دسته ها

با بهترین روش‌ها برای تخلیه انرژی سگ‌ها آشنا شوید!

تخلیه انرژی سگ‌ها
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

همان‌طور که می‌دانید ورزش و تحرک ذهنی برای سگ‌ها، دوستان کوچک شما، به اندازه آب و غذا اهمیت دارد و برای سلامت جسم و روح آن‌ها ضروری است. درحالی‌که برخی سگ‌ها از بی‌تحرکی و گوشه‌ای خوابیدن لذت می‌برند برخی دیگر انرژی بی‌پایانی دارند و بی‌تحرکی برای آنان بسیار سخت است. اگر نتوانید راهی برای تخلیه انرژی سگ خود پیدا کنید ممکن است شاهد به وجود آمدن رفتارهای مخرب و عجیب و غریب باشید. فعالیت‌های فیزیکی، فعالیت‌های ذهنی، فعالیت در فضای باز و فعالیت در فضای بسته به تخلیه انرژی سگ‌ها کمک می‌کنند و موجب می‌شوند این موجودات شیرین از روحیه و جسمی سالم برخوردار شوند. در این مقاله بهترین روش‌ها برای تخلیه انرژی سگ‌ها را شرح داده‌ایم.

طبقهبندی فعالیت‌ها و بازی‌های سگ‌ها

  • فعالیت در فضای باز

برای برخی از سگ‌ها پیاده‌روی ساده در اطراف محله و کوچه پس‌کوچه‌های شهر برای تخلیه انرژی کافی است. درحالی‌که برای گروهی دیگر از آن‌ها این حجم از فعالیت کافی نیست و هنگامی که به خانه بازمی‌گردند باز هم انرژی دارند. اگر به ورزشی خاص مانند دو، شنا یا دوچرخه‌سواری علاقه دارید سعی کنید سگ خود را هم همراهتان ببرید. البته توجه کنید مرکزهایی هم وجود دارند که به سگ شما شنا یاد می‌دهند. پس سعی کنید علایق سگ خود را درک کنید و برای مثال اگر این حیوان از بودن در آب لذت می‌برد او را در این کلاس‌های مهیج ثبت‌نام کنید.

بیشتر بخوانید:  پیاده‌روی سگ‌ها | سگ‌ها به چه میزان پیاده‌روی نیاز دارند؟

فعالیت‌های بیرون از خانه به همین فعالیت‌های نام برده ختم نمی‌شود بلکه کافی است با کمی خلاقیت، شور و هیجان انگیزه به خرج دهید و با برنامه‌ریزی روزانه سگ به تخلیه انرژی این حیوان خود کمک کنید. توجه داشته باشید که فعالیت‌های فضای باز بیشتر مختص کسانی است که وقت آزادتری از افراد شاغل دارند یا برای سگ خود پرستار استخدام می‌کنند.

  • فعالیت در فضای بسته

روزهایی هستند که به‌دلیل وضعیت آب و هوا، بیماری و مسائل کاری قادر به انجام فعالیت‌های بیرون از خانه برای تخلیه انرژی سگ نخواهید بود. در این مواقع به‌ویژه می‌توانید راه‌هایی برای فعال نگه‌داشتن سگ خود در خانه پیدا کنید. اگر راه‌پله دارید بازی بالا‌بردن از پله‌ها را در نظر بگیرید. یک خوراکی مثل غذای تشویقی سگ را تا بالا قرار دهید یا پرتاب کنید و از سگ‌تان بخواهید آن را بیاورد. البته این فعالیت برای سگ‌هایی که آرتروز یا سایر بیماری‌های مفصلی دارند توصیه نمی‌شود. بازی اشاره‌گر لیزری نیز گزینه دیگری است که با غریزه تعقیب سگ شما بازی می‌کند.

بازی‌های ذهنی سگ

با این حال مراقب باشید لیزر را نزدیک چشم او نگیرید. این‌ها مثال‌هایی از هزاران فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در فضای بسته انجام داد. توجه کنید که تخلیه انرژی سگ‌ها براساس روتین روزانه ضروری است. پس اگر شرایط اجازه فعالیت در بیرون از خانه برای بازی را نداشتید سعی کنید به گزینه فعالیت در خانه فکر کنید و ساعاتی مهیج در چارچوب امن خانه برای سگ خود بسازید.

  • بازی‌های ذهنی

علاوه‌بر فعالیت بدنی بازی‌های فکری نیز راه دیگری برای سوزاندن انرژی سگ‌هاست. بازی‌های فکری زیادی مختص سگ‌ها ساخته شده‌اند اما با کمی خلاقیت می‌توانید بازی‌های ذهنی جدید و جذابی برای دوست کوچک خود ابداع کنید. می‌توانید با او گل یا پوچ بازی کنید یا پازل‌های فکری ساده بسازید.

  • بازی‌های فیزیکی

بازی‌های فیزیکی مانند طناب‌کشی انرژی سگ‌ها را تخلیه می‌کند. این بازی‌ها رفتار غریزی مانند تعقیب و گریز و کشیدن را در سگ‌ها فعال می‌کنند و درحالی‌که حین بازی انرژی می‌سوزانند با شما وقت می‌گذرانند. بازی‌هایی با چابکی بالا مانند پریدن از حلقه یا دویدن در اطراف نرده‌ها راه دیگری برای تخلیه انرژی فراهم می‌کند. بازی‌های فیزیکی علاوه‌بر روحیه سگ‌ها جسم آن‌ها را سالم نگه می‌دارند. پس بازی مورد علاقه سگ خود را کشف کرده و سلامت او را تضمین کنید.

معرفی پنج روش برای تخلیه انرژی سگ‌ها

فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی موجب تخلیه انرژی سگ‌ها می‌شوند و سرحال‌شدن سگ‌ها از نتایج بی‌شمار و مثبت این بازی‌هاست. در ادامه پنج روش ذهنی و فیزیکی، در محیط خارج از خانه و داخل خانه برای تخلیه انرژی سگ‌ها بیان شده است.

۱. ترفند بازی با اسباب‌بازی

شاید مشاهده کرده باشید که سگ‌ها از عشق‌ورزیدن و نشان‌دادن علاقه به عروسک‌های قدیمی خود بیزارند. بنابراین بازی‌کردن با عروسک‌های قدیمی دشوار و کسل‌کننده است و خرید مکرر عروسک‌های جدید امکان‌پذیر نیست. فراموش نکنید که یکی از ویژگی‌های سگ‌ها فراموش‌کاری است. کافی است عروسک را بشویید و تا زمانی که عروسک‌های دیگر برایش تکراری شوند آن را در گوشه‌ای قایم کنید. این روند را می‌توانید تا جایی که سگ شما به بازی با عروسک‌هایش رمق داشته باشد تکرار کنید. با پرتاب عروسک یا توپ او را تشویق به دویدن در خانه یا حتی پارک محله کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی سگ
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 ۲. قایم باشک

برای سگ خود توپ یا اسباب‌بازی پرت کنید تا بیاورد و در همین هنگام جایی قایم شوید. وقتی موفق شد پیدایتان کند ذوق کنید و با یکدیگر بالا و پایین بپرید. حتی اگر دیدید قادر نیست شما را پیدا کند و با این کار احساس خطر کردید کافی است نامش را صدا بزنید. زمانی که پیدا شدید با خنده سروصدای زیادی به پا کنید تا سگ شما تحرک کند و از بازی لذت ببرد.

 ۳. ساخت مسیر موانع

با ساخت مسیر مانع در خانه با وسایلی مانند صندلی، میزهایی با ارتفاع کم و همچنین وسایل بیرون از محیط خانه مانند پله‌ها و نیمکت‌های پارک سگ‌تان را به دویدن و ردشدن از موانع تشویق کنید. همان‌طور که می‌دانید بیرون از خانه موانع بی‌شماری وجود دارند که با خلاقیت می‌توانید در ذهن دوست کوچک خود پارک بازی بسازید. او را از موانع رد کنید و در آخر هدیه یا عروسک مورد علاقه را به او بدهید. مطمئن باشید این فعالیت یک فعالیت فیزیکی و حتی ذهنی است که می‌تواند به تخلیه انرژی سگ‌ها منجر شود. اهمیتی ندارد در خانه باشید یا کوچه پس کوچه‌های محله، این بازی تماماً به خلاقیت شما بستگی دارد.

 ۴. حباب بازی

سگ‌ها معمولاً عاشق تعقیب و گریز هستند. پس کافی است حباب‌ساز را در فضای بسته یا در فضای باز استفاده کنید و اجازه بدهید با تعقیب و ترکاندن آن انرژی سگ‌تان تخلیه شود. البته باید بدانید مواد شیمیایی مضر به چشمان سگ‌ها آسیب می‌رساند. پس می‌توانید با استفاده از گلیسیرین و آب محلولی امن و مطمئن درست کنید تا به دوست کوچک شما آسیبی وارد نشود. نکته جالب درباره حباب بازی دستگاه‌های حباب‌ساز هستند. این دستگاه‌ها مناسب افرادی هستند که بیشتر روز را بیرون از خانه می‌گذرانند و نگران تخلیه انرژی سگ خود هستند. با این دستگاه اتوماتیک می‌توان سگ‌ها را تا زمانی که خسته شوند سرگرم کرد.

تخلیه انرژی سگ با حفاری

 ۵. حفاری

حفاری یکی از غرایز طبیعی برای تخلیه انرژی سگ‌هاست. سگ‌ها برای سرگرمی و نوعی بازی حفاری می‌کنند. گاهی حفاری می‌کنند تا در خاک خنک استراحت کنند و گاهی استخوان مورد علاقه‌شان را در خاک دفن می‌کنند. اما آیا بازی با خاک و گل از نظر سرپرستان سگ‌ها خوشایند است؟ همان‌طور که می‌دانید وجود خاک و گل تا حدودی برای سگ‌ها خطرناک است و حتی ممکن است به‌وسیله دست و پای آن‌ها همه جای خانه پخش شود. در این صورت بهترین راهکار ساخت جعبه شنی مخصوص برای حفاری است. کافی است استخر پلاستیکی کودک را پر از ماسه کنید و اسباب‌بازی‌های محبوب سگ خود را زیر این ماسه‌ها پنهان کنید. سگ‌ها عاشق حفاری و کشف‌کردن هستند، به‌ویژه زمانی که به جست‌وجوی توپ مورد علاقه خود مشغول باشند.

بیشتر بخوانید:  اسباب بازی سگ چیست؟ | پرطرفدارترین اسباب‌بازی‌های سگ و نحوه بازی با آن‌ها

سخن پایانی

فعالیت‌ها و بازی‌های سگ‌ها به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند که با شناخت آن‌ها می‌توانید روش‌های تخلیه انرژی سگ‌ها را بهتر بشناسید. به یاد داشته باشید فعالیتی را انتخاب کنید که برای سگ شما مناسب باشد پس محدودیت‌های جسمانی سگ خود را بشناسید. قطعاً بازی روی پله برای یک سگ سالخورده با مشکلات مفصلی گزینه خوبی نیست. شما می‌توانید با بازی قایم باشک، اسباب‌بازی سگ و ترفند لیزر، ساخت مسیر موانع، حباب بازی و حفاری چه در محیط خانه و چه در فضای باز سگ خود را از نظر ذهنی و فیزیکی به چالش بکشید و بر فعالیت‌ها و علایق سگ خود نظارت داشته باشید؛ چراکه ممکن است سگ شما بیشتر به حفاری علاقه‌مند باشد تا پیداکردن تشویقی؛ بنابراین چاره‌ای جز انجام بیشتر فعالیت‌های فیزیکی نیست. اما فراموش نکنید که فعالیت‌های ذهنی نیز به همان اندازه مهم هستند. پس با علایق آن‌ها تعادل ایجاد کنید و از روش‌های تخلیه انرژی سگ‌ها بهره ببرید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *