دسته ها

صفر تا صد راهنمای خرید غذای سگ راف کولی

غذای سگ راف کولی
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

خرید غذای مناسب برای سگ راف کولی (Rough Collie) اهمیت زیادی دارد، چرا که تغذیه صحیح بر سلامت و کیفیت زندگی این نژاد تاثیر مستقیم می‌گذارد. راف کولی‌ها به دلیل داشتن فعالیت بدنی بالا و انرژی زیاد، نیازمند رژیمی متعادل و غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. انتخاب غذای با کیفیت و مناسب می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، حفظ وزن ایده‌آل و بهبود سلامت پوست و موهای بلند و ضخیم این نژاد کمک کند. همچنین، توجه به نیازهای خاص تغذیه‌ای راف کولی‌ها می‌تواند از مشکلاتی مانند آلرژی‌های غذایی و بیماری‌های مزمن پیشگیری کند.

معرفی نژاد سگ راف کولی

راف کولی‌ها رومیان را حدود 500 سال قبل از میلاد به بریتانیا همراهی می‌کردند و این سگ‌ها تا قرن 18 در اسکاتلند به‌عنوان سگ گله پرورش داده می‌شدند و هنوز هم به‌عنوان سگ گله کاربرد دارند. راف کولی‌ها همچنین حیوانات خانگی محبوب خانواده هستند. آن‌ها نژادی فوق‌العاده باهوش هستند و در نتیجه آموزش و تربیت آن‌ها آسان است. این حیوانات در حضور غریبه‌ها برای هشدار شروع به پارس کردن می‌کنند. آن‌ها می‌توانند سگ نگهبان خوبی باشند، اما وقتی از آن‌ها خواسته شود به‌سرعت عقب‌نشینی می‌کنند؛ زیرا تمایلی به پرخاشگری ندارند.

راف کولی با خانواده پیوند نزدیکی دارد و همراهی وفادار محسوب می‌شوند. این سگ‌ها علاقه فراوانی به کودکان دارند. وفاداری، هوش و شخصیت بی‌نظیر راف کولی‌ها افسانه‌ای است. آن‌ها بسیار فعال هستند و جنب و جوش زیادی دارند. راف کولی‌ها سگ‌های گله هستند و بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر قد دارند. وزن آن‌ها نیز بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم است. راف کولی‌ها سر گوه‌ای شکل، گوش‌های ایستاده و چشم‌های بادامی دارند. آن‌ها دارای پوششی بلند و ضخیم هستند. پوشش پرپشت و بلند آن‌ها می‌تواند هر رنگی باشد، اما رایج‌ترین رنگ‌ها مشکی، قهوه‌ای، سفید یا سه رنگ است.

غذای سگ راف کولی

مشکلات و ناهنجاری های سگ راف کولی

کولی‌ها یک نژاد سگ محبوب هستند که به‌دلیل هوش و اخلاق ملایم خود شناخته می‌شوند. با این حال، مانند همه نژادها، مستعد ابتلا به مشکلات سلامتی خاص هستند. آشنایی با این مشکلات و اینکه چگونه رژیم غذایی می‌تواند به مدیریت آن‌ها کمک کند برای هر صاحب سگ راف کولی بسیار مهم است.

ناهنجاری چشم

ناهنجاری چشم در سگ راف کولی (CEA) بیماری ارثی شایعی است که می‌تواند بینایی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. رژیم غذایی نمی‌تواند این مشکل را درمان کند، اما تغذیه آن‌ها با غذای سگ راف کولی غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند از سلامت کلی چشم حمایت کند. موادی مانند زغال اخته، هویج منابع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هستند.

دیسپلازی مفصل ران

دیسپلازی ران مشکلی جدی در سگ‌های راف کولی است که منجر به آرتریت و مشکلات حرکتی می‌شود. رژیم‌های غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند به کاهش التهاب مفاصل کمک کنند. حفظ وزن ایده‌آل نیز بسیار مهم است؛ زیرا اضافه وزن می‌تواند مشکل را تشدید کند. همچنین وجود مواد تقویت کننده مفاصل در غذای سگ راف کولی اهمیت زیادی دارد.

درماتومیوزیت

درماتومیوزیت بیماری خود ایمنی شایع در سگ‌های راف کولی است که بر پوست و ماهیچه‌ها تأثیر می‌گذارد. رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین E و غذای سگ راف کولی با خاصیت ضد التهابی می‌تواند به مدیریت علائم کمک کند. اجتناب از آلرژن‌های رایج در غذای سگ نیز می‌تواند سبب کاهش این مشکل شود.

نفخ

نفخ مشکلی رایج در نژادهای بزرگ‌تر مانند راف کولی است. برای کاهش خطر نفخ اندازه وعده‌های غذای سگ راف کولی را کوچک‌تر را کرده و تعداد وعده‌ها را افزایش دهید و بلافاصله قبل و بعد از غذا مانع تحرک و ورزش سگ خود شوید. استفاده از غذاهایی که هضم راحتی دارند و گاز زیادی تولید نمی‌کنند نیز می‌تواند به جلوگیری از نفخ کمک کند.

بیشتر بخوانید:  مناسب‌ترین غذای پروتئین‌دار برای سگ چیست؟

 آلرژی‌ها و حساسیت‌ها

سگ‌های راف کولی ممکن است دچار آلرژی یا حساسیت غذایی باشند. آلرژی غذایی به‌صورت تحریکات پوستی یا مشکلات گوارشی ظاهر می‌شود. شناسایی و از بین بردن آلرژن‌ها و استفاده از یک رژیم غذایی با مواد محدود می‌تواند علائم را کاهش دهد. ممکن است برای راف کولی‌هایی که حساسیت شدید دارند رژیم‌های غذایی ضد حساسیت لازم باشد. غذای سگ رویال کنین دارای انواع غذاهای ضد آلرژی است.

 چاقی

حفظ وزن ایده‌آل برای سگ‌های نژاد راف کولی بسیار مهم است. سگ‌های دارای اضافه وزن بیشتر در معرض مشکلات مختلف از جمله مشکلات مفاصل و دیابت هستند. داشتن رژیم غذایی متعادل و فعالیت منظم به مدیریت وزن کمک می‌کند.

مشکلات و ناهنجاری های سگ راف کولی

مواد مغذی اساسی در غذای سگ راف کولی

راف کولی‌ها نیازهای غذایی خاصی دارند که برای سلامت و تندرستی آن‌ها حیاتی است. در ادامه به بررسی رژیم غذایی ایده‌آل برای کولی‌ها و مواد مغذی اساسی مورد نیاز آن‌ها می‌پردازیم. کولی‌ها سگ‌هایی فعال و پرانرژی هستند که برای حفظ سلامتی خود نیاز به رژیم غذایی متعادلی دارند. رژیم غذایی آن‌ها باید دارای مقادیر متعادلی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

پروتئین اساسی‌ترین ماده غذای سگ راف کولی است. برای راف کولی خود غذاهایی تهیه کنید که در آن‌ها منابع پروتئینی باکیفیت مانند مرغ، گوشت گاو، ماهی یا بره به عنوان ماده اولیه ذکر شده است. این پروتئین‌ها به حفظ عضلات، رشد و ترمیم آن‌ها کمک می‌کند که این مورد برای این نژاد فعال بسیار مهم است. یک غذای خشک سگ با کیفیت باید دارای پروتئین‌های حیوانی و با کیفیت باشد.

چربی‌ها منبع انرژی برای راف کولی‌ها هستند و به حفظ پوست و پوشش پرپشت آن‌ها کمک می‌کنند. چربی‌های سالم را می‌توان در موادی مانند روغن ماهی یافت. این منابع همچنین تأمین‌کننده اسیدهای چرب ضروری از جمله امگا ۳ و امگا ۶ هستند که برای کاهش التهاب مفاصل ناشی از دیسپلازی‌های شایع در این نژاد ضروری است.

کربوهیدرات‌های غذای سگ راف کولی باید از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات تأمین شوند. کربوهیدرات‌ها انرژی مورد نیاز این سگ‌ها را تأمین می‌کنند. همچنین این منابع به‌دلیل داشتن فیبر در بهبود هضم و عملکرد دستگاه گوارش مؤثر هستند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی در غذای سگ راف کولی دارند. مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و فسفر از سلامت استخوان‌ها حمایت می‌کنند. ویتامین‌ها از جمله E و C نیز سبب تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست می‌شوند. همچنین غذای سگ راف کولی باید دارای کندرویتین و گلوکزامین باشد که به تقویت و استحکام مفاصل کمک می‌کنند. یک غذای تجاری متعادل سگ معمولاً حاوی این مواد مغذی ضروری است. غذای تجاری به‌صورت غذای خشک یا کنسرو است که هریک از این‌ها فوایدی دارند.

منابع غذایی سگ راف کولی

غذاهای خشک از لحاظ تغذیه‌ای کامل‌تر و دارای مکمل‌ها و مواد معدنی هستند. همچنین غذای خشک به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. کنسرو نیز آب مورد نیاز بدن سگ را تا حدی تأمین می‌کند. همچنین خوردن کنسرو سگ برای سگ‌های مسن و سگ‌هایی که درگیر مشکلات دندان هستند راحت‌تر است.

توله سگ‌ها و سگ‌های مسن راف کولی در مقایسه با راف کولی‌های بالغ و جوان نیازهای غذایی متفاوتی دارند. توله سگ‌ها برای رشد به کالری و مواد مغذی بیشتری نیاز دارند؛ در حالی که راف کولی‌های مسن باید از غذای سگ راف کولی با کالری کمتر و فیبر بیشتر استفاده کنند.

صاحبان سگ علاوه بر غذا به سگ‌های خود تشویقی نیز می‌دهند. تشویقی سگ برای آموزش آن‌ها ضروری است، ولی باید در حد معقول استفاده شود. به‌طورکلی استفاد از یک غذای سگ راف کولی متعادل و متناسب با نیازهای خاص کولی شما برای سلامتی و شادی آن‌ها بسیار مهم است. راف کولی شما با تغذیه مناسب از یک زندگی سالم و فعال بهره‌مند خواهد شد. غذاهای ارزان مانند غذای سگ مفید ممکن است از نظر تغذیه‌ای برای نژادهای حساسی مانند نژاد سگ راف کولی مناسب نباشد.

انتخاب غذای مناسب برای سگ راف کولی

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد شما می‌توانید بهترین غذا را برای سگ خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی چند نمونه از غذاهای با کیفیت برای سگ‌های راف کولی می‌پردازیم.

غذای خشک رویال کنین ماکسی ادالت

این غذای خشک برای سگ‌های بالغ نژاد بزرگ با وزن 25 تا 44 کیلوگرم و با سن بالای 15 ماه فرموله شده است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ راف کولی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

فواید و ویژگی‌های این غذای خشک

تقویت پوشش و پوست سگ: این غذای رویال کنین با اسیدهای چرب امگا  3 (EPA  و DHA)  غنی شده است. این اسیدهای چرب به حفظ سلامت پوشش و پوست کمک می‌کنند.

تقویت استخوان‌ها و مفاصل: این غذای خشک به‌دلیل داشتن کلاژن، گلوکزامین و کندرویتین به استحکام مفاصل و رشد غضروف‌ها کمک می‌کند. در سگ‌های نژاد بزرگ، مفاصل تحت فشار وزن بدن قرار می‌گیرند و دچار مشکل می‌شوند.

قابلیت هضم آسان: این غذا حاوی پروتئین با کیفیت بسیار بالا و مقادیر متعادل فیبر می‌باشد و به هضم آسان کمک می‌کند. در نتیجه برای نژادهایی مانند راف کولی‌ها مه مستعد نفخ هستند مناسب می‌باشد.

غذای خشک سگ راف کولی

غذای مرطوب رویال کنین ماکسی ادالت

این غذا برای تمام سگ‌های بزرگ با سن 15 ماه تا 8 سال و وزن 26 تا 44 کیلوگرم مناسب است.

فواید و ویژگی‌های این غذا

قابلیت هضم بالا: این غذای مرطوب به سلامت و عملکرد دستگاه گوارش و تعادل فلور طبیعی روده کمک می‌کند.

حمایت از استخوان و مفاصل: این غذا به حفظ استخوان‌ها و مفاصل سالم در سگ‌های نژاد بزرگ کمک می‌کند.

پوست سالم: این غذای مرطوب با اسیدهای چرب امگا 3 (EPA-DHA) غنی شده است و به حفظ سلامت پوست و پوشش مویی کمک می‌کند.

غذا خشک سگ بالغ رفلکس پلاس نژاد متوسط و بزرگ با طعم بره و برنج

برند رفلکس یک برند با قیمت مناسب و کیفیت بالا و مناسب سگ‌های بالغ نژاد بزرگ است.

بیشتر بخوانید:  نکات مهم نگهداری و خنک کردن سگ در تابستان

فواید و ویژگی‌های این غذا

این غذا دارای امگا ۳ و ۶ است که برای کاهش التهاب مفاصل موثر است. این غذای خشک از مواد غذایی سالم و تازه تهیه شده و سرشار از پروتئین‌های باکیفیت است. غذای سگ رفلکس دارای آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. این غذا از تجمع جرم روی دندان‌ها و ریزش مو جلوگیری می‌کند و به‌دلیل داشتن پری بیوتیک‌ها سبب تعادل در فلور طبیعی روده می‌شود.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

سمیه برازنده
سمیه برازنده

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *