دسته ها

بهترین غذای سگ گلدن رتریور چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ گلدن رتریور

غذای سگ گلدن رتریور
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

چگونه می‌دانید کدام غذای سگ گلدن رتریور مناسب است؟ بهترین غذای مورد علاقه سگ گلدن رتریور (خواه بالغ یا توله‌سگ) به عوامل مختلفی از جمله سن حیوان خانگی شما، سطح فعالیت، مشکلات اساسی سلامتی و موارد دیگر بستگی دارد. چه این سگ‌های گلدن رتریور در سال‌های طلایی خود باشند و چه به‌تازگی یک توله‌سگ جدید به خانواده آورده‌اید، می‌خواهید گلدن رتریور شما تا حد امکان سالم باشد تا زندگی طولانی و شادی داشته باشد. بخشی از این وظایف، این است که اطمینان حاصل کنید که آن‌ها خوب غذا می‌خورند و غذای آن‌ها نیازهای تغذیه‌ای‌شان آن‌ها را برآورده می‌کند.

قطعا افرادی که قصد خرید و نگه‌داری سگ را دارند، باید قبل از هر چیز از ویژگی‌های سگ مورد نظر خود اطلاع دقیقی کسب کنند. تغذیه سگ گلدن رتریور یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید قبل از خرید غذای سگ گلدن رتریور به آن توجه ویژه کرد؛ زیرا با سلامت سگ شما ارتباط مستقیمی دارد. به دلیل اهمیت بالای غذای مناسب برای سگ گلدن رتریور، قصد داریم در این مقاله به مشخصات و قیمت غذای سگ گلدن رتریور بپردازیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ گلدن رتریور به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

مشخصات سگ گلدن رتریور

سگ گلدن رتریور از نژاد سگ‌های اسکاتلندی و از گونه سگ‌های ورزشی است. ویژگی ظاهری سگ‌های گلدن رتریور که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، رنگ طلایی یا کرمی براق این سگ‌ها است. علاوه بر این چشمان مهربان و صورتی زیبا با هیکلی متناسب، عده‌‌ کثیری را به سمت این سگ زیبا و مهربان کشانده است. از مشخصات اخلاقی سگ گلدن رتریور می‌توان جذابیت بالا، هوش سرشار و استعداد بی نظیر را نام برد. این سگ عاشق فعالیت‌هایی نظیر شکار، پیاده روی و به خصوص فعالیت‌های آبی است.

نژاد سگ‌های گلدن رتریور از دسته‌ سگ‌های فرمان پذیر هستند و به دلیل استعداد و هوش بالا می‌توانند همراه خوبی برای سالمندان یا افراد نابینا یا یا ناشنوا باشند. این سگ‌ها به راحتی دست‌آموز می‌شوند و می‌توانند در عملیاتی همانند کشف کردن مخدر و یا پیدا کردن افراد زنده در زلزله فعال باشند.

گلدن رتریور یا رتریور طلایی در ایران به وفور یافت می‌شوند و به همین دلیل در ایران طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اما نکته‌ مهم در خرید این سگ آن است که باید به غذای سگ گلدن رتریور توجه ویژه‌ای کرد.

مشخصات سگ گلدن رتریور

غذای سگ گلدن رتریور چیست؟

سگ‌های گلدن رتریور جزء سگ‌های بزرگ هستند و به طور تقریبی 12 سال عمر می‌کنند. در سگ‌های بزرگ نیز تغذیه مناسب مسئله مهمی است. زیرا استخوان بندی این سگ‌ها درشت است و نیازمند رژیم غذایی و غذای مناسب هستند.

سگ‌های گلدن رتریور به گوشت علاقه زیادی دارند و بدن این سگ نیز به پروتئین بالایی احتیاج دارد. تمامی دامپزشک‌ها و یا مشاورین تغذیه سگ، پیشنهاد داده‌اند که غذای متناسب سگ گلدن تریور، غذایی است که متشکل از غذای خشک و مرطوب در کنار هم است. به دلیل آن که غذای مرطوب به تنهایی باعث آسیب رساندن به دندان می‌شود و غذای خشک سگ گلدن رتریور به تنهایی نیز تمامی مواد مورد نیاز سگ را ندارند. بنابراین قانونی مشخص شده است که سگ باید براساس آن قانون از ترکیب این دو ماده استفاده کند. این قانون، به قانون 80 – 20 نیز معروف است.

قانون 80 -20 : در این قانون مشخص شده است که تنها 80 در صد از کالری روزانه سگ باید از غذای خشک سگ گلدن رتریور باشد و در آن 20 درصد باقی مانده بر اساس کالری مورد نیاز سگ، می‌توان از غذای کنسروی یا غذای مرطوب استفاده شود.

برخی از مهم‌ترین موادی که در رژیم غذای سگ گلدن رتریور جای می‌گیرد، عبارتند از: پروتئین، کربوهیدرات و چربی

پروتئین: پروتئین مورد نیاز سگ‌های گلدن رتریور بسیار زیاد است. در بهترین و ایده آل‌ترین رژیم غذایی برای این نژاد سگ، بهتر است از حداقل 30 درصد پروتئین نیز استفاده شود. سگ‌های رتریور به دلیل جثه بزرگ و فعالیت زیاد نیازمند مقادیر زیادی پروتئین است که کمتر از این مقداری که گفته شد باعث آسیب رساندن به حیوان می‌شود.

کربوهیدرات: کربوهیدارت سگ را براساس فعالیت و سن سگ محاسبه می‌کنند. در محاسبات انجام شده کربوهیدرات مورد نیاز برای یک سگ گلدن رتریور نیز 30 تا 35 درصد است. لازم است توجه کنید که مقدار کربوهیدرات سگ‌های فعال‌تر باید به نسبت سگ‌های متوسط یا عادی بیشتر باشد و در مقابل کربوهیدرات سگ‌های کم تحرک یا پیر نیز می‌تواند از مقداری که گفته شد کمتر باشد.

چربی: منظور از چربی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. این اسیدهای چرب در رژیم غذای سگ‌ گلدن رتریور واجب است و مقدار لازم برای یک سگ نیز 12 تا 18 درصد مشخص شده است. هدف از وجود چربی در رژیم غذای سگ گلدن رتریور برای بهبود سلامت، جلوگیری از کاهش ریزش مو و کچلی و همچنین کمک به داشتن پوست و مویی زیبا  و درخشان است.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ اشپیتز چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ اشپیتز

مقدار غذای سگ گلدن رتریور چقدر است؟

همانطور که می‌دانید نوع و میزان غذای مصرفی سگ بر سلامت و طول عمر بیشتر سگ رابطه‌ی مستقیمی دارد. علاوه بر این میزان غذا تاثیر به سزایی در متابولیسم و سطح فعالیت دارد. به همین دلیل است که توجه به غذای سگ گلدن رتریوراز اهمیت زیادی دارد.

همان اندازه که باید به نوع تغذیه سگ گلدن رتریور توجه شود، صاحبان سگ باید در میزان یا مقدار غذای مصرفی و کالری دریافتی سگ خود نیز حساس باشند. دقیق‌ترین راه برای مشخص کردن مقدار غذای سگ گلدن رتریور، محاسبه و میانگین وزن است.

براساس تحقیقات ملی آکادمیک غذایی آمریکا برای تغذیه سگ‌های فعال گلدن رتریور 1353 تا 1740 کالری مشخص شده است. در همین تحقیقات غذایی، کالری دریافتی سگ‌های بی تحرک گلدن رتریور باید بین 989 تا 1272 کالری باشد.

توجه کنید که در برخی فصول سال میزان غذای مصرفی سگ کاهش می باد. مثلا غذای سگ در زمستان به دلیل تحرک کمتر این حیوان، باید کاهش یابد تا از چاقی او جلوگیری شود. اما باید توجه شود که مقدار مصرفی غذا برای سگ‌های پیر، باردار، بیمار، سگ‌های چاق و یا توله سگ‌ها نیز متفاوت است که با مراجعه به دامپزشک و مشاوره با متخصص می‌توانید مقدار نیاز سگ خود را به دست آورید.

مقدار غذای سگ گلدن رتریور

مقدار پیشنهادی ما برای غذای سگ گلدن رتریور سالم، نیز روزانه 2 الی 3 فنجان غذای خشک سگ گلدن رتریور است. تعادل در غذا و دقت در رژیم غذایی سگ، به داشتن سگی با نشاط با طول عمر طولانی کمک شایانی می‌کند.

نکته‌ای که باید دقت کنید این است که به هیچ عنوان به این نژاد سگ، غذای اضافی و یا کالری بیشتر از نیاز ندهید. چاقی این سگ‌ها منجر به خطرات و بیماری‌های زیادی می‌شود. سگی که به چاقی مبتلا باشد طول عمر کمتری دارد و بطور مکرر دچار شکستگی در دست و پا می‌شود.

غذای مورد علاقه سگ گلدن رتریور چیست؟

برای اطمینان از برآورده‌شدن نیازهای اولیه غذایی سگ گلدن رتریور، بهتر است یک غذای سگ نژاد بزرگ را انتخاب کنید که برای این مرحله از زندگی او فرموله شده است. در این‌جا موارد دیگری وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک غذای خوب برای سگ گلدن رتریور خود به آن‌ها توجه کنید:

  • مواد سالم و طبیعی بدون افزودنی، محصولات جانبی یا افزودنی‌های مصنوعی
  • سرشار از پروتئین بدون چربی از منابع حیوانی با کیفیت بالا مانند مرغ، گوشت و ماهی
  • محتوای چربی و کالری محدود برای کنترل رشد توله‌سگ‌ها و حفظ توده بدون چربی در بزرگسالان
  • کنترل سطح کلسیم و فسفر با گلوکزامین و کندرویتین برای سلامت مفاصل

غذای توله‌سگ گلدن رتریور چیست؟

توله‌سگ‌های گلدن رتریور تا زمانی‌که به سن 12 تا 24 ماهگی نرسند، رشد نمی‌کنند. بنابراین، برای پایین نگه‌داشتن خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی، از تغییر سریع غذای آنان به دستورالعمل بزرگسالان خودداری کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه غذایی را برای توله‌سگ گلدن رتریور خود انتخاب کنید، می‌توانید با یک پرورش‌دهنده یا دامپزشک معتبر مشورت کنید تا توصیه‌های آن‌ها را در مورد خرید غذای سگ گلدن رتریور اعمال کنید.

مقدار غذای توله سگ گلدن رتریور چقدر است؟

برخی افراد علاقه دارند که سگ از تولگی با آن‌ها بزرگ شود یا به عبارت دیگر خودشان توله را بزرگ و دست آموز کنند. اما مسئله بسیار مهم در نگهداری توله سگ گلدن رتریور، غذای مناسب و مقدار آن است. همان گونه که تغذیه مناسب در کودکان در سن رشد بسیار اهمیت دارد، تغذیه توله سگ نیز قابل اهمیت است.

تغذیه مناسب در ماه‌های اولیه زندگی سگ، کمک می‌کند که سگ در بزرگ سالی دارای بدنی سالم و به دور از بیماری باشد. توله سگ‌ها نیز تا سن 6 یا 8 ماهگی از شیر مادر تغذیه می‌‍‌کنند و بهترین غذای توله سگ‌ها در هفته‌های اول زندگی، شیر مادر است. شیر مادر کمک می‌کند سیستم ایمنی توله تقویت شود و کلسیم مورد نیاز برای تشکیل استخوان بدنی مستحکم فراهم گردد. بنابراین اگر به سلامت سگ خود اهمیت می‌دهید نباید توله سگ را تا 8 هفتگی از مادر جدا کنید.

لازم به ذکر است که هیچ شیر دیگری نظیر شیرهای خشک یا گاو مناسب توله سگ نیست. زیرا شیر سگ دارای مواد بسیار مغذی و کلسیم بسیار بالایی است که برای رشد سگ بسیار مناسب است. اگر توله سگ شما از مادر جدا شده است و یا مادر خود را از دست داده است نیز به ناچار بهتر است از شیرهای خشک مخصوص توله سگ استفاده کنید. این کار را میتوانید با استفاده از شیشه شیر توله سگ انجام دهید.

اگر شیر خشک مخصوص توله سگ در دسترس ندارید به سراغ شیر خشک انسانی فاقد لاکتوز بروید. توله سگ‌ها فقط تا 2 ماه از شیر بدون غذای دیگر نیاز دارند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ گلدن رتریور به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بعد از سن دو ماهگی صاحبان توله سگ می‌توانند از غذاهای کمکی، در کنار شیر مادر استفاده کنند. لازم است توجه کنید غذای کمکی در این دوران باید نرم و حاوی مواد مغذی مورد نیاز توله باشد. در این دوران بهتر از برنج آبکش شده با آب گوشت، ماست، سبزیجات و حبوبات پخته استفاده شود. اما دقت کنید مقدار غذای کمکی توله سگ از شیر بیشتر نباشد تا توله با غذای کمکی سیر نشود.

توله تا 3 یا 4 ماهگی نیاز دارد شیر و غذای کمکی را در کنار هم داشته باشد، اما بعد از رسیدن به 6 یا 8 هفتگی توله دیگر نیاز به شیر مادر یا شیر خشک ندارد و تنها باید از غذای مناسب برای سگ گلدن رتریور بهره‌مند شوند. بهتر است در این مرحله از غذای خشک سگ و بعد از آن از راهنمای دامپزشک استفاده کنید.

اما بعد از قطع کردن شیر مادر و رسیدن به 2 ماهگی توله، باید کم کم غذای خشک و جامد را جایگزین غذای خیس و نرم کند. بهتر است از غذای خشک سگ در این دوران استفاده شود. آموزش زمان غذا و نحوه‌ی استفاده از غذا در این سن به عهده صاحب توله است. توله سگ باید آموزش ببیند که غذا در وعده‌های خاص و زمان‌های منظمی به او داده می‌شود.

توله تا سن 6 ماهگی باید 3 وعده غذای متناسب توله سگ را دریافت کند. با رسیدن به سن 6 ماهگی نیز می‌توانید رژیم غذایی توله سگ را تغییر دهید و از گوشت گاو و گوساله پخته نیز استفاده کنید. لازم است توجه کنید که غذای مرطوب بیش از حد باعث آسیب رسیدن به لثه و دندان سگ می‌شود و دقت کنید که در استفاده از غذای مرطوب زیاده روی نکنید.

نکته قابل اهمیت دیگر آن است که در گوشت و غذای توله سگ خود به هیچ عنوان از ادویه و نمک استفاده نکنید.

مقدار غذای توله‌سگ گلدن رتریور

خرید غذای سگ گلدن رتریور برای سگ بالغ و توله 

سگ گلدن رتریور یکی از محبوب‌ترین سگ‌ها است. این سگ‌های‌ دوست‌داشتنی به‌راحتی می‌توانند دچار بیماری شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که غذاهای مناسب برای حفظ سلامتی آن‌ها را خریداری می‌کنید. شما در فروشگاه دیجی‌پت می‌توانید با بهترین قیمت، غذای سگ گلدن رتریور را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

قیمت غذای سگ گلدن رتریور در آنلاین‌شاپ دیجی‌پت

یکی از اساسی‌ترین مسائل برای کسانی که قصد نگهداری و خرید سگ گلدن رتریور را دارند، تهیه غذای سگ است. قطعا می‌دانید که برای نگهداری یک سگ، باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. تغذیه سگ گلدن رتریور نیز هزینه زیادی می‌طلبد زیرا باید غذای مخصوص سگ خود را خریداری کنید.

غذای سگ به جزء غذاهایی که در خانه به سگ می‌دهید مثل مرغ و گوشت آب‌پز، شامل غذای خشک سگ نیز می‌شود. همان طور که گفته شد سگ‌ها نباید به مقدار زیادی از غذاهای مرطوب استفاده کنند و بهتر آن است که در کنار غذاهای خانگی نیز از غذای خشک مخصوص سگ بهره ببرند تا به دندان و دندان‌های‌شان آسیبی وارد نشود.

قیمت غذای سگ تقریبا یکی است و با توجه به مارک و کیفیت غذای خشک ممکن است کمی متفاوت باشد. شما باید با توجه به سن سگ خود، غذای خشک مخصوص به سن سگ‌تان را تهیه کنید. در بسته بندی غذای خشک مخصوص به سگ از سنین زیر 2 ماه تا سگ بالغ و حتی نوع پاپی سگ گلدن رتریور نیز غذای خشک موجود است. قیمت غذای سگ برای نژاد گلدن تریور با توجه به سن و کیلوگرم متغییر است.

برای اطلاع بیشتر شما حیوان دوستان عزیز، لازم است بگوییم بسته‌های غذای خشک سگ از بسته‌ی خیلی کوچیک 5/1 کیلوگرم تا بسته‌های بزرگ 12 کیلوگرم در اختیار مشتریان قرار دارد. اما به دلیل استفاده مکرر از غذای خشک سگ در رژیم غذایی رتریورها، معمولا بسته‌های 12 کیلوگرمی طرفداران بیشتری دارند.

بنابراین با توجه به افزایش کیلوگرم قیمت غذای سگ گلدن رتریور نیز متغییر است. قیمت تقریبی بسته‌های غذای خشک سگ گلدن رتریور با مارک عالی رویال کنین و در بسته‌ی بزرگ 12 کیلویی از 3 میلیون نیم، کمی بالاتر و پایین‌تر نیز در بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ پامرانین چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ پامرانین

خرید غذای سگ گلدن رتریور ارزان

مستحضر هستید که هزینه نگهداری سگ بالا است. در این میان برخی افراد نیز علاقه بسیار زیادی به نگهداری سگ دارند و یا برای محافظت منزل یا باغ خود به سگ احتیاج دارند. اما نگهداری سگ هزینه‌ی زیادی را در بر می‌گیرد، اصلی‌ترین و سنگین‌ترین این هزینه‌ها مربوط به غذای سگ است. دغدغه صاحبان گلدن رتریور، خرید غذای سگ ارزان و در عین حال با کیفیت است.

در این میان صاحبان سگ، باید توجه کنند تنها به ارزان بودن غذای خشک سگ اکتفا نکنند و دقت داشته باشند اجناس تقلبی و بی کیفیت را خریداری نکنند. خرید از اجناس با قیمت مناسب و ارزان مسئله‌ای است که هر خریدار در هر جنسی به دنبال آن است. اما هر ارزانی زیاد و قابل توجه‌ای بی دلیل نیست و قطعا جنس بی کیفیت و یا تاریخ گذشته خواهد بود.

در بین فروشگاه لوازم خانگی حیوانات یا آن هایی معتبر هستند که محصولات با کیفیت را از برندهای معتبر به فروش می‌رسانند. در این بین برخی سایت‌های فروشگاهی موجود هستند که با درصد مشخصی تخفیف همان جنس مرغوب را از همان برند معتبر، به قیمت کمتری به فروش می‌رسانند. پس بهتر است با کمی تحقیق از فروشگاه‌های اینترنتی خوب و منصف، به خرید غذای سگ گلدن رتریور خود اقدام کنید.

یکی از برترین برندهای غذای خشک سگ نیز، برند رویال کنین است که تمامی غذاهای تولیدی این برند دارای نشان سلامت و دارنده‌ی مواد مغذی مورد نیاز برای سگ در انواع سنین است.

سخن پایانی

یکی از دوست داشتنی‌ترین و پر طرفدارترین حیوانات در بین مردم سگ است. سگ به دلیل وفاداری زیاد، هوش بالا، مهربانی و احساس مسئولیتی که دارد به عنوان یکی از حیوانات دوست داشتنی شناخته شده است. یکی از خصوصیات ذاتی سگ این است به انسان‌ها نیاز دارند زیرا سرشت سگ برای برقراری ارتباط با انسان و مواظبت از انسان‌ها آفریده شده است. سگ‌ها نژادهای بسیار متفاوتی دارند که علاوه بر شکل ظاهری نیز در برخی خلقیات، عادات و نحوه غذا خوردن با یکدیگر متفاوت هستند و از رژیم غذایی خاصی تبعیت می‌کنند. سگ شیتزو، ژرمن شپرد، تریر، هاسکی، دوبرمن، پامرانین، گلدن رتریور، ساموید، شیواوا، بولداگ و… بعضی از نژادهای معروف سگ هستند.

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید غذای سگ گلدن رتریور خود را براساس رژیم مناسب با ارزان‌ترین قیمت تهیه کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *