دسته ها

بهترین غذای گربه خیابانی چیست؟ | قیمت و خرید غذای گربه خیابانی

غذای گربه‌های خیابانی
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

این روزها بسیاری از افراد با توجه به شرایط سخت نگه‌داری حیوانات و کمبود جا و مکان برای آن‌ها در منزل خود، حیوانات خانگی را در محل زندگی خود نگه نمی‌دارند اما اغلب علاقه بسیاری زیادی به آن‌ها و کمک به آن‌ها دارند. برخی از افراد غذادادن به گربه‌های خیابانی را دوست دارند و همواره به فکر تهیه غذا برای این حیوانات معصوم هستند. دانستن بهترین غذای گربه‌های خیابانی برای این افراد بسیار مهم است. توجه داشته باشید که این گربه‌ها نیز مانند گربه‌های خانگی، عادات غذایی خاصی دارند و مصرف بعضی مواد غذایی می‌تواند برای آن‌ها به شدت خطرناک و یا حتی کشنده باشد. بنابراین، پیش از آن که به یک گربه خیابانی کمک نادرستی کنیم، باید آگاهی‌های لازم را زمینه غذا دادن به این موجودات کسب کنیم.

به‌طورمثال یک افسانه دیرینه می‌گوید بهترین غذای گربه خیابانی، شیر است اما درواقع گربه‌های خیابانی فاقد آنزیم‌های لازم برای پردازش شیر گاوی هستند که از فروشگاه‌ها می‌خرید؛ پس بهتر است از گذاشتن کاسه شیر برای گربه‌های خیابانی خودداری کنید. البته شیر می‌تواند غذای بچه‌گربه خیابانی باشد. سعی کنید آن را قطره قطره از طریق سرنگ یا در صورت عدم موفقیت، انگشت خود را به شیر آغشته و به گربه بدهید. اگر قصد خرید غذای گربه خیابانی دارید، می‌توانید با قیمت غذای گربه خیابانی مناسب از فروشگاه‌ دیجی‌پت خرید کنید. توصیه ما خرید غذای ارزان برای گربه‌های خیابانی است.

در این مطلب سعی داریم به صورت تخصصی، در مورد غذای گربه‌های خیابانی صحبت کنیم و غذاهای مفید و مضر برای آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه خیابانی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بهترین غذا برای گربه‌های خیابانی

یک گربه گرسنه هر چیزی را می‌خورد و مطمئناً به اندازه کافی تغذیه می‌شود، اما گربه‌ها گوشت‌خواران کاملی هستند. غذای خشک برای گربه‌های خیابانی، بهترین غذاست. می‌توانید برای این کار، غذاهای اقتصادی‌تر را خریداری کنید. گربه با خوردن این نوع غذا به‌راحتی سیر می‌شود و نیازی به خوردن حجم زیادی از غذا ندارد. دقت داشته باشید که غذاهایی مانند گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی ممکن است باعث مشکلات گوارشی آن‌ها شود. علاوه بر غذای خشک گربه خیابانی می‌توانید از گوشت مرغ، ماهی، سبزیجات به صورت پخته نیز استفاده کنید. وقتی به این فکر می‌کنید که غذای گربه خیابانی را تامین کنید، پس باید به فکر تامین پروتئین او نیز باشید. ماهی تن یا ساردین نیز می‌تواند گزینه خوبی برای غذای گربه خیابانی باشد.

غذای مناسب برای گربه‌های خیابانی باید دارای مواد خاصی باشد تا بتواند سلامت بدنی آن‌ها را حفظ کند. گربه‌ها عادات غذایی متفاوتی از انسان‌ها دارند. متاسفانه بعضی از افراد فکر می‌کنند که هر غذایی را می‌توان به گربه‌ها داد، اما یقیناً بسیاری از غذاهایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند برای سلامت گربه‌ها خطرناک است چرا که مراحل هضم غذا در گربه‌ها بسیار متفاوت‌تر از انسان است.
گربه‌های خیابانی باید برنامه غذایی شامل

  • پروتئین
  • اسیدهای آمینه
  • کربوهیدرات کم فیبر
  • اسیدهای چرب

متناسب داشته باشند تا بتوانند از طریق این مواد غذایی انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین نموده و همچنین بتوانند از طریق دستگاه گوارش خود آن‌ها هضم کنند. به طور میانگی حدود 70 درصد از رژیم غذایی گربه‌های خیابانی را آب تشکیل می‌دهد و کم آبی در آن‌ها می‌تواند موجب نارسایی‌های کلیه شود.
به عنوان مثال باید توجه داشته باشید که بیشترین ماده غذایی که گربه‌ها بدان نیازمندند، پروتئین‌ها هستند. هر غذایی که برای این گربه‌ها تهیه می‌کنید باید دارای مقادیر زیادی از پروتئین باشد. همچنین غذای گربه خیابانی باید سرشار از taurine که یک اسید آمینه است، باشد. این اسید آمینه باعث می‌شود که عملکرد قلب، تولید مثل و بینایی گربه‌های خیابانی بهبود یابد. به همین دلیل در غذای گربه‌های خیابانی باید حتماً گوشت وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  خوراکی‌ها و غذاهای مضر برای گربه را بشناسید

به علاوه، مرغ بدون استخوان پخته شده، تخم مرغ، پنیر و ماهی در غذای این گربه‌های خیابانی می‌تواند پروتئین مورد نیاز برای بدن آن‌ها را تامین کند. بسیاری از گربه‌های خیابانی به خوردن شیر علاقه زیادی دارند، اما اگر شیر دارای لاکتوز مصرف کنند موجب اسهال و استفراغ در آن‌ها می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید برای آن‌ها شیر تهیه کنید، باید شیر بدون لاکتوز در اختیار آن‌ها قرار دهید.

توجه داشته باشید که برای شیردهی بچه‌گربه‌ها میتوانید از شیشه شیر بچه‌گربه‌ها استفاده کنید.

انواع غذای گربه‌ خیابانی

به گربه‌های خیابانی چه غذایی بدهیم؟

همان‌طور که مطالعه نمودید مواد مغذی در غذای گربه‌های خیابانی پروتئین‌ها هستند، علاوه‌بر این باید بدانید که چه غذاهایی را به گربه‌های خیابانی بدهید و از دادن چه غذاهایی به آن‌ها پرهیز کنید. در زیر فهرستی از غذاهای مجاز برای گربه‌های خیابانی را تهیه کرده‌ایم:

  • غذای گربه خیابانی باید فاقد مواد لبنی باشد

    بسیاری از اینمیشن‌ها نشان می‌دهند که گربه‌ها از نوشیدن شیر بسیار لذت می‌برند، اما باید توجه داشته باشید که مصرف غذاهای لبنی زیاد در طول روز برای این حیوانات ممنوع است. چرا که معده گربه قابلیت هضم لاکتوز را نداشته و مصرف شیر گاو در آن‌ها موجب سوء هاضمه می‌شود. مصرف کمی پنیر در طول روز برای گربه‌ها خیابانی مانعی ندارد.

  • غذاهای بدون کافئین

    غذای گربه‌های خیابانی باید عاری از کافئین باشد، چرا که این مواد همانند قهوه و چای برای آن‌ها بسیار مضر است. سعی کنید چای‌های کیسه‌ای را در محل عبور این حیوانات قرار ندهید، چرا که مصرف آن برای گربه‌ها مرگبار است و توانایی هضم این مواد را ندارند. همچنین شکلات کاکائو نیز دارای کافئین بوده و مصرف آن در گربه‌های خیابانی باعث بروز مشکلات قلبی، تشنج و لرزش عضلات در آن‌ها می‌شود. نوشیدنی‌های انرژی زا نیز اغلب دارای کافئین هستند و اگر گربه آن را مصرف کند دچار تنگی نفس، بی قراری و تپش قلب می‌شود.

  • غذاهای فاقد الکل

    غذای این حیوانات باید فاقد مواد الکلی باشد. اگر در تهیه یک غذای خانگی، از الکل استفاده نمودید، پسمانده آن را به گربه‌های خیابانی ندهید، چرا که مصرف یک قاشق چای خوری الکل توسط این گربه‌ها احتمال مرگ را برای آن‌ها به همراه دارد. الکل باعث آسیب‌های جدی به کبد و مغز گربه می‌شود و مصرف آن به شدت مضر است.

  • غذاهای فاقد مواد شیرین

    غذای گربه‌های خیابانی نباید شیرین و یا دارای مواد غذایی شیرین باشد. گربه‌ها طعم شیرین را هرگز حس نمی‌کنند و مصرف آن نیز برای آن‌ها بسیار خطرناک است. هر گونه شیرینی مانند شکر، قند مصنوعی برای آن‌ها به شدت خطرناک است. مصرف بستنی توسط این گربه‌ها سبب انجماد مغزی در آن‌ها می‌شود، به دلیل این که سیستم بدن گربه‌ها نمی‌تواند سردی بیش از اندازه بستنی را تحمل کند و موجب ایجاد خطر برای آن‌ها می‌شود.

  • غذاهای پخته

    در وعده‌های غذای گربه‌های خیابانی مواد غذایی باید کاملاً پخته باشند. موادی مانند ماهی، تخم مرغ و گوشت اگر به صورت خام به گربه داده شود موجب اسهال و استفراغ در آن‌ها می‌شود و امکان بروز بیماری سالمونلا را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  12 علت غذا نخوردن گربه و راه حل آن

به طور کلی، ماهی پخته، سبزیجات پخته، جگر و عدس پخته، مرغ آب پز، سیب زمینی آب پز، برنج، ماست، جو دو سر، کدو تنبل، تخم مرغ می‌توانند غذاهای کاملی باشند که شما می‌توانید در اختیار گربه‌های خیابانی قرار دهید و آن‌ها را از این طریق سالم و بدون نقص نگه دارید.

غذای بچه‌گربه خیابانی

چنانچه یک بچه‌گربه خیابانی را پیدا کردید و خواستید از او محافظت و نگهداری کنید باید نکاتی را در مورد آن‌ها رعایت فرمایید. برنامه غذایی بچه‌گربه‌ها با گربه‌های بالغ بسیار متفاوت است و توجه به آن می‌تواند در رشد بهتر بچه‌گربه کمک شایانی کند. بچه‌‌گربه‌ها نیاز به توجه بیشتری دارند و باید در اولین فرصت نزد یک متخصص برده شوند. بچه‌‌گربه‌هایی که دور از مادرشان شیر می‌خورند، به فرمول شیر خاصی نیاز دارند که کمبود شیر مادرشان را جبران کند. در برخی موارد می‌توانید آن‌ها را با یک گربه مادر جدید دیگر در خانه نگه‌داری کنید. توجه داشته باشید که بچه‌گربه‌های خیابانی تا 6 ماهگی بسیار ضعیف و آسیب پذیرند و بهتر آن است که در فضای منزل از آن‌ها مراقبت کنید.

غذای بچه‌گربه خیابانی

بچه‌ها گربه‌ها خیابانی تا 3 ماهگی اگر بیرون از خانه باشند تلف خواهند شد. برای غذای بچه‌گربه خیابانی می‌توانید از غذاهای خشک باکیفیت استفاده نموده و همچنین می‌توانید از غذاهای خانگی برای آن‌ها استفاده کنید.
مراقبت از بچه‌گربه‌های خیابانی در هفته اول تولد بسیار مهم است، در طول 4 هفته اول باید تنها شیر گربه مادر را مصرف کرد. اگر نتوانستید از طریق یک دامپزشک برای او یک مادر پیدا کنید، بهتر است با مشورت پزشک نوعی شیر صنعتی را به کمک بطری به او بدهید. گربه‌های خیابانی با رسیدن به سن یک ماهگی می‌توانند غذاهای نرم و خیس را مصرف کنند. مثلا می‌توانید با ترکیبی از غذاهای خشک مختص بچه‌گربه و کمی شیر، برای آن‌ها فرنی درست کنید.
پس از گذشت 2 ماه بچه‌گربه را از شیر گرفته و غذای گربه خیابانی را که در بالا ذکر شد، به رژیم غذایی او اضافه کنید.

قیمت غذای گربه خیابانی

غذای خشک برای گربه‌ها بسیار مناسب است چرا که ماندگاری بالایی دارند و قیمت‌ غذای گربه خیابانی هم مناسب است. در خرید غذای خشک گربه‌های خیابانی باید توجه کنید که از مواد طبیعی تشکیل شده باشد، 5 ماده اولیه روی برچسب غذا را بخوانید و از طبیعی بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
در هنگام خرید غذای گربه‌های خیابانی به سن گربه توجه کنید، چرا که این غذاها با فرمول‌های خاصی درست می‌شوند، به عنوان مثال در غذای بچه‌گربه‌ها انرژی بیشتری وجود دارد تا رشد بچه‌گربه به خوبی صورت بگیرد.

همچنین مارک و برند غذای خشک گربه‌های خیابانی بسیار مهم است. مطمئن شوید که از بهترین برندهای تجاری که همه مواد اولیه برای گربه شما را دارند، استفاده می کنید. برای مثال، غذای خشک گربه پاوپاو ساخت کشور ایران است و برای گربه‌های بالغ بسیار مناسب است. این غذای خشک دارای گوشت قرمز، مرغ، ماهی و برنج است و می‌تواند تمام نیازهای مواد معدنی و ویتامین‌های بدن گربه را تامین نماید. یا غذای خشک مفید که ساخت ایران بوده و برای گربه‌های بالغ بسیار مناسب است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه خیابانی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای ارزان برای گربه‌های خیابانی

غذای گربه‌های خیابانی حتماً نباید از مواد گران قیمت تهیه شود، غذاهای خشک ارزان قیمتی نیز در بازار وجود دارند که برای نگهداری از گربه‌های خیابانی بسیار مفید و مقرون به صرفه است. غذا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مراقبت از یک گربه است، اگر بخش زیادی از هزینه‌ها را به غذای گربه اختصاص دهید، ممکن است پس از مدتی از نگهداری گربه‌ها خسته شده و دیگر توان مالی مناسبی برای این کار نداشته باشید، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن غذاهای ارزان قیمت برای گربه‌های خیابانی هستند.
اگر شما هم یکی از حامیان حیوانات خیابانی هستید و روزانه به گربه‌های زیادی غذارسانی می‌کنید، مسلماً صرف به غذاهای ارزان قیمت‌تر است. بدین ترتیب با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین تخفیف دار می‌توانید غذاهایی ارزان قیمت برای این گربه‌های دوست داشتنی تهیه نمایید.

ممکن است شما نیز در خرید های غذای گربه خود نیاز به یک انلاین شاپ معتبر داشته باشید ، مسلاما خرید غذاهای حیوانات برای شما بسیار مهم است به همین دلیل ما به شما فروشگاه انلاین دیجی پت را معرفی می کنیم. دیجی پت ،به دلیل اینکه از برند های معتبر مواد غذایی مانند رویال کنین و نوتری پت و… در قسمت فروشگاهی خود موجود کرده است می تواند یک انتخاب عالی به نظر برسد.

خرید غذای گربه خیابانی در فروشگاه آنلاین دیجی‌پت

قرار نیست بهترین غذای گربه خیابانی خیلی گران‌قیمت باشد. مارک‌های ارزان غذای گربه خیابانی، تقریباً در هر بازاری موجود است. درحالی‌که خرید غذای گربه خیابانی ارزان بهتر از گرسنگی است، سعی کنید مناسب‌‌ترین غذای گربه را خریداری کنید. هنگام غذادادن به گربه‌های خیابانی، باید مطمئن شوید که غذا برای آن‌ها سالم است و درعین‌حال در حد بودجه شماست. غذای ارزان گربه خیابانی اغلب به‌خوبی جواب می‌دهد، اما به خاطر داشته باشید که برخی از مارک‌ها به دلایلی گران‌تر از بقیه هستند. گاهی‌اوقات گرانی به این دلیل است که کیفیت بهتری دارند!

سخن پایانی

گربه‌های خیابانی اغلب گربه‌های بی سرپرستی هستند که بسیاری از آن‌ها در وضع جسمانی بسیار بدی قرار دارند، تهیه غذای گربه‌های خیابانی می‌تواند یکی از کارهای خداپسندانه باشد تا این موجودات کوچک نیز بتوانند در کنار انسان‌ها زندگی کنند.

بسیاری از افراد این روزها حامی حیوانات خیابانی هستند و از طریق مختلف برای این حیوانات غذا تهیه کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، اما توجه داشته باشید که برای این که به گربه‌های خیابانی غذا دهید باید اصولی را رعایت کنید که ما در این مقاله این اصول و بهترین غذاها را برای گربه‌های خیابانی معرفی کردیم.

شما در این مطلب آموختید که چه غذاهایی جزء غذاهای مجاز برای گربه‌های خیابانی هستند و آن‌ها با مصرف کدام ماده‌های غذایی دچار آسیب می‌شوند تا از دادن این مواد مضر به گربه‌ها خودداری نمایید. با دادن غذاهای مفید به گربه‌های خیابانی آن‌ها را از آسیب‌های جدی دور کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. بسیار عالی بود دست توت درد نکنه من هم همیشه پشت در منزل ظرف آب و غذای خشک گذاشتم برای گربه ها که بیان بخورن،، واقعا خداپسندانه است چون موجب برکت در زندگی میشه ،با سپاس

  2. اگر غذای سالم پخته و بدون نمک و ادویه باشد به گربه بدهید و الا غذا ندهید بهتر هست. مخلوط جگر و سنگدان و دل مرغ تقریبا پخته و ریز شده خیلی عالیست که دو وعده در هفته باشد.پوست تخم مرغ شسته و حرارت داده و پودر شده هم مخلوط با غذا بطور متعادل خوب هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *