دسته ها

طریقه مصرف غذای خشک سگ

مصرف غذای خشک سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

مصرف غذای خشک سگ، یکی از دغدغه‌های اصلی والدینی است که به تازگی سگی را به خانه خود آورده‌اند تا از آن مراقبت کنند. البته گاهی والدین باتجربه نیز، در پی بی اشتها شدن سگ‌، در مورد نحوه دادن غذای خشک به سگ‌شان، دچار سردرگمی می‌شوند. بنابراین در ادامه می‌خواهیم تا طریقه دادن غذای خشک سگ را به‌صورت جامع و مختصر بررسی کنیم. اگر شما نیز در این مورد کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید که اصول دادن این نوع غذا به سگ‌ها چگونه است، با دیجی پت همراه باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

مزایای غذای خشک سگ

غذاهای خشک، جزو ضروریات تغذیه‌ای سگ‌های خانگی هستند؛ به همین خاطر هم نحوه دادن غذای خشک به سگ‌ها، اهمیت زیادی دارد و لازم است تا والدین طریقه مصرف غذای خشک سگ خود را بدانند. شاید بپرسید که مگر غذای خشک چه مزایایی دارد که برای سگ‌ها ضروری است. در پاسخ به این سؤال، می‌توان مزایای زیر را برای سگ‌ها نام برد:

  • دارای ترکیب متعادلی از انواع مواد مغذی مورد نیاز برای سگ‌ها هستند
  • باعث تمیز شدن لثه و جرم‌گیری دندان‌های سگ می‌شوند
  • قیمت به صرفه‌تری نسبت به سایر انواع غذای سگ دارند
  • به دلیل خشک بودن، فاسد نمی‌شوند و تا مدت‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد
  • به صورت بسته‌بندی شده و فله‌ای در بازار موجود هستند
  • تا مدت‌ها سگ را سیر نگه‌می‌دارند
  • غذای مورد علاقه بسیاری از سگ‌ها و توله‌سگ‌ها هستند

با توجه به این مزیت‌ها، می‌توان به اهمیت مصرف غذای خشک سگ پی برد.

 

میزان مصرف غذای خشک سگ

میزان و مقدار مصرف غذای خشک سگ به عوامل بسیاری بستگی دارد. نمی‌توان برای تمام سگ‌ها یک مقدار غذای مشخص را تعیین کرد. چراکه مقدار غذا برای سگ‌ها بسته به نژاد، سن، وزن و شرایط زندگی آن‌ها متفاوت است. موضوع مهم این است که مقدار غذای خشک سگ‌ها نیز براساس همین موارد باید تعیین شود.

به همین خاطر بهتر است برای پی بردن به مقدار و نحوه دادن غذای خشک به سگ‌تان، آن را به نزد دامپزشک ببرید.آن‌گاه دامپزشک سگ شما را وزن می‌کند و دیگر شرایط آن را بررسی کرده و در نهایت مقداری غذای خشک را برای آن در نظر می‌گیرد که دقیقاً با نیازهای فیزیولوژی سگ هماهنگ باشد.

توجه داشته باشید که دادن زیاد غذای خشک به سگ‌ها باعث بروز چاقی در آن‌ها شده و مقدار کم نیز مشکلات دیگری را در آن‌ها ایجاد می‌کند. پس حتماً در این مورد، مشورت با دامپزشک را در اولویت قرار دهید. اما به صورت کلی، سگ‌های بالغ با جثه متوسط، یک یا دو وعده در روز به مقدار 200 الی 500 گرم غذا می‌خورند.

 

میزان مصرف غذای خشک سگ

چه زمانی به سگ غذای خشک بدهیم؟

توله سگ‌ها تا سن 3 ماهگی از شیر مادر (و یا با استفاده از شیشه شیر توله سگ) و غذاهای نرم استارتر مصرف می‌کنند. اما پس از سه ماهه شدن سگ، کم‌کم می‌توان غذای خشک را وارد رژیم غذایی روزانه آن‌ها کرد. با بزرگتر شدن توله‌ها، مقدار غذای خشک آن‌ها نیز هر ماه بیشتر می‌شود تا اینکه به سن یکسالگی برسند و یک سگ بالغ به حساب بیایند.

اگر زودتر از موعد سه ماهگی به سگ‌ها غذای خشک بدهیم، به دلیل کامل نبودن سیستم گوارش آن‌ها، غذاهای خشک که اغلب هم سفت هستند، معده، دستگاه گوارش و سیستم دفع سگ‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین اگر سگ‌ها چهار، پنج یا شش ماهه شوند و هیچ غذای خشکی در رژیم آن‌ها قرار نداشته باشد، ممکن است سایر غذاها نتوانند مواد مغذی مصرفی آن‌ها را تأمین کنند و مشکل سوء‌تغذیه ایجاد شود. پس حتماً نحوه دادن غذای خشک به سگ‌ها را در زمان مناسب انجام دهید، نه زودتر و نه دیرتر!

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ مالتیز چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ مالتیز

نحوه دادن غذای خشک به سگ

نحوه دادن غذای خشک به سگ باید به صورتی باشد که آب بدن سگ‌ها در یک حد متعادل باقی بماند. غذاهای خشک به دلیل بافت سفتی که دارند، اگر به تنهایی در رژیم غذایی سگ‌ها قرار بگیرند، باعث کم شدن آب بدن آن‌ها می‌شوند. در نتیجه مشکلاتی از قبیل یبوست برای سگ ایجاد خواهد شد. به همین خاطر نحوه دادن غذای خشک به سگ‌ها باید با رطوبت کافی همراه باشد.

قرار دادن آب در کنار غذاهای خشک و تشویق کردن سگ‌ها برای نوشیدن آب بیشتر، از بروز مشکل برای آن‌ها جلوگیری می‌کند. البته تغذیه درست‌تر برای این حیوانات باید به‌صورت ترکیبی از غذاهای خشک و مرطوب باشد. برای سگ‌هایی که دو وعده در روز غذا می‌خورند، بهتر است یک وعده غذای خشک و یک وعده هم غذای مرطوب در نظر گرفته شود. برای سگ‌هایی هم که یک وعده در روز غذا می‌خورند، بهتر است ترکیب خشک و مرطوب غذاهای آن‌ها توسط دامپزشک تعیین شود.

 

طریقه مصرف غذای خشک سگ

 

چگونه سگ خود را به خوردن غذای خشک سگ عادت دهیم؟

سگ‌ها معمولاً از رژیم غذایی که از دوران تولگی به آن‌ها داده شده، استقبال می‌کنند. پس اگر از یک توله سگ نگهداری می‌کنید، بهتر است در زمان مناسبی که قبلاً عنوان کردیم، غذاهای خشک را به رژیم غذایی آن اضافه کنید تا به خوردن غذاهای خشک عادت کند. اما اگر قبول کرده‌ای از یک سگ بالغ نگهداری کنید و از شیوه تغذیه قبلی آن آگاهی ندارید، در مورد نحوه مصرف غذای خشک سگ‌تان باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • هیچ غذای ادویه‌دار انسانی به سگ خود ندهید
  • اگر سگ‌تان دو وعده در روز غذا می‌خورد، میان‌وعده‌های طعم‌دار را از رژیمش حذف کنید تا به خوردن غذای خشک عادت کند
  • غذای مرطوب و کنسرویی را با غذای خشک مخلوط کنید
  • از مرغوب بودن برند غذای خشکی که به سگ‌تان می‌دهید، اطمینان حاصل کنید

اگر هیچکدام از روش‌های فوق کارساز نبود و سگ‌ شما کلاً از خوردن غذای خشک سگ امتناع می‌کرد، برای پی بردن به دلیل این موضوع، حتماً سگ را به نزد دامپزشک ببرید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

سخن نهایی

طریقه مصرف غذای خشک برای سگ‌ها امری است که اگر با بی‌توجهی انجام شود، سلامت سگ را به خطر می‌اندازد. بنابراین بهتر است برای اینکه دچار اشتباه نشوید، همه موارد تغذیه‌ای سگ‌تان را از دامپزشک‌ها دریافت کنید.

چراکه آن‌ها می‌توانند دقیقاً با توجه به شرایط فیزیولوژیکی سگ، مقدار و نحوه دادن غذای خشک را برای آن‌ها مشخص کنند. اما اگر به دامپزشک دسترسی نداشتید، اصول فوق را به کار بگیرید. اگر سگ‌تان با مشکل خاصی روبه رو نشد، رژیمش را حفظ کنید، ‌اما اگر هرگونه تغییری را در ظاهر یا نحوه رفتار سگ مشاهده کردید، از هر طریقی که شده، دامپزشک را در جریان قرار دهید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *