دسته ها

بهترین غذای سگ پودل چیست؟

غذای سگ پودل
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ پودل نژادی بسیار مهربان و انسان‌دوست است که ظاهر بسیار جذابی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم به‌طورکامل با این نژاد دوست‌داشتنی آشنا شویم و به بیان نکاتی مهم درباره رژیم غذای این نژاد و غذای سگ پودل بپردازیم

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ بولداگ | معرفی مناسب ترین برند غذای سگ بولداگ

اطلاعات کلی و آشنایی با نژاد پودل

پودل‌ها حیواناتی باهوش، ظریف و دارای پشم‌های مجعد هستند. این سگ‌ها در نقش‌های مختلفی از جمله همراهی تا شکار، گله‌داری و حتی اجرای سیرک فعالیت دارند. سازگاری و قابلیت آموزش این سگ‌ها آن‌ها را در میان خانواده‌ها و افراد بسیار محبوب کرده است.

  • تاریخچه نژاد پودل

خاستگاه و منشأ نژاد پودل به آلمان بازمی‌گردد؛ جایی که آن‌ها در ابتدا به‌عنوان سگ‌های شکاری برای شکار پرندگان آبزی پرورش داده می‌شدند. با گذشت زمان، پودل‌ها در فرانسه نیز محبوبیت فوق‌العاده‌ای در میان اشراف به دست آوردند. ظاهر ظریف و قابلیت آموزش‌پذیری آن‌ها این حیوانات را به همراهانی ایده‌آل برای اشراف فرانسوی تبدیل کرده است.

  • ظاهر

آنچه در نگاه اول سگ نژاد پودل را بسیار دل‌نشین نشان می‌دهد، موهای فر و مجعد این نژاد است. برخلاف تصور عموم، سگ‌های نژاد پودل ریزش موی کمی دارند و برای افراد دارای آلرژی بسیار مناسب هستند.

  • خلق و خوی

پودل‌ها بسیار باهوش، مهربان و مشتاق یادگیری هستند. آن‌ها به‌دلیل شخصیت بازیگوش و محبت‌آمیز خود همراهانی فوق‌العاده برای خانواده‌های دارای فرزند به شمار می‌آیند.

  • آموزش و فعالیت

پودل‌ها بسیار آموزش‌‌پذیر هستند. همچنین شناگران ماهری محسوب می‌شوند و از فعالیت‌های آبی لذت می‌برند. ورزش منظم برای حفظ سلامت جسمی و روحی آن‌ها ضروری است.

  • آراستگی

موهای مجعد پودل‌ها برای جلوگیری از گره خوردن و درهم پیچیده شدن به نظافت منظم نیاز دارد. مسواک زدن روزانه و مراجعه به آرایشگاه حرفه‌ای نیز گاه به گاه توصیه می‌شود.

  • سلامتی

به‌طورکلی پودل‌ها سگ‌هایی سالم با طول عمر 10 تا 18 سال به شمار می‌آیند. با این حال آن‌ها مستعد ابتلا به برخی بیماری‌ها هستند؛ مانند دیسپلازی مفصل ران، لوکساسیون کشکک زانو و نفخ شکم؛ از این‌رو چکاپ‌های منظم دامپزشکی برای تشخیص زودهنگام و درمان هرگونه مشکل سلامتی ضروری است.

  • محیط‌ زندگی مناسب

پودل‌ها با انواع محیط‌ها، از آپارتمان‌ها گرفته تا خانه‌های حیاط‌دار سازگار هستند. همچنین از همراهی با انسان‌ها و از شرکت در فعالیت‌های خانوادگی لذت می‌برند.

اطلاعات کلی و آشنایی با نژاد پودل

انواع پودل

پودل استاندارد: بزرگ‌ترین نوع پودل‌ با بیش از 15 اینچ (38 سانتی‌متر) ارتفاع در شانه است. شهرت این نوع به‌دلیل قدرت بدنی و قابلیت آموزش‌پذیری است.

پودل مینیاتوری: پودل‌های مینیاتوری نسخه‌های کوچک‌تری از پودل‌های استاندارد هستند که 10 تا 15 اینچ (25 تا 38 سانتی‌متر) ارتفاع در شانه دارند. آن‌ها نیز باهوش و آموزش‌‌پذیر هستند.

پودل عروسکی: پودل‌های عروسکی کوچک‌ترین نوع پودل هستند که ارتفاع آن‌ها در شانه کمتر از 10 اینچ (25 سانتی‌متر) است. آن‌ها به‌دلیل شخصیت جذاب و طبیعت مهربان خود شناخته شده‌اند.

رژیم غذایی نژاد پول

در ادامه درباره رژیم غذای سگ‌های نژاد پودل، غذای سگ پودل و ممنوعیت‌های تغذیه‌ای این نژاد مطالبی را بیان می‌کنیم.

خوراکی مضر در غذای سگ پودل

مانند خیلی از نژادهای دیگر سگ‌های نژاد پودل به مواد زیر حساس هستند؛ از این‌رو مواد زیر هرگز نباید بخشی از غذای سگ پودل باشند.

  • شکلات: این ماده حاوی تئوبرومین است که ماده‌ای سمی برای پودل محسوب می‌شود. حتی مقدار کمی شکلات می‌تواند سبب استفراغ، اسهال و تشنج شود.
  • پیاز و سیر: این دو گیاه حاوی ترکیبات گوگردی هستند که می‌توانند به گلبول‌های قرمز خون سگ آسیب برسانند و منجر به کم‌خونی شوند.
  • انگور و کشمش: این دو ماده می‌توانند سبب نارسایی کلیه در سگ‌ها شوند.
  • زایلیتول: زایلیتول جایگزین شکر و ماده‌ای سمی برای سگ‌هاست. حتی مقدار کمی از آن می‌تواند سبب کاهش سریع قند خون و منجر به تشنج و مرگ شود.
  • کافئین: کافئین محرکی است که می‌تواند سبب بیش‌فعالی، استفراغ و تشنج در سگ‌ها شود.
  • الکل: الکل می‌تواند به مسمومیت، استفراغ و اسهال در سگ‌ها بینجامد.
  • گوشت خام: گوشت خام حاوی باکتری‌هایی است که سگ‌ها را بیمار می‌کند.
  • استخوان: ممکن است سبب خفگی یا آسیب‌های داخلی در سگ‌ها شود.
  • تشویقی سگ نیز اگر بیش از اندازه استفاده مضر است.

تمام موارد نام برده شده در این قسمت جزء مهم‌ترین ممنوعیت‌های نژاد پودل بوده و استفاده از آن‌ها در غذای سگ پودل بسیار خطرناک و تهدیدکننده است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 رژیم غذایی و برنامه غذایی توله سگ پودل

تا حدود چهار هفتگی توله سگ‌های نژاد پودل باید از شیر مادر استفاده کنند، اما بعد از آن به‌تدریج می‌توانند از غذای خشک و غذاهای خانگی بدون ادویه مانند سینه مرغ آب پز استفاده کنند. بهترین غذای سگ پودل غذایی است که تمام نیازهای تغذیه‌ای مخصوص این نژاد را در بر بگیرد.

 رژیم غذایی و برنامه غذایی توله سگ پودل

رژیم غذایی سگ پودل

برای داشتن رژیم غذای سگ پودل باکیفیت موارد زیر را رعایت کنید:

  • پروتئین با کیفیت بالا: پودل‌ها سگ‌های فعالی هستند که به رژیمی با پروتئین بالا نیاز دارند تا در حفظ توده عضلانی به آن‌ها کمک کند؛ بنابراین به دنبال غذاهایی باشید که پروتئین حیوانی با کیفیت بالا، مانند مرغ، گاو یا بره اولین ماده استفاده‌شده در آن‌هاست.
  • چربی‌های سالم: پودل‌ها به رژیم غذایی با چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ نیاز دارند. این چربی‌ها به حفظ سلامت پوست و پوشش آن‌ها کمک می‌کنند و همچنین می‌توانند سبب کاهش التهاب شوند؛ از این‌رو به‌دنبال غذاهایی باشید که با اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ غنی شده باشند.
  • کربوهیدرات: پودل‌ها برای تأمین انرژی به کربوهیدرات نیاز دارند، اما نباید کربوهیدرات زیادی مصرف کنند؛ زیرا ممکن است منجر به افزایش وزن شود؛ بنابراین به‌دنبال غذاهایی باشید که در آن‌ها کربوهیدرات متوسط و پیچیده مانند غلات کامل منبع اصلی آن‌هاست.
  • فیبر: پودل‌ها برای هضم غذای خود و حفظ سلامت روده به فیبر نیاز دارند؛ از این‌رو به دنبال غذاهایی با فیبر بالا باشید؛ مانند غذاهایی که حاوی غلات کامل، میوه‌ها و سبزی‌ها هستند.
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی: پودل‌ها برای سالم ماندن به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند؛ به همین دلیل از غذاهایی برای آن‌ها استفاده کنید که با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی شده باشند؛ مانند ویتامین‌های A، C، E، کلسیم، فسفر و پتاسیم.
  • پرکننده‌های محدود: برخی از غذاهای سگ حاوی پرکننده‌هایی مانند ذرت، گندم و سویا هستند که به اندازه سایر مواد مغذی نیستند؛ از این‌رو غذاهایی را در نظر بگیرید که پرکننده‌های محدودی داشته و با مواد طبیعی کامل تهیه شده باشند.
  • سازگار با سن: پودل‌ها در مراحل مختلف زندگی نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند؛ برای مثال توله سگ‌ها نیازمند رژیم غذایی با پروتئین و کالری بالا هستند تا به رشد آن‌ها کمک کند؛ درحالی‌که پودل‌های بالغ به رژیم غذایی با پروتئین و کالری متوسط نیاز دارند تا وزن خود را حفظ کنند. پودل‌های مسن نیز ممکن است به رژیم غذایی با پروتئین کمتر و فیبر بالاتر نیاز داشته باشند تا به هضم غذا و حفظ سلامت روده خود کمک کنند.

با توجه به آنچه بیان شد، مهم است درباره بهترین رژیم غذایی برای پودل خود با دامپزشک صحبت کنید؛ زیرا او می‌تواند به انتخاب غذای مناسب برای نیازهای فردی سگ شما کمک کند.

میزان غذای پودل

میزان غذای خشکی که یک پودل باید روزانه مصرف کند به عوامل مختلفی از جمله سن، سطح فعالیت و وضعیت بدن آن‌ها بستگی دارد. به‌عنوان یک قاعده کلی می‌توانید از نمودار زیر برای تخمین میزان غذای مورد نیاز پودل خود استفاده کنید:

سن میزان فعالیت میزان مصرف
8 تا 12 هفتگی بالا 3 تا 4 وعده در روز
12 تا 24 هفتگی بالا 3 وعده در روز
6 تا 12 ماهگی متوسط 2 وعده در روز
1 تا 7 سالگی متوسط 1 تا 2 وعده در روز
بالای 7 سال پایین 1 وعده در روز

آنچه در جدول بالا بیان شد، فقط دستورالعمل بوده و ممکن است لازم باشد میزان غذای پودل خود را براساس نیازهایش تنظیم کنید. اگر پودل شما اضافه وزن دارد یا چاق است، باید غذای او را کاهش دهید، اما چنانچه پودل شما کم‌وزن است، باید غذایش را افزایش دهید. همچنین مهم است که مطمئن شوید پودل شما همیشه به آب تازه دسترسی دارد. اگر درباره وزن یا رژیم غذایی پودل خود نگران هستید، باید با دامپزشک صحبت کنید تا در ایجاد برنامه تغذیه شخصی به سگ شما کمک کند.

میزان غذای پودل

مواد مورد نیاز پودل

برای نگهداری پودل حتماً موارد گفته‌شده را رعایت کنید تا پودلی سالم داشته باشید. این موارد شامل رژیم غذایی درست و رعایت بهداشت روزانه این نژاد از سگ است.

غذای خشک مناسب پودل

از جمله غذاهای سگ پودل، غذای خشک مناسب این نژاد است. به‌طورکلی کمپانی‌های زیادی هستند که به تولید غذای خشک سگ می‌پردازند؛ برای مثال غذای سگ رویال کنین یا غذای سگ مفید گزینه بسیار خوب و ایده‌آلی برای سگ‌های نژاد پودل است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

توصیه‌های کلی برای تغذیه پودل

  • غذای سگ با کیفیت بالا انتخاب کنید: بهترین رژیم غذایی برای پودل شما غذای سگ با کیفیت بالاست که با مواد طبیعی و کامل تهیه شده باشد؛ بنابراین به‌دنبال غذایی باشید که پروتئین بالا، کربوهیدرات متوسط و پرکننده کم داشته باشد.
  • در هر مرحله از زندگی پودل تغذیه مناسب را در نظر بگیرید: توله سگ‌ها، سگ‌های بزرگ‌سال و همچنین سگ‌های مسن نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. توله سگ‌ها به رژیم غذایی با پروتئین بالا و کالری برای حمایت از رشد خود نیازمندند.
  • به پودل خود مقدار مناسبی غذا بدهید: مقدار غذایی که به پودل خود می‌دهید به سن، سطح فعالیت و وضعیت بدن او بستگی دارد.
  • مطمئن شوید پودل شما همیشه به آب تازه دسترسی دارد: آب برای همه سگ‌ها ضروری است و به‌خصوص برای پودل‌ها که مستعد ابتلا به عفونت مجرای ادراری هستند مهم است.
  • از دادن باقی‌مانده غذا به پودل خودداری کنید: این باقی‌مانده‌ها می‌توانند پرچرب، پرشکر و پرنمک باشند که سبب افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی می‌شوند.
  • از دادن گوشت خام به پودل خود خودداری کنید: گوشت خام می‌تواند حاوی باکتری‌هایی باشد که پودل شما را بیمار کند.
  • پودل خود را هر روز در ساعت مشخصی تغذیه کنید: این امر هضم غذا را برای پودل شما آسان‌تر می‌کند.
  • درباره رژیم غذایی پودل خود با دامپزشک صحبت کنید: آن‌ها می‌توانند در ایجاد برنامه تغذیه شخصی به سگ شما کمک کنند.
بیشتر بخوانید:  معرفی و راهنمای خرید محصولات برند رفلکس

خرید غذای سگ پودل از دیجی پت

محصولات مربوط به سگ پودل را می‌‌توانید در سایت دیجی پت، به‌راحتی و با قیمت مناسب تهیه کنید. برای آشنایی با قیمت غذای سگ پودل و آگاهی بیشتر به وب‌سایت فروشگاه، مراجعه کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *