دسته ها

بهترین نژاد گربه‌ها کدام است؟ | معرفی بهترین نژادهای گربه خانگی و آپارتمانی

بهترین نژاد گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

بهترین نژاد گربه‌ها کدام‌ها هستند؟ شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد؟ بعضی از افراد گربه‌ها را حیواناتی مغرور، مستقل و بی‌روح می‌دانند، اما باید بگوییم این موجودات شگفت‌انگیز فراتر از توصیفاتی هستند که برای آن‌ها بیان می‌شود. می‌توان گفت که در سراسر دنیا بیشتر از ۷۰ نژاد گربه وجود دارد. گرچه تنها ۴۰ نوع از این نژادها قابلیت اهلی‌بودن و نگه‌داری در منزل را دارند. فراوانی نژاد گربه‌ها نشانی از تنوع شخصیت و ظاهر گربه‌هاست. هر نژاد گربه، غیر از این که ظاهری منحصر‌به‌فرد و خاص خود دارد، دارای شخصیتی خاصی است و رفتارهای متفاوت و ویژه‌ای از خود نشان می‌دهد. گربه‌ها با توجه به شخصیت و نژادشان می‌توانند از گربه‌های پر سروصدا و پر‌جنب‌وجوش باشند که محیط خانه شما را به محیطی شاد و جذاب بدل می‌کند و هم‌چنین نژادهایی از گربه وجود دارند که شخصیت‌هایی آرام و ملایم دارند و محبت و آرامش زیادی به صاحبان خود می‌بخشند. در ادامه به بررسی بهترین نژاد گربه‌ها در فروشگاه اینترنتی دیجی پت خواهیم پرداخت.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع خرید لوازم و وسایل نگه‌داری گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

شخصیت انواع نژاد گربه‌ها چگونه است؟

اگر شما قصد دارید یک گربه خانگی برای خود داشته باشید، باید توجه کنید یافتن گربه‌ای که شخصیت و رفتار آن هماهنگ با شخصیت خودتان و سبک زندگی شما باشد، اهمیت بسیاری دارد. دلیل اینکه افرادی با شخصیت‌های آرام به‌راحتی با گربه‌هایی از نژادهایی مانند نژاد پرشین راحت‌تر کنار می‌آیند، این است که این گربه‌ها جنب‌و‌جوش ندارند و آرامش زیادی برای صاحب خود به همراه دارند. از سوی دیگر نژاد گربه‌هایی مانند گربه برمه‌ای با توجه به این‌که بسیار بازیگوش و کنجکاو هستند و انرژی زیادی در دوران کودکی و حتی بزرگ‌سالی دارند، بیشتر برای افرادی با شخصیت‌های پر جنب‌وجوش، هیجان‌انگیز و برون‌گرا مناسب هستند؛ زیرا این نژاد گربه‌ها فعالیت زیادی دارند و باید در نگه‌داری از آن‌ها به این موضوع حتماً توجه کرد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

شاید فکر کنید این محبوبیت نگه‌داری از گربه‌ها به دوران عصر حاضر مربوط است، ولی باید بگوییم محبوبیت گربه‌ها و توجه به آن‌ها به دوران بسیار قدیم بازمی‌گردد. پادشاهان تاریخ همیشه در کنار تاج‌وتخت خود به نگه‌داری از یک گربه اشرافی نیز می‌پرداختند. گربه‌ها از عصر قدیم تاکنون موجودات جذابی به‌عنوان حیوانات خانگی شناخته می‌شوند و افزون بر این‌که بسیار باهوش هستند و آموزش‌های لازم را به‌خوبی یاد می‌گیرند، ارتباط خوبی با صاحبان خود برقرار می‌کنند. می‌توان گفت از بهترین نژاد گربه‌ها، گربه‌های اصیل هستند. این گربه‌ها که پدر و مادر و اجداد مشخصی دارند به گربه‌های اصیل نژاددار شناخته می‌شوند. امروزه گربه‌هایی که نژاد خاصی دارند، در سراسر دنیا شجره‌نامه مخصوص خود را دارند، اگر شما نیز یک گربه اصیل دارید، اما اجازه دهید این حیوان با گربه‌های خیابانی جفت‌گیری کند، دیگر فرزند گربه شما اصیل نخواهد بود.

شخصیت انواع نژاد گربه‌ها چگونه است؟

انواع نژاد گربه‌ها چیست؟

همان‌طور که بیان شد، حدود ۷۰ نژاد گربه شناخته‌شده وجود دارد، اما تنها ۴۰ مورد از آن‌ها را می‌توان به‌عنوان حیوان خانگی در منزل نگه‌داری کرد. در این مقاله، پنج نژاد از بهترین نژاد گربه‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم. این گربه‌ها جزء زیباترین نژاد گربه و باهوش‌ترین نژاد گربه شناخته می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید. اگر می‌خواهید گربه‌ای هماهنگ با محل زندگی‌ و شخصیت خود پیدا کنید، این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد.

نژاد گربه شرقی

این نژاد در گربه‌ها که هرکدام دارای رنگ‌های متفاوتی در موهای بدن خود هستند، گربه‌های مو کوتاه شرقی نامیده می‌شوند. نام دیگر آن‌ها گربه‌های رنگین‌کمانی است و از خانواده گربه‌های سیامی به شمار می‌آیند. ویژگی و مشخصه اصلی شناخت این نژاد گربه، گوش‌های بزرگ نوک‌تیز است. موی بدن گربه نژاد شرقی کوتاه است و آن‌ها به رنگ‌های خالص شکلاتی، کرمی، آبی، ارغوانی، قهوه‌ای سفید، قرمز حنایی و حتی رنگ آبنوسی دیده می‌شوند.

تعدادی از این نژاد گربه، دارای سایه روشن یا لکه‌های رنگی روی پوست خود هستند؛ مانند طرح‌های راه‌راه، لکه‌لکه یا لکه‌های قرمز یا کرمی. هم‌چنین این نژاد گربه موکوتاه شرقی موهایی دو رنگ به‌صورت ترکیبی با سفید نیز دارد. درواقع می‌توان گفت علت نام‌گذاری این نژاد به گربه رنگین‌کمانی این است که بیشتر از ۳۰۰ ترکیب رنگ و طرح برای آن وجود دارد. گربه موکوتاه شرقی باهوش و بسیار اجتماعی است و می‌تواند ارتباط عمیق و عاطفی با صاحب خود برقرار کند و بسیار صمیمی شود. هم‌چنین بسیار پر سروصدا و کنجکاو بوده و در حالتی که بسیار خوشحال و شاد است، صدای خرخر آن ممکن است بسیار بلند باشد.

نژاد گربه پرشین

می‌توان گفت از بهترین نژاد گربه‌ها نژاد گربه پرشین است که علاوه بر زیبایی اشرافی که به‌خاطر موهای بلند خود دارد، به محبوب‌ترین انواع نژاد گربه در دنیا تبدیل شده است که از قدیم تاکنون به زیباترین نژاد گربه شناخته می‌شود. گربه پرشین که زادگاه اصلی آن کشور خودمان ایران است، یک نژاد گربه لاکچری به حساب می‌آید و به‌عنوان یک حیوان خانگی و آپارتمانی شناخته می‌شود. گربه‌های پرشین دو نژاد اصیل و ترکیبی دارند. گربه پرشین کلاسیک که به‌عنوان گربه صورت عروسکی ایرانی نیز مشهور است، از نژاد گربه پرشین اصیل به حساب می‌آید و از بهترین نژاد گربه‌هاست. گونه‌های مختلف این نژاد گربه که محبوبیت خاص خود را دارند، عبارت‌اند از هیمالیا تورتی پوینت، سیل پوینت، سایه نقره‌ای، بلو پوینت، فلیم پوینت، سیاه سفید و پرشین کالیکو.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای گربه پرشین چیست؟ | قیمت و خرید غذای گربه پرشین

این گربه با داشتن موهای بلند و ابریشمی در سراسر بدن و چشم‌های بامزه و صورت کدوشکل، یکی از گربه‌های اشرافی قدیمی به شمار می‌رود که امروزه نیز محبوبیت خاص خود را دارد و از گران‌ترین نژاد گربه‌ها به حساب می‌آید. این نژاد گربه کاملاً رام، ملوس و بسیار دوست‌داشتنی و مهربان است. هم‌چنین عاشق محیط‌‌های آرام و بی‌سروصدا و زندگی روتین آپارتمانی است. درواقع گربه‌های پرشین از شلوغ‌کاری زیاد خوششان نمی‌آید. بهتر است آن‌ها را در فضای بسته و داخل منزل نگه‌داری کنید. با توجه به موهای زیبای بدنشان این موها باید به‌طور مرتب رسیدگی شود؛ به‌همین‌دلیل این گربه‌ها باید دائماً حمام کنند و شانه‌زدن موی گربه به‌طور مرتب برای این نوع نژاد ضروری است. بی‌توجهی به موهای بلند و زیبا و خاص این نژاد گربه سبب به‌هم‌ پیچیدگی موها می‌شود و ظاهری زشت به آن‌ها می‌بخشد. توجه‌کردن به موهای نژاد گربه پرشین و رسیدگی به آن‌ها از جمله علایق افرادی است که به این گربه‌های اشرافی علاقه دارند.

انواع نژاد گربه‌ها چیست؟

نژاد گربه موکوتاه آمریکایی

براساس یک داستان باور براین‌ است که نژاد گربه‌های موکوتاه آمریکایی درواقع از نسل گربه‌های اروپایی هستند که در دوران مهاجرت به آمریکای شمالی به همراه مهاجران به این کشور آورده شده‌اند. هدف از آوردن نژاد گربه موکوتاه آمریکایی به سرزمین‌های آمریکای شمالی این بود که افراد بتوانند از گربه‌ها استفاده کنند و محصولاتشان را از گزند موش‌های صحرایی و خانگی زیادی که در آن منطقه وجود داشت در امان نگه‌دارند. این نژاد گربه که از بهترین نژاد گربه شناخته می‌شود و محبوبیت خاص خود را در ایالات‌متحده دارد، در مقایسه با سایر گربه‌ها اندامی بزرگ‌تر، کشیده‌تر و ورزیده‌تر دارد. هم‌چنین با توجه به خویشاوندان قدیمی خود موهایی کوتاه و ظاهری راه‌راه دارد. در قدیم از این گربه‌ها، به‌عنوان گربه‌های موش‌گیر یاد می‌شد و به همین دلیل به گربه‌های کارگر نیز معروف هستند.

این گربه‌ها کمترین مراقبت را نیاز دارند و از بهترین نژاد گربه‌ها خانگی به حساب می‌آیند. این نژاد گربه دارای شخصیتی بسیار خونگرم و با محبت و سالم است و هم‌چنین با صاحبشان بسیار مهربان و با غریبه‌ها نیز اجتماعی برخورد می‌کند. نرهای این نژاد گربه جثه بزرگ‌تری دارند و وقتی به نهایت رشدشان می‌رسند، وزن آن‌ها به حدود ۵ تا ۷ کیلوگرم می‌رسد. مانند اغلب گربه‌سانان این نژاد گربه می‌تواند حدود ۱۵ تا ۳۰ سال عمر کند. برای نگه‌داری این نژاد گربه نیاز دارید به دام‌پزشکی مراجعه کنید و به برنامه زمانی واکسن گربه دقت کنید و رژیم غذایی باکیفیتی برای این حیوان خانگی خود در نظر بگیرید. دم این نژاد گربه به‌صورت یک دم بلند اندامی و ترکه‌ای است و این گربه‌های بامزه در بیشتر از هشتاد رنگ و طرح وجود دارند. معروف‌ترین رنگ برای نژاد گربه موکوتاه آمریکایی نژاد گربه خاکستری یا همان گربه نقره‌ای رنگ است که لکه‌های سیاه غلیظی روی زمینه نقره‌ای بدنشان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با نحوه تهیه غذای خانگی گربه و بچه گربه

 نژاد گربه اسکاتیش فود

این گربه‌ها از بامزه‌ترین و باهوش‌ترین گربه‌ها در جهان و ایران هستند. داشتن صورتی گرد و چشم‌های درشت بامزه و گوش‌های کوچک خوابیده آن‌ها را به زیباترین نژاد گربه تبدیل کرده‌است. خلق‌وخوی این نژاد گربه بسیار آرام و سازگار است و نگه‌داری از آن‌ها تجربه شیرین و دل‌نشینی برای افراد دارد. این نژاد گربه‌ها از نژاد گربه طوسی هستند که بسیار اخلاق خوبی دارند و درواقع به گربه‌های خوش‌اخلاق مشهور هستند. علاوه بر ظاهر بامزه و گوش‌های جالبشان، صدای ملوس و لطیفی نیز دارند و می‌توان گفت برای نگه‌داری در آپارتمان‌ها از بهترین نژاد گربه‌ها هستند. ظاهر جغدمانند آن‌ها و چشم‌های درشتشان توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. با توجه به این‌که آرام هستند و با سایر حیوانات و بچه‌ها نیز سازگاری خوبی دارند، می‌توان گفت از بهترین نژاد گربه برای بچه‌ها هستند و ذاتاً حیواناتی محسوب می‌شوند که کمتر دردسر درست می‌کنند. این نژاد از گربه‌ها بسیار آراسته هستند و از باهوش‌ترین نژاد گربه‌ها شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  مفهوم انواع رفتار گربه‌ها را بشناسید | حرکات گربه­‌ها چه معنایی دارد؟

 نژاد گربه تاکسیدو

این نژاد که در بیشتر موارد به رنگ‌های سیاه و سفید است، از گربه‌های پرتحرک محسوب می‌شود و سازگاری بسیاری با حیوانات دیگر دارد و مانند سگ‌ها وفاداری و وابستگی زیادی به صاحبشان پیدا می‌کند. علت نام‌گذاری تاکسیدو موی بدن سیاه و سفید آن‌هاست. در بعضی موارد گربه‌های نژاد تاکسیدو دارای دو رنگ چشم هستند. در بیشتر موارد در اطراف چشمانشان موهای مشکی و زیر چانه و بینی و تا روی سینه و حتی پایین‌تر از آن سفید دیده می‌شود. گرچه در گربه‌های تاکسیدو رنگ غالب رنگ مشکی است و این گربه از نژاد گربه‌های سیاه شناخته می‌شود. شخصیت جالبی که این نژاد گربه سیاه و سفید دارد، پرانرژی و پر سروصدا بودن آن است که مانند سگ‌ها بسیار اجتماعی است و روابط بسیار خوبی با انسان‌ها برقرار می‌کند. هم‌چنین این گربه‌ها از نوع گربه‌های مستقل شناخته می‌شوند و نگه‌داری از آن‌ها کار سنگینی است؛ زیرا جنب‌وجوش و رفت و آمد این نژاد گربه بسیار زیاد است و باید هنگام نگه‌داری از آن‌ها مراقب رفت‌و‌آمد آن‌ها به خارج از منزل باشید تا مشکلاتی در خیابان برای آن‌ها ایجاد نشود؛ مثلاً دچار جفت‌گیری ناخواسته نشوند یا حتی با گربه‌های خیابانی دعوا نکنند.

 نژاد گربه تاکسیدو

بهترین نژاد گربه برای نگه‌داری در خانه

بهترین نژاد گربه که برای نگه‌داری در خانه مناسب هستند، همین پنج نژاد گربه‌ای است که در بالا به آن‌ها اشاره شد. هرچه گربه‌ای که قرار است به‌عنوان یک حیوان خانگی در آپارتمان خود نگه‌داری کنید، شخصیتی آرام‌تر و وابسته‌تر داشته باشد، نگه‌داری از آن آسان‌تر خواهد بود بدین‌منظور که گربه‌های اجتماعی و پر جنب‌وجوش تمایل دارند مدتی را در خارج از خانه بگذرند و خروج آن‌ها بدون صاحبانشان از منزل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. در این شرایط اگر مانع خروج آن‌ها شوید، آن‌ها را ناراحت و افسرده می‌کنید و اگر بگذارید از منزل خارج شوند، امکان دارد با گربه‌های خیابانی جفت‌گیری کنند یا حتی دچار دعوا و درگیری شوند و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به خودشان وارد کنند.

بهترین نژاد گربه‌های ایرانی

همان‌طور که بیان شد، بهترین نژاد گربه ایرانی گربه پرشین اشرافی است که محبوبیت بسیاری در سراسر دنیا دارد. این گربه زیبا که از زیباترین نژاد گربه و هم‌چنین از باهوش‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

بهترین نژاد گربه‌ها برای کودکان

نژاد گربه‌هایی که شخصیتی مهربان و صلح‌جو دارند، از بهترین نژاد گربه‌ها برای کودکان به حساب می‌آید. اگر قرار است یک گربه هم‌بازی خوبی برای یک کودک باشد، جدای از آن‌که که باید بازی با کودکان و انسان‌ها برای او جذاب باشد و جلب‌توجه کنند، باید شخصیتی صلح‌طلب و آرام نیز داشته باشند. در شرایطی که کودکان با آن‌ها شوخی‌های بامزه می‌کنند، ناراحت و عصبانی نشود و بتواند هم‌بازی مناسبی با کودکان باشد. داشتن روابط اجتماعی بالا و مهربان و صبوربودن و از ویژگی‌های شخصیت گربه‌هایی است که مناسب بازی با کودکان هستند. گربه‌های کینه‌ای یا گربه‌هایی که به‌سرعت عصبانی می‌شوند یا دغدغه فتح قلمرو دارند، نمی‌توانند سرو‌صدای بچه‌ها را تحمل کند و هنگام نوازش و حرکت‌های تند روی بدنشان گاز می‌گیرند و چنگ می‌اندازند، اصلاً مناسب هم‌بازی‌شدن با کودکان نخواهند بود. می‌توان گفت بهترین نژاد گربه برای بچه‌ها نژاد گربه‌های مین‌کوون و نژاد گربه برمه‌ای و رگدال‌های بامزه و هم‌چنین بیرمن‌های شیرین و دوست‌داشتنی و گربه‌های حبشی هستند که هیچ‌وقت از بازی‌کردن خسته نمی‌شوند و به‌همین‌دلیل از بهترین نژادها برای بازی با کودکان به شمار می‌آیند.

بهترین نژاد گربه‌ها برای کودکان

کدام نژاد گربه ریزش مو ندارد

ریزش موی بدن گربه‌ها بخشی اجتناب‌ناپذیر در نگه‌داری از این حیوانات خانگی زیباست و حتی بهترین نژاد گربه‌ها نیز مقداری ریزش مو دارند، اما سؤال این است که کدام نژاد گربه کمترین ریزش مو را دارد. در پاسخ باید گفت، گربه‌هایی مانند پرشین که موهای بلند و حجیم و بسیار زیادی در سراسر بدن خود دارند، دارای ریزش موی بسیار بیشتری در مقایسه با گربه موکوتاه آمریکایی‌ها هستند؛ زیرا هر چقدر حجم موهای بدن گربه بیشتر باشد، بدون شک ریزش موی آن نیز بیشتر است و بدین‌منظور بهترین نژاد گربه آپارتمانی گربه‌هایی هستند که کمترین ریزش مو را دارند. گربه‌های مانند نژاد اسفینکس که در ظاهر بدون مو دیده می‌شوند، لایه‌ای بسیار نازک و ظریف از موهای کرکی روی بدن خود دارند؛ البته نگه‌داری از این نژاد گربه بسیار سخت است و برای این کار باید رژیم غذایی و نظافت خاصی برای این حیوان رعایت شود. در این میان، گربه‌های سیبری استثنا هستند. این نژاد گربه باوجود این‌که موهای بسیار بلند و زیادی دارد، در مقایسه با سایر گربه‌های مو بلند دیگر ریزش موی کمتری دارد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع خرید برس و شانه گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

اگر شما نیز به گربه مو بلند علاقه دارید، ولی به‌دلیل ریزش شدید موهای بدن آن‌ها نگران هستید، نژاد گربه سیبری می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. گربه‌های نژاد بنگال نیز که به نژاد گربه نارنجی نیز شناخته می‌شوند و موهای کوتاه روی بدنشان دارند، ریزش موی کمی دارند. هم‌چنین نژاد گربه‌هایی شامل گربه کورنیش رکس و گربه سیامی و نژاد گربه سیاه بمبئی که دارای موهای کوتاه هستند، به‌عنوان گربه‌هایی که کمترین ریزش مو را دارند، معرفی می‌شوند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *