دسته ها

انواع تیپ شخصیتی گربه‌ها و نوع رفتار آن‌ها

تیپ شخصیتی گربه‌ها
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

درست است که دنیای گربه‌ها به پیچیدگی دنیای انسان‌ها نیست، اما این موجودات دوست‌داشتنی هم الگوهای رفتاری متفاوتی از خود نشان می‌دهند و همین موضوع موجب شکل‌گیری تیپ شخصیتی گربه‌ها می‌شود. این تفاوت در الگوهای رفتاری، عموماً ریشه ذاتی و ژنتیکی داشته و تا حد کمی نیز وابسته به نوع تربیت، شرایط زندگی و… است. اگر شما هم قصد به سرپرستی گرفتن یکی از این حیوانات دوست‌داشتنی را دارید، باید اطلاعات کامل راجع به تیپ شخصیتی گربه‌ها کسب کنید. این موضوع حتی بیشتر از توجه به ظاهر و نژاد آن‌ها اهمیت دارد. چراکه آشنایی با شخصیت گربه‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به خوبی نیازهای آن‌ها را پاسخ دهید و در هر موقعیت، رفتار و حرکت آن‌ها را کامل درک کنید. گربه‌ها بر اساس ویژگی‌های رفتاری‌شان به سه دسته آلفا، بتا و گاما تقسیم می‌شوند که در این مطلب به تشریح کامل خصوصیات رفتاری آن‌ها می‌پردازیم.

آشنایی با انواع شخصیت گربهها 

گربه‌ها نیز همانند انسان‌ها در عین داشتن یک نژاد و تیپ شخصیتی مشخص، ویژگی‌های فردی متفاوتی دارند. مثلاً درحالی‌که یک گربه، انسان‌نما است و از شریک‌شدن در زندگی و خانه شما خوشحال می‌شود، گربه دیگری بسیار به هم‌نوعان خود شبیه است و از بازی و شیطنت با همسانان خود، لمس‌کردن بینی گربه‌های دیگر و مالیدن خود به آن‌ها لذت می‌برد. لذا یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب یک گربه باید در نظر داشت، این است که در بین هر کدام از نژادهای این حیوان، درست همانند سگ‌ها ممکن است شخصیت‌های دیگر هم دیده شود. بنابراین هنگام انتخاب یک گربه بهتر است که تنها به تیپ شخصیتی گربه‌ها از روی نژاد بسنده نکنید و شخصاً ویژگی‌های رفتاری آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهید تا بتوانید انتخاب مناسب خود را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  معرفی پرکاربردترین اسباب بازی گربه و نحوه بازی با آن‌ها

گربه‌ها همانند سایر حیوانات اهلی که با انسان‌ها دم‌خور هستند، تربیت‌پذیر هستند و بسیاری از ویژگی‌های رفتاری آن‌ها هم به نوع تربیت‌شان بستگی دارد. عوامل بسیاری هم در این زمینه تأثیرگذارند که زمان شروع تربیت یکی آن‌هاست، زیرا در بسیاری از حیوانات برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید تربیت در همان شش‌ ماه اول زندگی‌ حیوان صورت گیرد، البته که نژاد و ویژگی‌های ذاتی و ژنتیکی نقش بیشتری در تیپ شخصیتی گربه‌ها خواهد داشت، اما گربه‌ها، این حیوانات دوست‌داشتنی، برحسب نوع تیپ شخصیتی خود به سه دسته آلفا، گاما و بتا تقسیم می‌شوند.

شخصیت گربه‌های آلفا چگونه است؟

شخصیت گربههای آلفا چگونه است؟

گربه‌های آلفا خود را مرکز جهان می‌بینند و دوست دارند تا در مرکز توجه قرار بگیرند. کنجکاوی گربه‌های آلفا بی‌اندازه است، آن‌ها مایل‌اند تمام محیط اطراف‌شان را بشناسند. به همین دلیل تمامی وسایل اطراف خود را به هم می‌ریزند، آن‌ها را لمس می‌کنند و سپس همان‌گونه که خودشان می‌خواهند، می‌چینند! این گربه‌ها برای آن‌که همیشه مورد توجه و محبت شما قرار داشته باشند، کارهای بامزه و خنده‌داری می‌کنند. آن‌ها شما را سرگرم می‌کنند و در نتیجه با وجود چنین گربه‌ای اصلاً کسل و بی‌حوصله نخواهید شد، البته با این‌که زندگی با این تیپ شخصیتی گربه‌ها بسیار هیجان‌انگیز است، اما هرکسی از عهده آن برنمی‌آید.

این تیپ شخصیتی از گربه‌ها بسیار مستقل‌اند. آن‌ها کارهایشان را خودشان انجام می‌دهند و به این شکل قدرت و استقلال خود را نشان می‌دهند. حتی دیده شده است که گربه آلفا با پشتش ظرف دستشویی را به مکانی که خودش دوست داشته هل داده است یا برای انجام بسیاری از کارهای دیگر مثل بازکردن قوطی کنسرو و سوپ گربه که البته به خاطر محدودیت‌هایی همچون نداشتن شست قادر به انجام‌دادن آن نیستند تلاش کرده است! علاوه‌براین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این تیپ شخصیتی گربه‌ها، تحرک فراوان آن‌ها است. گربه‌های آلفا جست‌وخیز زیادی دارند و از تجربه‌های جدید همراه صاحب خود استقبال می‌کنند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع توالت و لوازم آموزش ادرار گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

نحوه شناسایی گربه آلفا

گربه‌های آلفا از ابتدای تولد و زمانی که توله هستند با ویژگی‌های زیر شناسایی می‌شوند:

  • آن‌ها به شکل خیره به شما یا چیزی که در دست شماست نگاه می‌کنند. به گونه‌ای که معلوم است قصد دارند به هدف مورد نظرشان برسند.
  • گربه‌های آلفا در پناهگاه‌ها افسرده و پژمرده می‌شوند. بنابراین لازم است تا نیازهای اجتماعی آن‌ها را فراهم کنید. این دسته از گربه‌ها بسیار اجتماعی هستند و نگه‌داشتن آن‌ها در خانه، سرآغاز افسردگی‌شان است. شما این تیپ شخصیتی گربه‌ها را می‌توانید بیشتر در میان نژادهای سیامی و رکس پیدا کنید.
  • حس کنجکاوی در این گربه‌ها بسیار زیاد است. به همین دلیل هنگام کار، بسیار مزاحم‌تان می‌شوند و نظم خانه شما را به هم می‌زند. بنابراین اگر فردی منظم و بسیار مقرراتی هستید، گربه آلفا گزینه مناسبی برای شما نیست.

شخصیت گربههای بتا چگونه ایست؟

اگر هدف‌تان از داشتن حیوان خانگی برخورداری از یک رفیق آرام و ستایش‌گر است، گربه‌ بتا همان گزینه مناسب شماست. این گربه همانند یک دوست به شما اعتماد کامل داشته و شما را به چشم کسی می‌بیند که قرار است محیط اطراف را طوری که آن‌ها دوست دارند، برایشان درست کنید. این تیپ شخصیتی گربه‌ها بر خلاف گربه‌های آلفا با شما کشمکشی ندارد و در کارهایتان دخالتی نمی‌کند. گربه‌های بتا با آن‌که به اندازه تیپ آلفا بامزه نیستند، اما بلدند تا به بهترین روش توجه شما را به خود جلب کنند. آن‌ها سخنگوهای خوبی هستند و نیازهای خود را به خوبی بیان می‌کنند. به همین دلیل ظرف بستر آن‌ها هیچ‌گاه غیرقابل استفاده نشده و یا گرسنه نمی‌مانند. هم‌چنین این تیپ شخصیتی گربه‌ها تلاش شما را ستایش می‌کنند و ارتباط قوی با صاحبان خود دارند و به همین دلیل هم بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

شخصیت گربه‌های گاما چگونه است؟

شخصیت گربههای گاما چگونه است؟

گربه‌های گاما شخصیتی فوق‌العاده آرام دارند و از سروصداکردن پرهیز می‌کنند. این تیپ شخصیتی گربه‌ها در مراحل ابتدایی زندگی خود کمی در ارتباط‌گرفتن دچار مشکل می‌شوند و بعضاً نمی‌توانند بر استرس خود غلبه کنند. برای به سرپرستی گرفتن این‌گونه گربه‌ها باید روزانه بخشی از زمان خود را به آن‌ها اختصاص دهید، توجه کافی به آن‌ها داشته باشید و نیازهای آن‌ها، مخصوصاً محل خواب مناسب را برایشان فراهم کنید. گربه‌های گاما زمانی با مشکل مواجه می‌شوند که محل استراحت مناسبی نداشته باشند و یا در حال تعقیب اسباب‌بازی در منطقه ممنوعه باشند. در چنین مواقعی فراهم‌آوردن جای خواب خوب و حرکت‌دادن اسباب‌بازی به نقطه مناسب مشکلات آن‌ها را حل می‌کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

این تیپ شخصیتی گربه‌ها به نوعی میانگرا هستند. آن‌ها گاهی بسیار آرام هستند و تمایل به آرامش و سکوت دارند و برخی اوقات دیگر هم سرشار از شیطنت و بازیگوشی خواهند بود. یکی از ویژگی‌های ظاهری این‌گونه گربه‌ها موهای بلندشان است. به همین دلیل آراستگی و نظافت گربه‌های گاما یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام نگه‌داری از آنان باید بدان توجه کرد. علاوه‌براین باید رژیم غذایی مناسبی برای آنان در نظر گرفت. نژادهای پرشین، هیمالین، بیرمن و رگدال جزو نژادهایی هستند که تیپ شخصیتی گاما را می‌توان در میان آنان پیدا نمود.

بیشتر بخوانید:  به گربه چه غذایی بدهیم؟

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که بسیاری از رفتارها در میان گربه‌ها معمول هستند. رفتارهایی مانند ورزدادن، میوکردن آرام، خوابیدن بر روی سینه صاحب خود، غرغرکردن و یا انجام جهش‌های هیجانی و خیره‌شدن با دهان باز، اما برخی رفتارها در هر کدام از تیپ شخصیتی گربه‌ها پررنگ‌تر است. ازطرفی گربه حیوانی درون‌گراست. به همین دلیل آشنایی با شخصیت گربه‌ها و تیپ شخصیتی آنان کمک می‌کند تا با حیوان خانگی خود رابطه خوبی برقرار کنید و به آسانی به نیازهای وی پاسخ دهید. در این مطلب کاملاً انواع تیپ شخصیتی گربه‌ها و نحوه شناسایی آنان را بررسی نمودیم. امیدواریم با مطالعه آن، بهترین پت را برای خود انتخاب کنید و رابطه خوبی با آن داشته باشید!

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *