دسته ها

همه چیز در مورد غذای سگ قدرجونی + بایدها و نبایدهای غذایی

غذای سگ قدرجونی
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ قدرجونی یا قهدریجانی یکی از نژادهای سگ ایرانی است که برای کار کردن و نگهبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سگ از نژادی بسیار فعال و پر انرژی است و به همین علت، تامین غذای باکیفیت و پر کالری برای او در اولویت قرار دارد. متاسفانه به دلیل عدم توجه به تغذیه این سگ‌ها و عدم مراقبت اصولی از آن‌ها، اصالت سگ‌های قدرجونی این روزها به خطر افتاده است.

اگر می‌خواهید سگ قدرجونی شما انرژی لازم را برای فعالیت و طی مسافت‌های طولانی به همراه گله داشته باشد، توصیه می‌کنیم که در رابطه با رژیم غذایی او با دقت و حساسیت بیشتری عمل کنید. اما غذای سگ قدرجونی باید از چه موادی تهیه شده باشد تا بتواند به تامین نیازهای اساسی بدن او کمک کند؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ قدرجونی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

غذای توله سگ قدرجونی چیست؟

توجه به غذای سگ قدرجونی باید از همان ابتدا و در زمانی که سگ‌ها هنوز جوان و توله هستند انجام شود. توله سگ‌های قدرجونی، درست همانند توله سایر نژادهای سگ، به خوردن غذاهای پر پروتئین، پر چربی و پر کلسیم نیاز دارند. تامین این مواد غذایی در تغذیه سگ‌های قدرجونی به رشد بهتر آن‌ها کمک کرده و سلامتی توله سگ شما را تضمین خواهد کرد.

با توجه به این که پروتئین‌ها از مهم‌ترین موادی هستند که باید در رژیم غذای توله سگ قدرجونی وجود داشته باشند، استفاده ار گوشت قرمز، مرغ و ماهی در رژیم غذایی این سگ‌ها بسیار توصیه می‌شود. بهتر است تغذیه با این مواد غذایی از سن چهار ماهگی برای توله سگ‌های قدرجونی آغاز شود؛ اما حتما توجه کنید که این مواد فاقد هرگونه استخوان ریز و درشتی در بافت خود باشند.

شما می‌توانید برای ایجاد تنوع در رژیم غذایی سگ قدرجونی از جگر، تخم مرغ و پای مرغ پخته شده در رژیم غذایی آن‌ها استفاده کنید.

غذای توله سگ قدرجونی

 

غذای موردعلاقه سگ قدرجونی چیست؟

برای تهیه غذای سگ قدرجونی، شما می‌توانید از مواد غذایی مختلفی که مورد علاقه او هستند استفاده کنید. به منظور رشد بهتر و تقویت سیستم ایمنی بدن سگ‌های قدرجونی و حفظ سلامتی آن‌ها، بهتر است در رژیم غذایی این سگ از کربوهیدرات‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی‌های مفید به میزان کافی استفاده شود.

اگر برای تامین کربوهیدرات مورد نیاز بدن سگ خود دچار سردرگمی شده‌اید، می‌توانید از موادی مانند برنج، نان و سیب زمینی در رژیم غذایی سگ قدرجونی استفاده کنید. برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن سگ قدرجونی، استفاده از میوه‌ها و سبزیجات در ترکیب غذای سگ قدرجونی توصیه می‌شود. شما می‌توانید سبزیجات را به صورت خام و تازه یا به شکل پخته شده در اختیار سگ قدرجونی خود قرار دهید.

از جمله سبزیجاتی که مورد علاقه سگ‌های قدرجونی هستند می‌توان به هویج، اسفناج، کرفس، تره، سیب زمینی، شلغم، کدو، خیار و سیب اشاره کرد. برای تامین چربی‌های مفید و مواد معدنی مورد نیاز بدن سگ قدرجونی خود می‌توانید از مواد لبنی در غذای سگ قدرجونی خود استفاده کنید. مواد لبنی مورد علاقه سگ قدرجونی شامل شیر کم چرب، ماست کم چرب شیرین و پنیر هستند.

البته غذاهای آماده مخصوصی برای این سگ‌ها وجود دارند که استفاده از آن‌ها آسان‌تر بوده و با کمک آن‌ها می‌توان انرژق و مواد غذایی مورد نیاز سگ قدرجونی را در هر سن و سالی به راحتی تامین کرد که در ادامه درباره آن‌ها بیشتر با شما صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید محصولات حیوانات خانگی بخش اول

برنامه غذایی سگ قدرجونی

از آن‌جا که سگ قدرجونی، همانند سایر نژادهای سگ، در سنین مختلف نیازهای متفاوتی دارد، توصیه می‌کنیم که برنامه غذایی او را متناسب با شرایط تنظیم کنید. به طور کلی سن، وزن سگ، میزان فعالیت و سلامت او در تعیین برنامه غذایی دخیل هستند. با توجه به این که سگ‌های قدرجونی، سگ‌هایی درشت هستند و برای انجام نگهبانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برنامه غذایی آن‌ها باید طیف گسترده‌ای از مواد خوراکی را شامل شود.

البته این به معنای مجاز بودن در استفاده از هر نوع ماده غذایی برای سگ‌های قدرجونی نیست. توجه داشته باشید که استفاده از بعضی از انواع مواد غذایی در رژیم سگ‌های قدرجونی، نه تنها به رشد و سلامت آن‌ها کمکی نمی‌کند، بلکه ممکن است سلامتی آن‌ها را به شدت به خطر بیندازد یا حتی منجر به مرگ آن‌ها شود.

از جمله مواد خوراکی خطرناکی که استفاده از آن‌ها در رژیم غذایی سگ قدرجونی ممنوعیت دارد، می‌توان به انواع شکلات، قهوه، چای، نوشیدنی‌های حاوی کافئین، انگور و کشمش اشاره کرد. البته استفاده از یک سری مواد غذایی مانند بادمجان، ادویه و گوجه فرنگی ممکن است برای سگ‌های قدرجونی حساسیت‌زا باشد و به همین دلیل، استفاده از این مواد در رژیم غذایی سگ‌های قدرجونی توصیه نمی‌شود.

اگر می‌خواهید برای سگ قدرجونی خود یک برنامه غذایی تنظیم کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم که این برنامه را مطابق با نیازهای غذایی سگ خود، بودجه مالی و علایق غذایی او تنظیم کنید. به همین منظور، شما می‌توانید با یک دامپزشک مشورت کنید و از او بخواهید تا شما را در زمینه تهیه و انتخاب رژیم غذایی مناسب برای سگ قدرجونی راهنمایی کند. دامپزشک با توجه به قد، وزن، سن و دیگر ویژگی‌های سگ شما، یک برنامه غذایی خانگی یا آماده را به شما پیشنهاد خواهد کرد که می‌تواند در تامین سلامت و افزایش طول عمر حیوان شما بسیار موثر باشد.

 

برنامه غذایی سگ قدرجونی

غذای آماده سگ قدرجونی

چنان چه شما زمان کافی برای رسیدگی به وضعیت تغذیه‌ای سگ قدرجونی خود را ندارید و تهیه غذای سگ قدرجونی به صورت خانگی برای شما مشکل است، می‌توانید از غذای آماده سگ قدرجونی برای تغذیه این حیوان استفاده کنید. غذاهای آماده این سگ به دو شکل غذای خشک و غذای کنسرو شده یا تر در دسترس هستند. شما می‌توانید این غذاها را با مشورت دامپزشک تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

البته توجه داشته باشید که خوردن غذاهای کنسرو سگ به طور مداوم توصیه نمی‌شود و بهتر است از این غذاها تنها برای ایجاد تنوع در رژیم غذایی سگ قدرجونی خود استفاده کنید. نوع و مقدار استفاده از این غذاها، بسته به سن، وزن و شرایط سگ شما متفاوت است. جهت استفاده از غذای آماده برای سگ قدرجونی خود، بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • نگهداری از مواد غذایی آماده در کیسه‌ها و بسته بندی‌های با کیفیت، حفظ مواد مغذی موجود در آن‌ها را تضمین می‌کند.
  • پیش از استفاده از غذاهای خشک یا کنسرو شده برای تغذیه سگ قدرجونی خود، حتما به تاریخ انقضای غذای مورد نظر توجه کنید.
  • برای جلوگیری از خراب شدن غذای آماده سگ قدرجونی، بهتر است آن را در دمای اتاق و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.
  • پس از باز کردن غذای کنسروی، تنها بین ۲ تا ۴ ساعت می‌توان آن را استفاده کرد. در غیر این صورت، خطر فساد مواد غذایی کنسروی وجود دارد.
  • ظروف و لوازمی که برای تغذیه کردن سگ مورد استفاده قرار گرفته‌اند را هر بار پس از استفاده به خوبی بشویید.
  • غذای آماده‌ای که برای حیوان خود تهیه می‌کنید، باید حتما حاوی مقادیر مناسبی از پروتئین، چربی‌ها، فیبر، مواد معدنی، ویتامین‌ها و… باشد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ قدرجونی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

استفاده از مکمل‌ها در تغذیه سگ قدرجونی

تمامی مواد غذایی مورد نیاز سگ‌های قدرجونی از طریق غذاهای خانگی یا آماده تامین نمی‌شوند. گاه لازم است که این سگ‌ها برای تامین مواد مورد نیاز بدن‌شان از مکمل‌ها استفاده کنند. این مکمل‌ها ممکن است به شکل خوراکی مورد استفاده قرار بگیرند یا مکمل‌های تزریقی هورمونی باشند. در هر کدام از این موارد، شما نمی‌توانید بدون مشورت با دامپزشک اقدامی کنید و باید حتما استفاده از هر کدام از این مواد، طبق تجویز دامپزشک و تحت نظر او انجام شود.

بیشتر بخوانید:  12 غذای ممنوعه و مضر که سگ ها هرگز نباید بخورند!

 

خرید ارزان غذای سگ قدرجونی

اگر برای سلامتی حیوان خود ارزش قاعل هستید، بهتر است که تنها به دنبال تهیه یک غذای ارزان قیمت و بی‌کیفیت برای او نباشید و در زمان تهیه غذای آماده برای سگ قدرجونی به میزان رعایت استانداردها در غذا و سایر نکات حتما توجه داشته باشید. با این حال، شما می‌توانید غذای سگ قدرجونی خود را با قیمتی مناسب و منصفانه و از برندهای غذایی معتبر و استاندارد تهیه کنید.

توصیه می‌شود که در زمان خرید غذای آماده برای سگ خود، حتما به ارگانیک بودن آن توجه داشته باشید. ارگانیک بودن غذای مخصوص سگ قدرجونی معمولا با استفاده از یک علامت به خصوص بر روی آن تعیین می‌شود. به علاوه در زمان خرید غذای سگ قدرجونی لازم است که حتما به تاریخ انقضای آن توجه کنید و از خرید غذاهای مسموم و تاریخ گذشته جدا خودداری کنید.

فروش غذای سگ قدرجونی

همان طور که گفته شد، استفاده از غذاهای آماده برای تغذیه سگ‌های قدرجونی کاری بسیار راحت‌تر نسبت به استفاده از غذاهای خانگی است. با استفاده از غذاهای آماده برای تغذیه غذای سگ قدرجونی، شما مطمئن خواهید شد که حیوان شما به اندازه کافی کالری و مواد مورد نیاز بدن خود را دریافت می‌کند.

فروش غذای سگ قدرجونی

برای استفاده از غذاهای آماده پارامترهای مختلفی را باید در نظر داشت که شامل سن سگ، نژاد او، وزن حیوان و کاربرد سگ (برای مثال سگ خانگی، شکاری و کاری) هستند. چنان چه غذای سگ رفلکس را با توجه به این موارد تامین و تهیه کنید، تضمین می‌کنید که حیوان شما به قدر کافی از مواد مورد نیاز برای رشد و بقا تامین می‌شود و کالری مورد نیاز خود را به نحوی دریافت می‌کند که نه موجب چاقی باشد و نه از نیاز روزانه سگ قدرجونی کمتر باشد.

برای انتخاب غذای مورد نیاز سگ قدرجونی خود و تعیین میزان استفاده آن می‌توانید با یک دامپزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از غذاهای خشک و کنسروها یا غذاهای مرطوب برای تغذیه سگ قدرجونی خود استفاده کنید. در زمان استفاده و مصرف غذای خشک بهتر است که آن‌ها را با کمی آب یا شیر مخلوط کرده و در اختیار حیوان خود قرار دهید.

البته توجه داشته باشید که بهتر است همیشه مقداری آب تازه و تمیز را در دسترس سگ خود قرار دهید. انجام این کار به خصوص در روزهای گرم تابستانی ضرورت دارد. شما می‌توانید غذای خانگی سگ خود را با مشورت دامپزشک پت خود تهیه کنید. چنان چه غذای آماده با کیفیتی برای سگ قدرجونی خود تهیه نکنید، مصرف این غذا ممکن است به حیوان شما آسیب جدی وارد کند.

 

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با سگ‌های قدرجونی و مراقبت‌های غذایی آن‌ها با شما صحبت کردیم. همان طور که در این مقاله دیدید، شما می‌توانید از غذاهای خانگی و غذاهای آماده برای تغذیه سگ قدرجونی خود استفاده کنید به شرطی که همه نکات لازم را در تهیه آن‌ها مد نظر قرار داده باشید. چنان چه به سلامتی سگ قدرجونی خود اهمیت می‌دهید، لطفت توصیه‌های ما را درباره رژیم غذایی این حیوانات جدی بگیرید تا سگی با انرژی و قوی داشته باشید.

به طور کلی تهیه غذاهای آماده برای تغذیه سگ قدرجونی راحت‌تر و مناسب‌تر است و می‌تواند تامین کننده تمامی نیازهای بدن حیوان شما باشد؛ اما چنان چه به علت گران و کم یاب بودن غذاهای خارجی و کیفیت پایین غذاهای آماده ایرانی از خرید آن‌ها سر باز می‌زنید، می‌توانید تحت نظر دامپزشک حیوان خود برای او غذای خانگی تهیه کنید. برای استعلام قیمت غذاهای آماده مناسب برای سگ قدرجونی می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین فروشنده این مواد غذایی سر بزنید و قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید یک محصول با کیفیت و متناسب با نیازها و سلایق غذایی سگ قدرجونی خود تهیه کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *