدار زیادی رطوبت است، برای سگ‌هایی که سنگ کلیه یا مثانه دارند عالی است. هریک از غذاهای خشک و مرطوب مزایایی دارند و می‌توانید برای برخورداری از مزایای هر دو نوع غذا با ترکیب کردن غذای خشک با غذای مرطوب سگ خود را تغذیه کنید. از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای کنسرو مخصوص سگ موجود در ایران می‌توان به برندهای رویال کنین و شایر اشاره کرد.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *