دسته ها

بهترین غذای سگ شیتزو چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ شیتزو

غذای سگ شیتزو
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌ها موجودات دوست‌داشتنی هستند که خیلی از مردم از نگه‌داری آن‌ها در منزل لذت می‌برند. اما نگه‌داری از این موجودات زیبا و دوست‌داشتنی آن قدرها که به نظر می‌رسد آسان نیست. اگر شما اصول مراقبت از سگ‌ها را به درستی رعایت نکنید، امکان دارد سگ شما آسیب ببیند و این آسیب ممکن است حتی به مرگ او منجر شود. یکی از مهمترین مواردی که باید در رابطه با نگه‌داری از سگ‌ها رعایت کنید، تغذیه سگ شما است که بسته به نژاد او می‌تواند متفاوت باشد. رژیم غذایی سگ‌ها تاثیر زیادی بر روی میزان سلامتی و طول عمر آن‌ها دارد. در این مقاله در رابطه با انواع غذای سگ شیتزو از خردسالی تا بلوغ، قیمت غذای سگ شیتزو و خرید غذای سگ شیتزو با شما صحبت خواهیم کرد و نکاتی را در رابطه با تنظیم رژیم غذایی این حیوانات دوست داشتنی و شروط استفاده از غذای خانگی سگ شیتزو با شما در میان می‌گذاریم.

غذای نژاد سگ شیتزو چیست؟

سگ شیتزو تریر یکی از محبوب‌ترین انواع سگ‌های خانگی است که چشمانی درشت، گرد و براق دارد. سگ شیتزو تریر یک نژاد میکس از شیتزو و کراس بوده و در واقع حاصل جفت گیری سگ شیتزو با نژاد تریر است. به دلیل جثه کوچک این سگ‌ها، می‌توان آن‌ها را به راحتی در آپارتمان‌ها نگه‌داری کرد و همین مسئله باعث می‌شود که این نوع از سگ‌ها در میان علاقمندان به نگه‌داری از سگ‌ها بسیار محبوب باشند. این سگ‌ها به دلیل متابولیسم یا سوخت و ساز بالایی که دارند، به حجم زیادی از غذا در طول روز نیازمند هستند؛ اما توجه داشته باشید در صورتی که بیش از حد به این سگ‌ها غذا داده شود، آن‌ها می‌توانند با سرعت بالایی دچار اضافه وزن شوند. همین اضافه وزن می‌تواند سلامتی سگ شما را به خطر بیندازد. برنامه تغذیه‌ای این سگ‌ها باید به نحوی تنظیم شود که علاوه‌بر تامین پروتئین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن او، اضافه وزنی ایجاد نشود.

غذای انواع نژاد سگ شیتزو

سگ‌‌های شیتزو، سگ‌های کوچکی با شکم کوچک هستند، اما اغلب به سرعت کالری می‌سوزانند. یک غذای خشک رویال کنین شیتزوتریر، با پروتئین بالا می‌تواند سگ شما را در طول روز سیر نگه دارد. غذای سگ شیتزوتریر مثل غذای سگ ژرمن شپرد اغلب شامل موادی مانند گوشت گاو، بره، مرغ و جگر خوک است تا به ساخت ماهیچه‌های بدون چربی و حمایت از وزن مطلوب حیوان خانگی شما کمک کند. غذای سگ شیتزوتراس و مالتیز هم‌چنین باید شامل اسیدهای چرب امگا 3 و 6 باشد. این مواد به موهایشان کمک می‌کند تا قوی و ابریشمی بمانند و هم‌چنین از سلامت پوست حمایت می‌کنند. غذای مرطوب شیتزو منبع خوبی برای رطوبت است، اما حتی غذای خشک نیز ممکن است دارای اسیدهای چرب کافی برای رژیم غذایی سگ شما باشد. غذای انواع نژاد سگ شیتزو غذای خانگی برای سگ شیتزو، خیلی مناسب نیست. شما نباید برخی غذاها را با شیتزو خود به اشتراک بگذارید. غذاهایی مثل محصولات لبنی و هر چیزی که نمک یا چربی بالایی دارد، چراکه برای سیستم گوارشی سگ کوچک شما هضم آن سخت است. به‌طورمعمول، غذای مرطوب و خشک هر دو فوایدی دارند و مشورت با دامپزشک می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام غذای سگ شیتزو برای سگ شما مناسب است. با‌این‌حال، شایان ذکر است که این نژاد به خاطر مشکلات دندانی بدنام است و غذای خشک رویال کنین شیتزوتریر می‌تواند به خراش پلاک و جرم دندان‌ها و لثه‌های توله‌سگ شما کمک کند، در‌نتیجه این غذا می‌تواند کمک بزرگی به روال منظم بهداشت دندان آن‌ها باشد.

چه غذاهایی برای سگ شیتزو مضر است؟

– شکلات – پیاز، سیر، تره فرنگی و پیازچه – آب‌نبات و شیرینی – مارک‌های خاص کره بادام‌زمینی – ذرت داخل ظرف – استخوان‌های پخته‌شده

غذاهای ممنوعه برای سگ شیتزو

تغذیه سگ شیتزو بسیار حساس بوده و خوردن برخی از مواد خوراکی می‌تواند برای او خطرناک یا حتی کشنده باشد. از جمله مواد غذایی مضری که باید آن‌ها را از دسترس سگ‌های شیتزو دور کنید، می‌توان به انواع شکلات‌ها، هسته میوه‌ها، سیر، پیاز، کشمش و انگور، چای و قهوه و غذاهای پر ادویه و تند اشاره کرد. برا مطالعه بیشتر میتوانید مقاله 12 غذای مضر برای سگ را مطالعه نمایید.

غذای توله‌سگ شیتزو در سنین مختلف

سگ‌های شیتزو در سنین مختلف تغذیه متفاوتی دارند. اگر می‌خواهید یک توله‌سگ سالم و قوی با طول عمر بالا داشته باشید، باید بدانید که نمی‌توان تمام توله‌سگ‌ها را در سنین مختلف به شکل مشابهی تغذیه کرد. سگ‌های شیتزو در سنین مختلف، برنامه غذایی خاص خود را دارند که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

غذای توله‌سگ شیتزو تا دوماهگی

توله‌های شیتزو تا سن دوماهگی باید تنها با شیر مادر تغذیه شوند. در غیر این صورت، سگ‌های شیتزو سیستم ایمنی ضعیفی در آینده خواهند داشت. به همین دلیل شما نمی‌توانید این توله‌ها را تا پیش از دوماهگی یا هشت هفتگی خریداری کنید. حال چنان چه به هردلیلی مجبور به نگه‌داری از توله‌سگ شیتزوی زیر دوماهه هستید، بهتر است این نوزادان را تنها با کمک شیر خشک مخصوص توله‌سگ و غذای خشک تغذیه کنید. تغذیه توله‌سگ‌های زیر دوماهه شیتزو با شیر گاو یا شیر بز می‌تواند به نوزادان آسیب جدی وارد کند. غذای توله سگ شیتزو در سنین مختلف

غذای توله‌سگ شیتزو دو تا سه ماهه

توله‌سگ‌های شیتزو دو تا سه ماهه متابولیسم یا سوخت و ساز بسیار بالایی دارند و به سرعت دچار هایپوگلایسمی می‌شوند. به همین منظور بهتر است در این بازه زمانی توله‌سگ‌های خود را برای تغذیه کاملا آزاد بگذارید تا به مقدار دلخواه خود در زمان گرسنگی غذا بخورند. هم‌چنین در این دوره، توله‌سگ شما باید همیشه به آب تازه و خنک دسترسی داشته باشد.

غذای توله‌سگ شیتزو سه تا ده ماهه

به دلیل استعداد چاقی بالای توله‌سگ‌های شیتزو، بهتر است تعداد وعده‌های غذایی آن‌ها از سن ۳ تا ۴ ماهگی به بعد، به سه وعده در روز کاهش پیدا کند. توجه داشته باشید که این کاهش مقدار غذا نباید به یک باره انجام شود و باید غذای توله‌سگ خود را به آرامی و به شکلی که بتواند راحت‌تر به آن عادت کند کم کنید. توله‌های درحال رشد باید حتما با غذای مخصوص توله‌سگ تغذیه شوند؛ زیرا غذای سگ‌های بالغ انرژی موردنیاز بدن آن‌ها را در این سن تامین نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  غذای توله سگ از بدو تولد تا بلوغ

به یک توله‌سگ شیتزو چقدر باید غذا داد؟

هر چندوقت یک‌بار به توله‌سگ خود غذا بدهید. توله‌ها باید سه تا چهار بار در روز تغذیه شوند، بنابراین باید ¾ فنجان غذای توله‌سگ را دو بار در روز تغذیه کنید.

غذای سگ شیتزو بالغ

سگ‌های شیتزو به طور معمول از ۱۲ ماهگی به بعد جزء سگ‌های بالغ محسوب می‌شوند و باید از غذای مخصوص سگ‌های بالغ تغذیه شوند. قبلا در مورد تفاوت غذای سگ بالغ و توله‌سگ صحبت کرده‌ایم. البته توجه داشته باشید که برای جلوگیری از اضافه وزن سگ‌ها بهتر است آن‌ها را از ده ماهگی با غذای سگ بالغ تغذیه کنید. پس از یک سالگی، دو الی سه وعده غذایی در طول روز به طور کامل نیازهای تغذیه‌ای سگ شیتزو شما را تامین خواهد کرد.

مواد غذایی ضروری در رژیم غذایی سگ شیتزو

در ترکیب غذایی سگ‌های شیتزو باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که این سگ‌ها در حجم کافی و با موار مغذی لازم تغذیه شوند. از جمله مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی سگ شیتزو می‌توان به کلسیم، فسفر، پتاسیم و پروتئین اشاره کرد. برای تامین پروتئین موجود در غذای این سگ‌ها می‌توانید از انواع ماهی، مرغ، گوشت قرمز، بعضی مواد لبنی و تخم مرغ استفاده کنید. برای تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن سگ‌های شیتزو تریر استفاده از میوه، سبزیجات و کربوهیدرات‌ها در غذای سگ تریر ضرورت دارد.

نکات مورد توجه هنگام تنظیم برنامه غذایی سگ شیتزو

در زمان تهیه غذای سگ شیتزو کراس با توجه به خطر بالای چاقی آن باید به چند نکته توجه داشته باشید. به دلیل استعداد بالای این سگ‌ها در ابتلا به اضافه وزن، بهتر است تعداد کالری‌های دریافتی آن‌ها را در طول روز بشمارید. توله‌های شیتزو و سگ‌های پیر به میانگین ۲۸۰ کالری در روز نیاز دارند. بهتر است سگ‌های شیتزو بزرگسال با ۳۴۰ کالری در روز و سگ‌های بازیگوش ۵۴۰ کالری را دریافت کنند. نکته دیگری که در رابطه با تغذیه این حیوانات باید به آن توجه داشته باشید، میزان مواد مغذی موجود در غذای این سگ‌ها است. غذایی که این سگ‌ها را با آن تغذیه می‌کنید باید حاوی مقادیر کافی کلسیم، فسفر و پتاسیم باشد. وجود این مواد مغذی در رژیم غذایی سگ شما علاوه‌بر تضمین سلامتی سگ، قوی شدن استخوان‌های او را تضمین می‌کند. یکی از موارد ضروری دیگری که لازم است در رابطه با تغذیه این سگ‌ها به آن توجه شود، میزان پروتئین موجود در غذای مصرفی آن‌ها است. تنظیم برنامه غذایی سگ شیتزو بدن سگ‌های شیتزو برای تامین انرژی، افزایش ایمنی و رشد و تقویت ماهیچه‌ها به پروتئین نیاز دارد. میزان اسید آمینه ضروری موجود در غذای سگ‌ها در سنین مختلف با هم متفاوت است‌. برای مثال توله‌سگ‌های شیتزو به حجم ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین در غذای روزانه خود نیاز دارند. این درحالی است که تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها به این ماده غذایی را تامین کند. برای تامین پروتئین کافی در غذای سگ‌های شیتزو، شما می‌توانید غذاهایی مانند مرغ، ماهی و گوشت گاو را در رژیم غذایی حیوان خود بگنجانید.

مقدار غذای سگ شیتزو

مقدار غذای سگ شیتزو تریر در سنین مختلف، متفاوت است. همان‌طور که گفته شد این سگ‌ها در سنین کمتر از دوماهگی باید توسط مادر تغذیه شوند. بین ۲ تا ۳ ماهگی سگ باید به صورت آزاد و بدون محدودیت حجمی تغذیه شود و از ۳ تا ۱۰ ماهگی، تنها ۲ یا ۳ وعده غذایی در طول روز برای آن‌ها کافی است. پس از سن بلوغ، تغذیه این سگ‌ها با مشورت دامپزشک انجام شده و می‌توانید سگ بالغ خود را با مقدار روزانه یک دوم فنجان یا یک فنجان کامل غذای خشک شیتزو تغذیه کنید تا از چاقی سگ جلوگیری شود.

چند نکته در رابطه با غذاخوردن سگ‌های شیتزو

برای مراقبت بهتر از سگ شیتزو بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

  • سگ خود را حتما در یک ساعت مشخص و با یک زمان بندی معین تغذیه کنید. این کار کمک می‌کند که او به غذا خوردن در این زمان عادت کند.
  • از ظرف‌های استیل به عنوان ظرف غذا و آب سگ شیتزو استفاده کنید و این ظرف‌ها را حتما پس از هربار استفاده بشویید.
  • استفاده از مکمل‌ها برای تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز سگ ضرورت دارد.
  • چنان چه تعداد وعده‌های غذایی روزانه سگ خود را کاهش دادید، باید میزان غذای موجود در آن وعده را افزایش دهید.
  • همیشه یک ظرف آب تازه و خنک را در دسترس سگ خود قرار دهید.
  • از تغییر حجم سریع غذای این سگ‌ها خودداری کنید. میزان غذای دریافتی سگ خود را به مرور زمان تغییر دهید تا سگ شما به این موضوع عادت کند.
  • از خوراندن غذاهای بی‌کیفیت با سگ شیتزوی خود، خودداری کنید.
  • کلسیم و فسفر مورد نیاز بدن سگ خود را با نسبت ۱ به ۲ تامین کنید.
  • هرگز مواد کلسیم داری مانند شیر، ماست و… را به برنامه غذایی سگ شیتزوی خود اضافه نکنید. افزایش کلسیم بدن این سگ‌ها می‌تواند با ایجاد مشکلات سلامتی جدی همراه باشد و حتی منجر به عمل جراحی یا اقدامات ارتوپدی شود.
  • برای توله‌سگ‌های شیتزو در هر سنی مواد غذایی را به میزان مورد نیاز تامین کنید. تغذیه توله‌سگ‌ها نباید از حد استاندارد بیشتر یا کمتر باشد. هم‌چنین سگ خود را حتما با غذای مناسب سگ شیتزو تغذیه کنید.

غذاخوردن سگ‌های شیتزو  

غذاهای تجاری برای سگ شیتزو

استفاده همزمان از غذاهای خشک و غذاهای کنسروی سگ یک گزینه مناسب برای تغذیه کردن سگ‌ها است؛ اما به شرطی که میزان غذای خشک دریافتی، بیشتر حجم غذای این آ‎ن‌ها را تشکیل دهد. در ادامه انواع غذاهای تجاری برای سگ شیتزو را به شما معرفی می‌کنیم.

  • غذاهای کنسرو شده مخصوص سگ شیتزو

انواعی از کنسروهای مخصوص برای تغذیه این حیوانات وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تغذیه سگ شیتزو خود استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در استفاده از این غذاهای کنسروی برای سگ نباید زیاده روی کرد؛ زیرا این نژاد استعداد بالایی برای ابتلا به انواع مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان دارد و بهتر است بیشتر با غذاهای خشک تغذیه شود. غذاهای کنسرو شده مخصوص سگ شیتزو

  • غذاهای خشک مخصوص سگ شیتزو تریر

غذاهای خشکی که برای تغذیه سگ خود از آن‌ها استفاده می‌کنید باید شامل دانه‌های خشک و کوچک باشند تا سگ شما بتواند آن‌ را به راحتی بجود. غذای این سگ باید بیشتر حاوی مواد گوشتی، سبزیجات، میوه‌ها و غلات باشد. بهتر است در ترکیب این غذا‌ها از مواد سیرکننده‌ای مانند برنج، گندم و سویا به میزان خیلی کم استفاده شود. غذای خشک شیتزو باکیفتی که برای تغذیه حیوان خود از آن استفاده می‌کنید باید از گوشت خالص تهیه شده باشد و درصد کمی از گوشت روده، دم، پا، ریه و… را شامل شود. از برندهای مختلفی برای تهیه غذای سگ خود میتوانید استفاده کنید. مانند:

  1. رویال کنین
  2. جوسرا
  3. مفید
  4. نوتری پت
  5. دکترجان
  6. استوزی
  7. بلکاندو
  8. پاوپاو
  9. فیدار

  غذاهای خشک مخصوص سگ شیتزو تریر

مقایسه غذای خانگی سگ شیتزو با غذای تجاری

تغذیه سگ شیتزو با غذاهای تجاری بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از تهیه غذای خانگی است‌. به علاوه با بالا رفتن قیمت غذاهای تجاری، تعدادی از افراد به تهیه غذاهای خانگی با قیمت کمتر برای سگ خود ترغیب شده‌اند. البته کمیاب بودن غذاهای خشک در میزان تمایل افراد به تغذیه حیوان خود با غذای خانگی سگ شیتزو بی‌تاثیر نبوده است. توجه داشته باشید چنان چه مایل باشید سگ خود را با غذاهای خانگی تغذیه کنید، لازم است ابتدا با پزشک او صحبت کرده و این کار را تحت نظر پزشک انجام دهید. تهیه غذاهای خانگی به دلیل نیاز به رعایت ترکیب صحیح مواد غذایی مورد نیاز برای بدن سگ‌ها ، کار مشکل‌تری نسبت به تغذیه سگ‌ها با غذاهای آماده تجاری محسوب می‌شود. اما زمانی که شما حیوان خود را با غذای خانگی سگ شیتزو تغذیه می‌کنید، قطعا آگاهی بیشتری نسبت به کیفیت مواد موجود در غذای او دارید و از این بابت مطمئن هستید. توجه داشته باشید که استفاده از غذای خانگی حتما باید طبق نسخه پزشک انجام شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ شیتزو به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

خرید غذای سگ شیتزو

بهترین غذا برای تغذیه سگ شیتزوی شما، غذایی است که در آن به مقدار کافی از مواد مورد نیاز بدن سگ استفاده شده باشد. هنگام خرید غذای سگ شیتزو به این نکته توجه کنید که غذا از مواد اولیه باکیفیت تهیه شده باشد و از مواد مانده و با کیفیت پایین در تولید آن استفاده نشده باشد. غذایی که سگ خود را با آن تغذیه می‌کنید باید در عین این که تمامی نیازهای بدن او را تامین می‌کند، خوش خوراک هم باشد.

قیمت غذای سگ شیتزو

غذاهای قابل استفاده برای سگ‌های شیتزو، با توجه به نوع، کیفیت، مواد به کار رفته در آن‌ها، برند تجاری و حجم با قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. البته استفاده از غذای خانگی مخصوص سگ در بعضی موارد می‌تواند هزینه‌های کمتری برای شما به همراه داشته باشد. برای اطلاع از قیمت غذای سگ شیتزو تریر می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی مربوطه مراجعه کنید. غذاهای تشویقی علاوه‌بر نقشی که در شادکردن سگ شما دارند، می‌توانند به منظور تربیت کردن سگ، کمک به سلامت لثه‌ها و دندان‌ها، تمیز کردن دندان‌های سگ، تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن و… مورد استفاده قرار بگیرند. غذاهای تشویقی سگ شیتزو را می‌توان به عنوان میان وعده استفاده کرد. این غذاها می‌توانند به شکل خانگی تهیه شوند یا به صورت تجاری خریداری شوند. شما می‌توانید این غذاها را از فروشگاه‌های مختلفی که لوازم حیوانات را می‌فروشند، تهیه کنید.
بیشتر بخوانید:  آیا تغذیه سگ با استخوان صحیح است؟ + روش اصولی مصرف استخوان

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با تغذیه سگ شیتزو که یکی از مهمترین موارد در مراقبت از این سگ‌ها محسوب می‌شود با شما صحبت کردیم. توجه به غذای سگ یکی از مهمترین موارد دخیل در حفظ سلامتی آن‌ها محسوب می‌شود. غذای مناسب سگ شیتزو می‌تواند به صورت غذای خانگی یا غذاهای تجاری باشد. این غذاها باید انرژی و مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کرده و موجب چاقی سگ شیتزو شما نشوند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *