دسته ها

بهترین غذای سگ اشپیتز چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ اشپیتز

غذای سگ اشپیتز
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌ها موجودات فوق‌العاده‌ای هستند و این شیرینی و حس وفاداری آن‌ها به انسان باعث می‌شود تا  بسیاری از افراد نگهداری آن‌ها را در فضای منزلشان ترجیح دهند. شرایط نگهداری و غذا دادن به سگ‌ها در سالم ماندن آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. باید پیش از آوردن آن‌ها به منزل، با شرایط غذایی و زندگی آن‌ها به طور کامل آشنا شوید. یکی از انواع بی نظیر این سگ‌ها، نژاد اشپیتز است. در این مطلب ما سعی داریم شما را با این نژاد پرطرفدار آشنا کرده و د مورد قیمت غذای سگ اشپیتز و هم‌چنین خرید غذای سگ اشپیتز با کیفیت در فروشگاه دیجی پت صحبت می‌کنیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ اشپیتز به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

آشنایی با سگ اشپیتز

اشپیتز یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین نژاد سگ‌ها است، این نژاد فیزیک بدنی و جثه بسیار کوچکی دارد که به همین دلیل نیز بسیار زیبا و جذاب است. این نژاد از سگ‌ها رنگ روشنی دارند و رفتارشان با صاحب خود به نحوی است که بسیاری از افراد را به سمت خود جذب می‌کند. خیلی از افراد به دلیل فضای زندگی کوچکی که دارند این سگ‌ها را برای نگهداری در منزل انتخاب می‌کنند.

 

غذای سگ نژاد اشپیتز
از مهم‌ترین ویژگی‌های این سگ‌ها می‌توان به سرزنده بودن و سرحال بودن آن‌ها اشاره کرد. شکل بدن سگ اشپیتز به گونه‌ای است که آن‌ها را از دیگر نژادها متمایز دانست. این نژاد پوزه‌ای تیز و همچنین گوش‌هایی کوتاه دارند و وزن حدودی جنس نر آن‌ها 10 تا 11 کیلوگرم و وزن ماده آن‌ها بین 17 تا 18 کیلو است.
اشپیتزها پوشش بسیار ضخیمی دارند و اغلب روی پوشش آن‌ها رنگ سفید است. دم این سگ‌ها نیز تا حدودی رو به سمت بالا و پشت سر آن‌ها است. آزمایشات ژنتیکی و نتایج تحقیقات روی این نژاد نشان داده که تشابه زیادی به گرگ‌های وحشی دارند و برخی تصور می‌کنند که این نژاد از جفت گیری سگ‌های وحشی و یا خانگی با گرگ‌ها به وجود آمده‌اند.
سگ‌های اشپیتز انواع مختلفی مانند اشپیتز پامر و اشپیتز ژاپنی دارند و اکثر آن‌ها در منطق سردسیر هستند. این نژاد از سگ‌ها دارای نیازهای تغذیه‌ای بسیار متفاوتی هستند. توجه به غذای سگ اشپیتز نقش بسیار مهمی درطول عمر و سلامت او در بزرگسالی دارد. به همین علت ما در این مطلب قصد داریم به صورت ویژه به معرفی غذای سگ نژاد اشپیتز بپردازیم.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع مراقبت و نگهداری سگ

غذای سگ اشپیتز چیست؟

قبل از این که به پاسخ این سؤال بپردازیم خوب است تا چند نکته مهم در غذای سگ‌های اشپیتز را با هم مرور کنیم. در هنگام غذا دادن به این سگ‌ها باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

  1. سن سگ

    نیازهای غذایی هر سگ در دوره‌های مختلف زندگی متغیر است، ممکن است سگ شما در دوران بزرگسالی عاشق غذایی باشد که در دوران کودکی از آن متنفر بوده. پس با توجه به سن آن‌ها باید غذای‌شان را تأمین کنید.

  2. وزن سگ

    وزن سگ یکی دیگر از عواملی است که در غذای توله‌سگ اشپیتز و همچنین سگ‌های بزرگسال این نژاد تاثیرگذار است. سگ‌های کوچکی که وزن کمی دارند، غذای کمتری نیز نیاز دارند، سگ‌هایی با این نژاد بسیار مستعد چاقی هستند و چاقی آن‌ها می‌تواند عوارض بدی برای‌شان داشته باشد. چنانچه سگ شما دارای اضافه وزن است، بهتر از در مورد تغذیه او با دامپزشک مشورت کنید.

  3. میزان فعالیت

    یکی دیگر از عواملی که بر غذای سگ اشپیتز تاثیر مستقیم دارد، میزان فعالیت آن‌ها است، هر چه سگ فعال‌تر و پر جنب و جوش‌تر باشد، میزان کالری که باید دریافت کند نیز بیشتر خواهد بود.

  4. آلرژی‌ها و حساسیت‌های سگ

    حساسیت در میان سگ‌ها یک امر طبیعی است. باید سعی داشته باشید که غذاهای آلرژی زای سگ را از آنها دور کنید و در مورد آن نیز با دامپزشک مشورت کنید. با توجه به این عوامل میزان وعده‌ها و نوع غذاهایی که باید به سگ اشپیتز داده شود، مشخص می‌شود.

غذای سگ اشپیتز چیست

وعده غذایی سگ اشپیتز

غذای سگ اشپیتز تریر، غذای سگ ژرمن اشپیتز و غذای سگ اشپیتز المانی تماماً باید حاوی مواد تشکیل دهنده مغذی برای آن‌ها باشد، مواد غذایی که در هر وعده باید وجود داشته باشد به صورت زیر است:

  • پروتئین

    پروتئین یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش در غذای سگ‌ها است. بسیاری از محصولات غذایی عرضه شده در بازار به منظور کم کردن قیمت ماده غذایی، میزان پروتئین در آن‌ها را کاهش داده‌اند و مقدار پروتئین باقی‌مانده که شامل پروتئین‌های گیاهی اسیدآمینه است به هیچ وجه مواد مغذی که بدن سگ نیاز دارد را تأمین نخواهد کرد. پروتئین‌های موجود در مرغ، سالمون، بوقلمون، اردک و گاو می‌تواند نیاز‌های تغذیه‌ای سگ اشپیتز را جوابگو باشد.

  • اسیدهای چرب

    اسیدهای چرب نوعی دیگری از مواد مغذی هستند که باید در غذای سگ اشپیتز گنجانده شوند. اسیدهای چرب به اعصاب سگ کمک شایانی می‌کنند و همچنین موجب می‌شوند که سلامت مو و پوست سگ شما به خوبی حفظ شود. وجود اسیدچرب در غذای این نوع سگ‌ها به رشد و تکامل مغز و چشم آن‌ها بسیار کمک می‌کند.

  • کربوهیدرات‌ها

    بهترین کربوهیدراتی که برای سگ مفید است، سیب زمینی بوده که برای سلامتی سگ بسیار مناسب است.

  • ویتامین و مواد معدنی

    حضور مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها در غذای سگ اشپیتز می‌تواند به قدرت بینایی، دندان‌ها، استخوان و همچنین سلامت پوست سگ کمک کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ اشپیتز به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای خانگی سگ اشپیتز

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به دلیل هزینه‌های بالا و همچنین نایاب بودن، غذای سگ را از نوع خارجی آن تهیه نمی‌کنید، بسته به شرایطی که در بالا ذکر شد و همچنین بیماری‌های خاصی که سگ دارد، وعده‌های غذایی خانگی برای او فراهم کنید. باید با ذکر این موارد به دامپزشک، از او بخواهید که برای سگ شما برنامه غذایی نوشته و از آن برنامه به عنوان برنامه غذایی روزانه استفاده نمایید.
شما باید، نیازهای سگ، بودجه ماهانه شما جهت انجام خرید مواد غذایی برای سگ و همچنین مواد غذایی که سگ شما به آن‌ها علاقه دارد را به دامپزشک گوشزد کرده تا طبق عادات غذایی سگ اشپیتز به شما برنامه غذای خانگی دهد. در این بخش فهرستی از غذای خانگی سگ اشپیتز اعم از سبزیجات، گوشت‌ها، لبنیات و میوه‌جات را برای شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه غذای خانگی سگ | دستور پخت خوراکی و غذای سگ
  • گوشت گوساله و گوشت بره به علت داشتن مقادیر زیادی پروتئین برای این نژاد بسیار مفید است. از گوشت بره برای سگ‌هایی که مشکل هضم غذا دارند بسیار مناسب است. فقط دقت داشته باشید که سگ شما نباید به آن حساسیت داشته باشد.
  • گوشت مرغ را اگر بدون هیچگونه ادویه و پیاز بپزید می‌تواند غذای مفیدی برای سگ اشپیتز باشد.
  • گوشت ماهی سفید، سالمون و کاد نیز می‌تواند جزء یکی دیگر از موارد غذای سگ اشپیتز باشد، فقط توجه داشته باشید که باید خوب آب‌پز شود و هیچ تیغ و استخوانی نداشته باشد. همچنین روغن ماهی برای از بین رفتن شوره‌ها، سوزش و التهابات این سگ‌ها بسیار مفید است، چرا که دارای مقدار زیادی امگا 3 است.
  • در میان سبزیجات می‌توان از هویج به دلیل دارا بودن فیبر، مواد معدنی و همچنین ویتامین‌ها استفاده کرد.
  • کدو حلوایی اگر به طور کامل پخته شود خواص زیادی برای سگ‌های اشپیتز دارد و از اسهال و یبوست آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • کلم بروکلی به مقدار متعادل می‌تواند از چاقی آن‌ها جلوگیری کند.
  • کرفس به دلیل این که سرشار از منگنز، پتاسیم و ویتامین است می‌تواند موجب خوش‌بو شدن تنفس آن‌ها شود.
  • در میان لبنیات می‌توان از شیر، ماست، پنیر و خامه در غذای سگ اشپیتز استفاده نمود. توجه داشته باشید که شیر بدون لاکتوز برای آن‌ها تهیه کنید.
  • از میوه‌ها، آناناس، هندوانه، تمشک سیاه، خربزه، بلوبری، موز، نارگیل، کیوی، نارنگی و خیار هر کدام به نحوی می‌تواند به عنوان در برنامه غذایی سگ اشپیتز حضور داشته باشند.
  • همچنین حبوبات پخته شده به دلیل وجود املاح معدنی برای آن‌ها مناسب است و اگر پاپ کورن را خودتان تهیه کنید و هیچگونه مواد افزودنی به آن اضافه نکنید، برای سگ شما بدون خطر خواهد بود.

غذای توله‌سگ اشپیتز

تغذیه توله‌های اشپیتز نیز همانند نژادهای دیگر تا هفته چهارم تنها شیر مادر است. شیر مادر کامل‌ترین و بهترین غذا برای توله‌های اشپیتز است و باعث می‌شود تا در بزرگسالی بدنی سالم و سیستم ایمنی بسیار قوی داشته باشد. زمان از شیر گرفتن توله‌ها از 3 تا 4 هفتگی شروع می‌شود و این پروسه تا هفته هفتم و هشتم نیز ادامه دارد.

چنانچه سگ در این مدت مادر نداشت می‌توان شیر خشک را در 2 ساعت یک مرتبه به او داد. در هر بار شیر خوردن باید اجازه دهید تا کاملاً سیر شود و خودش دست از شیر خوردن بکشد.

غذای توله‌سگ اشپیتز
بعد از گذشت این مدت می‌توانید غذای خشک توله‌سگ را وارد برنامه غذایی سگ کنید، بدین صورت که در ظرفش کمی از غذای خشک ریخته و مقدار 3 برابر از آن شیر بریزید، تا غذا حالت پوره به خود بگیرد. در این مدت با ورود غذای خشک وعده‌های غذایی را 4 تا 6 ساعت یک مرتبه بدهید و در آخر 8 هفتگی می‌توانید به طور کامل توله را از شیر بگیرید.
غذاهای سگ‌های زیر 2 ماه را می‌توان به وسیله عبارات Baby و یا starter که روی بسته بندی‌های غذایی نوشته شده، شناخت. تفاوتی که میان غذای سگ اشپیتز و توله‌سگ اشپیتز وجود دارد در میزان پروتئین آن است، توله‌ها برای این که رشد بیشتر و بهتری داشته باشند به میزان پروتئین بیشتری نیاز دارند.

از دیگر نکاتی که در زمان خرید غذای آماده برای حیوان خود باید به آن توجه کنید، این است که این غذا مخصوصا متناسب با نژاد سگ شما تهیه شده باشد. اگر شما این نکته را در زمان خرید غذای حیوان خود مد نظر قرار ندهید، امکان دارد غذایی را تهیه کنید که با ذائقه سگ شما متناسب نیست و حیوان‌تان از خوردن آن امتناع می‌کند. از بهترین برندهای غذایی که می‌توانید برای تهیه غذای آماده سگ خود از آن‌ها استفاده کنید می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد:

  1. غذای فیدار پاتیرا
  2. غذای مونژه
  3. غذای بلکاندو
  4. غذای هپی داگ

غذای سگ اشپیتز سه‌ماهه

میزان غذای سگ اشپیتز سه‌ماهه، 3 وعده غذایی در روز است. سپس تا 8 ماهگی به 2 وعده غذایی در روز و سپس 1 وعده نیاز دارد. صبحانه/ناهار/شام: بیسکویت خشک توله‌سگ با گوشت گاو یا گوشت چرخ‌کرده و مرغ تازه است. مخلوط‌کردن این مواد با هم باعث تشویق سگ‌ها به خوردن غذای خشک می‌شود.

قیمت غذای سگ اشپیتز

غذای سگ، نکته بسیار مهمی است که به سلامت سگ اشپیتز شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید سگ اشپیتز شما در شرایط بدنی خوب و پر انرژی‌ای باشد، رسیدگی به تغذیه صحیح آن، ضروری است. وقتی یک سگ اشپیتز با غذای مناسب تغذیه شود، ماهیچه‌ها و مفصل‌بندی بهتری خواهد داشت. غذای سگ اشپیتز باید سالم و متعادل باشد تا وزن سگ ثابت بماند. این شرط ضروری برای جلوگیری از چاق‌شدن است. درنهایت، رژیم غذایی مناسب روی استخوان‌ها، دندان‌ها و موهای سگ اشپیتز شما نیز تاثیر می‌گذارد. دقت در مورد خرید غذای سگ اشپیتز که قرار است به شما پیشنهاد شود، بسیار اهمیت دارد.

اغلب غذاهای بسته‌بندی به دلیل داستن انواع ویتامین‌ها باعث حفظ سلامت بدنی و پوست آن‌ها می‌شود بعضی از آن‌ها به کم‌کردن حجم و بوی مدفوع سگ‌ها کمک می‌کنند و هم‌چنین بعضی از آن‌ها سرشار از کلسیم هستند. به همین دلیل میزان قیمت غذای سگ اشپیتز برای هر بسته غذایی با بسته‌های دیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال غذای سگ بالغ لوکا با طعم بی نظیر گوشت و برنج به وزن 15 کیلوگرم به مبلغ 133 هزار تومان است و یا غذای خشک توله 6 الی 18 ماهه از برند royal feed به مبلغ حدود 155 هزار تومان به بازار عرضه شده است. انرژی این غذا میزان 3745 کیلوکالری در هر کیلوگرم است و مقدار پروتئین آن نیز 26.5 درصد و چربی 14% است که یک غذای کامل و مغذی برای سگ شما خواهد بود.

قیمت غذای سگ اشپیتز

پت شاپ آنلاین دیجی پت ، با فروش برندهای معروف مواد غذایی مانند کنین رویال ، مفید و… یکی می‌تواند نیازهای غذایی سگ و گربه خانگی شما را تامین کند.

فروش و خرید غذای سگ اشپیتز در فروشگاه دیجی پت

یکی از انواع غذای سگ اشپیتز، غذای خشک (کروکت-کیبل) رژیمی است که دامپزشکان به عنوان یکی از بهترین غذاهای سگ اشپیتز آن را توصیه می‌کنند. آن‌ها به سگ شما اجازه می‌دهند تا به‌راحتی، سریع و کارآمد بدون خطر مصرف بیش‌ازحد، تغذیه شود. آن‌ها یک رژیم غذایی سالم و متعادل ارائه می‌دهند که مطابق با انتظارات او باشد. البته غذای خشک (کیبل) سگ اشپیتز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. غذای سگ اشپیتز میکس با ترکیبی از سبزیجات و غلات و گوشت یک غذای کامل است. خرید غذای سگ رفلکس برای نژاد اشپیتز با توجه به قیمت و کیفیت آن در فروشگاه دیجی پت به‌صرفه و مناسب است و شما می‌توانید انواع غذای سگ را در این فروشگاه تهیه کنید.

غذای مناسب سگ اشپیتز چیست؟

تصمیم‌گیری در مورد مناسب‌ترین رژیم غذایی برای سگ اشپیتز، با توجه به وضعیت دستگاه‌های طبیعی و آناتومی سگ‌ها است. اگر اطلاع دقیقی نداشته باشید، رشد سگ اشپیتز دچار مشکل می‌شود. سگ‌ها، به‌ویژه سیستم گوارشی آن‌ها، حتی زمانی‌که هنوز گرگ‌های غیراهلی بودند، هیچ تغییری قابل‌توجهی را تجربه نکرده است.

آیا سگ اشپیتز می‌تواند مرغ بخورد؟

به‌طور‌کلی، تغذیه سگ با مرغ به نسبت تغذیه با ماهی سالم‌تر است، به‌شرطی‌که آن را به‌صورت ساده و آب‌پز بدون هر نوع نمک و چاشنی سرو کنید. تا حد امکان مرغ را بپزید. گوشت مرغ، منبع بسیار خوبی از ویتامین B است که برای سلامت سگ اشپیتز مناسب است.

غذای مناسب سگ شیتزو تریر

غذای سگ شیتزو باید شامل مواد مورد نیاز سگ باشد. به‌طورکلی توله‌سگ‌های شیتزو در مرحله حساس رشدشان، نیازهای غذایی خاصی دارند. به همین دلیل در دوره رشد ماهیچه‌ها و استخوان‌های حیوان باید مواد مغذی خاصی دریافت کنند تا قوی و سالم بمانند. سیستم ایمنی بدن نیز باید تقویت شود تا بتواند سگ را قوی و نفوذناپذیر سازد.

غذاهای ممنوعه برای سگ‌های اشپیتز

بعضی از افراد علاوه‌بر غذاهای خشک، مقداری گوشت هم به سگ خود می‌دهند، اگر شما هم تمایل دارید که در برنامه غذایی آن‌ها تنوع ایجاد کنید، ما در اینجا فهرستی از غذاهای ممنوعه سگ اشپیتز را لیست کرده‌ایم، سعی داشته باشید که در غذای سگ اشپیتز این مواد غذایی را هرگز قرار ندهید چرا که هر کدام به نحوی موجب بروز خطراتی در سگ شما خواهد شد.

  • شکلات و مواد کافئین دار مانند چای و قهوه
  • انگور و کشمش
  • نمک و غذاهای نمکی
  • برگ گوجه فرنگی
  • سیر و پیاز
  • خمیر
  • الکل

سخن پایانی

در این بخش ما شما را با یکی از نژادهای پرطرفدار و محبوب سگ‌ها، نژاد اشپیتز آشنا کردیم، همچنین در مورد انواع غذای سگ اشپیتز صحبت کردیم و به شما آموزش دادیم به غیر از غذاهای خشک چه غذاهای دیگری را می‌توانید در وعده‌های غذایی سگ خود قرار دهید. با رعایت این نکات ذکر شده، سلامت بدنی، پوست و مو و دندان سگ شما قطعاً حفظ خواهد شد و از هر گونه بیماری آن‌ها را دور خواهید کرد.
در انتها انواع غذاهای ممنوعه را که نباید هرگز این نوع سگ‌ها استفاده کنند را متذکر شدیم. امیدواریم با دانستن این موضوع بتوانید به خوبی از این نژاد سگ‌های بامزه نگهداری کنید، چرا که تغذیه یکی از مهم‌ترین عوامل در سلامت جسم و جان سگ‌هاست.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *