دسته ها

بهترین غذای سگ مالتیز چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ مالتیز

غذای سگ مالتیز
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ مالتیز (Maltese)، از آن نژاد سگ‌هایی هستند که جثه کوچک و پشمالویی دارند. این سگ‌ها بسیار جذاب، باهوش و دوست‌داشتنی هستند. موهای بدن و اطراف صورت این سگ‌ها، زیبایی بسیاری به آن‌ها بخشیده و نوعی سگ اشرافی به حساب می‌آیند. اما سلامت پوست و موی این حیوانات، ارتباط مستقیمی با نحوه تغذیه آن‌ها دارد. در واقع، موضوع غذای سگ مالتیز، یک موضوع اساسی در نگه‌داری از این حیوانات زیبا است که باید مورد توجه زیاد والدین قرار بگیرد. پیدا کردن غذای سگ مالتیز برای این نژادهای کوچک و اسباب‌بازی‌گونه، ممکن است مشکل باشد.

درحالی‌که می‌توانید غذای مغذی و باکیفیت سگ مالتیز را پیدا کنید، باید غذایی را تهیه کنید که مالتیز شما آن را خوش‌طعم بداند و به راحتی هضم و خوش‌طعم شود. از آن‌جایی که این سگ‌ها مشکلات سلامتی کمی دارند، باید غذای سگ نژاد مالتیز، مفید باشد و فقط معده را پر نکند. اما بهترین غذای توله‌سگ مالتیز تا ۴ هفتگی، شیر است. این نوع سگ، مهربان، کنجکاو و ترسناک هستند. به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نژادهای سگ در جهان، نگه‌داری از این نژاد اسباب‌بازی نسبتا آسان است. آن‌ها به‌راحتی در قلب مردم جا باز می‌کنند و البته سگ‌های کوچکی هستند که از چالش نمی‌ترسند.

در اینجا، به بررسی جامع و کلی خرید غذای سگ مالتیز می‌پردازیم تا بتوانید به شکل صحیح‌تری از سگ‌ خود مراقبت کنید. قطعاً تغذیه مناسب در کنار رعایت موارد بهداشتی، می‌تواند سلامت مالتیزها را تضمین کند. پس برای پی بردن به نکات تغذیه‌ای مهم و قیمت غذای سگ مالتیز مهربان و بازیگوش، با ما همراه باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ مالتیز به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

مواد غذایی ضروری در رژیم غذایی سگ مالتیز

یک سری مواد غذایی اساسی وجود دارند که غذای سگ‌ها باید غنی از آن‌ها باشد. در مورد غذای سگ مالتیز نیز، این مواد مغذی باید به صورت متعادل وجود داشته باشند تا تمام نیازهای فیزیولوژیکی مالتیز، تأمین شود. این مواد مغذی و ضروری به قرار زیر هستند:

  • پروتئین‌های سالم و باکیفیت

پروتئین‌های باکیفیت در گوشت بره، ماهی، مرغ، بوقلمون و گاو وجود دارند که باید حداقل 22 درصد از آن در غذای سگ مالتیز موجود باشد. سلامت سیستم ایمنی بدن، بافت و ماهیچه‌ها، رشد استخوان‌ها و دیگر موارد حیاتی سگ مالتیز به پروتئین موجود در غذای‌شان بستگی دارد. بنابراین پروتئین، اصلی‌ترین ماده برای غذای سگ مالتیز است.

  • چربی‌های مفید

چربی موجود در روغن‌های حیوانی، روغن ماهی و کتان از جمله چربی‌هایی هستند که باید 10 درصد از غذای سگ مالتیز را تشکیل دهند. اسیدهای چرب اُمگا3 و اُمگا6 از جمله مواردی هستند که برای سلامت جسم و روان مالتیزها ضروری بوده و حتماً باید در غذای آن‌ها وجود داشته باشند.

  • کربوهیدارت‌ها

در باور عموم، سگ‌ها به عنوان حیواناتی گوشتخوار شناخته شده‌اند، اما در حقیقت، سگ‌ها «همه چیز خوار» هستند. بنابراین علاوه بر پروتئین و چربی، باید مقدار متناسبی کربوهیدرات نیز در غذای سگ مالتیز وجود داشته باشد. مواد غذایی مانند برنج، جو دوسر و سیب‌زمینی از جمله مواردی هستند که می‌توانند کربوهیدرات کافی غذای سگ مالتیز را فراهم کنند. البته سایر سبزیجات، دانه‌ها و غلات نیز دارای کربوهیدات هستند و می‌توان بسته به رژیم غذایی سگ، آن‌ها را نیز به وعده غذای روزانه آن‌ها اضافه کرد.

  • مواد معدنی و ویتامین‌ها

مواد معدنی و ویتامین‌ها نیز در سلامت پوست، مو، دندان و استحکام استخوان‌ سگ‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارند. به همین خاطر غذای سگ مالتیز، باید به وسیله انواع مواد غذایی ویتامین‌دار، غنی شود. مواد معدنی و ویتامین‌ها در انواع سبزیجات مجاز برای سگ‌ها مانند کلم، اسفناج، گوجه فرنگی، هویج و میوه‌هایی مانند تمشک، بلوبری و سیب موجود هستند.

مقدار غذای سگ مالتیز

معمولاً یک رژیم غذای سالم برای مالتیزها، باید تمام موارد عنوان شده را در بر بگیرد. اما مقدار این غذا به سن، میزان تحرک و البته وزن مالتیزها بستگی دارد که بهتر است مقدار متناسب غذای سگ مالتیز، بسته به شرایط وی، توسط دامپزشکش تعیین شود. اما به‌صورت استاندارد، با توجه به وزن مالتیز، می‌توان مقدار غذای آن‌ها را به دو صورت زیر در نظر گرفت:

  • سگ مالتیز با وزن بین 1 الی 2 کیلو: یک دوم الی یک چهارم پیمانه غذا در روز
  • سگ مالتیز با وزن بیشتر از دو و نیم کیلوگرم: یک سوم الی یک چهارم پیمانه غذا در روز

بهتر است این مقدار غذا در دو وعده روزانه به مالتیزها داده شود. اگر از غذای باکیفیت و غنی برای سگ‌تان استفاده می‌کنید، از حداقل مقدار اعلام شده در مقادیر فوق استفاده کنید. اما اگر غذای سگ مالتیز شما، یک غذای معمولی است، از حداکثر آن بهره بگیرید. برای مثال، اگر سگ شما نزدیک به دو کیلو وزن دارد و غذای باکیفیت برای او تهیه کرده‌اید، یک چهارم پیمانه به او غذا بدهید. اما اگر یک غذای معمولی برای مالتیز دو کیلویی خود تهیه کرده‌اید، یک دوم پیمانه در روز به آن غذا بدهید.

 

مقدار غذای سگ مالتیز

تعداد وعده‌های غذایی سگ مالتیز

این نژاد در هر وعده غذایی زیاد غذا نمی‌خورد. بنابراین، برای اطمینان از این‌که یک مالتیایی مواد مغذی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و کالری کافی دریافت می‌کند، دادن چندبار غذا در روز، یک روش موثر برای رسیدن به اهداف رژیم غذایی است. علاوه‌براین، نخوردن غذا در طول روز می‌تواند منجر به کاهش سطح قند خون در این نژادهای اسباب‌بازی شود. به همین دلیل، چند میان‌وعده کوچک غذای سگ مالتیز در روز می‌تواند سطح قند مالتی را متعادل نگه دارد و بدن او را در بهترین حالت سلامتی حفظ کند.

نکات مورد توجه هنگام تنظیم برنامه غذایی سگ مالتیز

قطعا غذای سگ مالتیز باید برطبق برنامه غذایی خاصی داده شود تا این حیوانات دچار چاقی یا سوء تغذیه نشوند. برای اینکه بدانیم بر چه اساس باید رژیم غذای سگ مالتیزمان را تنظیم کنیم، باید نکات زیر را در نظر داشته باشیم:

  • سگ‌های مالتیز می‌توانند بسیار پرخور یا بسیار بدغذا باشند. به همین خاطر بهتر است در هر وعده غذایی، غذا را به مدت 10 الی 15 دقیقه در اختیار آن‌ها قرار دهید. آن‌گاه چه غذا را تمام کردند و چه تمام نکردند، پس از گذشت 15 دقیقه، غذا را از جلویشان بردارید.
  • همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، مالتیزها بسیار پشمالو هستند و صورت آن‌ها دارای موهای بلندی است که اگر کوتاه نشوند، هنگام غذا، مزاحم غذا خوردن آن‌ها می‌شوند. پس حتماً موهای صورت مالتیزتان را کوتاه کنید.
  • مالتیزها مستعد ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان هستند، به همین خاطر باید سعی کنید تا جای امکان، پس از هر بار غذا دادن، دندان‌های آن را مسواک بزنید. اگر نتوانستید پس از هر وعده غذایی این کار را بکنید، حداقل روزی یکبار این کار را انجام دهید.
  • سعی کنید غذای سگ مالتیز را در ظروف فلزی یا شیشه‌ای به او بدهد و از قرار دادن غذای سگ مالتیز در ظروف پلاستیکی اجتناب کنید. چراکه این سگ‌ها ممکن است که ظرف پلاستیکی خود را بجوند یا به آن حساسیت داشته باشند.
  • مالتیزها سیستم گوارشی حساسی دارند، به همین خاطر باید غذای آن‌ها کاملاً پاکیزه باشد. بهتر است در هنگام غذا دادن به این سگ، حتماً آب تمیز و کافی نیز در اختیارش قرار دهید. چراکه دادن غذای خشک زیاد، ممکن مشکلاتی نظیر یبوست را برای آن‌ها ایجاد کند.
  • وزن سگ‌های مالتیز پس از بلوغ، حداکثر به 3 کیلوگرم می‌رسد، بنابراین دادن غذای بیشتر از یک دوم پیمانه برای هیچ سگ مالتیز، مجاز نیست و ممکن است باعث بروز چاقی در آن‌ها شود.
  • برای تشخیص اضافه وزن در سگ‌های مالتیز، باید از روی پوست و بدون فشار دادن، بتوانید دنده‌های آن‌ها را لمس کنید. اگر دنده سگ به راحتی قابل لمس نبود، سگ اضافه وزن دارد و باید رژیم غذاییش به یک رژیم متعادلتر تغییر پیدا کند (با مشورت دامپزشک).
  • اگر غذای مالتیزها حجم زیادی داشته باشه، اولین نشانه آن، ایجاد نفخ و دل‌درد در آن‌ها است.
  • شما می‌توانید غذاهای خانگی را با غذای تجاری مخلوط کرده و در اختیار سگ مالتیزتان قرار دهید.

غذای توله سگ مالتیز

با توجه به اینکه سگ‌های مالتیز به سرعت رشد می‌کنند، خیلی زود از دوران تولگی گذر کرده و به دوران بلوغ می‌رسند. به همین خاطر باید رژیم دوران کوتاه تولگی آن‌ها، غنی‌تر از مالتیزهای بالغ باشد. به صورت عمده، بهتر است غذای توله سگ نژاد مالتیز، باید حداقل دارای 22 – 25 درصد پروتئین و حداقل 8 – 10 درصد چربی مفید باشد. البته اگر مقدار پروتئین و چربی در دوران تولگی، بسیار بیشتر از این مقادیر برای نژاد مالتیز باشد، مشکلی ندارد و رشد سالم‌تر و بهتر توله را به همراه خواهد داشت.

توله‌ها تا سن چهار هفتگی،‌تنها از شیر مادرشان تغذیه می‌کنند که اگر شیر مادر در دسترس نبود، می‌توان با استفاده از شیشه شیر خشک توله سگ به آن‌ها شیر داد. سپس با گذر از این زمان، تا سن هشت هفتگی می‌توانند غذاهای نرم استارتر را مصرف کنند. با رسیدن به یک ماهگی، می‌توانید غذاهای مخصوص توله‌سگ برای آن‌ها تهیه کنید.

سگ‌های نژاد مالتیز، وزن زیادی ندارند و کوتوله به حساب می‌آیند، به همین خاطر در تمام دورانی که رژیم غذایی مالتیز را تنظیم می‌کنید، باید از رژیم مخصوص سگ‌های کوچک بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید:  شناخت کامل خوراکی‌های خنک و غذای سگ در تابستان

غذای سگ مالتیز بالغ

وقتی مالتیزها 12 ماهه می‌شوند، سگ‌هایی کاملاً بالغ محسوب می‌شوند که باید رژیم غذایی کاملی هم داشته باشند. معمولاً در این سن، رشد سگ‌ها متوقف شده و صرفاً مقاومت استخوان‌ها و سلامت اندام‌های داخلی‌شان اهمیت پیدا می‌کند. در این سن، وجود حداقل  18 – 22 درصد پروتئین و حداقل 5 – 10 درصد چربی در رژیم غذایی مالتیز بالغ، ضروری است و کمتر از این مقدار، ممکن است نیازهای حیاتی آن‌ها را پوشش ندهد.

برای تأمین پروتئین و چربی مالتیزهای بالغ، بهتر است که از منابع حیوانی استفاده شود که کیفیت بالایی دارند و با مزاج سگ‌ها نیز بیشتر سازگار هستند. سلامت پوست، دهان، دندان و تأمین انرژی در سگ‌های بالغ نژاد مالتیز، بیشتر از هر چیز دیگر به تغذیه صحیح آن‌ها بستگی دارد. بنابراین سعی کنید در این دوران، به‌صورت دوره‌ای در مورد رژيم غذایی مالتیز خود با دامپزشک مشورت کنید.

برنامه غذایی سگ مالتیز

غذای سگ مالتیز میانسال

سگ‌های مالتیز معمولاً بین 12 تا 15 سال عمر می‌کنند. بنابراین سگ‌های 7 تا 9 ساله مالتیز، سگ‌های میانسال به حساب می‌آیند و بهتر است که تغذیه سگ مالتیز میانسال نیز با تغییراتی از جانب والدین همراه باشد. متابولیسم بدن مالتیزها در دوران میانسالی کاهش پیدا کرده و نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها هم با کاهش روبه‌رو می‌شود.

اگر حس می‌کنید که مالتیز میانسال شما کم‌کم دارد به سمت چاقی پیش می‌رود، غذای آن را با مشورت دامپزشک، کمتر کنید. مالتیزها در کل نژاد کم‌تحرکی هستند و هرگونه غذای اضافه، آن‌ها را چاق می‌کند. به همین دلیل هم غذای سگ مالتیز در دوران میانسالی باید کاهش پیدا کند.

غذاهای ممنوعه برای مالتیز

در تغذیه سگ مالتیز، علاوه بر موارد مفید، باید موارد مضر و ممنوعه را نیز در نظر داشته باشید. وجود برخی از مواد خوراکی در غذای سگ مالتیز جایز نیست و در صورت مصرف، مشکلات بسیاری را در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آن‌ها ایجاد می‌کند. برخی از خوراکی‌ها هستند که کلاً برای تمام سگ‌ها مضرند و از دادن آن‌ها به هر نژاد از سگ باید خودداری شود.

از جمله غذاهایی که برای تمام سگ‌ها ضرر دارند، می‌توان نوشیدنی‌های کافئین‌دار، انگور، کشمش، آووکادو، سیر و پیاز، ادویه‌جات و نوشیدنی‌های الکی را نام برد. اما با توجه به حساسیت غذایی که سگ‌های مالتیز دارند، گروهی دیگر از خوراکی‌ها نیز برای آن‌ها ممنوع اعلام شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • افزودنی‌های مصنوعی

مواد افزودنی مصنوعی که صرفاً برای رنگ و بو بخشیدن به غذای سگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ ارزش غذایی را به رژیم غذایی مالتیز اضافه نمی‌کنند و حتی در درازمدت، تغذیه سگ مالتیز را نیز دچار خلل می‌کنند. این مواد اگرچه غذا را لذیذتر برای توله‌های مالتیز جلوه می‌دهند، اما اگر در غذا وجود نداشته باشند، غذا سالم‌تر خواهد بود. شاید این افزودنی‌ها برای سایر نژادهای قوی‌تر سگ، مشکل خاصی ایجاد نکنند، اما مالتیزها که معده حساسی دارند، به این مواد هم حساسیت نشان می‌دهند. بنابراین سعی کنید که غذایی را برای سگ کوچک خود برگزینید که مواد افزودنی کمتری داشته یا کلاً خالی از این افزودنی‌ها باشند.

  • مواد نگهدارنده

مواد نگهدارنده برای جلوگیری از فساد غذاها استفاده می‌شوند. در غذاهای کم کیفیت موجود در بازار برای سگ‌ها، از انواع مواد نگهدارنده ارزان و غیرمفید استفاده شده که موجب ایجاد حساسیت در سگ‌ها می‌شوند. اما غذاهای باکیفیت، از مواد نگهدارنده طبیعی بهره می‌گیرند که ضرری برای سگ‌ها، به‌خصوص نژاد مالتیز ندارد. بنابراین هرگاه غذای ارزان و کم‌کیفیت برای مالتیز خود تهیه کردید، این خطرات را به یاد داشته باشید.

  • فرآورده‌های جانبی گوشتی

در برخی از غذاهای مخصوص سگ‌ها از قسمت‌های جانبی گوشت استفاده می‌شود. همان قسمت‌هایی که انسان‌ها نمی‌خورند، مانند روده، مغز، طحال و ….!  اگرچه این فرآورده‌های جانبی برای برخی از نژادهای قوی‌تر سگ، مفید هستند، اما برای نژاد مالتیز که یک سگ اشرافی، خوش‌گذران، ملوس و کوچولو است، اصلا مناسب نیستند. به همین خاطر بهتر است از غذاهای تجاری که از فرآورده‌های جانبی گوشت تهیه شده‌اند، استفاده نکرده و به جای آن، از محصولاتی استفاده کنید که حاوی پروتئین‌های سالمی از گوشت مرغ، ماهی، بوقلمون، بره و گاو باشند.

  • پُرکننده‌های غیرمفید

پُرکننده‌ها همان موادی هستند که حجم غذای حیوانات خانگی را افزایش می‌دهند، اما در باطن، ارزش غذایی خاصی ندارند. برای مثال، سبوس ذرت،‌ پوسته برنج و دیگر پوسته‌ها که در برخی از غذاهای حیوانات یافت می‌شوند، همان پرکننده‌ها هستند که اگر سگ مالتیز دارید، باید از خرید این از غذاها اجتناب کنید!

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ مالتیز به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای خانگی سگ مالتیز

با توجه به اینکه اگر انواع غذای خشک مالتیز و غذاهای کنسرویی مالتیز با برندهای برتر و باکیفیت، در بازار کمیاب باشند، دادن غذاهای خانگی به سگ‌های کوچک مالتیز، یک جایگزین عالی به نظر می‌رسد. در واقع شما می‌توانید غذاهای خانگی را در کنار غذاهای تجاری به سگ مالتیزتان بدهید و از سلامت جسم و روان آن هم مطمئن باشید.

اما درست کردن غداهای خانگی برای سگ‌های مالتیز، باید حتماً با مشورت دامپزشک انجام شود. به طوری که مواد غذایی که ترکیب می‌کنید و مقدار آن‌ها باید براساس سن، متابولیسم و شرایط زندگی حیوان شما تعیین شود. غذاهای خانگی تنها در صورتی می‌توانند برای سگ‌ها مفید باشند، که به‌صورت اختصاصی تهیه شده باشند. در غیر اینصورت، توان رقابت با غذای خشک مالتیز یا دیگر انواع غذاهای تجاری این نژاد را نداشته و نمی‌توانند نیازهای حیاتی آن‌ها را تأمین کنند.

برخی از مواد غذایی مانند انواع گوشت‌ها، تخم مرغ، روغن زیتون، میوه و سبزی هستند که در غذاهای خانگی سگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما با توجه به اینکه حتی تهیه غذاهای تجاری هم باید با احتیاط زیاد برای مالتیزها همراه باشد، تهیه غذاهای خانگی هم تنها با ترکیب این مواد مجاز، برای این نژاد از سگ‌ها کافی نیست و باید در این مورد، حتماً و بدون استثنا، از دامپزشک، دستور پخت غذای خانگی سگ مالتیز را دریافت کنید.

خرید غذای سگ مالتیز عروسکی

نژاد مالتیز، یک نژاد حساس و زودرنج است که نباید از هیچ نظر با آن‌ها بدرفتاری شود. همه‌ی مالتیزها شبیه به عروسک هستند و نگهداری از آن‌ها بسیار لذبت‌بخش است. اما در مورد تغذیه سگ مالتیز هم گزینه‌های زیادی نیاز به بررسی و کنترل دارد که در این مطلب به اکثر آن‌ها اشاره کردیم. در واقع، والدین موظف هستند، وقتی یک سگ مالتیز را به خانه می‌آورند، علی‌رغم تمام توجهاتی که به آن می‌کنند، باید در خرید غذای سگ مالتیز عروسکی، دقت زیادی داشته باشند.

خرید بهترین غذای سگ مالتیز عروسکی

مطمئناً‌ وقتی والدین به پت‌شاپ‌های فیزیکی یا آنلاین مراجعه می‌کنند، با انواع غذای سگ مالتیز عروسکی از نوع خشک و کنسرویی برخورد می‌کنند که هریک نام برند متفاوتی دارند. اما برای انتخاب بهترین غذای سگ مالتیز عروسکی، باید به چند نکته کلی توجه کنید که این نکات به قرار زیر هستند:

  • به تاریخ تولید و انقضای بسته‌های غذایی نگاه کنید
  • ترکیبات غذا که روی بسته بندی آن نوشته شده است را بخوانید و همانطور که عنوان کردیم، درصورت وجود فرآورده‌های جانبی در ترکیبات، از خرید آن پرهیز کنید.
  • اگر یک غذای خاص را خریداری کردید، موقع باز کردن به رنگ و بوی آن دقت کنید. اگر حس کردید ترکیبات و افزودنی‌های مصنوعی آن زیاد است، دیگر آن را نخرید و غذای دیگری را جایگزین کنید.
  • در صورت امکان، برای انتخاب بهترین برند غذای سگ، نظر دامپزشک را بپرسید.
  • از پت‌شاپ‌‌های معتبر خرید کنید که شما را برای خرید بهتر راهنمایی کنند.

پت‌ شاپ آنلاین دیجی پت، یکی از عرضه کننده‌های برتر لوازم حیوانات خانگی است که با خرید از آن، ضمن دریافت بهترین خدمات، از 7 روز ضمانت بازگشت کالا نیز برخوردار خواهید بود.

بهترین غذا برای سگ مالتیز، باید چه ترکیباتی داشته باشد؟

گفتیم که ترکیب غذای سگ مالتیز، اهمیت بسزایی در انتخاب آن دارد، حالا یک ترکیب مناسب برای این سگ‌ها، باید دارای موارد زیر باشد:

  • پروتئین گوشت مرغ، بره، گاو و دیگر پروتئین‌های حیوانی مفید
  • ذرت، برنج، جو، جو دوسر، گندم
  • پروتئین‌های گیاهی ایزوله
  • روغن سویا، روغن ماهی، روغن گل گاو زبان یا دیگر روغن‌های مفیدی که دامپزشک معرفی می‌کند
  • ریشه کاسنی
  • عصاره گل همیشه بهار
  • مخمر
  • و …..

اگر همه یا چندین مورد از موارد فوق در ترکیب یک غذای تجاری وجود داشته باشند، آن غذا، یک غذای باکیفیت و مفید برای سگ مالتیز شما خواهد بود. البته موارد مفید دیگری نیز می‌توانند در غذای این سگ‌ها وجود داشته باشند که با مشورت دامپزشک می‌توانید از اهمیت آن‌ها نیز آگاه شوید. برندهای غذای

از برندهای خوب غذایی خشک برای انواع سگ‌ها به حساب می‌آیند.

قیمت غذای سگ مالتیز

معمولاً غذاهای باکیفیت از برندهای برتر برای حیوانات خانگی، قیمت نسبتاً بالاتری نسبت به سایر انواع غذاها دارند. اما غذاهای کنسرویی از غذای خشک گرانتر هستند. قیمت غذای سگ مالتیز هم دقیقاً به ترکیبات و برند غذا بستگی دارد. در حال حاضر، بیشتر پت‌شاپ‌های کشورمان، غذاهای خشک مالتیز را با برند «رویال کنین» عرضه می‌کنند که یک برند خوب و مفید با ترکیبات مناسب برای این سگ‌ها است.

گفتیم که مالتیزها، سگ‌های اشرافی هستند، پس به مراقبت و غذاهای اشرافی هم نیاز دارند. به همین خاطر، غذای آن‌ها که معمولاً در بسته‌های یک و نیم تا دو کیلویی عرضه می‌شوند، قیمت نسبتاً بالایی دارند. بیشتر والدین ترجیح می‌دهند تا این غذاها را در کنار غذاهای خانگی را با ترکیب مخصوص دامپزشک به سگ مالتیزشان بدهند که هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هم رژیم غذایی مالتیز هم سالم‌تر و متعادل‌تر باشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ خیابانی چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ خیابانی

فروش غذای تشویقی سگ مالتیز

غذاهای تشویقی سگ همان غذاها و خوراکی‌هایی هستند که سگ‌ها عاشق آن‌ها هستند. از این خوراکی‌ها برای دادن پاداش به سگ و همچنین برای تربیت آن‌ها استفاده می‌کنند و جزو غذای اصلی آن‌ها محسوب نمی‌شوند. همه انواع نژادهای سگ به تشویقی نیاز دارند. حالا این تشویقی‌ها می‌توانند طبیعی یا مصنوعی باشند!

تشویقی‌های طبیعی همان میوه‌ها یا سبزی‌هایی هستند که سگ شما علاقه زیادی به آن‌ها دارد. بسیار پیش می‌آید که از سیب به عنوان تشویقی استفاده می‌کنند، چراکه اکثر سگ‌ها سیب را دوست دارند. اما برخی از تشویقی‌های صنعتی هم وجود دارند که مانند غذاهای تجاری با رنگ، بوی مطبوع و اشکال متفاوتی تولید می‌شوند که سگ‌ها برای مصرف آن‌ها بسیار راغب هستند. تشویقی‌ها را نیز مانند غذای خشک سگ مالتیز، می‌توانید از پت‌شاپ‌های معتبر تهیه کنید.

البته یادتان باشد که هرگز در دادن تشویقی به سگ‌های مالتیز خود، زیاده‌رویی نکنید. چراکه این تشویقی‌ها کربوهیدرات بالایی دارند و در صورت استفاده بی‌رویه، هم جنبه‌ی تربیتی آن بی‌اثر می‌شود و هم در درازمدت، در سلامتی سگ‌ها خلل ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید تشویقی متناسب با نژاد سگ خود را از دیجی پت سفارش دهید. به صورت کلی، تشویقی‌های زیر را برای مالتیز توصیه می‌کنیم:

  • تشویقی سگ «کروچی» با شکل آبنبات چوبی و تشویقی‌های استخوانی کروچی
  • تشویقی سگ «داگ‌هولیک» با بسته‌های 10 تایی
  • تشویقی سگ «مانچی» با بسته‌های 50 عددی مدادی (به‌‌صرفه‌ترین نوع تشویقی)
  • تشویقی سگ «نوبی» با طعم‌های مختلف

فروش انواع غذای ارزان سگ مالتیز در دیجی‌پت

نکته مهمی که هنگام خرید غذای سگ شیتزو مالتیز باید به خاطر سپرد، توجه به سن، وزن و حساسیت‌های سگ است. از آن‌جایی که سگ‌ مالتیز بسیار حساس است، تغذیه او با غذای خانگی توصیه نمی‌شود. شما با خیال راحت می‌توانید بهترین قیمت غذای سگ مالتیز را در فروشگاه دیجی‌پت خریداری کنید.

سخن پایانی

باید در نظر داشته باشید که سگ‌های مالتیز، سگ‌های متفاوتی نسبت به سایر انواع سگ‌های خانگی هستند و نیازهای مراقبتی متفاوتی هم دارند. موهای بلند این سگ‌ها سبب می‌شود تا 35 درصد از پروتئینی که مصرف می‌کنند، صرف سلامت موهایشان شود. پس اگر به سگ خود غذای خانگی می‌دهید، حتماً به مقدار پروتئین آن دقت داشته باشید. چراکه اگر پروتئین آن‌ها کم باشد، موهایشان نازک و شکننده می‌شود و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

همچنین اگر در هر موردی، خللی را در زمینه تغذیه‌ای مالتیز خود مشاهده کردید، بلافاصله دامپزشک را در جریان قرار دهید. چراکه آن‌ها مالتیز شما را مورد چکاپ و معاینه قرار می‌دهند و می‌توانند بهترین راهنمایان شما برای مراقبت از حیوانات خانگی حساستان باشند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *