دسته ها

بهترین غذای سگ روتوایلر چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ روتوایلر

غذای سگ روتوایلر
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌ روتوایلر «Rottweiler»، نژادی قوی و بسیار وفادار از شهر روتویل آلمان است که محبوبیت زیادی در بین صاحبان سگ‌ها دارد. روتوایلرها بسیار باهوش هستند و با تمام وجود از صاحبان خود مراقبت می‌کنند. این نژاد از سگ‌ها، باهوش‌ترین و محبوب‌ترین نژاد سگ در دنیا هستند و نیازهای تغذیه‌ای نسبتاً متفاوتی با دیگر سگ‌ها دارند. غذای سگ روتوایلر به علت بیماری‌هایی که مستعد ابتلا به آن هستند، اهمیت خاصی دارد و حساسیت‌های غذایی روتوایلر، یک برنامه غذایی مقوی و انعطاف‌پذیر را طلب می‌کند. روتوایلرها سگ‌هایی عضلانی و پرانرژی هستند که برای حفظ سلامتی و پوشش کوتاه و براق خود به یک رژیم غذایی با کیفیت بالا و غنی از پروتئین نیاز دارند. این نژاد ممکن است بیشتر از آلرژی‌های غذایی رنج ببرد.

سگ‌های مبتلا به آلرژی‌های غذایی، به رژیم غذایی ضد حساسیت نیاز دارند تا از مشکلاتی مانند استفراغ، گاز و خشکی و خارش پوست جلوگیری کنند. غذای مناسب برای سگ روتوایلر می‌تواند به روتوایلرهایی که معده‌های حساسی دارند کمک کند. بیماری معده حساس در نتیجه بیماری‌هایی مانند بیماری التهابی روده سگ ایجاد می‌شود. در این مقاله با اطلاعاتی که هنگام خرید غذای سگ روتوایلر نیاز دارید آشنا خواهید شد. قیمت غذای سگ روتوایلر در دیجی پت متناسب با کیفیت عالی غذای سگ روتوایلر است در ادامه، به صورت جامع، نیازهای غذایی سگ نژاد روتوایلر را بررسی می‌کنیم تا بدانیم که دقیقاً غذای سگ روتوایلر باید چگونه باشد. بر والدین این سگ‌ها ضروری است که برای تغذیه سگ خود از یک الگوریتم تغذیه‌ای تبعیت کنند که در نهایت سلامت و شادابی سگ را تضمین کند. با ما همراه باشید تا برنامه غذای سگ روتوایلر را با دقت بررسی کنیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ روتوایلر به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

خصوصیات نژاد سگ روتوایلر

روتوایلرها به عنوان سگ‌هایی خشن و پرخاشگر در بین مردم شناخته‌ شده‌اند؛ اما در حقیقت چنین نیست. اگرچه نژاد روتوایلر یک نژاد محافظتی و نگهبان هستند، اما به هیچ وجه پرخاشگر نیستند و به کسی آسیب نمی‌رسانند. روتوایلرها با ترکیبی از رنگ‌های مشکی و برنزی وجود دارند که این ترکیب رنگ جذاب در کنار پوشش براق و صاف آن‌ها، زیبایی روتوایلر را دو چندان کرده است. از جمله دیگر خصوصیات مراقبتی این سگ‌ها، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • روتوایلرها سگ‌هایی باهوش، با اعتماد به نفس و فداکار هستند.
  • نگهداری از پوست این حیوانات کار راحتی است.
  • سگ روتوایلر ریزش مو ندارد.
  • سگ‌های روتوایلر برای والدین بی‌تجربه و تازه‌کار گزینه مناسبی نیستند.
  • روتوایلرها نژاد بزرگی هستند و به فضای نسبتاً بزرگی نیاز دارند.
  • این سگ‌ها در رفتار با سایر نژاد سگ‌ها، نسبتاً خشن هستند (اما در برخورد با انسان‌ها چنین نیستند).
  • هزینه‌های دامپزشکی آن‌ها نسبت به سایر سگ‌ها بالاتر است.
  • توله روتوایلرها بسیار پر سروصدا و پرانرژی هستند.

با توجه به خصوصیات فوق، تا حدی می‌توانیم نیازهای مراقبتی این نژاد جذاب از سگ‌ها را تشخیص داده و جبهه خود در برابر آن‌ها را مشخص کنیم.

غذای سگ نژاد روتوایلر

غذای توله‌سگ روتوایلر

متخصصان تغذیه رژیم غذایی خام، برخی دیگر کیبل و برخی دیگر ترکیبی از کیبل و غذای مرطوب را برای توله سگ روتوایلر توصیه می‌کنند. هر کدام مزایا و معایبی دارند، به جای توصیه یک رژیم غذایی ترجیح می‌دهیم به نیازهای غذایی توله سگ روتوایلر توجه کنید تا بهترین انتخاب غذای سگ روتوایلر را داشته باشید.

غذای توله‌سگ روتوایلر در سنین مختلف

در مقاله‌ای جداگانه تحت عنوان غذای توله سگ از بدو تولد تا بلوغ به نوع غذاهایی که باید توله‌ها مصرف کنند پرداختیم. توله‌سگ‌ها در سنین مختلف نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی هم دارند. قطعاً تغذیه سگ روتوایلر هم در سنین مختلف، اصول و قواعد متفاوتی را می‌طلبد. رژیم غذایی روتوایلرها از سن یک تا دوازده ماهگی (دوران تولگی) به قرار زیر است:

  • غذای توله‌سگ روتوایلر 1 تا 2 ماهه

توله‌ روتوایلرها تا 4 هفتگی، فقط از شیر مادر تغذیه می‌کنند. پس از این مدت، توله‌ها به غذای مادر خود علاقمند می‌شوند. از حدود 6 هفتگی، باید کم‌کم غذاهای ظریف و استارتر را به آن‌ها بدهید. توله‌سگ‌های یک الی دو ماهه به چهار الی شش وعده غذا در روز نیاز دارند. تغذیه توله‌ها را باید از پنیر کوک شروع کرده و سپس یا برنج و گندم جوشانده شده در شیر و سپس با گوشت آب‌پز کامل کرد.اگر شرایط برای مادر فراهم نیست، میتوانید با استفاده از شیشه شیر توله سگ به آن شیر بدهید.

  • غذای توله‌سگ روتوایلر 2 تا 3 ماهه

توله‌های 2 ماهه کم‌کم به گوشت‌ها نیاز بیشتری پیدا کرده و باید روزانه بین 180 الی 220 گرم به آن‌ها گوشت قطعه‌قطعه شده و پخته شده گاو بدون چربی داده شود. با نزدیک شدن به 3 ماهگی، می‌توان در کنار گوشت، گندم و برنج، جو دوسر، غضروف و استخوان پخته شده، سبزیجات آب‌پز، فرنی و شیر تخمیر شده را نیز به مقدار کافی (100 الی 400 گرم) به رژیم آن‌ها اضافه کرد.

  • غذای توله‌سگ روتوایلر 3 تا 4 ماهه

در بین سنین 3 تا 4 ماهگی، در کنار سایر موارد مجاز، می‌توان سبزیجات غنی چون خیار، گوجه‌فرنگی، کدو سبز، میوه‌ها و مقدار کمی روغن نباتی، چغندر و هویج رنده شده را به رژیم غذایی روتوایلر کوچک اضافه کرد. با بزرگتر شدن توله‌ها، می‌توان تعداد وعده‌ها را کاهش داده و به 4 الی 5 وعده در روز رساند.

غذای توله‌سگ روتوایلر در سنین مختلف

  • غذای توله‌سگ روتوایلر 4 تا 5 ماهه

یک توله‌سگ روتوایلر 4 یا 5 ماهه، باید در روز مقدار 350 گرم گوشت، 200 گرم فرنی، نیم‌لیتر شیر و سبزیجات و پنیر را نیز به مقدار کافی مصرف کند. دادن ماهی دریایی کم‌چرب نیز در این سن می‌تواند 2 الی 3 بار در هفته به رژیم غذای روتوایلر اضافه شود.

  • غذای توله‌سگ روتوایلر 5 تا 6 ماهه

با رسیدن به سن 5 ماهگی، باید تعداد وعده‌های غذای روتوایلر کوچک را به 4 وعده کاهش داد. در این سن، روتوایلر باید روزانه نیم‌کیلو گوشت کاملاً پخته شده را در کنار سایر مواد مجاز مصرف کرده و آب کافی نیز در اختیار آن قرار بگیرد.

  • غذای توله‌سگ روتوایلر 6 تا 12 ماهه

توله‌های با رسیدن به سن شش ماهگی، کم‌کم به سمت بالغ شدن پیش می‌روند، پس می‌توان وعده‌های غذایی آن‌ها را به 3 وعده در روز کاهش داد. با بزرگتر شدن سگ، نهایتاً می‌توان وعده‌ها را به 2 بار در روز نیز کاهش داد. به صورت کلی، باید برای توله‌سگ‌های روتوایلر، 500 الی 600 گرم گوشت، 2 عدد تخم‌مرغ به همراه گوشت مرغ، 200 الی 300 گرم پنیر و سبزیجات، 300 گرم غلات و 30 گرم روغن‌های نباتی،‌ آفتابگردان و زیتون را در رژیم غذایی روزانه و هفتگی آن‌ها جای داد.

غذای سگ روتوایلر بالغ

روتوایلرهای بالغ مستعد نفخ هستند، بنابراین به‌جای دادن یک وعده غذای کامل و زیاد در روز، غذای آن‌ها را به دو بخش تقسیم کرده و در دو وعده به آن‌ها بدهید. روتوایلرها سگ‌های بدغذایی نیستند، اما این به این معنی نیست که غذای سگ می‌تواند بی‌کیفیت یا خالی از مواد مغذی باشد. این سگ قوی و بااُبهت برای شاداب، سرحال و سالم ماندن به یک رژیم غذایی مقوی و مغذی که تمام ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، کربوهیدرات و اسیدهای چرب ضروری در آن باشد، نیاز دارد.

انواع گوشت گاو، بوقلمون، مرغ و گوسفند، ماهی و غذاهای دریایی، تخم‌مرغ، فرنی، گندم سیاه، بلغور، برنج و جو دوسر، لبنیات تخمیر شده و کم‌چرب، سبزیجاتی مانند کلم، چغندر، کدو تنبل، کدو سبز، خیار، بروکلی، لوبیا سبز، سبزی خرد شده و سوپ سبزیجات به همراه انواع میوه‌های مجاز، جزء غذای سگ روتوایلر بالغ و بزرگسال هستند. شیوه ترکیب این مواد غذایی باید با توجه به شرایط زندگی و فیزیولوژیکی سگ، توسط دامپزشک تعیین شود.

مقدار غذای سگ روتوایلر

سگ‌های پرانرژی، باهوش و پرقدرت روتوایلر، روزانه به 22 تا 26٪ پروتئین موجود در انواع گوشت‌ها و به 2100 کالری نیاز دارند. ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر مواد ضروری نیز باید به مقدار کافی در غذا حیوان شما موجود باشد. با توجه به اینکه مشکل اضافه وزن در سگ‌های نژاد روتوایلر بسیار شایع است، پس باید همیشه مراقب چاقی سگ روتوایلر خود باشید.

زمانی می‌توان به چاقی سگ روتوایلر پی برد که دست خود را روی بدن این حیوان بکشید. اگر دنده‌های سگ به راحتی توسط دست شما قابل لمس بود، پس سگ وزن ایده‌آلی دارد، اما اگر دنده‌های سگ به راحتی قابل لمس شدن نبودند، پس سگ به اضافه وزن دچار شده و باید برای تنظیم یک رژیم غذایی متعادل‌تر برای آن، به دامپزشک مراجعه شود.

مقدار غذای سگ روتوایلر

نکات مورد توجه هنگام تنظیم برنامه غذایی سگ روتوایلر

همان‌طور که قبلاً هم عنوان کردیم، تغذیه سگ روتوایلر از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین در هنگام برنامه‌ریزی برای رژیم غذایی روتوایلر، باید نکات زیر را لحاظ کنیم:

  • سگ‌های روتوایلر به‌صورت غریزی، تمایل به زیاد غذا خوردن دارند. به همین دلیل باید همیشه مراقبت مقدار مناسب غذا برای این سگ باشید که دچار اضافه وزن نشود.
  • غذای سگ شما باید براساس یک رژيم کاملاً منظم داده شود، چراکه تغذیه کم یا بیش از حد این حیوان، عوارض بسیاری را در پی دارد.
  • هرگز غذای سگ‌تان را به صورت ناگهانی تغییر ندهید. بلکه مواد غذایی جدید را به مرور و به مقدار بسیار کم با رژیم قبلی جایگزین کنید.
  • بهتر است مکان غذای سگ روتوایلر، یک مکان مشخص و مخصوص باشد. این ثابت بودن مکان تغذیه، کمک شایانی به تعادل رفتاری سگ خواهد کرد.
  • غذا باید به مدت 15 دقیقه در اختیار روتوایلر قرار بگیرد. حتی اگر سگ در این مدت غذایش را تمام نکرد، باز هم باید ظرف غذا از جلویش برداشته شود. (البته بعید است که روتوایلرها در عرض 15 دقیقه ظرف غذای خود را تمام نکنند، چراکه این سگ‌ها عاشق غذا هستند و به سرعت آن را تمام می‌کنند!)
  • کمیت و کیفیت غذای سگ به یک اندازه دارای اهمیت هستند. بنابراین ضمن توجه به کمیت غذای این سگ، باید به کیفیت آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
  • کربوهیدرات در حیوان شما، باید به مقدار کم وجود داشته باشد. همچنین مواد سیر کننده‌ای چون ذرت، گندم و مخمر نیز باید به مقدار کم به سگ روتوایلر داده شود؛ چراکه مصرف زیاد این مواد، موجب بروز حساسیت و درد در ناحیه معده آن خواهد شد.
  • دادن مواد حاوی کربوهیدرات چون سیب‌زمینی و جو، بهتر از ذرت، گندم و مخمرها هستند.
  • سگ‌های روتوایلر نباید یک ساعت قبل از غذا و یک ساعت پس از غذا، حرکات فیزیکی شدید انجام دهند.
  • بهتر است ظرف غذای سگ روی یک سطح مرتفع قرار بگیرد. به طوری که ظرف غذا در مقابل شانه‌های این حیوان قرار بگیرد. به این صورت، سگ راحت‌تر می‌تواند غذای موجود در ظرف غذایش را تمام کند.

توجه به این گزینه‌ها به شما کمک می‌کند تا با دقت بیشتری در راستای مراقبت‌های غذایی سگ‌تان اقدام کرده و با آگاهی کامل بتوانید بهترین انتخاب را صورت داده و همواره یک سگ شاداب، دوست‌داشتنی و سالم داشته باشید.

 

تنظیم برنامه غذایی سگ روتوایلر

غذاهای ممنوعه برای روتوایلر

معده حیوانات با معده انسان‌ها تفاوت زیادی دارد. همین موضوع هم سبب شده تا برخی از مواد غذایی مفید برای انسان‌ها، برای حیوانات خانگی، مضر و آسیب زننده باشند. سگ‌ها اگرچه همه‌چیزخوار هستند، اما هنوز هم ممنوعیت‌های غذایی برای آن‌ها وجود دارد که باید مورد توجه والدین‌شان قرار بگیرد. این خوراکی‌های ممنوعه به قرار زیر هستند:

  • غذای شور و پرادویه
  • مواد غذایی پرچرب
  • خوراکی و میوه‌های ترش مزه
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • انگور و کشمش
  • آووکادو
  • قارچ
  • شکلات و تنقلات

دادن هریک از مواد خوراکی فوق، نه تنها برای سگ روتوایلر، بلکه برای دیگر نژادهای سگ نیز ممنوع و قدغن است. به‌علاوه، سگ‌های روتوایلر به واسطه حساسیت‌های غذایی که دارند، ممکن است از ممنوعیت‌های غذایی بیشتری نیز برخوردار باشند که تشخیص آن برعهده‌ی والدین و دامپزشک این حیوان است.

غذای توله سگ روتوایلر

متخصصان تغذیه رژیم غذایی خام، برخی دیگر کیبل و برخی دیگر ترکیبی از کیبل و غذای مرطوب را برای توله‌سگ روتوایلر توصیه می‌کنند. هر کدام مزایا و معایبی دارند، به جای توصیه یک رژیم غذایی ترجیح می‌دهیم به نیازهای غذایی توله‌سگ روتوایلر توجه کنید تا بهترین انتخاب غذای سگ روتوایلر را داشته باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ روتوایلر به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای خانگی سگ روتوایلر

غذای خانگی سگ یا رژیم خام ممکن است به کاهش علائم آلرژی کمک کند، اما اگر می‌خواهید چنین رژیمی را امتحان کنید. غذایی متعادل که حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی یک سگ برای رشد است. هنگام تغذیه گوشت خام، همیشه دست‌ها، ظروف آشپزخانه و سطوحی که با گوشت در تماس هستند را به‌خوبی بشویید تا از آلودگی باکتریایی جلوگیری کنید.

بنابراین برای تغذیه سگ روتوایلر، می‌توان هم از غذاهای تجاری و هم از غذاهای خانگی استفاده کرد. اما این‌که کدام‌یک از این غذاها برای سگ رواتوایلر ما بهتر است، باید به ویژگی‌های هرکدام از این غذاها توجه شود. غذای خانگی در صورتی می‌تواند بهترین، به‌صرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین غذا برای این حیوان باشد که دستور ترکیب مواد غذایی آن توسط دامپزشک به‌طوری نوشته شده باشد که تمام مایحتاج این حیوان در غذایش لحاظ شده و نیازهای حیاتی آن را پوشش دهد.

اگر غذای این حیوان خانگی با استفاده از یک دستور مشخص و غنی آماده نشود، نمی‌تواند غذای مناسبی برای تغذیه سگ روتوایلر ما باشد. این در حالی است که معمولاً در تهیه غذاهای خشک و کنسرویی تجاری، تمام موارد موردنیاز برای سلامتی و رشد سگ‌های روتوایلر لحاظ شده و حتی کمیاب‌ترین مواد نیز در غذای آن‌ها قرار داده می‌شود.
البته در دادن غذای تجاری به سگ‌های روتوایلر نیز باید به تهیه برندهای باکیفیت دقت ویژه‌ای داشته باشید. چراکه برخی از برندها، از نظر مواد مغذی در کیفیت پایینی قرار دارند و می‌توانند سگ روتوایلر را دچار چاقی و دیگر مشکلات جسمی کنند. اگر به هر دلیل از دادن غذای تجاری به سگ روتوایلر خود خودداری کرده و خواهان دادن غذای خانگی به آن‌ها هستید، گزینه‌های زیر توسط دامپزشک برای دادن یک رژیم غذایی متناسب، مورد توجه قرار می‌گیرد:

  • وزن سگ روتوایلر
  • سن سگ روتوایلر
  • میزان فعالیت و متابولیسم سگ روتوایلر
  • دیگر شرایط زندگی، جسمی و روانی سگ روتوایلر

تفاوت در گزینه‌های فوق است که تعیین می‌کند چه مواد غذایی و به چه مقدار در رژیم غذای سگ روتوایلر شما موجود باشد. اگر غذاهای خانگی به صورت خودسرانه و بدون پیروی کردن از یک الگوریتم خاص برای سگ‌ها تهیه شود، ممکن است در کوتاه‌مدت یا درازمدت، در سلامت آن‌ها اختلال ایجاد کرده یا حتی مشکلات جدی جسمانی را برای سگ‌ها در پی داشته باشد.

خرید غذای سگ روتوایلر

برای خرید بهترین غذای تجاری به صورت غذاهای خشک و مرطوب در کنار هم، باید به برند غذایی ارائه دهنده‌ی این غذاها دقت داشته باشید. یکی از بهترین برندهای غذای که در اکثر پت‌شاپ‌های کشور برای سگ‌های روتوایلر موجود است، برند غذایی «رویال کنین» است. شما می‌توانید انواع غذاهای خشک و کنسرو رویال کنین برای توله‌ها و سگ‌های بالغ روتوایلر را در پت‌شاپ آنلاین «دیجی‌پت» تهیه نمایید.
به شما توصیه می‌کنیم که برای خرید مایحتاج سگ روتوایلر خود، یک پت‌شاپ لوازم خانگی حیوانات باکیفیت را انتخاب کرده و تمام خریدهای خود اعم از خرید غذای سگ روتوایلر را از طریق آن انجام دهید. برای این منظور، پت‌شاپ آنلاین دیجی‌ پت می‌تواند گزینه‌ ایده‌آلی باشد، چراکه تمام محصولات موجود در آن از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند.

فروش غذای سگ روتوایلر

قیمت غذای سگ روتوایلر

گفتیم که سگ‌های روتوایلر به دلیل نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی که دارند، حتماً باید از مواد غذایی باکیفیت بالا استفاده کنند و معمولاً قیمت غذای سگ روتوایلر در برندهای باکیفیت، بالاتر از غذای سگ از برندهای معمولی است. بنابراین هزینه خرید غذا و کلاً هزینه تغذیه‌ای این سگ‌ها به نسبت سایر حیوانات خانگی، بالاتر است. در بین دو نوع غذای خشک و کنسروی نیز، قیمت غذای کنسروی از غذای خشک سگ، بالاتر است.

غذای خشک سگ روتوایلر، به‌طور خاص برای حمایت از سلامت و تندرستی روتوایلرهای بالغ فرموله شده است. غذای سگ روتوایلر حاوی محتوای پروتئین کالری سازگار و ال کارنیتین است تا به حفظ توده عضلانی سالم، تورین و اسیدهای چرب امگا 3 برای حمایت از عملکرد قلب کمک کند و مواد مغذی خاص برای حمایت از سلامت استخوان و مفاصل را به سگ برساند. از طرفی غذا‌های خشک از هر نظر برای سگ‌ها به صرفه‌تر هستند، اما به تنهایی نمی‌توانند نیازهای سگ را برطرف کنند. به همین خاطر توصیه می‌شود که در هر وعده غذای سگ از نژاد روتوایلر، غذای خشک و کنسروی را به صورت مخلوط برای آن قرار دهید. غذای خشک روتوایلر به تنهایی، بدن سگ را دچار کم‌آبی کرده و باعث بروز یبوست در آن می‌شود. به همین خاطر دادن آب کافی و غذاهای مرطوب به سگ‌ها در کنار غذای خشک، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.

فروش غذای تشویقی سگ روتوایلر

سگ‌های روتوایلر نیز مانند هر نژاد دیگر از سگ‌ها، علاوه بر غذای اصلی خود، به غذای تشویقی سگ نیز نیاز دارند. تشویقی‌ها در تربیت سگ‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از تشویقی‌ها به عنوان تشویق‌کننده، جایزه و فهماندن رفتارهای مناسب به سگ‌ها استفاده می‌شود. تشویقی سگ‌های روتوایلر به صورت اسنک، خمیری، اشکال استخوانی، ماهی و گوشت طبیعی خشک شده با طعم و بوهای جذاب و خواستی در پت‌شاپ‌ها عرضه می‌شود که والدین می‌توانند براساس سلیقه و روحیه سگ خود، نمونه متناسبی از این تشویقی‌ها را برای روتوایلر خود تهیه نمایند.

همانطور که انسان‌ها ذائقه‌های متفاوتی دارند، سگ‌ها نیز رفتارهای متفاوتی را نسبت به مواد غذایی از خود نشان می‌دهند. به همین خاطر ممکن است یک توله روتوایلر عاشق اسنک‌های استخوانی شکل باشد، اما روتوایلر دیگر به گوشت‌های خشک شده علاقه بیشتری نشان دهد.
پس تشخیص این مهم بر عهده‌ی والدین است که دوست‌داشتنی‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع تشویقی را برای سگ خود انتخاب کنند. شما می‌توانید انواع توشیقی‌های متناسب با ذائقه سگ روتوایلرتان را در دیجی‌پت پیدا کرده و سفارش دهید. آن‌گاه سفارشات شما در اسرع وقت، درب منزل به شما تحویل داده می‌شوند.

سخن نهایی

در این مطلب، تا جای امکان، گزینه‌های تغذیه‌ای سگ‌های محبوب روتوایلر را بیان کردیم. اما در نظر داشته باشید که همواره بهترین و عالی‌ترین منبع برای دریافت اطلاعات نگهداری و مراقبتی سگ‌ها، به وسیله دامپزشک‌ها مشخص می‌شود. دامپزشک تمام موارد منحصر به فرد سگ شما را بررسی کرده و صرفاً براساس شرایط خاص هر حیوان، رژیم غذایی خاصی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

پس ضمن توجه به مطالب موجود در بلاگ‌ها، همواره نظر دامپزشک را در اولویت قرار داده و به‌صورت دوره‌ای در مورد سلامت جسم و روان سگ خود با ایشان مشورت کنید. در این صورت، حتی اگر سگ شما به یک عارضه مخفی دچار شده باشد، بلافاصله تشخیص داده شده و اقدامات کافی برای درمان آن انجام خواهد شد.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *