دسته ها

بهترین برند های غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ

غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

اگر سگتان از سن تولگی پیش شما باشد، ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که از چه زمانی باید تغذیه او را با غذای مخصوص سگ بالغ شروع کنید و چه غذاهایی برای سگ شما مناسب خواهد بود. انتخاب نوع غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ روی مزان رشد آن‌ها و سلامتی بدنشان در زمان بلوغ بسیار تاثیرگذار است؛ چراکه انواع مواد مغذی موجود در این غذاها می‌تواند روی سیستم بدنی پت تاثیر مستقیم بگذارد. در ادامه سعی می‌کنیم مطالبی ارائه دهیم که به شما کمک کند غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ را با اطلاعات بیشتری انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای ارزان برای سگ چیست؟

چرا باید برای سگ نژاد بزرگ غذای مخصوص تهیه کرد؟

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد اما سگ‌های نژاد بزرگ به رژیم غذایی با کالری کمتری نسبت به نژادهای کوچکتر نیاز دارند. به دلیل سرعت متابولیسم کندتر، سگ‌های نژاد بزرگ به اندازه نژادهای کوچک کالری نمی‌سوزانند، پس بایستی آن‌ها کالری کمتری مصرف کنند.

بهترین غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ خارجی

در ادامه با بهترین برندهای غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ خارجی آشنا خواهید شد.

۱. غذای خشک مخصوص سگ‌های بالغ نژاد بزرگ برند رویال کنین:

سگ‌های نژاد بزرگ زندگی فعالی دارند. جثه بزرگ آن‌ها نیازمند یک رژیم غذایی متناسب است که بتواند انرژی و مواد غذایی مورد نیاز آن‌ها را برای حفظ وضعیت بدن و داشتن مفاصل قوی و پوست و پوشش سالم فراهم کند.

غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ رویال کنین برای حمایت از لایف استایل فعال سگ بزرگ شما فرموله شده است. این فرمول منحصر به فرد حاوی مقدار متعادل پروتئین با کیفیت بالا و فیبر برای انرژی مطلوب و سلامت دستگاه گوارش است. و از آنجایی که سگ‌های نژاد بزرگ فشار زیادی به استخوان‌ها و مفاصل خود وارد می‌کنند، مواد مغذی برای کمک به تقویت مفاصل آن‌ها در غذای خشک رویال گنجانده شده است. اسیدهای چرب امگا 3 و DHA به سلامت پوست و موی سگ شما کمک می‌کنند. به علاوه، اندازه دانه‌های این غذا برای آرواره‌های بزرگ طراحی شده است، همچنین غذای بسیار خوش طعمی است. وقتی سگ شما به 5 سالگی رسید، به سراغ رویال کنین بزرگسال 5+ برای سگ خود بروید تا با علائم پیری مبارزه کنید و زندگی شاد و فعال برای سگ خود فراهم کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

۲. غذای خشک مخصوص سگ‌های بالغ نژاد بزرگ پورینا:

یک غذای طبیعی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است که برای تقویت ماهیچه‌ها و داشتن قلب سالم فرموله شده است.

دارای گلوکزامین و پروتئین بالا هست که باعث سلامت مفاصل و حفظ وضعیت ایده آل بدن می‌شود.

حاوی پروبیوتیک ها برای تقویت دستگاه گوارش سگ و جلوگیری از سؤ هاضمه و مشکلات گوارشی است.

بهترین غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ خارجی

۳. غذای خشک مخصوص سگ‌های بالغ نژاد بزرگ برند Taste of the Wild:

فرمول غذایی Taste of the Wild سرشار از پروتئین حیوانی است. اردک و بوقلمون، بلدرچین و مرغ در این غذا گنجانده شده است. دارای میوه‌ها و سبزیجات همراه با آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با بیماری‌ها هستند. پروبیوتیک ها و مواد معدنی نیز برای کمک به هضم و جذب بهتر در این غذا ترکیب می‌شوند.

۴. غذای خشک مخصوص سگ‌های بالغ نژاد بزرگ برند blue buffalo:

این غذا برای سلامت و تندرستی سگ‌های نژاد بزرگ و با مواد طبیعی همراه با ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ساخته شده است. این غذا حاوی ماهی سفید، میوه‌ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان، غلات کامل، به علاوه گلوکزامین و کندرویتین برای تقویت مفاصل سگ‌های بزرگتر است.

بهترین غذاهای خشک ایرانی عبارتند از:

5. غذای خشک سگ بالغ نژاد بزرگ برند نوتری پت:

غذای خشک مناسب سگ‌های بالغ نژاد بزرگ با فعالیت متوسط که دارای ۲۱٪ پروتئین است و تمامی نیازهای غذایی آن‌ها از جمله نیازهای رشد اندام‌ها را تأمین می‌کند. این غذا از مواد مغذی تشکیل شده است که برای برطرف کردن نیازهای بدن سگ‌های بالغ با فعالیت متوسط مناسب هستند. در تولید این غذا، علاوه بر گوشت تازه، جگر گاو نیز استفاده شده است که علاوه بر بهبود طعم غذا، پروتئین اضافی برای رشد و اندام سازی فراهم می‌کند. این محصول شامل مکمل‌های پروبیوتیک، ویتامین‌ها و مواد معدنی کمیاب مورد نیاز بدن سگ‌های بالغ است. دانه‌های این غذا به گونه‌ای هستند که سگ‌های نژاد بزرگ بتوانند آن‌ها را به راحتی جویده و ببلعند.

6. خشک مخصوص سگ‌های بالغ نژاد بزرگ برند سلبن

این غذای خشک برای سگ‌های بزرگ طراحی شده است و حاوی پروتئین بالایی است که به تناسب اندام و فعالیت سگ‌های فعال کمک می‌کند. ۹۰ درصد از پروتئین‌ها از مواد مرغ و تخم مرغ تأمین می‌شود. این غذا شامل مرغ بدون استخوان، سبزیجات و میوه‌ها است و تعادل کاملی از اسیدهای چرب امگا و آنتی‌اکسیدان‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، حاوی سطوح بهینه چربی برای حمایت از استخوان‌ها، مفاصل و عضلات سگ است. سلنیوم و ویتامین E در این غذا وجود دارند که آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز سگ را فراهم می‌کنند و دانه‌های ترد آن به تمیزی دندان‌ها و کاهش پلاک دندانی کمک می‌کنند.

مقدار صحیح غذایی که به سگ نژاد بزرگ و بالغ خود می‌دهید چقدر است؟

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی سگ‌ها، دادن مقدار مناسب غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ با کیفیت بالا است. تغذیه با مقادیر بیش از حد یا مقادیر ناکافی می‌تواند سلامتی سگ را به خطر بیاندازد. اگر سگ خود را با مقادیر خیلی کم تغذیه کنید، ممکن است از کمبودهای تغذیه‌ای رنج ببرد. اگر بیش از حد به سگ خود غذا دهید، منجر به چاقی و مشکلات مربوط به سلامتی آن می‌شود، مانند: آرتروز، پارگی رباط صلیبی و بیماری دیسک بین مهره‌ای، نارسایی قلبی، تنگی نفس و در نهایت باعث کوتاه شدن طول عمر وکاهش کیفیت زندگی آن‌ها شود. دادن غذا به مقدار مناسب و با کیفیت بالا می‌تواند به سلامت سگ شما کمک کند و او را در بهترین وضعیت خود نگه دارد. لازم به ذکر است که برخی از غذاهای سگ نژاد بزرگ می‌تواند برای او حساسیت‌زا باشد، بهتر است پس از دادن چند وعده از غذای جدید او خاک سگ‌تان را بررسی کنید و اگر تغییر محسوسی در مدفوع او دیدید به دامپزشک برای تغییر برنامه غذایی او مراجعه کنید.

مقدار صحیح غذایی که به سگ نژاد بزرگ و بالغ خود می‌دهید چقدر است

چگونه بفهمید مقدار مناسب غذا برای سگ شما چقدر است؟

اندازه صحیح مقدار غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ به چندین عامل بستگی دارند که شما باید هنگام تعیین مقدار غذایی که به سگ خود می‌دهید آن‌ها را در نظر بگیرید. این عوامل عبارتند از:

  • نوع غذا
  • تعداد وعده‌های غذایی
  • وزن بدن
  • سرعت سوخت و ساز
  • مقدار فعالیت

می‌توانید به راهنمای تغذیه روی برچسب غذای خشک سگ خود نگاهی بیندازید.

بیشتر سگ‌های بالغ باید دو وعده غذایی در روز داشته باشند، بنابراین باید مقدار موجود در جدول را بر تعداد وعده‌های غذایی که به او می‌دهید تقسیم کنید. همچنین لایف استایل سگ خود را در نظر بگیرید و این اطلاعات را با دانش خود از لایف استایل سگتان ادغام کنید تا به مقدار غذایی که باید به سگ خود بدهید، برسید.

به عنوان مثال، اگر یک کورگی ۱۷ کیلویی نسبتاً غیرفعال دارید که تمایل به افزایش وزن داشت، ممکن است با غذای کمی کمتر از آنچه در جدول توصیه می‌شود شروع کنید. از طرف دیگر، اگر سگ شما یک بوردر کولی ۱۷ کیلویی باشد که فعالیت بدنی زیادی هم دارد، باید کمی بیشتر به او غذا بدهید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

تغییرات وزن سگ خود را یادداشت کنید!

وزن سگ خود را هر 2 تا 4 هفته چک کنید و نتایج خود را یادداشت کنید. اگر سگ شما به طور نامناسب وزن اضافه یا کم می‌کند، اندازه غذای او را به طور مناسب تنظیم کنید. همچنین حتماً این تغییرات را با دامپزشک خود مطرح کنید تا مطمئن شوید که هیچ بیماری و یا مشکلات دیگری وجود ندارد.

چه مواردی در غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ مهم است؟

چربی کمتر برای کمک به حفظ شرایط بدنی ایده آل و روغن ماهی غنی از ویتامین برای داشتن پوست سالم و پوشش براق و سلامت کلی بدن مهم هستند. همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای کمک به تقویت سیستم ایمنی و کمک به حفظ سلامتی حائز اهمیت هستند. علاوه براین ویتامین D، ویتامین A، مس، روی و منگنز برای سلامت استخوان‌ها ضروری هستند. کمبود یا مصرف بیش از حد این مواد مغذی ممکن است باعث رشد غیر طبیعی استخوان شود.

بیشتر پروتئین سگ‌ها باید از منابع حیوانی تأمین شود بنابرین منابع پروتئین حیوانی با کیفیت بالا برای حفظ ساختار عضلات از اهمیت زیادی برخوردار است. به یاد داشته باشید که کیفیت پروتئین بسته به منبع متفاوت است، بنابراین غذاهایی که پروتئین با کیفیت دارند ممکن است مبالغ بیشتری داشته باشند.

چه مواردی در غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ مهم است

یک منبع فیبر نسبتاً قابل تخمیر، مانند تفاله چغندر، برای حفظ سلامت روده و افزایش توانایی سگ شما در جذب مواد مغذی و کربوهیدرات برای کمک به حفظ انرژی مهم است. در نتیجه سگ‌ها به طیف وسیعی از مواد مغذی نیاز دارند، به همین دلیل است که تغذیه با یک رژیم غذایی تجاری کامل و متعادل، مطمئن‌ترین و راحت‌ترین انتخاب برای اکثر صاحبان است. غذاهای تجاری سگ شامل گوشت، غلات، سبزیجات و میوه‌ها مطابق با استانداردهای تغذیه‌ای مقررات غذای سگ‌ها است. در ادامه به معرفی بهترین غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ می‌پردازیم.

بهترین زمان برای تغییر غذای خشک توله سگ سگ‌های نژاد بزرگ

زمان تغییر از غذای توله سگ به سگ بالغ بسیار مهم است. شما باید مطمئن شوید توله سگ شما پروتئین، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافی لازم برای رشد، تکامل و جلوگیری از اختلالات مختلف استخوان، مفاصل، مغز و چشم را دریافت کرده است.

وقتی توله‌ها به حدود 80 درصد اندازه بالغ خود برسند برای غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ آماده می‌شوند و باید به‌تدریج غذای آن‌ها را به غذای سگ بالغ تغییر داد، اما جدا از اندازه باید در نظر بگیرید آیا عقیم شده‌اند یا خیر؟ یا اینکه بسیار فعال هستند و به کالری بیشتری نیاز دارند یا فعالیت زیادی ندارند. زمان‌هایی که بیشتر توله‌ها به بلوغ می‌رسند و می‌توانند شروع به خوردن غذای سگ بالغ کنند عبارت‌اند از:

  • نژادهای کوچک و متوسط: 8 تا 12 ماهگی
  • نژادهای بزرگ: 12 تا 24 ماهگی

چگونه غذای توله سگ خود را به غذای سگ بالغ تغییر دهید؟

زمانی که غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ را برای توله سگ خود انتخاب کردید و آماده هستید غذای آن‌ها را به رژیم غذایی جدید تغییر دهید باید به‌آرامی و نه یک‌باره این کار را انجام دهید؛ زیرا تغییر ناگهانی رژیم غذایی می‌تواند سبب ناراحتی‌های گوارشی مانند استفراغ و اسهال در سگ‌ها شود؛ از این‌رو توصیه می‌شود غذای جدید را به‌آرامی در طول مدت پنج روز یا بیشتر به غذای قبلی اضافه کنید. در طول این کار تعداد وعده‌هایی را که به توله خود غذا می‌دادید حفظ کنید. همچنین می‌توانید با برنامه زیر غذا را به‌تدریج تغییر دهید:

  • روز اول: مقداری از غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ را با غذای توله سگ به نسبت ۱ به ۴ یا 20 درصد غذای بزرگسال و 80 درصد غذای توله سگ مخلوط کنید.
  • روز دوم: مقدار غذای مخصوص سگ بالغ را افزایش دهید تا توله سگ شما 40 درصد غذای سگ بالغ و 60 درصد غذای توله سگ را دریافت کند.
  • روز سوم: مقدار غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ را به 60 درصد افزایش و مقدار غذای توله سگ را به 40 درصد کاهش دهید.
  • روز چهارم: با 80 درصد غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ و 20 درصد غذای توله سگ او را تغذیه کنید.
  • روز پنجم: با 100 درصد غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ او را تغذیه کنید.

دقت کنید اگر سگ شما دچار استفراغ، اسهال یا بی‌اشتهایی شد، تغذیه با غذای سگ بالغ را متوقف و به دامپزشک مراجعه کنید.

هر چند وقت یکبار به سگ خود غذا بدهید؟

برای توله‌های نژاد بزرگ، پس از انتقال به غذای سگ بالغ، باید دو وعده در روز تغذیه شوند. این تغییرات ممکن است نیازمند توجه و زمان بازی و پیاده‌روی بیشتری برای سگ شما باشد تا آن‌ها به تغذیه با وعده‌های در روز عادت کنند و حواس آن‌ها از احساس گرسنگی پرت شود. برای ایجاد احساس سیری بین وعده‌های غذایی از غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ با فیبر بالا می‌توانید استفاده کنید. همچنین می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات خام و شسته شده مانند هویج، خیار یا سیب (بدون هسته) هم به منظور ایجاد احساس سیری هم به عنوان تشویقی برای سگ خود استفاده کنید.

هر چند وقت یکبار به سگ خود غذا بدهید

دلیل اهمیت تغییر به موقع غذای مخصوص توله سگ به غذای مخصوص سگ بالغ چیست؟

زمان تغییر غذای توله سگ به غذای سگ بالغ بسیار مهم است، تغییر خیلی دیر هنگام و تغییر خیلی زودهنگام می‌تواند عواقب منفی بسیاری برای سگ‌ها داشته باشد. سگ‌هایی که رژیم غذایی آن‌ها خیلی دیر از غذای توله سگ به غذای سگ‌های بالغ تغییر پیدا می‌کند، ممکن است در آینده بیشتر مستعد چاقی و مشکلات سلامتی مرتبط با آن باشند، زیرا غذای خشک توله سگ نسبت به غذای خشک سگ بالغ، چربی و کالری بیشتر دارد.

اگر آن‌ها با غذای مخصوص سگ‌های بالغ تغذیه نشوند، پروتئین و کالری اضافی موجود در غذای توله سگ‌ها می‌تواند سرعت رشد را در برخی از نژادهای سگ افزایش دهد. اگر این نژادها به مدت طولانی به استفاده از غذای توله سگ ادامه دهند، در آینده مستعد ابتلا به مشکلات مفصلی خواهند بود.

همچنین اگر غذای توله سگ شما خیلی زود از غذای خشک توله سگ به غذای خشک سگ های بالغ نژاد بزرگ تغییر کند، ممکن است از کمبودهای تغذیه‌ای و ناهنجاری‌های رشدی رنج ببرد، در نتیجه نتواند در زمان مورد انتظار به اندازه سگ‌های بالغ برسد و خطر ابتلا به مشکلات استخوان، مفاصل، مغز و چشم در آینده را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:  علائم نفخ سگ و روش‌های پیشگیری و درمان آن

سخن پایانی

انتخاب غذای خشک مخصوص سگ‌های بالغ نژاد بزرگ در رشد و سلامتی آن‌ها تاثیر مستقیم دارد؛ چراکه سگ‌های نژاد بزرگ تحرک بالایی دارند و باید انرژی لازم را در طول روز دریافت کنند. مواد اولیه داخل این نوع از غذاها می‌تواند به تکامل سگ‌ها و حفظ انرژی آن‌ها در طول روز کمک کند. برندهای مختلفی برای غذای خشک مخصوص سگ‌های بالغ نژاد بزرگ وجود دارد و شما می‌توانید با کمی تحقیقات و دریافت مشاوره از دامپزشک آن‌ها را انتخاب کنید. اما به صورت کلی می‌توان گفت برندهایی مانند غذای سگ رویال کنین، نوتری پت، سلبن، blue buffalo، پورینا و… برای سگ‌های بالغ نژاد بزرگ مناسب هستند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *