دسته ها

راهنمایی خرید تشویقی سگ + شناخت انواع تشویقی سگ

راهنمای خرید تشویقی سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

اگر از یک سگ نگهداری می‌کنید، پس نباید به هیچ وجه غذای تشویقی آن‌ را فراموش کنید. یکی از موارد مورد علاقه‌ یک سگ، غذای تشویقی است. شما با استفاده از راهنمایی خرید تشویقی سگ می‌توانید، غذای تشویقی سگ خود را خریداری کنید.

سگ‌ها همانطور که از بازی کردن با صاحب خود لذت می‌برند با خوردن تشویقی غرق لذت می‌شوند و البته تشویقی سگ برای آموزش او یک عنصر بسیار مهم است و برای سگ نوعی جایزه تلقی می‌شود. شما با خواندن این مقاله به شناخت انواع تشویقی سگ و تشویقی سگ از چه سنی ضروری است آشنا می‌شوید و می‌توانید غذای تشویقی مورد نیاز سگ‌تان را با ارزن‌ترین قیمت تهیه کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

تشویقی سگ چیست؟

تشویقی به غذای کوچک یا میان‌وعده‌ای گفته می‌شود که به عنوان پاداش به سگ‌ها داده می‌شود. این میان وعده می‌تواند اسنک، بیسکوییت و استخوان باشد. غذای تشویقی سگ به عنوان میان‌وعده برای سگ استفاده می‌شود و هرگز نباید آن را جایگزینی برای غذای اصلی قرار دهیم. زیرا غذای تشویقی سگ کالری زیادی دارد و ممکن است موجب چاقی سگ شود.

لازم است بدانید تشویقی سگ انواع مختلفی دارد؛ پس بهتر است قبل از تهیه آن راهنمای غذای تشویقی سگ را مطالعه کنید. در کنار غذای خانگی سگ ، میتوانید از تشویقی برای تعلیم و تربیت سگ استفاده کنید که علاوه‌بر ویتامین‌های موجود در آن برای رشد و سلامتی یک سگ نیز مفید است.

انواع تشویقی سگ چیست؟

در بازار، تشویقی‌های سگ در انواع و اقسام مختلف عرضه می‌شوند و این تنوع محصول سبب می‌شود در انتخاب غذای مورد نظر دچار تردید شویم. شما می‌توانید با استفاده از راهنمای خرید تشویقی سگ با توجه به سن، اندازه بدن، نژاد، وزن، ذائقه سگ و حتی قیمت، تشویقی‌های موجود در بازار را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ سرابی چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ سرابی
  • تشویقی نرم:

این تشویقی‌ها بافت نرمی دارند و به عصاره یا طعم گوش آغشته هستند. تشویقی نرم برای سگ‌های پیر که دندان ضعیفی دارند و یا برای توله سگ‌ها مناسب است.

  • تشویقی جویدنی:

تشویقی جویدنی و سخت به نسبت تشویقی نرم، بافت سفت‌تر دارد. این نوع میان وعده معمولا تکه‌ای گوشت، استخوان و یا بخشی از غضروف حیوانی است. تشویقی سخت، مورد علاقه انواع سگ است.

  • تشویقی رژیمی:

این تشویقی به دلیل کالری کمی که دارد برای سگ‌های پیر و یا سگ‌هایی که دچار اضافه وزن هستند بسیار مناسب است.

  • تشویقی استخوانی:

این نوع تشویقی از ژلاتین حیوانی تهیه شده و مناسب برای دهان و دندان سگ است. تشویقی استخوانی با بافتی که دارد به تقویت دندان بسیار کمک می‌کند.

  • تشویقی بیسکوییتی:

تشویقی بیسکوییتی در طعم‌های مختلف و بافت ترد نیز یکی از میان وعده‌های مورد علاقه سگ‌ها است.

  • تشویقی گیاهی:

تشویقی گیاهی نیز از دیگر تشویقی‌های سگ است که با استفاده از گیاهان و سبزیجات تهیه می‌شود و خواص بسیاری دارد. بهتر آن است که قبل از خرید میان وعده و یا تشویقی سگ خود، راهنمای خرید تشویقی سگ را مطالعه کرده یا با دامپزشک مخصوص سگ‌تان مشورت کنید.

کاربرد تشویقی سگ چیست؟

تشویقی سگ کاربردهای زیادی دارد و قطعا هر شخصی که قصد خرید سگ داشته باشد، باید از این ویژگی‌ها اطلاع کسب کند. درواقع تشویقی سگ علاوه‌بر آن که برای تعلیم و تربیت سگ مورد استفاده قرار می‌گیرید وجودش در برنامه غذایی نیز ضروری است. از طرفی دیگر برای روحیه و انرژی سگ و همچنین ارتباط‌گیری او با صاحب خود بسیار مفید است.

تشویقی سگ چیست؟

برخی کاربردهای تشویقی سگ عبارتند از:

  • آموزش و تعلیم و تربیت سگ
  • تشویق برای انجام کار خوب
  • حفظ سلامتی دهان و دندان سگ
  • تامین ویتامین‌های مورد نیاز
  • افزایش روحیه و انرژی سگ
  • افزایش انگیزه برای انجام تعلیمات
  • کمک به ارتباط عمیق بین سگ و صاحب
  • خوشحال کردن سگ
  • حفظ سلامتی پوست و مو سگ

بنابراین تشویقی برای تمامی سگ‌ها مورد نیاز است و تنها لازم است دقت کنید که تشویقی سگ از چه سنی در برنامه غذایی او جای می‌گیرد و پس از آن برای خرید تشویقی اقدام کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

یک سگ از چه زمانی نیاز به تشویقی دارد؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با میان وعده یا غذای تشویقی برای صاحبان سگ پیش می‌آید این است که تشویقی سگ از چه سنی لازم است داده شود؟ پاسخ بسیار ساده است از زمانی که تعلیم و تربیت یک سگ آغاز می‌شود.

سگ‌ها تا 2 ماهگی و یا 8 هفتگی به دلیل تغذیه از شیر مادر نیازمند زندگی در کنار مادر هستند. در واقع یک توله بعد از آن که از مادر خود جدا شد و یا از شیر گرفته شد، می‌تواند از تشویقی استفاده کند. تشویقی برای اولین ارتباطات بین توله سگ و صاحب بسیار مفید است و بعد از آن نیز برای آموزش و تربیت سگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آموزش هر چه زودتر و از سنین کودکی شروع بشود بهتر است، بنابراین بلافاصله بعد از 2 ماهگی تربیت سگ را با کمک تشویقی آغاز کنید. موفقیت در راه آموزش و تربیت توله سگ تنها از راه تشویق، جایزه ممکن است و باید دقت کنید که هیچگاه از تنبیه استفاده نکنید. تشویقی انواع مختلفی دارد و شما با امتحان کردن انواع تشویقی برای سگ می‌توانید از سلیقه سگ‌تان آگاه شوید.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ خیابانی چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ خیابانی

چه زمانی از تشویقی سگ استفاده کنیم؟

یکی دیگر از مسائل مهمی که در راهنمای خرید تشویقی سگ لحاظ می‌شود، زمان تشویقی است. بهترین زمان برای دادن غذای تشویقی به سگ، بین وعده‌های اصلی غذایی است. در واقع یک سگ صبح، ظهر و شب نیاز به غذا دارد و شما باید دقت کنید با دادن غذای تشویقی در زمان وعده‌های اصلی غذا، اشتهای سگ را کور نکنید؛ زیرا غذای اصلی موجب سلامتی و رشد سگ می‌شود و حذف هر وعده از برنامه روزانه تبعات بدی به دنبال دارد.

در زمان یادگیری و تعلیم سگ هر زمان، سگ عمل مورد نظر شما را اجرا کرد به او پاداش دهید. در مواقعی که می‌خواهید سگ خود را نیز خوشحال کنید و یا کار خوبی که به او آموزش داده نشده را انجام می‌دهد نیز لازم است به عنوان تشکر یا جایزه، غذای تشویقی دریافت کند.

چقدر به یک سگ غذای تشویقی بدهیم؟

در راهنمایی خرید غذای تشویقی سگ، میزان مشخصی برای دادن میان وعده به سگ داده شده است. در مقاله راهنمای نگهداری سگ گفته شده است که میزان غذای تشویقی باید از قانون 10% تبعیت کند.

خرید غذای تشویقی سگ با قیمت ارزان

اما قانون 10% در غذای تشویقی به چه معناست؟ این درصد به این معناست که غذای تشویقی سگ باید تنها 10% از کالری روزانه را تشکیل بدهد. در واقع غذای تشویقی نباید هیچگاه بیشتر از 10% از انرژی روزانه مورد نیاز سگ باشد.

غذای تشویقی خود به تنهایی نباید به عنوان غذای اصلی سگ مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا مواد مورد نیاز بدن سگ را ندارد. از طرفی دیگر خوردن بیش از حد غذای سگ به اضافه غذای اصلی، موجب چاقی و بالا رفتن وزن سگ می‌شود. چاقی سگ مشکلات و بیماری‌های زیادی به دنبال دارد. بنابراین اگر سلامت سگ‌تان برای شما اهمیت دارد از دادن بیش از حد غذای تشویقی به سگ شدیدا بپرهیزید.

نکات مهم در خرید غذای تشویقی سگ چیست؟

بهترین اقدام برای خرید غذای تشویقی سگ، مطالعه راهنمای خرید غذای تشویقی سگ است. با خواندن راهنمای خرید و دستورالعمل مندرج روی بسته می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید.

شما با توجه به نژاد، سن، اندازه، وزن و ذائقه سگ خود می‌توانید، غذای تشویقی را تهیه کنید. برای مثال اگر شما سگ بزرگی دارید باید دقت کنید، غذای تشویقی بسیار کوچک نباشد و برعکس. علاوه‌بر این سگ‌های مسن که آواره‌های ضعیف‌تری دارند باید از غذاهای تشویقی نرم استفاده کنند و برعکس سگ‌های جوان یا توله سگ‌ها برای تقویت دندان،علاوه بر استفاده از تمیزکننده دندان سگ ، لازم است از تشویقی‌های جویدنی یا ژلاتینی استفاده کنند.

وزن سگ نیز گزینه‌ای قابل اهمیت است. برای مثال اگر سگ لاغر و پر تحرکی دارید می‌توانید تشویقی‌های پر کالری‌تری خریداری کنید و برعکس اگر سگ چاق یا کم فعالیتی دارید لازم است از تشویقی‌های گیاهی یا رژیمی استفاده کنید.

بهتر آن است که هر چند مدت تشویقی سگ‌تان را عوض کنید تا غذای تشویقی برای سگ تکراری نشود. در صورتی که سگ شما تشویقی خریداری شده را نمی‌خورد می‌توانید متوجه شوید که آن طعم یا نوع تشویقی را دوست ندارد، پس سگتان را اذیت نکنید و تشویقی دیگری را امتحان کنید.

نکته قابل توجه دیگر آن است که سعی کنید غذای تشویقی‌ را با مطالعه راهنمای خرید غذای سگ انتخاب کنید و دقت داشته باشید که غذا از مواد طبیعی و به دور از مواد افزودنی تهیه شده باشد.

خرید غذای تشویقی سگ با قیمت ارزان

غذای تشویقی سگ براساس نوع و یا مواد اولیه مورد استفاده در آن متفاوت است. غذاهای تشویقی بیسکوییتی یا میوه‌ای به نسبت غذای تشویقی جویدنی که از گوشت طبیعی استفاده شده است از قیمت ارزان‌تری برخوردار هستند.

تشویقی سگ ارزان

برندهای بسیار خوبی نظیرهاپومیل، پت پرایز، نوتری پت، جرهای و سویل پت هستند که غذا تشویقی سگ را با تنوع بالا براساس نژاد سگ، حجم مصرفی از 50 گرم تا 10 کیلوگرم و همچنین با کیفیت بسیارعالی و قیمت ارزان به مشتریان ارائه می‌دهد.

بیسکوییت تشویقی برند نوتری پت، تشویقی جگر مرغ، آئورت گاو، زرد پی و دم گاو از برند پت پرایز، تشویقی سنگدان مرغ از برند سویل پت، تشویقی مدادی برند اورلاندو، تشویقی ماهی از برند هاپومیل از تشویقی‌های ارزان قیمت هستند. البته قبل از خرید به نژاد و سن سگ دقت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به عنوان راهنمایی خرید غذای تشویقی سگ، به سوالاتی نظیر انواع تشویقی سگ، زمان و میزان غذای تشویقی، تشویقی سگ از چه سنی باید شروع شود؟ و دیگر سوالات پر تکرار پاسخ داده شد. امیدواریم مطالب فوق برای شما کاربر عزیز مفید واقع شده باشد.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *