دسته ها

بهترین غذای سگ در زمستان چیست؟ + اصول تغذیه سگ در زمستان

غذای سگ در زمستان
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

آیا سگ‌ها در فصل زمستان بیشتر غذا می‌خورند؟ این سوال رایجی است که اکثر صاحبین حیوانات از ما می‌پرسند. همانند انسان‌ها برخی از نژادهای سگ نیز ممکن است در فصول سرد به دلایل متعدد، غذای بیشتری بخورند. عوامل متعددی هستند که می‌توانند اشتهای سگ را در فصل زمستان تحت تاثیر قرار دهند. تغذیه سگ در زمستان اهمیت بیشتری نسبت به سایر فصول دارد. فعالیت سگ‌ها در فصل زمستان کمتر از دیگر فصول است، پس میزان غذای سگ در فصل زمستان باید کمتر باشد. در ادامه این مقاله بیشتر با شما در خصوص نوع انتخاب غذای سگ در زمستان صحبت می‌کنیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

کاهش دما چگونه بر سلامت سگ تاثیر می‌گذارد؟

با سردتر شدن هوا صاحبین حیوانات کمتر سگ‌های خود را به پیاده روی‌های طولانی مدت می‌برند. طبیعی است که اگر سگ‌ها کمتر ورزش کنند، به کالری کمتری نیاز خواهند داشت؛ بنابراین شما باید از حجم غذای سگ در فصل زمستان بکاهید.

اگر بخواهید به همان روشی که در فصول گرم به حیوان غذا می‌دادید پیش بروید با مشکل روبرو خواهید شد. در چنین مواقعی خطر افزایش وزن می‌تواند سلامت این حیوانات دوست داشتنی را تهدید کند. فصل زمستان سبب کوتاه‌تر شدن روزها می‌گردد. در چنین شرایطی صاحبین حیوانات کمتر می‌توانند در طول هفته به بازی با حیوانات خود بپردازبند.

همین امر باعث می‌شود که سگ‌ها در اثر فعالیت کمتر نیاز به مصرف کالری پایین‌تری داشته باشند. شما در چنین شرایطی موظفید تا به منظور حفظ سلامت حیوان خود غذای کمتری به او بدهید. البته میزان متابولیسم بدن سگ، عاملی است که باید آن را در تغذیه سگ در زمستان لحاظ کنید. آغاز فصل زمستان سبب ایجاد نوعی تغییرات هورمونی در سگ‌ها می‌شود.

این تغییرات سرعت متابولیسم بدن سگ را تحت تاثیر قرار می‌دهند. چنین تغییراتی باعث افزایش میزان رسوبات چربی در بدن سگ می‌شود. این فرایند را می‌توان نتیجه مستقیم سازگاری ژنتیکی سگ‌ها در فصل زمستان دانست. حجم مصرفی غذای سگ در زمستان دچار نوعی صرفه جویی اتوماتیک می‌شود.

غذای سگ در زمستان باید چگونه باشد؟

غذای سگ در زمستان باید چگونه باشد؟

‏bcs نوعی ارزیابی مشاهده‌ای از تناسب اندام حیوانات خانگی است. سگ‌ها و گربه‌ها باید به صورت سالانه با توجه به این عامل ارزیابی تغذیه‌ای شوند. این سیستم ارزیابی مجهز به پیچیده‌ترین فناوری‌های اشعه ایکس به منظور تعیین درصد چربی بدن سگ است. دامپزشک می‌تواند بر اساس bcs سگ شما تغذیه مناسبی برای او در نظر بگیرد.

متخصصین تغذیه حیوانات توصیه می‌کنند که سگ‌ها را با توجه به وضعیت بدنی و شیوه نگهداری آن‌ها تغذیه کنیم. اگر در زمستان میزان ورزش سگ شما کاهش پیدا کرده است، موظفید میزان غذای سگ در زمستان را کاهش دهید. اگر متوجه افزایش وزن سگ خود شده‌اید باید میزان کالری دریافتی او را کاهش دهید. با خرید غذای سگ مفید می توانید این مسئله را حل نمایید.

اگر با وجود کاهش میزان کالری باز شاهد افزایش وزن بودید باید با دامپزشک صحبت کنید. در چنین شرایطی باید از یک رژیم غذایی کم چرب برای حیوان استفاده نمایید. میزان تغذیه سگ در زمستان می‌تواند به سن و نوع بیماری آن‌ها نیز بستگی داشته باشد. توجه کنید که در این شرایط حتما یک رژیم غذایی مناسب از دامپزشکی دریافت کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

شما حق ندارید به صورت خودسرانه غذای خشک سگ را برای مدت طولانی کنار بگذارید. البته بهتر است سگ‌ها را یکبار صبح و سپس یکبار دیگر بعد از ظهر به بیرون ببرید. اگر در زمستان قادر به کنترل کالری سگ خود نیستید، باید به دنبال روشی برای ورزش آن‌ها باشید. در صورت کوتاهی از این موارد با افزایش وزن سگ خود مواجه خواهید شد. درست است که سگ‌ها در زمستان کم‌تحرک‌اند‌ اما شما باید با کمک بازی‌های سرگرم کننده آن‌ها تحریک به حرکت کنید.

بهترین غذاهای برای سگ در زمستان چیست؟

غذاهای کم کالری، امگا 3 و 6، روغن ماهی، تخم مرغ و غذاهای کم چرب برای سگ‌هایی که در زمستان بیشتر غذا می‌خورند مناسب‌اند. دندان سگ از جویدن برای گرم نگه داشتن بدن خود در هوای سرد استفاده می‌کند. این تمایل سگ‌ها به این معنا نیست که باید کالری بیشتری به آن‌ها بدهید؛ زیرا این امر می‌تواند منجر به اضافه وزن‌شان گردد.

بهترین غذاهای برای سگ در زمستان چیست؟

غذای سگ نگهبان در زمستان باید چگونه باشد؟

شما باید سگ‌هایی را که خارج از خانه نگهداری می‌کنید متناسب با وضعیت‌شان تغذیه کنید. بهتر است میزان مصرف غذا سگ‌های نگهبان خارج از خانه را در زمستان افزایش دهید. باید مطمئن شوید که این سگ‌ها در فصل زمستان به دلیل سرما و لرزش وزن خود را از دست نمی‌دهند. تحقیقات نشان داده که سگ‌های نگهبان خارج از خانه در زمستان دو تا سه برابر بیشتر از گذشته به غذا نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:  12 غذای ممنوعه و مضر که سگ ها هرگز نباید بخورند!

سخن پایانی

با کاهش دما شاهد کاهش فعالیت سگ‌ها در فصل زمستان می‌شویم. این امر می‌تواند به صورت مستقیم بر روند چاقی و افزایش وزن حیوانات تاثیر بگذارد. اگر به سلامت حیوانات خانگی خود اهمیت می‌دهید، باید حجم غذای سگ در زمستان را کاهش دهید. البته توجه کنید که اعمال تغذیه و کاهش میزان غذا تنها برای سگ‌های خانگی است. غذای سگ نگهبان در زمستان برخلاف سگ‌های خانگی باید افزایش یابد.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *