دسته ها

بهترین غذا برای گربه های مسن چیست؟ + معرفی بهترین برندهای غذایی

غذای گربه‌های مسن
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

اگر بخواهیم موضوع نگهداری از حیوانات خانگی را بررسی کنیم، باید به تغذیه آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. چراکه اگر تغذیه صحیحی برای آن‌ها در نظر نگیریم، نیازهای فیزیولوژیکی آن‌ها برطرف نشده و کم‌کم دچار بی‌حالی و سپس بیماری می‌شوند. این در حالی است که اگر تغذیه متناسب و مقوی را برای آن‌ها در نظر بگیریم، حیوانات خانگی ما در تمام طول عمر خود سالم، شاداب، بامزه و بازیگوش باقی خواهند ماند.

گربه‌ها جزء محبوب‌ترین حیوانات خانگی هستند که بسیاری از والدین به نگهداری از آن‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند. اما گربه‌ها از یک سن به بعد پیر و ضعیف می‌شوند، به همین خاطر در ادامه می‌خواهیم صرفاً موضوع غذا برای گربه های مسن را بررسی کنیم تا ببینیم غذای گربه های مسن باید چگونه باشد. پس اگر صاحب یک گربه‌ی مسن هستید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه مسن به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

گربه‌ها در چه سنی دچار پیری می‌شوند؟

معمولاً بیشتر نژاد گربه‌ها حدود 20 سال عمر می‌کنند. با توجه به این عمر می‌توان نتیجه گرفت که گربه‌های بالای 10 سال، تقریباً پا به سن می‌گذارند و گربه‌هایی پیر و مسن به حساب می‌آیند. بنابراین باید والدین تلاش کنند تا با رسیدن گربه‌شان به این سن، اهمیت بیشتری به مراقبت از این حیوانات بدهند تا بتوانند دوران پیری شاد و سالمی داشته باشند.

یکی از موضوعات مهمی که باید در گربه‌های پیر به آن اهمیت داده شود، غذای گربه های مسن است که البته نباید آن را کاملاً تغییر داد، فقط باید آن را با دقت بیشتری تهیه کرد. تغذیه گربه های مسن با رعایت یک سری نکات اصولی به بهترین شکل رعایت می‌شود که در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

تغذیه گربه‌های مسن

گربه‌ های پیر اگرچه ممکن است شادابی دوران جوانی خود را نداشته باشند، اما همچنان حیوانات ملوس و زیبایی هستند که می‌توانیم لحظات شاد و پرنشاطی را در کنار آن‌ها داشته باشیم. پس باید به همان اندازه‌ای که روی انرژی گربه‌های جوان حساب می‌کنیم، باید گربه‌‌ های پیر خود را جدی گرفته و حداکثر امکانات رفاهی را برای آن‌ها در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید:  علت اضافه وزن و چاقی گربه چیست؟ + عوارض چاقی

آیا غذای گربه‌های مسن باید متفاوت باشد؟

با توجه به توضیحاتی که تا به این‌جا ارائه کردیم، ممکن است تصور کنید که غذای گربه های مسن باید با رژیم غذایی خاص و متفاوت با گربه‌های جوان تهیه شود، اما در حقیقت چنین نیست. گربه های پیر می‌توانند از همان رژیم غذایی قبلی خود پیروی کنند؛ اما بر والدین گربه ‌های پیر ضروری است تا دقت و توجه بیشتری به تغذیه گربه های مسن داشته باشند. نکاتی که لازم است تا والدین در مورد غذای گربه‌ها در نظر داشته باشند، به قرار زیر است:

  • توجه به کیفیت غذای گربه های مسن

با توجه به گوشتخوار بودن گربه‌ها، باکیفیت‌ترین غذای گربه، غذایی است که باید مقدار زیادی پروتئین، مقدار متوسطی چربی و مقدار کمی هم کربوهیدرات داشته باشد. انسان‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند، به دلیل این که بدن آن‌ها ضعیف می‌شود و در برابر بیماری‌ها مقاومت خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند، لازم است تا غذاهای مقوی‌تر و سالم‌تری مصرف کنند؛ این مهم در مورد گربه‌های مسن نیز دقیقاً به همین شیوه است. پس سعی کنید بالانس بیشتری به غذای گربه‌های مسن ببخشید تا نیازهای آن‌ها در سن بالا هم کاملاً تأمین شود و از گزند بیماری‌ها در امان بمانند.

  • توجه به وزن گربه‌های مسن

نه تنها در گربه‌های مسن، بلکه کلاً در مراقبت‌های گربه، باید به وزن آن‌ها دقت داشته و رژیم غذایی آن‌ها را بر طبق وزنی که دارند، تنظیم کنند. به طوری که اگر گربه لاغر است، غذای بیشتری را برای آن در نظر بگیرند و در مورد گربه‌های چاق هم باید از مقدار غذای آن‌ها کاسته شود. در مورد گربه ‌های پیر نیز باید این اصل را به صورت جدی‌تر دنبال کرد و وزن آن‌ها را مورد توجه قرار داد؛ چراکه گاهی افزایش سن باعث چاقی یا لاغری در این حیوانات می‌شود و همین موضوع هم باعث تغییر در مقدار غذای آن‌ها خواهد شد.

تغذیه گربه‌‎های پیر

  • توجه به شرایط منحصر به فرد گربه‌های مسن

اگرچه شیوه‌های کلی مراقبتی و تغذیه‌ای گربه‌ها به هم شبیه است، اما هر حیوان ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و خاص خود را دارد. دقیقاً مانند انسان‌ها که هیچکدام دقیقاً عین هم نیستند و شخصیت‌های متفاوتی دارند، گربه‌ها هم با هم متفاوت هستند. بنابراین بهتر است اگر حس کردید که گربه‌تان پیر شده و کم‌کم ضعیف می‌شود، آن را به نزد دامپزشک ببرید تا وی تغییرات لازم را دقیقاً براساس شرایط و ویژگی‌های خاص گربه شما تنظیم نماید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه مسن به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

غذاهای تجاری مخصوص گربه‌های پیر چه چیزهایی هستند؟

اگر سابقه نگهداری از گربه‌ها را داشته باشید، احتمالاً بارها در هنگام خرید غذا برای گربه خود با برچسب «غذای مخصوص گربه‌های پیر» روی بسته‌بندی غذاها روبه‌رو شده‌اید. وقتی یک برند تولید کننده مواد غذایی، غذاهای مخصوص گربه‌های پیر را از دیگر گربه‌ها جدا می‌کند، به این معنی است که این دو غذا را با کیفیت‌های متفاوتی ارائه می‌کند. غذای گربه‌ های مسن حتماً پروتئین بیشتری دارد، اما این به این معنی نیست که غذای گربه برای جوان پروتئین کمتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با نحوه تهیه غذای خانگی گربه و بچه گربه

به همین خاطر برخی از والدین به برچسب‌های مخصوص گربه ‌های پیر روی غذاها شک دارند و فکر می‌کنند که اگر غذا به اندازه کافی مرغوب باشد،‌ دلیلی ندارد آن را برای گربه‌های مسن به‌صورت جداگانه تهیه کرد. این در حالی است که برخی دیگر از والدین، غذای برای گربه های مسن خود را در بین غذاهای مخصوص انتخاب می‌کنند و از این امر رضایت هم دارند.

با این وجود، پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید برای تغذیه گربه‌های جوان و پیر خود از برترین برندهای بازار استفاده نمایید. برخی از برندها به صورت کلی از کیفیت و اعتبار بیشتری برخورداند و همه جوره می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. این در حالی است که بیشتر برندهای غذای حیوانات از کیفیت کافی برخوردار نیستند و فقط حالت سیر کننده دارند. از جمله برندهای برتر غذای حیوانات خانگی می‌توان به برندهای «رویال کنین»، «جوسرا» و «نوتری پت» اشاره کرد.

غذای گربه پیر

 

غذای خانگی برای گربه های مسن آیا مناسب است؟

برخی از والدین نسبت به گربه‌های پیر خود نگران هستند و ترجیح می‌دهند غذا برای گربه های مسن خود را به صورت خانگی تولید کنند و از دادن غذاهای تجاری به گربه‌های خود اجتناب می‌کنند. این ایده خوبی است، اما حتماً باید با مشورت دامپزشک انجام شود؛ چراکه گاهی غذاهای خانگی نمی‌توانند به اندازه غذاهای تجاری بالانس باشند.

بنابراین غذا برای گربه های مسن باید با دقت انتخاب شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که گربه‌های مسن خود را از هیچکدام از غذاهای خانگی و تجاری محروم نکنید و از هردو نوع این غذاها برای گربه خود استفاده کنید. آن‌گاه غذا برای گربه های مسن به بهترین شکل ممکن درخواهد آمد که سلامت جسم و روان آن‌ها را تا آخر عمرشان به همراه داشته باشد.

کلام پایانی

غذا برای گربه های مسن اگرچه نیاز به تغییرات عمده ندارد، اما همان‌طور که اشاره کردیم، باید با دقت بیشتری انجام شود. بنابراین ضمن بررسی موارد تغذیه‌ای و بررسی غذا برای گربه های مسن، حتماً نظر دامپزشک را جویا شوید تا بتوانید نکات لازم برای تغذیه گربه‌ مسن خود را به بهترین شیوه ممکن رعایت نمایید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *