دسته ها

راهنمای خرید لباس سگ | آیا لباس برای سگ ضروریست؟

راهنمای خرید لباس سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

اکثر مردم حتی بسیاری از صاحبان سگ بر این باور هستند که  لباس سگ صرفاً جنبه تزئینی دارد و کاربرد دیگری ندارد؛ اما واقعیت این است که لباس‌های سگ در کنار ظاهر زیبا و بانمکی که به سگ می‌دهند، ضرورت و مزایای بسیار زیادی مانند: محافظت از سگ در برابر مسائل مختلف هم دارند.

در مطلب راهنمای خرید لباس سگ از فواید و ضرورت‌های پوشاندن لباس برای سگ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

برای خرید و مشاهده قیمت انواع خرید لباس سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

علل ضرورت و فواید پوشاندن لباس برای سگ

  • محافظت از سگ:
  1. محافظت از سگ در برابر آب و هوا: اولین موردی که می‌توان در مظلب راهنمای خرید لباس سگ به آن اشاره کرد تاثیر لباس در مراقبت از سگ در برابر گرما و سرما است. پوشاندن لباس برای سگ می‌تواند از سگ شما در برابر باد، خیس شدن و باران، تابش نور مستقیم، سرمای شدید و … محافظت کند؛ سگ‌های خانگی به این علت که بیشتر وقت خود را در خانه و محیطی با دمای مناسب می‌گذرانند، عادت به هوای نامتعادل بیرون ندارند؛ بنابراین پوشاندن لباس برای آن‌ها ضرورت دارد، چرا که دمای بدن آن‌ها را تنظیم می‌کند.
  2. محافظت از سگ در برابر حساسیت و بیماری: سگ‌ها موجودات بازیگوشی هستند و به علت تماس پوست و موی بدنشان با نقاط مختلف، به راحتی به حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی مبتلا می‌شوند و امکان رشد و وجود کک و شپش و دیگر انگل‌ها در سطح پوست آن‌ها بسیار بالا است؛ لباس برای این‌گونه مشکلات می‌تواند مانند لایه‌ای پوششی عمل کند.
  3. آسیب پذیری پوست سگ‌ها: تماس مستقیم بدن سگ با گل و لای و آسفالت و دیگر سطوح، سبب می‌شود که بدن او زخمی شود یا خراش‌هایی روی پوستش ایجاد شده و آسیب ببیند؛ همین‌طور این امکان وجود دارد که برخورد بدن سگ با گیاهان سبب ایجاد آلرژی و حساسیت‌هایی در او شود. با پوشاندن لباس برای سگ قطعاً از ایجاد این‌گونه آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

تعیین سایز لباس سگ

  • جلوگیری از ریزش موهای سگ کف خانه:

دومین ضرورتی که از پوشاندن لباس در مطلب راهنمای خرید لباس سگ برای پت وجود دارد جلوگیری از ریزش موی سگ است. پوشاندن یک لباس راحت و مناسب برای سگتان در خانه، باعث می‌شود میزان ریزش موهای او به حداقل برسد و دیگر نیازی نیست هر روز خانه را ضد عفونی و پرزگیری کنید.

  1. مانع کثیف شدن موهای سگ:

اگر صاحب یک حیوان خانگی، به ویژه سگ یا گربه باشید، می‌دانید که نظافت و استحمام حیوان به هیچ عنوان عمل ساده‌ای نیست و با مشقّت‌های زیادی همراه است. خب! از آن‌ جایی که همه ما معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است، با جلوگیری از کثیف‌شدن بدن سگ می‌توانیم تعداد دفعات استحمام و نظافت او را به مراتب کاهش دهیم و با رعایت این نکته استفاده از لوازم نگهداری سگ‌ها مثل شامپوی سگ و … هم به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

لباس سگ می‌تواند راهکار بسیار مناسبی جهت جلوگیری از کثیف‌شدن خز و موهای سگ باشد؛ خصوصاً اگر شما سگ خود را زیاد به پیاده‌روی و محیط خارج از خانه می‌‌برید!

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید محصولات حیوانات خانگی بخش اول

انواع لباس سگ

لباس‌های سگ در انواع گوناگونی بسته به نیاز متقاضیان آن در بازار عرضه می‌شوند. لباس‌های سگ در جنس‌ها، رنگ‌ها، مدل‌ها و کاربردهای مختلف وجود دارند که در ادامه راهنمای خرید لباس سگ به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • لباس‌های ضدآب: لباس‌های ضدآب یا به اصطلاح بارانی‌ها، همانطور که از اسم آن‌ها پیداست از سگ شما در برابر خیس‌شدن در باران محافظت می‌کنند.
  • ژاکت‌های پلی‌استر و لباس‌های گرم: لباس‌های گرم علاوه‌ بر کاربرد در زمستان، می‌توانند انتخاب مناسبی برای تنظیم دمای بدن سگ‌هایی که سالم‌اند و یا بیمار هستند باشند.
  • لباس‌های ضدحساسیت: این‌ گونه لباس‌ها اکثراً برای سگ‌هایی که حساسیت، بیماری و یا آلرژی پوستی دارند کارایی دارد و باعث می‌شود دسترسی آن‌ها به پوست خودشان محدود شود و نتوانند نقاط دارای زخم و حساسیت را لیس بزنند و آن را به جایی بکشند.
  • لباس‌های مهمانی و رسمی: شاید برایتان جالب باشد که تنوع لباس‌های سگ‌ هم مانند لباس‌های ما بالاست و آن‌ها لباس‌های زیادی برای موقعیت‌های مختلف دارند؛ یکی از انواع این لباس‌ها، لباس‌های مجلسی و مهمانی ا‌ست؛ آن‌ها ظاهر شکیلی دارند اما قابل پیش‌ بینی است که به همان نسبت قیمت بالاتری داشته و برای سگ راحت نیستند. بنابراین پوشاندن آن به صورت مداوم و طولانی مدت برای سگ آزاردهنده است و هم‌چنین ممکن است بافت لباس را دچار آسیب کند.
  • لباس‌های پیاده‌روی و خانگی: بسیاری از لباس‌های سگ از جنس نخ، پنبه و یا جنس‌هایی از این قبیل هستند که ظاهر چندان شکیلی ندارند اما برای سگ راحت هستند. همانطور که در بالا گفته شد، پوشاندن لباس برای سگ در خانه به منظور جلوگیری از ریزش موهای او کف خانه و برای سگ‌هایی که حساسیت‌های پوستی دارند انجام می‌گیرد؛ پس باید در نظر داشت که باید حتماً لباسی راحت برای سگ تهیه کرد تا او اذیت نشود. همچنین در هنگام پیاده‌روی راحتی سگ اهمیت بالایی دارد؛ پس لباس‌های راحت برای پیاده‌روی هم کاربرد دارند.

نکات مهم هنگام انتخاب لباس مناسب برای سگ

نکات مهم هنگام انتخاب لباس مناسب برای سگ

مهم‌ترین نکته هنگام راهنمای خرید لباس سگ، نژاد و اندازه بدنی سگ شما است؛ اندازه‌ها و مدل‌های لباس برای نژاد‌های مختلف سگ متفاوت است. چرا که شرایط زیستی و دمای متعادل بدن آن‌ها در شرایط یکسانی قرار ندارد و بسته به نژاد آن‌ها تغییر می‌ کند. به عنوان مثال، سگ‌هایی از نژاد هاسکی و یا ساموئید به علت شرایط زیست محیطی، بدنی مقاوم در برابر سرما دارند و لباس‌های گرم و ضخیم برای آن‌ها مناسب نیست. سگ‌های کوچک‌تر که در محیط‌های گرم‌سیر متولد می‌شوند، مانند شیتزو، پودل شی‌هواهوا و … مقاومت پایینی در برابر سرما دارند و در سرمای کم شروع به لرزیدن می‌کنند؛ مسلماً لباس‌های گرم و ضخیم‌تری برای آن‌ها لازم است.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع مراقبت و نگهداری سگ

بسیاری از افراد و فروشگاه‌ها، لباس‌های نوزاد انسان را به عنوان لباس سگ به فروش می‌رسانند و اکثر افراد متوجه این مسئله نمی‌شوند. یکی از تفاوت‌های لباس نوزاد انسان با لباس سگ این است که شما اگر به لباس سگ از زاویه پشت نگاه کنید، نباید آستین‌های لباس را ببینید و یا دید بسیار کمی به آن‌ها داشته باشید و بالعکس هنگام نگاه کردن به آن‌ها از زاویه رو به‌ رو و جلو، باید آستین‌ها به وضوح مشخص و به سمت پایین قرار گرفته باشند. چرا که دست‌های سگ در طرفین بدن او قرار ندارد و در بخش جلویی هستند. لباس مناسب برای سگ، لباسی‌ است که از جلو هشتی (۸ شکل) باشد تا او احساس راحتی کند؛ در غیر این صورت آن لباس یا مخصوص سگ نیست، یا درست طراحی نشده است.

فواید لباس پوشاندن به سگ چیست؟

سایزبندی مناسب لباس‌های سگ 

جدول سایزبندی:

جدول راهنمای خرید لباس سگ سایزبندی مخصوص سگ‌های بزرگ:

عرض سینه طول پشت سایز
۶۶ تا ۶۸ سانتی متر ۴۶ تا ۴۸ سانتی متر BD _ XS
۷۴ تا ۷۶ سانتی متر ۵۴ تا ۵۶ سانتی متر BD _ S
۸۱ تا ۸۳ سانتی متر ۵۹ تا ۶۱ سانتی متر BD _ M
۸۹ تا ۹۱ سانتی متر ۶۱ تا ۶۳ سانتی متر BD _ L
۹۷ تا ۹۹ سانتی متر ۶۴ تا ۶۶ سانتی متر BD _ XL
۱۰۴ تا ۱۰۶ سانتی متر ۶۸ تا ۶۹ سانتی متر BD _ XxL

جدول راهنمای خرید لباس سگ سایزبندی مخصوص سگ‌های متوسط:

سایز طول پشت طول سینه
FP _ S ۳۳ تا ۳۵ سانتی متر ۵۶ تا ۵۸ سانتی متر
FP _ M ۳۶ تا ۳۸ سانتی متر ۶۱ تا ۶۳ سانتی متر
FP _ L ۳۶ تا ۳۸ سانتی متر ۶۶ تا ۶۹ سانتی متر
FP _ XL ۳۹ تا ۴۰ سانتی متر ۷۱ تا ۷۳ سانتی متر

جدول راهنمای خرید لباس سگ سایزبندی مخصوص سگ‌های کوچک:

سایز طول پشت طول سینه
XXS ۱۳ تا ۱۵

سانتی متر

۲۶ تا ۲۸ سانتی متر
XS ۱۸ تا ۲۰

سانتی متر

۳۱ تا ۳۳ سانتی متر
S ۲۳ تا ۲۵

سانتی متر

۳۶ تا ۳۸ سانتی متر
M ۲۸ تا ۳۰

سانتی متر

۴۱ تا ۴۳ سانتی متر
L ۳۱ تا ۳۳

سانتی متر

۴۶ تا ۴۸ سانتی متر
XL ۳۳ تا ۳۵

سانتی متر

۵۱ تا ۵۳ سانتی متر
XXL ۳۶ تا ۳۸

سانتی متر

۵۶ تا ۵۸ سانتی متر

نحوه اندازه‌گیری و تعیین سایز مناسب لباس سگ

برای اندازه‌گیری طول سینه و اندازه کمر سگ، بهتر است از متر خیاطی استفاده کنید تا اندازه‌گیری دقیق‌تر باشد. لباس باید حدود یک الی دو سانت از تمام جهت‌ها برای سگ گشاد باشد تا بدن سگ راحت داخل آن قرار بگیرد؛ بنابراین می‌توانید موقع اندازه‌گیری چهار انگشت خود را به صورت عمودی روی بدن سگ قرار دهید تا اندازه‌گیری مناسب‌تری انجام شود.

قسمت‌هایی از بدن سگ که باید اندازه‌گیری شوند:

  • دور گردن با فاصله دو انگشت.
  • دور شکم مایل به طرف دست‌ها با فاصله چهار انگشت.
  • اندازه تنه سگ از گردن تا بالای دم.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *