دسته ها

بهترین غذای سگ نگهبان چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ نگهبان

غذای سگ نگهبان
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌های نگهبان را می‌توان ترسناک‌ترین و البته وفادارترین نوع سگ‌ها در نظر گرفت که صرفاً برای نگهبانی آموزش می‌بینند و توانایی دفاع از جسم و مال صاحب خود در برابر افراد غیره را کسب می‌کنند. سگ‌های نگهبان نژادهای مختلفی دارند و افراد می‌توانند براساس فاکتورها و ویژگی‌های هر نژاد، سگ نگهبان خود را برای خرید انتخاب کنند.

پس از خرید و تربیت سگ، حالا باید به فکر فراهم‌کردن شرایط مناسب برای زندگی این سگ‌ها باشیم. قطعاً خرید غذای سگ نگهبان، از جمله مهم‌ترین مسائلی است که باید در هنگام مراقبت از این سگ‌ها در نظر داشته باشیم. پس با ما همراه باشید تا موارد لازم مثل مشخصات و قیمت غذای سگ نگهبان را با هم بررسی کنیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ نگهبان به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای سگ نگهبان چیست؟

غذای سگ نگهبان نیز مانند دیگر سگ‌های نژاد بزرگ، باید حاوی مقدار زیادی پروتئین و مقادیر کافی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و کربوهیدرات باشد. بنابراین غذای سگ نگهبان را می‌توان شامل موارد زیر در نظر گرفت:

  • گوشت بوقلمون، گوساله، بره، مرغ
  • ماهی
  • جگر
  • برنج پخته شده
  • سبزیجات و میوه‌ها

انواع گوشت‌هایی که نام بردیم، جزو ضروریات غذای سگ نگهبان هستند و باید حتماً مقداری از غذای روزانه این سگ‌ها را یکی از همین گوشت‌ها تشکیل دهد تا پروتئین کافی به بدن سگ برسد. همچنین دادن ماهی یا جگر می‌تواند دیگر نیازهای غذای سگ نگهبان، از جمله اسیدهای چرب را پوشش دهد. برنج پخته شده، سبزیجات و میوه‌ها نیز دیگر مایحتاج غذایی این حیوان وفاردار را تأمین خواهند کرد. البته در ترکیب کردن و تعیین مقدار غذای سگ نگهبان خود، باید ویژگی‌های نژادی آن را نیز در نظر بگیرید.

بهترین غذای سگ نگهبان

تعداد وعده غذایی سگ نگهبان

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، سگ‌های نگهبان از سگ‌های نژاد بزرگ محسوب می‌شوند و معمولاً ظاهری ترسناک دارند. معمولاً سگ‌هایی با نژاد بزرگ، بین یک تا سه وعده در روز غذا می‌خورند که تعیین تعداد وعده‌های غذایی این حیوان، به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • سن سگ نگهبان
  • عقیم بودن یا نبودن سگ نگهبان
  • مقدار فعالیت روزانه سگ نگهبان

هریک از این موارد می‌تواند بر تعداد وعده‌های غذایی که به این سگ می‌دهید، تأثیر داشته باشد. اما به صورت کلی، اکثر سگ‌های نگهبان، دو وعده در روز غذا می‌خورند. مقدار غذای سگ باید به حدی باشد که حیوان را در یک حالت متعادل نگه‌داشته و آن را دچار چاقی نکند. مهم‌ترین موردی که برای غذای سگ نگهبان باید رعایت کنیم، داشتن نظم هنگام غذادادن است. در حالت کلی بین یک تا سه وعده غذایی برای سگ نگهبان توصیه می‌شود. این وعده غذایی را در زمان مشخص تعیین کنید تا برای‌تان مشکل ایجاد نکند. برخی از سگ‌های نگهبان، هرچقدر که غذای جلوی آن‌ها بگذارید، می‌خورند و همین موضوع باعث چاق شدن آن‌ها می‌شود. پس همیشه یک مقدار معین غذا که حاوی تمام مواد ضروری فوق باشد را جلوی آن بگذارید و از دادن غذای اضافه به سگ اجتناب کنید، مگر در شرایط خاص که دامپزشک توصیه کرده باشد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بهترین غذا برای سگ نگهبان

مطمئناً برای هر نژاد ، دو نوع غذا وجود دارد. یکی غذای خانگی سگ و دیگری غذاهای تجاری سگ است. حالا در بین این دو، بهترین غذا برای سگ نگهبان، می‌تواند غنی‌ترین این غذاها باشد. معمولاً غذاهای تجاری سگ‌ها به صورت غذای خشک عرضه می‌شوند و این غذاهای خشک نیز اگرچه ارزش غذایی بالایی دارند و ترکیب آن برای هر نژاد سگ، کاملاً متعادل شده است، اما دادن غذاهای مرطوب به سگ‌ها نیز برای سلامت جسمی آن‌ها اهمیت بسزایی دارد.

بنابراین بهتر است تنها به غذاهای خشک تجاری بسنده نکنید و علاوه برغذاهای کنسرویی یا خانگی مرطوب، مالت سگ یا همان مولتی ویتامین های لازم جهت رشد او را نیز برای پت خود تهیه نمایید.

همچنین همیشه به همراه غذاهای خشک، آب تمیز و کافی نیز در اختیار سگ بگذارید. دادن برخی از مواد خوراکی و غذاهای خانگی به همراه غذای تجاری هم می‌تواند گزینه مناسبی برای غذای سگ نگهبان باشد. اما اگر باز هم در مورد غذای سگ نگهبان خود نگران هستید و می‌خواهید با دقت بالاتری آن را تنظیم کنید، حتماً در این باره با دامپزشک مشورت کنید. دامپزشک تنها کسی است که می‌تواند بهترین برنامه‌ی غذایی سگ نگهبان شما را بسته به شرایط منحصر به فرد زندگی آن، تعیین کند. پس اگر حتی یک ذره در مورد غذای سگ نگهبان شک دارید، ریسک نکرده و حتماً تغذیه این حیوان را بر اساس نظر دامپزشک تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذا برای درشت شدن سگ کدام است؟

غذای توله‌سگ نگهبان

غذای یک توله‌سگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انجام چند تمرین ساده هنگام غذا دادن به توله‌سگ نگهبان برای ایجاد رفتار نگهبانی بسیار مهم است. به محض این که توله‌سگ جدید خود را به خانه می‌آورید و کیبل را یکی یکی به او می‌دهید، در طول دادن وعده‌های غذا با دست، با سگ خود به خوبی صحبت کنید و در حالی که به او غذا می‌دهید، او را نوازش کنید.

غذای سگ نگهبان در زمستان

غذای مناسب سگ نگهبان در فصول مختلف سال، ممکن است کمی تغییر کند. برای مثال، سگ‌ها در زمستان فعالیت کمتری نسبت به فصل بهار و تابستان دارند و دادن همان مقدار غذای بهار و تابستان در فصل زمستان، ممکن است آن‌ها را چاق کند.

همچنین ترکیب غذای زمستان سگ‌ها نیز می‌تواند تغییر کند. اما توصیه می‌کنیم که هیچکدام از این تغییرات را خودسرانه انجام ندهید و حتماً در مورد مقدار و ترکیب غذای سگ در زمستان، از دامپزشک سؤال کنید. شاید برای نژاد خاص سگ شما، نیاز به هیچ تغییر غذایی در فصول مختلف نباشد، اما برای نژادهای دیگر این تغییر لازم باشد.

غذای سگ نگهبان در زمستان

پس در چنین شرایطی که از تغییراتی که باید انجام شود، اطمینان ندارید، باید هوشمندانه عمل کنید. یادتان باشد که در صورت بروز هر نوع مشکل برای سگ‌ها، دامپزشک‌ها راه‌حل‌های مطمئنی را پیشنهاد خواهند داد؛ پس به جای به خطر انداختن سلامتی سگ خود، دامپزشک آن را در جریان قرار دهید.

نکات تغذیه‌ای در دادن غذای سگ نگهبان

نکات تغذیه‌ای بسیاری وجود دارد که در هنگام دادن غذای سگ نگهبان باید رعایت شوند. این نکات به قرار زیر هستند:

  • گوشتی که به سگ نگهبان داده می‌شود، باید کاملاً پخته شده و بدون استخوان باشد.
  • سبزیجات مورد علاقه‌ی سگ‌ها شامل لوبیا قرمز، هویج، ذرت، سیب زمینی، کاهو …. به‌صورت کاملاً خرد شده یا پوره‌ای است که باید بسته به سلیقه سگ نگهبان در اختیار آن‌ها قرار داده شود.
  • از دادن خوراکی‌هایی چون سیر، پیاز، انگور، کشمش، شکلات، چای، الکل، مواد غذایی خام و غذاهای شور و پرادویه به سگ‌های نگهبان خودداری کنید.
  • هر روز در زمان مشخصی غذای سگ نگهبان را در اختیار آن بگذارید و سپس بعد از چند دقیقه، حتی اگر غذا را تمام هم نکرده بود، باز غذا را از جلویش بردارید. این کار به تربیت سگ و یادگیری آداب غذا خوردن آن کمک می‌کند.
  • در صورتی که سگ نگهبان دچار بی اشتهایی مزمن شد و از خوردن هر نوع غذا اجتناب کرد، حتماً دامپزشک را در جریان بگذارید.
  • در صورت مشاهده هر گونه تغییر فیزیکی در سگ‌تان (لاغری، چاقی، ریزش مو، بی‌حالی و …) سعی کنید ابتدا مواد پروتئینی بیشتری را به رژیم غذایی آن اضافه کنید و اگر باز هم مشکل حل نشد، به دامپزشک اطلاع دهید.

نکات مهم تغذیه سگ نگهبان

اگر برای مدتی از یک سگ نگهبان مراقبت کرده و موارد فوق را رعایت نمایید، پس از مدتی، به‌راحتی می‌توانید نیازهای تغذیه‌ای سگ خود را تشخیص داده و بهترین غذا برای سگ نگهبان خود را تهیه نمایید. غذای مناسب سگ نگهبان، به صورت عمده به شرایط زندگی آن بستگی دارد که این شرایط توسط شما برای آن فراهم شده و خودتان هم می‌توانید – به کمک دامپزشک – بهترین صاحب راهنما برای حل مشکلات آن سگ باشید.

بیشتر بخوانید:  12 غذای ممنوعه و مضر که سگ ها هرگز نباید بخورند!

خرید غذای سگ نگهبان با قیمت ارزان در دیجی‌پت

نژادهای سگ نگهبان باید با غذای تجاری با کیفیت بالا یا رژیم غذایی خام متعادل تغذیه شوند. به‌طورمثال غذای سگ نگهبان دوبرمن باید از محصولات گوشتی باشد تا انرژی مورد نیاز این سگ را تامین کند. بهترین غذای سگ نگهبان غذای خشک یا کنسرو‌شده است. این غذاهای فرآوری‌شده ممکن است برای ما جذاب نباشند، اما حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ برای سالم‌ماندن هستند. غذاهای تجاری سگ با کیفیت بسیار تنظیم شده و توسط متخصصان دامپزشکی تحت آزمایش‌های دقیق قرار گرفته است. علاوه‌بر کیفیت عالی، خرید غذای سگ نگهبان از فروشگاه دیجی‌پت به‌صرفه است.

قیمت غذای سگ نگهبان

معمولاً غذاهای تجاری برای سگ نگهبان در بسته‌بندی‌های چند کیلوگرمی – 2 تا 5 کیلوگرمی – عرضه می‌شوند که قیمت‌ غذای سگ نگهبان در حدود 200 تا 500 هزار تومان است. البته این قیمت‌ها بسته به شرایط زیادی تغییر می‌کند. به همین خاطر ممکن است در زمان مراجعه‌ی شما به پت‌شاپ‌ها، با قیمت‌های دیگری روبه رو شوید.

از دیگر نکاتی که در زمان خرید غذای آماده برای حیوان خود باید به آن توجه کنید، این است که این غذای متناسب با نژاد سگ شما تهیه شده باشد. اگر شما این نکته را در زمان خرید غذای پت خود مد نظر قرار ندهید، امکان دارد غذایی را تهیه کنید که با ذائقه سگ شما متناسب نیست و حیوان‌تان از خوردن آن امتناع می‌کند. از بهترین برندهای غذایی که می‌توانید برای تهیه غذای آماده سگ خود از آن‌ها استفاده کنید می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد:

  1. غذای سگ استوزی
  2. غذای سگ پتچی
  3. غذای سگ رفلکس

غذاهای تجاری برای توله‌های نگهبان و سگ‌های بالغ نگهبان، به صورت‌ جداگانه ارائه می‌شوند که شما باید غذای مناسب برای سگ نگهبان خود را در بین آن‌ها انتخاب نموده و سفارش دهید.

فروش غذای سگ نگهبان ارزان

اگر به دنبال غذاهای خوب و ارزان برای سگ نگهبانتان هستید، باز هم دیجی پت، گزینه‌های ارزان بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید روی کیفیت مناسب آن‌ها نیز حساب کنید. در واقع، همیشه گران بودن، دلیل بر اصل بودن یک کالا نیست و گاهی محصولات ارزان هم می‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند. پس از این بابت هم نگران نباشید و با خرید غذای سگ از پت شاپ آنلاین دیجی پت، غذای خوب و ارزان برای سگ نگهبان‌تان تهیه نمایید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *