دسته ها

معرفی چند غذای مورد علاقه گربه

غذای مورد علاقه گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

گربه‌ها موجوداتی سختگیر در انتخاب غذا هستند؛ از این‌رو انتخاب غذای مورد علاقه گربه‌ کمی مشکل است، اما به‌طورکلی بهترین و ایده‌آل‌ترین رژیم غذایی برای تمام گربه‌های خانگی رژیم غذای مبتنی براساس گوشت است. گربه‌سانان گوشت‌خوار هستند و در کنار گوشت ترکیبات دیگری نیز می‌توانند استفاده کنند؛ مانند سیب‌زمینی آب‌پز و ماست، اما گروهی از ترکیبات جزء ممنوعیت‌های غذایی در گربه‌ها محسوب می‌شوند. از جمله ترکیباتی که منع مصرف دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شکلات
  • سیر و پیاز
  • انگور
  • آدامس
  • آووکادو

در مقاله پیش رو سعی شده است به‌طور کامل و مفصل درباره غذا و بایدها و نبایدهای رژیم غذایی گربه‌ها صحبت شود تا شما به‌عنوان سرپرست این حیوان خانگی، اطلاعات پایه در این باره را بدانید و غذای مورد علاقه گربه خود را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با تفاوت غذای خشک بچه گربه با گربه بالغ

نقش و اهمیت غذا

اصلی‌ترین نیاز هر موجود زنده‌ای غذاست. گربه‌ها مانند هر موجود دیگری به غذا و انرژی حاصل از آن برای انجام فعالیت‌های روزمره مثل بازی کردن نیاز دارند. همان‌طور که اشاره شد، گربه‌ها موجوداتی گوشت‌خوار هستند و بیشتر انرژی خود را از گوشت تهیه می‌کنند. این حیوانات اساساً به کربوهیدرات نیاز ندارند، اما استفاده از ترکیبات گیاهی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد بهتر دستگاه گوارش ضروری است. غذاهایی که انسان‌ها استفاده می‌کنند، سرشار از چربی، ادویه و ترکیباتی است که مناسب دستگاه گوارش گربه نیست و سلامت این حیوان را به خطر می‌اندازند؛ بنابراین باید غذای مورد علاقه گربه خود را بشناسید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذاهای مورد علاقه گربه‌ها

تمایل گربه‌ها به گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت خوک است. ماهی نیز غذای مورد علاقه گربه‌ است؛ به‌ویژه از نظر امگا 3. در کنار این موارد، باید مواد دیگری هم برای تأمین مینرال و ویتامین‌ها در نظر گرفته شود. در انتخاب غذای مورد علاقه گربه باید به‌شدت حساس بود؛ زیرا زمانی که گربه به غذای خودش نزدیک می‌شود ابتدا آن را بو می‌کند تا مطمئن شود ترکیبات غذا باب میلش است، اما اگر این غذا را دوست نداشته باشد از آن دوری می‌کند.

غذای ایده‌آل گربه‌ها

بهترین و ایده‌آل‌ترین غذا برای گربه‌ها غذایی است که علاوه بر علاقه داشتن گربه به آن، نیازهای غذایی را نیز در نظر بگیرد. همچنین با تأمین ریزمغذی‌هایی چون مینرال، ویتامین و اسیدهای آمینه ضروری به رشد اصولی گربه شما کمک کند؛ علاوه بر آن کیفیت ایده‌آل غذا به افزایش راندمان سیستم عصبی منجر شده و مانع بروز بسیاری از اختلالات می‌شود.

ویژگی غذای ایدهآل

  • تأمین پروتئین مورد نیاز
  • تأمین مینرال و مواد معدنی
  • تأمین ویتامین‌ها
  • تأمین آمینواسیدهای ضروری

غذای مورد علاقه گربه که مناسب هم باشد، باید تمام موارد فوق را داشته و علاوه بر آن خوشمزه و لذیذ باشد. درحقیقت چنین غذایی کمک شایانی به سلامت و وزن گرفتن اصولی گربه شما می‌کند. گروهی از غذاهای مورد علاقه گربه‌ها، غذاهای تجاری هستند که به‌صورت کنسرو و غذای خشک عرضه می‌شوند. تنوع غذاهای خشک و مرطوب بسیار بالاست و این مسئله انتخاب را مقداری سخت می‌کند.

غذاهای مورد علاقه گربه‌ها

غذاهای تجاری

بخش بزرگی از سبد غذایی افرادی که گربه دارند، غذاهای خشک و مرطوب مخصوص گربه است. این غذاها را شرکت‌های مختلف طراحی و تولید می‌کنند تا تمام نیازهای غذایی گربه شما تأمین شود. شرکت‌های زیادی در دنیا به تولید غذاهای خشک می‌پردازند؛ از جمله رویال کنین، رفلکس، نوتری و بسیاری از شرکت‌های دیگر. همان‌طور که بیان شد شرکت‌های فعال در این حوزه با در نظر گرفتن تمام نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها به تولید غذاهایی متناسب با ذائقه گربه می‌پردازند؛ از این‌رو می‌توانند در انتخاب غذای مورد علاقه گربه به شما کمک کنند.

غذای خشک

همان‌طور که اشاره شده غذاهای خشک غذاهایی هستند که شرکت‌های فعال در این زمینه با میکس کردن مواد مختلف آن‌ها را تولید می‌کنند. این غذاها در شکل‌ها، رنگ‌ها و طعم‌های مختلف در دسترس قرار دارند. هنگام خرید غذای خشک مخصوص گربه به نکات زیر توجه کنید:

  • بسته‌بندی محصول
  • تاریخ انقضا
  • مناسب بودن برای گربه شما
  • میزان ترکیبات

اگر گربه شما به مشکلات و عفونت‌های حفره دهانی مبتلاست، بهتر است از غذاهای خشک استفاده نکنید؛ زیرا در عفونت‌های حفره دهانی درد زیادی وجود دارد؛ از این‌رو بافت سفت غذای خشک، منجر به آسیب بیشتر می‌شود.

غذای مرطوب

غذاهای مرطوب شامل ترکیباتی مانند گوشت قرمز، ماهی، سبزی‌ها و مواردی مانند آن هستند که درون مایع ژله‌ای قرار گرفتند و به‌صورت کنسروی عرضه می‌شوند. غذاهای مرطوب از غذاهای خشک برتر هستند؛ زیرا آب بدن گربه را تأمین می‌کنند؛ از این‌رو گربه‌ها به‌صورت ذاتی چنین غذایی را بیشتر دوست دارند؛ بنابراین برای تهیه غذای مورد علاقه گربه می‌توان از این غذاها استفاده کرد.

غذای خشک یا مرطوب کدام بهتر است؟

به‌طورکلی، غذای مورد علاقه گربه‌ ترکیبی از غذای خشک و مرطوب است. هم غذاهای خشک و هم غذاهای مرطوب با در نظر گرفتن تمام ریزمغذی‌های ضروری می‌توانند برای گربه شما مفید باشند. اگر نمی‌توانید بین این دو مورد انتخاب کنید حتماً با دام‌پزشک حاذق مشورت کنید.

چگونه غذای گربه مناسب انتخاب کنیم؟

غذای مورد علاقه گربه که مناسب نیز باشد، باید چربی، پروتئین، مینرال و ویتامین‌های ضروری را شامل شود. گربه‌ها گوشت‌خوار هستند و به همین دلیل موارد زیر باید در غذای آن‌ها وجود داشته باشد:

  1. پروتئین حیوانی
  2. چربی حیوانی
  3. مینرال و ویتامین‌ها

پروتئین حیوانی

منابع تأمین پروتئین شامل گوشت، برخی از اندام‌های داخلی مانند جگر و همچنین پوست است. گربه‌ها نمی‌توانند با رژیم‌های غذایی طولانی‌مدت بر پایه سبزی‌ها زندگی کنند؛ از این‌رو غذای آن‌ها باید دارای گوشت باشد که این گوشت تأمین کننده پروتئین حیوانی گربه است.

چگونه غذای گربه مناسب انتخاب کنیم؟

میزان پروتئین در گوشت‌های مختلف به شرح زیر است:

نوع میزان
مرغ 98%
سالمون 94%
جگر 92%
بره 87%
گوشت خوک 87%

چربی حیوانی

بهترین منبع چرب حیوانی گوشت ماهی است؛ زیرا مقادیر بالایی از امگا 3 و امگا 6 را داراست.

مینرال و ویتامین

بسیاری از مواد غذایی دارای حجم مناسبی از ویتامین و مینرال هستند. مینرال‌های مورد نیاز گربه بیشتر شامل منیزیم، فسفر و کلسیم است که برای بسیار از واکنش‌های بدن از جمله استخوان‌سازی ضروری هستند. گربه‌ها توانایی تولید کردن دو آمینواسید آرژنین و تورین را ندارند؛ بنابراین مطمئن شوید این دو آمینواسید در رژیم غذایی گربه شما جای دارند. کم‌توجهی در تأمین ریزمغذی‌های گفته‌شده؛ احتمال ابتلا به تعداد زیادی از اختلالات متابولیکی را در گربه‌ها افزایش می‌دهد.

شاید به نظر بیاید تهیه کردن چنین رژیم غذایی برای صاحبان پت هم سخت و هم وقت‌گیر باشد. در این صورت می‌توانید برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها از غذاهای خشک استفاده کنید. در یک غذای خشک ایده‌آل تمام موارد فوق وجود خواهد داشت و دیگر نیازی به صرف زمان برای میکس کردن موارد مختلف با یکدیگر نیست. گفتنی است برندهای بسیاری در حوزه غذای خشک و مرطوب گربه‌ها فعالیت می‌کنند.

برخی از شرکت‌های تولیدکننده غذای مخصوص گربه

  • رویال کنین
  • رفلکس
  • جوسرا
  • هپی کت

 غذای گربه رویال کنین

غذای گربه رویال کنین، رویال کنین شرکت فعال فرانسوی در تولید غذاهای خشک و مرطوب برای سگ و گربه است. این شرکت از سال 1980 میلادی تاکنون به طراحی و تولید غذای مناسب برای حیوانات خانگی پرداخته است. سلامتی گربه شما اولویت اصلی رویال کنین است؛ به گونه‌ای که این برند برای برآورده کردن این هدف نیازهای تغذیه‌ای هر نژاد و گونه را از دیگری جدا می‌داند و به تولید غذای خشک مخصوص هر نژاد می‌پردازد.

طیف بالایی از محصولات در کنار بالانس‌هایی کامل از ریزمغذی‌ها، این شرکت را به شرکتی پیشرو و منحصربه‌فرد در صنعت غذای حیوانات خانگی تبدیل کرده است. آزمایشگاه‌های پیشرفته و بروز رویال کنین برای انجام آزمایش‌های مختلف و کنترل نهایی کیفیت محصولات همواره فعال هستند و حتی به ریزترین جزئیات هم دقت می‌کنند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

در برخی موارد، حتی دامپزشکان برای بهتر شدن وضعیت جسمانی پت بعد از مشکلات سیستمیک غذاهای تولیدشده رویال کنین را تجویز می‌کنند؛ زیرا رویال کنین به تمام نیازهای تغذیه‌ای سگ‌ها و گربه‌ها اهمیت می‌دهد. از جمله مهم‌ترین غذاهای خشک تولیدشده در شرکت رویال کنین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذای خشک گربه مدل digestive care
  • غذای خشک گربه بالغ urinary
  • غذای خشک گربه indoor
  • غذای خشک گربه مناسب نژاد پرشین
  • غذای خشک گربه مناسب نژاد بریتیش

غذای گربه رفلکس

غذای گربه رفلکس، شرکت رفلکس، برندی تازه و نوپا در صنعت تولید غذا گربه محسوب می‌شود، اما کیفیت بالای محصولات این شرکت، آن را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در این حوزه تبدیل کرده است. شرکت رفلکس به تولید غذاهای متنوع مطابق ذائقه گربه‌ها می‌پردازد. غذاهای خشک و مرطوب تولیدشده در رفلکس کیفیت بالایی دارند و با قیمت مناسب در اختیار صاحبان پت قرار می‌گیرند.

نمونه‌هایی از غذاهای تولیدشده در شرکت رفلکس

  • غذای خشک رفلکس مناسب گربه‌های عقیم‌شده
  • رفلکس مولتی‌کالر
  • غذا خشک رفلکس urinary
  • رفلکس پلاس Hairball
  • رفلکس کیتن

غذای گربه رفلکس

غذای گربه جوسرا

جوسرا برند محبوب آلمانی، از جمله شرکت‌های موفق در زمینه تولید غذاهای تجاری مخصوص گربه است. محصولات این شرکت جزء پرفروش‌ترین محصولات در جهان شناخته می‌شوند. غذای خشک تولیدشده توسط این برند آلمانی بسیار مورد علاقه گربه‌ها بوده و علاوه بر آن بسیار هم خوشمزه است. برخی از غذاهای تولیدی این برند عبارت‌اند از:

  • جوسرا catelux
  • جوسرا naturelle
  • جوسرا culinesse

غذای گربه هپی کت

هپی کت جزء معتبرترین شرکت‌ها در صنعت وسیع غذای پت است. این شرکت هم مانند برندهای دیگر اولویت خود را سلامت گربه‌ها می‌داند. غذاهای تولیدشده در هپی کت با استفاده از مواد طبیعی تولید، طراحی و ارائه می‌شوند. کیفیت بسیار بالا ویژگی متمایزکننده این برند آلمانی است.

خرید غذای خشک مخصوص گربه

تنوع بالایی از محصولات رویال کنین، رفلکس، هپی کت و جوسرا که جزء محبوب‌ترین برندهای این صنعت هستند در وب‌سایت دیجی پت موجود است. برای خرید غذای گربه و راهنمایی بیشتر به سایت دیجی پت مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:  علائم و عوارض پیری گربه چیست؟

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی غذاهای مورد علاقه گربه، انواع آن و بررسی بهترین تولیدکننده‌های این غذاها پرداختیم. اگر سرپرست گربه هستید و می‌خواهید گربه خود را با غذای مورد علاقه‌اش تغذیه کنید، می‌توانید با برندها معتبر و شناخته‌شده که محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند در ارتباط باشید و لذت غذای مورد علاقه گربه خود را برای او بیشتر کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *