دسته ها

علائم گرسنگی سگ چیست؟

علائم گرسنگی سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

هر سگی نیازهای غذایی خاص خود را دارد. در این میان، عواملی مانند سن، نژاد، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی می‌تواند بر اشتهای سگ تأثیر بگذارد؛ بنابراین اشتها و میزان تحمل گرسنگی سگ با هم متفاوت خواهد بود. اگر از صاحبان حیوانات خانگی هستید، تشخیص علائم زمانی که دوستان پشمالوی ما گرسنه هستند بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:  بهترین تشویقی برای سگ

انواع علائم گرسنگی سگ

برای درک علائم گرسنگی سگ باید به تغییرات رفتاری این حیوان توجه کنید؛ تغییراتی در:

زبان بدن

سگی که گرسنه است، گوش‌های خود را بالا نگه می‌دارد و دمش را کمی سریع‌تر از حد معمول تکان می‌دهد و به‌طورکلی هوشیارتر است.

صدا

پارس کردن، ناله کردن یا زوزه کشیدن می‌تواند معنا‌ی متفاوتی داشته باشد، اما وقتی با علائم گرسنگی دیگر همراه شود، می‌تواند از علائم گرسنگی سگ باشد. گوش دادن به فرکانس و تن این صداها می‌تواند در تشخیص معنای آن‌ها به شما کمک کند.

خیره شدن و دنبال کردن

یکی از مشخص‌ترین علائم گرسنگی سگ این است که سگ شما به محلی که غذای او را در آن نگهداری می‌کنید، خیره می‌شود و اغلب آن جا می‌ایستد.

جویدن اشیا: گرسنگی می‌تواند به بیش‌ازحد جویدن در سگ منجر شود. آن‌ها سعی کنند اشیایی را بجوند که اسباب‌بازی آن‌ها نیست. این رفتار راهی برای کاهش گرسنگی است. مطمئن شوید سگ شما اسباب‌بازی‌های جویدنی مناسبی در دسترس دارد و برای جلوگیری از این رفتار، وعده‌های غذایی منظمی به او بدهید.

افزایش ترشح بزاق

سگ‌ها وقتی گرسنه هستند بزاق دهانشان بیشتر می‌شود. اگر ریزش بزاق سگ بیش‌ازحد معمول باشد، می‌تواند از علائم گرسنگی سگ باشد. ترشح بیش‌ازحد بزاق پاسخی طبیعی به انتظار غذاست؛ از این‌رو باید به‌سرعت گرسنگی آن‌ها را برطرف کرد.

بی‌حوصله و کسل بودن

هنگامی که سگ گرسنه است، علاقه خود را به فعالیت‌های معمول یا اسباب‌بازی‌های خود از دست می‌دهد. همچنین ممکن است برای ارتباط با اعضای خانواده اشتیاق کمتری نشان دهند. این بی‌حوصله بودن می‌تواند از علائم گرسنگی سگ باشد.

انواع علائم گرسنگی سگ

جلب‌توجه

سگ‌های گرسنه اغلب به دنبال توجه بیشتر صاحبان خود هستند. آنها ممکن است شما را در خانه تعقیب یا سعی کنند روی شما بپرند. همچنین ممکن است علائمی از اضطراب از خود نشان دهند. همچنین سعی می‌کنند با جلب توجه شما گرسنگی خود را بیان کنند تا غذا به دست بیاورند.

افزایش فعالیت

بی‌قراری و قدم زدن از رایج‌ترین علائم گرسنگی سگ است. اگر سگ شما دائماً در حال حرکت است یا به نظر می‌رسد نمی‌تواند آرام بگیرد، می‌تواند نشان‌دهنده گرسنگی باشد. به رفتار آن‌ها توجه کنید و در مواقع لزوم غذا در اختیار آن‌ها قرار دهید.

جست‌وجو

سگ‌ها اغلب در اطراف بو می‌کشند و به‌دنبال غذا یا خوراکی می‌گردند. اگر حیوان خانگی شما بیش‌ازحد معمول در سطل زباله جست‌وجو می‌کند یا اطراف را بو می‌کشد، این از علائم گرسنگی است.

با توجه به آنچه بیان شد، هر سگ الگوهای فردی خود را هنگام گرسنگی دارد. رفتارهای ذکرشده در بالا معمولاً در بیشتر سگ‌ها دیده می‌شود، اما ممکن است الگوهای خاصی وجود داشته باشد که فقط سگ شما نشان می‌دهد. با گذشت زمان که ارتباطتان با حیوان خانگی‌تان بیشتر می‌شود، متوجه این علائم منحصربه‌فرد در سگتان خواهید شد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

گرسنگی و اشتهای سگ‌ها در سنین مختلف

توله‌ها

توله‌ها به‌سرعت درحال‌رشد هستند و نیاز به تغذیه مکرر دارند. آن‌ها ممکن است بیشتر گرسنه شوند. توله‌سگ‌ها هنگام گرسنگی بی‌قرار می‌شوند و به ظرف غذایشان پنجه می‌زنند.

سگ‌های بالغ

سگ‌های بالغ عادت‌های غذایی ثابتی دارند. اگر سگ بالغ خارج از زمان تغذیه منظم خود شروع به نشان دادن علائم گرسنگی کند، باید مقدار و نوع غذایی که به او می‌دهید بررسی شود.

سگ‌های مسن

سگ‌های مسن ممکن است به‌دلیل مشکلات سلامتی یا متابولیسم کندتر، اشتهایشان کاهش یابد. اگر علائم گرسنگی سگ را مشاهد کردید، باید از کیفیت غذا و مناسب بودن آن برای سن و وضعیت سلامتی آن‌ها مطمئن شوید.

نکاتی برای کاهش گرسنگی زودهنگام در سگ‌ها

زمان ثابت تغذیه

داشتن برنامه غذایی منظم سبب می‌شود خارج از این زمان‌ها احتمال گرسنگی یا نشان دادن علائم آن کمتر شود.

نکاتی برای کاهش گرسنگی زودهنگام در سگ‌ها

غذای سگ باکیفیت بالا

انتخاب غذای خشک سگ با کیفیت بالا که مناسب سن و نژاد این حیوان باشد و نیازهای سلامتی او را برآورده کند ضروری است. غذای با کیفیت بالا انرژی مورد نیاز سگ‌ها را تأمین کرده و از ایجاد احساس گرسنگی زودهنگام، بعد از خوردن وعده‌های غذایی جلوگیری می‌کند. همچنین سبب کاهش علائم گرسنگی سگ می‌شود. غذای سگ رفلکس غذایی باکیفیت و دارای قیمت مناسب است و می‌تواند انتخاب خوبی برای سگتان باشد.

چکاپ منظم

تغییر ناگهانی در اشتها می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات سلامتی باشد. اگر سگ شما کمتر یا بیشتر از حد معمول غذا می‌خورد یا علائم گرسنگی را بیشتر نشان می‌دهد، دامپزشک باید وضعیت سلامتی او را بررسی کند.

موارد مؤثر در گرسنگی سگ‌ها

ورزش

فعالیت بدنی نقش مهمی در اشتهای سگ دارد. سگی که فعالیت زیادی دارد و زیاد بازی می‌کند گرسنه‌تر خواهد بود. اگر سگ شما بعد از بازی یا پیاده‌روی شدید علائم گرسنگی را نشان می‌دهد، کاملاً طبیعی است. سگ‌ها همیشه باید به آب تمیز دسترسی داشته باشند. پس از ورزش می‌توانید به آن‌ها تشویقی سگ بدهید. باید بین تغذیه و فعالیت، فاصله باشد تا از ایجاد مشکلات احتمالی در معده پیشگیری شود.

یک سگ فعال به کالری بیشتری نیاز دارد. اگر به‌تازگی فعالیت حیوان خانگی خود را افزایش داده‌اید، ممکن است لازم باشد مقدار غذای او را افزایش دهید. رژیم غذایی سگ باید با انرژی دریافتی او هماهنگ باشد.

طعم غذای سگ

اگر برند یا نوع غذای سگ خود را تغییر داده‌اید و علاقه و اشتهای سگ شما به خوردن غذای جدید بیشتر شده است، به این معناست که طعم غذای جدید را ترجیح می‌دهد و یا اگر اشتهایش کمتر شده یا غذا را نخورده رها می‌کند، یعنی غذای جدید باب میل او نبوده است.

قابلیت هضم

غذاهای باکیفیت، قابلیت هضم بالاتری دارند و حاوی مواد پرکننده کمتری هستند. این امر می‌تواند سبب شود سگ شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند و کمتر علائم گرسنگی سگ را نشان دهد؛ بنابراین اگر به‌تازگی از یک غذای باکیفیت برای تغذیه سگ خود استفاده می‌کنید و متوجه کاهش درخواست او برای غذا شده‌اید، لزوماً نشانه کاهش اشتها نیست.

وضعیت سلامتی

برخی از مشکلات سلامتی می‌توانند بر اشتهای سگ تأثیر بگذارند. مشکلاتی مانند دیابت، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید و یا مشکلات گوارشی می‌توانند گرسنگی و اشتهای سگ‌ها را افزایش یا کاهش دهند. دیابت سبب می‌شود سگ همیشه احساس گرسنگی کند.

اگر حیوان خانگی شما علائم افزایش اشتها و گرسنگی را همراه با علائم دیگری مانند تشنگی شدید یا تکرر ادرار داشته باشد، دامپزشک باید وضعیت سلامتی او را بررسی کند. مشکلات گوارشی، مشکلات دندانی یا عفونت‌ها می‌توانند اشتهای سگ را کاهش دهند. اگر سگ شما به‌طور ناگهانی به غذا بی‌علاقه شده یا بسیار کمتر از حد معمول غذا می‌خورد، حتماً باید توسط دامپزشک معاینه شود.

موارد مؤثر در گرسنگی سگ‌ها

اهمیت نوشیدن آب

نظارت بر میزان مصرف آب سگ شما نیز اهمیت زیادی دارد. افزایش ناگهانی تشنگی گاهی ممکن است با گرسنگی اشتباه گرفته شود. اطمینان حاصل کنید سگ شما همیشه به آب شیرین دسترسی دارد. اگر سگتان بیش‌ازحد آب می‌نوشد، این امر می‌تواند نشان‌دهنده مشکل اساسی در سگ باشد.

تغییرات فصلی

سگ‌ها در فصول مختلف می‌توانند اشتهای متغیری داشته باشند. در فصول گرم، اشتهای سگ‌ها می‌تواند کاهش یابد، اما در فصول سردتر، به‌ویژه اگر سگ شما زمان زیادی را خارج از منزل سپری می‌کند، به‌دلیل مصرف انرژی بیشتر برای گرم ماندن، اشتها و گرسنگی‌اش افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:  ویژگی های غذای سگ مریض چیست

نتیجه‌گیری

شناخت علائم گرسنگی سگ شما برای رفاه آن‌ها ضروری است. افزایش اشتها، پارس کردن بیش‌ازحد، بی‌قراری، جویدن، از دست دادن علاقه، توجه، تغییر زبان بدن، کاهش وزن، رفتار التماس کردن، بلعیدن یا خوردن مواد غیرخوراکی، توجه به زمان تغذیه، مشکلات گوارشی، جست‌وجو برای غذا از منابع دیگر نشانه گرسنگی سگ شما هستند. با توجه به این نشانه‌ها و رفع سریع نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها، می‌توانید از سلامت حیوان خانگی خود اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید یک برنامه غذایی منظم تنظیم کنید، یک رژیم غذایی متعادل برای سگ خود در نظر بگیرید و اگر دریاره اشتها یا نیازهای غذایی سگ خود نگرانی دارید، با دامپزشک مشورت کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *