دسته ها

جای خواب سگ چگونه باید باشد؟ | راهنمای خرید جای خواب سگ

راهنمای خرید جای خواب سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌ها حیواناتی هستند که به سرعت با سرپرست و خانواده جدید خود رابطه نزدیک ایجاد می‌کنند و به اشکال مختلف علاقه و وابستگی خود را نشان می‌دهند. زمانی که شما مسئولیت سگ یا هر حیوان خانگی دیگری را قبول می‌کنید، باید در مقابل این ابراز علاقه و وابستگی به سگ خود عشق، محبت و شرایط زندگی راحت هدیه کنید. زمان استراحت برای همه حیوان‌ها مانند انسان‌ها زمان آسایش است و همه دوست دارند این اوقات را در راحتی سپری کنند. در ادامه با ارائه راهنمای خرید جای خواب سگ، که از لوازم ضروری نگهداری سگ است، به بیان این موضوع خواهیم پرداخت که نیازهای سگ‌ها در زمان استراحت کدامند و چگونه جای خوابی برای آن‌ها مناسب است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع جای خواب سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

جای خواب سگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

دو فاکتور مهم در راهنمای خرید جای خواب سگ مطرح می‌شود، که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم ویژگی‌های آن را دسته بندی و بررسی کنیم.

  1. راحتی سگ

در اولین قدم باید به نژاد سگ خود توجه کنید. بسیار مهم است که تمام بدن سگ در جای خواب قرار بگیرد، بنابراین اگر از نژادهای بزرگ نگهداری می‌کنید، باید جای خواب بزرگتری نیز بخرید. سگ‌ها از خوابیدن در جای گرم و نرم لذت می‌برند، بنابراین لازم است جنسی از تشک را انتخاب کنید که گرم می‌ماند و احساس راحتی به سگ می‌دهد. در ضمن حیوانات به جای خواب، عروسک و ظرف غذای خود وابسته می‌شوند، بنابراین در انتخاب جای خواب سگ، باید دوام کالا را در نظر بگیرید، چرا که قرار است سال‍ها از آن استفاده کند. بنابراین مواردی که راحتی سگ را مشخص می‌کنند از این قرارند:

  • نژاد و اندازه و جثه سگ
  • دوام و کیفیت جای خواب
  • انتخاب جنس و نوع جای خواب بسته به آب و هوای محل زندگی
  1. راحتی سرپرست سگ

شست و شوی جای خواب و ملحقات آن، وظیفه سرپرست سگ، یعنی شما است. بنابراین بهتر است جای خوابی را انتخاب کنید، که به‌راحتی در ماشین لباسشویی شسته شود. در واقع در این فاکتور، بحث رعایت تمیزی و بهداشت محل خواب سگ مطرح است، که تأمین آن باید برای شما راحت باشد. ضمن این که اگر در همان ابتدا یک جای خواب باکیفیت اما گران بخرید تا سال‌ها پاسخگوی نیاز سگ شما است. اگر بخواهید از نمونه‌های ارزان استفاده کنید، مسلماً در زمان کمی نیاز به تعویض آن خواهید داشت.

جای خواب سگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد

انواع جای خواب سگ

راهنمای خرید جای خواب سگ، شامل معرفی انواع جای خواب نیز می‌شود. داشتن یک جای خواب شخصی که سگ نسبت به آن احساس مالکیت کند، حس امنیت را نیز در پی خواهد داشت. حال که با فاکتورهای انتخاب آشنا شدیم، زمان آن رسیده است که از بین انواع موجود یکی را انتخاب کنیم.

  1. جای خواب مسقف

یکی از انواع جای خواب سگ، نوع مسقف آن است. این نوع از جای خواب برای سگ‌هایی طراحی شده است که کمی خجالتی هستند و ساعاتی در روز نیاز به داشتن خلوت خود دارند. ضمن این که اگر در مناطق سردسیری زندگی می‌کنید، باتوجه به این که جای خواب گرما را بیشتر در خود نگه می‌دارد، می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای سگ شما باشد؛ البته باید نژاد سگ را نیز درنظر بگیرید. برای مثال هاسکی‌ها با هوای سرد به راحتی کنار می‌آیند و نژادی برای همین آب و هوا هستند، اما نژادهای کم مو با جثه کوچک تحمل سرمای زیاد ندارند.

  1. جای خواب سگ لبه‌دار

بیتر سگ‌ها معمولا به شکل حلقه‌ای می‌خوابند. جای خواب لبه‌دار برای این سگ‌ها بسیار خوشایند است و به آن‌ها احساس امنیت می‌دهد. این نوع جای خواب در اشکال مختلف گرد دوناتی و مستطیلی موجود است.

  1. جای خواب سگ بالشی

این نوع از جای خواب سگ، این مزیت را دارد که به دلیل بدون لبه بودن، با بزرگتر شدن سگ برایش کوچک نمی‌شود. جنس الیاف درون این بالش‌ها از پلی استر و پنبه است که در عین راحتی گرم هم می‌ماند.

  1. جای خواب سگ به شکل تخت

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید که هوا رطوبت زیادی هم دارد، استفاده از جای خواب سگ به شکل تخت بسیار مناسب خواهد بود. همانطور که از نام آن پیدا است، این جای خواب مانند تخت است، بنابراین چند سانتی از زمین فاصله دارد. این فاصله موجب به جریان افتادن هوا و خنک شدن سگ در روزهای بسیار گرم می‌شود. البته داشتن تخت از نظر بهداشتی نیز بهتر است. چرا که ممکن است آلودگی‌ها و آشغال‌های ریز روی زمین در موهای او گیر کند و موجب بیماری شود.

  1. جای خواب سگ تشکی

اگر می‌خواهید جای خواب سگ خود را ساده نگه دارید، استفاده از تشک نیز یکی از روش‌های تأمین آسایش سگ در هنگام استراحت است. این نوع جای خواب کاملاً ساده اما بسیار راحت است.

چگونه سایز مناسب جای خواب سگ را اندازه بگیریم؟

همانطور که گفتیم، سگ‌ها به جای خواب خود وابسته می‌شوند و تغییر دادن آن پس از بلوغ دشوار خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر سگی را از تولگی به سرپرستی گرفته‌اید، به فکر بلوغ و بزرگسالی او نیز باشید و جای خوابی تهیه کنید که پس از رشد نیز برایش مناسب باشد. بنابراین پیش از خرید از بیشترین سایزی که سگ شما خواهد گرفت مطمئن شوید و سپس اقدام به خرید جای خواب کنید. در مورد خرید تخت وزن نیز مهم است، چرا که پایه‌ها باید تحمل وزن سگ و بالا و پایین پریدن او را داشته باشند.

چگونگی آموزش جای خواب سگ

تعیین محل مناسب قرار دادن جای خواب سگ

سگ‌ها حیواناتی هستند که از ارتباط با افراد لذت می‌برند، به عبارت بهتر اجتماعی هستند، بنابراین هیچگاه جای خواب آن‌ها را خارج از خانه قرار ندهید. این کار نه تنها به دور از محبت و نادرست است، بلکه سگ را در معرض خطرات ناشی از آب و هوا نیز قرار می‌دهد. بهترین مکان برای قرار دادن جای خواب سگ، مکانی گرم است که احساس امنیت و راحتی به سگ می‌دهد. توجه داشته باشید که جای خواب سگ باید ثابت باشد، بنابراین مکانی را انتخاب کنید، که بعداً نخواهید آن را جابه‌جا کنید. اتاق خواب عضوی از خانواده که سگ با او صمیمی‌تر است، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

چگونگی آموزش جای خواب سگ

سگ‌ها حیواناتی هستند که برای تمام کارهایشان نیاز به تعلیم و آموزش دارند؛ در این بخش از راهنمای خرید جای خواب سگ به نحوه آموزش جای خواب پت خواهیم پرداخت. برای مثال اگر گربه داشته باشید یا با افرادی که گربه دارند صحبت کنید، می‌بینید که گربه‌ها جز در خاک مخصوص خود ادرار و مدفوع دفع نمی‌کنند و خودشان خود را تمیز می‌کنند. اما درمورد سگ‌ها چنین نیست، چرا که هر جایی عمل دفع را انجام می‌دهند، مگر این که به آن‌ها آموزش داده باشید. درمورد جای خواب نیز همین طور است؛ ممکن است سگ شما بخواهد در رخت خواب شما یا روی کاناپه بخوابد، اما این وظیفه شما است که به عنوان سرپرست به او آموزش دهید که جای خواب خود را دارد و باید همیشه همان‌جا بخوابد.

برای آن که این کار را انجام دهید، می‌توانید از چند روش استفاده کنید، با این حال اگر این روش‌ها کارساز نبودند، از دامپزشک کمک بگیرید.

  • از یک عروسک یا اسباب بازی که بیشتر از همه دوست دارد استفاده کنید و تا زمانی که در جای خود نخوابیده است آن را به او ندهید. بنابراین وقتی سگ ببیند که هر بار در جای خود می‌خوابد عروسک محبوبش را می‌گیرد، خواهد فهمید که ارتباطی بین این دو وجود دارد.
  • یک خوراکی غیر از غذای معمول سگ خود در نظر بگیرید و در زمان‌هایی که از رفتن به جای خود اجتناب می‌کند از آن به عنوان جایزه استفاده کنید.
  • یک اتاق یا فضای خالی را در خانه در نظر بگیرید و فقط جای خواب سگتان را در آن قرار دهید، به این ترتیب وقتی سگ نتواند جای دیگری به جز محل خواب خود را برای استراحت راحت بیابد، به سمت آن رفته و به مرور به آن عادت می‌کند.
بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع مراقبت و نگهداری سگ

سخن پایانی

به عنوان یک راهنمای خرید جای خواب سگ، تلاش کردیم تا اطلاعات جامعی در این مورد در اختیار شما قرار دهیم. به یاد داشته باشید که در زمان‌هایی که نیاز به شست‌وشوی جای خواب است، سگ شما تا زمان خشک شدن جای خوابش، نیاز به یک جایگزین دارد. اگر بتوانید دو جای خواب تهیه کنید این مشکل رفع خواهد شد. به یاد داشته باشید که نقش شما در احساس آرامش سگ بسیار پررنگ است. بنابراین در سنین کودکی سگ‌ها را در آغوش بگیرید تا با این کار احساس امنیت را تجربه کرده و از علاقه شما مطمئن شوند. سگ‌ها همانقدر که عاشق بازی و جنب و جوش هستند در هنگام استراحت عاشق جای خواب راحت هستند. بنابراین با انتخاب جای خواب راحت و مطابق با خلق و خوی سگ خود، آسایش را به او هدیه دهید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *